نگاهی به خودروی مفهومی پینین‌ فارینا H600

چندی پیش شرکت ایتالیایی پینین‌فارینا در نمایشگاه ژنو یک سدان لوکس کانسپت بنام H600 را معرفی کرد که برای گروه هنگ‌کنگی Hybrid Kinetic ساخته شده است. حالا خبر رسیده که این خودرو در آینده به تولید خواهد رسید و تا اواخر دههٔ جاری در بازار ایالات‌متحده عرضه خواهد شد. طراحی بدنهٔ ۵.۲ متری این سدان لوکس که توسط پینین‌فارینا شکل گرفته است نیز تا حد زیادی در نسخهٔ تولیدی حفظ خواهد شد به‌گونه‌ای آقای «Carter Yeung» عضو هیئت‌مدیرهٔ شرکت HK در نمایشگاه ژنو اعلام کرد که بین ۸۵ تا ۹۰ درصد از طراحی نسخهٔ کانسپت H600 در نمونهٔ نهایی آن حفظ خواهد شد.

 hybrid kinetic h600 10 - نگاهی به خودروی مفهومی پینین‌ فارینا H600

برنامه‌ریزی شده است که پس از تولید آزمایشی اولیهٔ H600 در کارخانهٔ پینین‌فارینا در ایتالیا، تولید اصلی آن در چین صورت گیرد. اگر همه‌چیز درست و طبق برنامه‌ریزی‌ها پیش برود، شرکت هنگ‌کنگی HK قصد دارد طی پنج تا ده سال آینده بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه از این سدان لوکس را تولید کرده و آن‌ها را تا پایان دههٔ کنونی در چین و ایالات‌متحده عرضه کند. بدین ترتیب فروش H600 ابتدا در چین آغاز شده و سپس در سال ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد. شرکت Hybrid Kinetic توسط آقای Yung Benjamin Yeung تأسیس شد یعنی همان کسی که شرکت برلیانس را هم تأسیس نموده است. وی در حال حاضر قصد رقابت با تسلا و سدان مدل S آن‌را دارد.

اما پینین‌فارینا H600 غیر از طراحی زیبا و خیره‌کننده، از قوای محرکهٔ منحصربه‌فردی هم برخوردار است. این کانسپتی که در نمایشگاه ژنو رونمایی شد مجهز به یک قوای محرکهٔ هیبریدی مشابه کانسپت جگوار C-X75 است یعنی سیستمی متشکل از موتورهای الکتریکی و یک توربین گازی کوچک که این توربین گازی موجب افزایش بُرد خودرو می‌شود. قدرت این قوای محرکه نیز در نمایشگاه ژنو برابر با ۸۱۰ اسب بخار عنوان شد که برای یک سدان لوکس رقمی بسیار قابل‌توجه است.
hybrid kinetic h600 19 - نگاهی به خودروی مفهومی پینین‌ فارینا H600

این نیروی عظیم، H600 را قادر می‌سازد فقط در ۲.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند؛ بنابراین پینین‌فارینا H600 در بین قوی‌ترین و سریع‌ترین سدان‌های دنیا جای می‌گیرد. این در حالی است که گفته شده نسخهٔ تولیدی H600 نه‌فقط در طراحی که در قوای محرکه و مشخصات فنی هم به نمونهٔ کانسپت خود وفادار باقی خواهد ماند.

hybrid kinetic h600 12 - نگاهی به خودروی مفهومی پینین‌ فارینا H600
پینین‌ فارینا H600

این سدان لوکس بزرگ از یک بدنهٔ تمام آلومینیومی برخوردار است که موجب شده با وجود ابعاد بزرگ وزنی برابر با ۱۸۷۰ کیلوگرم داشته باشد که به نسبت ۵۲ به ۴۸ در جلو و عقب توزیع شده است. در کابین H600 نیز چهار صندلی بسیار لوکس و راحت نصب شده و صندوق بار آن نیز ۵۰۰ لیتر حجم دارد. قرار است دو نمونهٔ دیگر از این خودرو در نمایشگاه شانگهای در ماه آینده به نمایش درآیند.

پینین‌ فارینا H600

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.