با توجه به آلودگی هوا و هزینه بالای سوخت بنزین و از آنجا که خودروسازهای دنیا میل به سمت خودرو هایی با سوخن پاک دارند د نتیجه ایران خودرو هم عنوان یکی از بزرگترین خودروسازهای ایران قصد ندارد تا از رقابت دست بکشد و سعی دارد تعریفی جدید را با این سوخت پاک، کممصرف و اقتصادی در مقایسه با بنزین را به بازار روانه کند. بنابرین اروند پلاک شما رو به دیدن برخی اطلاعات در مورد سمند دیزل دعوت می نماید.
تصاویر خودرو با موتور توربو دیزل :
[review]
معایب موتور توربو دیزل EFD :
هزینه ساخت بالاتر
عدم وجود جایگاه سوخت دیزل در همه مکان های شهر
مزایا موتور توربو دیزل EFD :
استفاده از قطعات مشترک بین موتور EF7 و موتور EFD جهت بهینه کردن هزینههای ساخت
قدرت موتور دیزل ۱۲۰٫۷ اسب بخار در دور ۴۰۰۰ است که ۶ اسب بخار قدرت بیشتر نسبت به پیشرانه ۱٫۷ لیتری بنزینی
گشتاور ۲۵۶ نیوتون متر که ۱۰۱ نیوتون متر گشتاور بیشتری نسبت به مدل بنزینی EF7
شتاب اولیه بهتر نسبت به سمند EF7
داری گرمکن شمع
Variable Geometry Turbine
مجهز به سیستم بازگردانی دود EGR
دو میل بادامک و ۱۶ دریچه و مجهز به سیستم جدا کننده ذرات معلق Diesel Particulate Filter
مصرف سوخت کمتر و در نتیجه آلودگی پایینتر
توان و گشتاور بیشتر
حدود ۲۸ درصد کاهش مصرف و آلایندگی دیاکسید کربن
سوخت دیزل، ارزانتر از بنزین
مشخصات موتور توربو دیزل EFD | مشخصات موتور توربو بنزینی EF7 |
|
|
موتور دیزلی سمند دارای زنجیر تایم است یا تسمه تایم مسخررره
تو را به خدا خودرو تسمه تایمدار نه تولید کنید و نه مونتاژ و نه وارد کنید و نه توی فکرش بروید
فعلا که ایران خودرو قصد ندارد خط تولید این خودرو را راه اندازی کنه فقط در حد یک نمونه آزمایشگاهی است و بس.
تازه اگه به تولید انبوه برسه اون آقا زادههایی که با واردات بنزین جیبشون پر میشه چیکار کنند؟!
طفلکیا ورشکست میشن!!!
نه انصاف نیست بذار ایرانیا بنزین گرون رو از آقا زادهها بخرند و ماشین سوخت بالا رو هم از خودرو سازان افعی صفت ایرانی خریداری کنند.
دندشون نرم!!!!
اگه به تولید انبوه برسه میشه امیدوار بود که قانون منع واردات خودروهای دیزل هم دچار تغییر بشه؟