مراسم اسکار برای بهترین موتورها

در پایان سال جاری و نزدیک‌‌شدن به عید نوروز، مراسم اسکاری برای بهترین موتورسیکلت‌های دنیا برگزار کرده‌ایم و سعی داریم بهترین‌های سال ۲۰۱۶ به همراه بهترین موتورسیکلت‌هایی که انتظار عرضه آنها را در پایان سال جاری میلادی را داریم، معرفی کنیم.

سعی ما بر این خواهد بود تا در این بررسی تمام کلاس‌های موتورسیکلت‌ها را به انتخاب سایت معتبر سایکل ورد بررسی کنیم تا ببینیم چه موتورسیکلت‌هایی نامزد دریافت بهترین‌های کلاس خود خواهند بود و جایزه طلایی ما را به خانه خواهند بود. فهرست انتخابی ما شامل ۱۰ موتورسیکلت خواهد بود که برترین‌های کلاس خود هستند و به صورت انبوه به بازار عرضه شدند. شاخص‌های انتخاب ما برای انتخاب بهترین موتورهای سال تنها مشخصات فنی برتر نسبت به رقبا نیست‌ بلکه فاکتورهای مهمی همچون قیمت، در دسترس بودن قطعات یدکی، مصرف سوخت به همراه کم بودن استهلاک و همگام بودن با استانداردهای جدید آلایندگی نیز از مهم‌ترین ملاک‌های این انتخاب به شمار می‌آیند. ضمن اینکه بهترین انتخاب‌ ما باید در کنار لذت بی‌نهایت رانندگی، ظاهری مناسب و جوان‌پسند نیز داشته باشند. با بهترین موتورسیکلت‌های ۲۰۱۶ و همچنین بهترین موتورسیکلت‌های سال ۲۰۱۷ که انتظار عرضه آنها را به بازار جهانی داریم همراه ما باشید.

ستاره‌های سال ۲۰۱۶

بهترین موتورسیکلت کروزر: جادوی سیاه
بهترین موتورسیکلت کروزر امسال در اولین نگاه نفس را در سینه حبس می‌کند. ظاهری مجلل در کنار طراحی زیبا و حساب شده که تاثیر بسزایی روی هر موتور‌سواری خواهد گذاشت. بهترین رنگ طلایی برای طوقه‌های آن به‌کار رفته و در کنار رنگ مشکی براق بدنه‌ هارمونی بی‌بدیلی را پدید آورده است. ساده‌ترین طراحی ممکن برای یک موتورسیکلت کروزر شیک و تمام‌عیار که حسابی سرها را برخواهد گرداند. صدای زوزه‌کشیدن اگزوزهای دوبل مشکی مات آن در هر دور موتوری شنیدنی بوده و یادآور صدای بهترین‌ هارلی‌های قدیمی است.‌ هارلی دیویدسون لو‌رایدر یکی از موتورسیکلت‌های ایده‌آل برای سفر، خوشگذرانی‌های خیابانی و حتی سرعت‌های سرسام‌آور است. پیشرانه آن از یک بلوک ۲ سیلندر ساخته شده است که حجم دقیق ۱۳۰۰  سی‌سی داشته و توانایی تولید ۱۶۰ نیوتن‌متر گشتاور و ۱۳۰ اسب بخار قدرت را دارد. نرمی فوق‌العاده سیستم تعلیق در کنار قدرت بالای پیشرانه باعث شده تا لو رایدر بهترین موتورسیکلت کروزر در سال ۲۰۱۶ لقب بگیرد.

بهترین موتورسیکلت تورینگ: سردار اتریشی
کلاس تورینگ مختص موتورسیکلت‌های مسافرتی و اصولا بیابانگردی است. در این کلاس تمامی توانایی‌های ‌موتورسیکلت‌های مختلف از جمله قابلیت‌های خیابانی، بیابانی، مسافرتی و …. در یک موتورسیکلت جمع می‌شوند تا بهترین موتور را برای سفرهای طولانی‌مدت و البته راهی‌شدن به جاده‌های نامعلوم مهیا کند. KTM 1290 Super Duke GT در سال ۲۰۱۶ بهترین موتورسیکلت دنیا در کلاس تورینگ شناخته شد؛ موتورسیکلتی که رنگ نارنجی چشم‌نواز بدنه آن خبر از تولید شدن در کمپانی مطرح و پرآوازه KTM کشور اتریش را می‌دهد و همین بس که قیمتی در حدود ۲۰ هزار دلار دارد. ۱۲۹۰ سوپر دوک هر آنچه را که برای یک تور استثنایی بخواهید در اختیار شما خواهد گذاشت. سیستم تعلیق نیمه فعال الکترونیکی، مانیتور بزرگ با کاربری آسان، کروزکنترل، مخزن سوخت بزرگ در کنار صندوقچه‌های بزرگ در دو طرف زین می‌تواند شما را به یک سفر رویایی ببرد. سردار اتریشی دارای پیشرانه‌ای به حجم دقیق ۱۳۰۱ سی‌سی است که می‌تواند در حدود ۱۷۰ اسب بخار تولید کند.

