چند نکته درباره «اوبر» بزرگ‌ترین کمپانی خدمات اشتراکی خودرو در سراسر جهان

 این شرکت نسبتا تازه‌کار توانسته در هر شهری که خدماتش را به آن وارد کرده موجی راه بیندازد. در بسیاری از شهرهای سراسر جهان الگوی اوبر در به کار گرفتن افراد معمولی برای حمل مسافران،  مشکلاتی را برای رانندگان حرفه‌ای و شرکت‌های تاکسیرانی به وجود آورده و همچنین سطح توقع افراد را تا حد قابل ملاحظه‌ای برای عملکرد و خدمات آنها ارتقا داده است.

Uber 2 - چند نکته درباره «اوبر» بزرگ‌ترین کمپانی خدمات اشتراکی خودرو در سراسر جهان
اوبر

اگرچه این الگوی کاری مخالفان بسیاری دارد اما هیچ نشانه‌ای از توقف یا کند شدن نرخ رشد اوبر دیده نمی‌شود. این کمپانی به توسعه خود ادامه می‌دهد و تاکنون توانسته ۵۲۸ شهر را در سراسر جهان تحت پوشش قرار دهد و در هر شش ماه تعداد افرادی که برای اوبر رانندگی می‌کنند دو برابر می‌شود. در اینجا به برخی از نکات جالب توجه درباره اوبر می‌پردازیم.

قوانین و سیاست‌ها

 بسیاری از افراد به اشتباه تصور می‌کنند کار در اوبر برای همگان آزاد است اما واقعیت این است که کمپانی مادر او بر با نام ا وبر تکنالوجیز قوانین و سیاست‌های سفت و سختی را برای کار در این شرکت وضع کرده است.

براساس همین قوانین ماشین‌هایی که مجازند برای سواری اشتراکی مورد استفاده قرار بگیرند، نباید بیش از ۱۰ سال کارکرد داشته باشند. همچنین همه ماشین‌هایی که توسط رانندگان ا وبر مورد استفاده قرار می‌گیرند باید چهار در باشند. اینها برخی از شیوه‌های او بر برای ارائه خدمات حرفه‌ای است.

مساله انعام

یکی از تسهیلات او بر این است که این اپلیکیشن مستقیما به حساب بانکی راننده متصل می‌شود و هزینه‌های سفر را یک‌سره به آن واریز می‌کند. مسافران احتیاجی ندارند هنگام سوار شدن به ماشین پول نقد به همراه داشته باشند.

هرچند این امر باعث شده است برخی تصور کنند او بر هزینه انعام را هم به طور اتوماتیک محاسبه می‌کند که چنین چیزی درست نیست و انعام‌های احتمالی باید به صورت نقدی به رانندگان پرداخت شوند.

یکی از تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که مساله انعام بزرگ‌ترین مشکل رانندگان اوبر است و تنها تعداد کمی از مسافران حاضر به پرداخت انعام می‌شوند.

اوبر گران‌تر از تاکسی‌های معمولی

اگرچه ممکن است تصور کنید گرفتن اوبر ارزان‌تر از تاکسی‌های معمولی برای‌تان تمام می‌شود، اما در اکثر نواحی هزینه اوبر گران‌تر از تاکسی‌های سنتی است.

در واقع در اکثر شهرهای ایالات متحده کاربران اوبر به طور متوسط برای هر سفر ۷ دلار بیشتر از هزینه‌‌ای می‌پردازند که در صورت استفاده از تاکسی‌های معمولی باید می‌پرداختند.

این امر باعث نارضایتی و عدم استقبال از خدمات اوبر در شهر و کشورهای فقیرتر بود و به همین دلیل این شرکت در بسیاری از نواحی هزینه‌های عملیاتی خود را تا ۳۰ درصد کاهش داده است.

اهمیت امتیازدهی

یکی دیگر از شیوه‌هایی که اوبر از طریق آن عملکرد، رفتار حرفه ای و کیفیت کاری رانندگان را تضمین می‌کند، تشویق مسافران به امتیازدهی رانندگان است. در امتیازدهی اوبر ۵ ستاره بیشترین امتیاز و گرفتن ۵ ستاره برای بسیاری از رانندگان اوبر مایه مباهات محسوب می‌شود.

اگر مجموع امتیازات یک راننده اوبر از ۴٫۶ ستاره کمتر شود، احتمال اخراج آن از اوبر یا غیرفعال شدن حساب کاربری آنها وجود دارد. اغلب اوقات رانندگان حتی از وقوع این رویداد مطلع نمی‌شوند.

فشار بالای کاری رانندگان اوبر

در حالی‌که کار در اوبر به خاطر ساعات کاری انعطاف‌پذیر و انجام آن به صورت پاره وقت برای بسیاری جذابیت دارد، اما حقیقت این است که رانندگان اوبر ترغیب به پذیرش دست کم ۸۰ درصد از تقاضاهای دریافتی می‌شوند.

در غیر این‌صورت حساب کاربری آنها غیر فعال خواهد شد. همچنین افرادی که بیش از ۵۰ ساعت در هفته رانندگی کنند، ۱۰ درصد از کل درآمد هفت روز گذشته‌شان را پاداش می‌گیرند. با توجه به این‌که متوسط ساعات کاری در طول هفته ۴۰ ساعت است، می‌بینید که کار برای اوبر چندان هم ساده نیست.

او بر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.