بهترین موتورسیکلت استاندارد شهری: قاتل
شاید کمی عجیب باشد اما بهترین موتورسیکلت استاندارد شهری در سال ۲۰۱۶۶ طرحی کاملا نوستالژیک و قدیمی داشته و به خاطر حضور در فیلم‌های سینمایی مشهور، ملقب به قاتل است. انتخاب رنگ قرمز رژ برای باک و مشکی پیانو برای محافظ باتری و ترکیب آنها با رنگ مشکی مات طوقه‌ها شاهکاری چشم نواز را پدید آورده است. قاتلی که کاملا آنالوگ بوده و به سبک موتورسیکلت‌های دهه ۷۰ میلادی ساخته شده است. حتی کمک‌های دو شاخ آن در جلو روکشی پلاستیکی دارند و در عقب نیز کاملا قابل تنظیم هستند. این ظاهری چشم‌نواز اما قلبی کاملا به روز و جوان را در اختیار دارد که در اولین نگاه، رادیاتور آن خودنمایی می‌کند و خبر از پیشرانه‌ای آب‌خنک می‌دهد. ترکشن کنترل و سیستم کمکی کلاچ برقی به همراه پیشرانه ۹۰۰سی‌سی با توانایی تولید ۹۵ اسب بخار یکی از بهترین موتورسیکلت‌های استاندارد را پدید آورده ‌که دو حس کاملا نوستالژیک و امروزی را در هم آمیخته است.

بهترین سوپربایک دنیا: ضربه فنی کاوازاکی H2R توسط R1
بهترین موتورسیکلت در این کلاس به نوعی بهترین موتورسیکلت در کل دنیا در سال ۲۰۱۶۶ خواهد بود چرا که پیشرفته‌ترین تکنولوژی به همراه قوی‌ترین پیشرانه هر برند معروفی ‌روی محصولات خود در این کلاس به کار گرفته می‌شود. در سال ۲۰۱۶ کاوزاکی H2R با نهایت احترام و البته قدرت بیشتر جایگاه نخست را به  Yamaha YZF-R1 واگذار می‌کند چرا که این موتورسیکلت از هر نظر بهترین بوده و قیمت ۱۴ هزار دلاری آن باعث می‌شود تا عده بیشتری توانایی خرید این شمشیرباز سامورایی را داشته باشند. تغییرات به وجود آمده در این مدل شامل استفاده از فولاد به‌جای تیتانیوم در ساخت شاتون، استفاده از آلیاژ منیزیم با عیار کمتر در ساخت رینگ‌ها و استفاده از فولاد در تمام پیچ‌ها و هدر اگزوز، می‌شود. تغییراتی که همگی سهمی را در کاهش هزینه‌های تولید این مدل ایفا کرده‌اند. پیشرانه ۴ سیلندر خطی آب خنک آن نیز حجمی بالغ بر ۹۹۸ سی‌سی دارد و ۲۰۰ اسب بخار را به کمک گیربکس پیشرفته ۶ سرعته به چرخ عقب آن منتقل می‌کند.

ستاره‌هایی که در سال ۲۰۱۷ قابل سفارش خواهند بود

BMW R nineT Urban G/S: خشم باواریا
این موتورسیکلت برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ توسط کمپانی باواریایی BMW تولید شد و حالا بعد از ۲۲ سال پیشرفت‌هایی از جمله بازنگری در پیشرانه و فلاپ‌های جدید را به خود می‌بیند. یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفرهای خارج شهری با برندی معروف و البته پیشرانه‌ای با قدرت ۱۱۰ اسب بخار و حجم دقیق ۱۷۰ سی‌‌سی که به مدد لاستیک‌های بیابانی، R nine را قادر می‌سازد تا از هر مسیر صعب‌العبوری به‌راحتی عبور کند.

Ducati 1299 Superleggera:
لامبورگینی ‌‌روی دو چرخ
کمپانی دوکاتی برای اولین بار، این سوپربایک را در تمامی قطعات مجهز به فیبر کربن کرده است به‌گونه‌ای که شاسی، نگهدارنده چرخ عقب و طوقه‌ها همگی از مواد کامپوزیت ساخته شده و دوکاتی گفته است که هیچ برندی تابه‌حال چنین چیزی نساخته است. اما خلاقیت مهندسی دوکاتی صرفاً در قسمت بیرونی ۱۲۹۹ دیده نمی‌شود بلکه برای پیشرانه آن‌هم از نسخه‌ای با بالاترین عملکرد از پیشرانه ۱۲۸۵ سی‌سی استفاده شده که بلوک آن از فیبر‌کربن خالص ساخته شده است. این قلب تپنده، قدرت دیوانه‌وار ۲۱۵ اسب بخار را تولید می‌کند و قدرتمندترین موتورسیکلت ۲سیلندر کارخانه‌ای دنیا محسوب می‌شود که تاکنون ساخته شده است.

RIVALE 800 MV agusta: حاصل همکاری با AMG؟
خبرهای موثقی از کمپانی AMG مرسدس بنز می‌رسد که همکاری این شرکت با MVV آگوستا در رابطه با طراحی موتورسیکلت‌ها خصوصا در ساخت پیشرانه بیشتر خواهد شد که در راس این همکاری ریوال ۸۰۰  قرار دارد. این اعجوبه شهری یک محصول نسبتا قدرتمند محسوب شده که به پیشرانه ۷۹۸ سی‌سی از نوع  خطی با خروجی ۱۲۵ اسب بخار و ۸۴ نیوتن گشتاور مجهز است. ظرفیت باک آن ۱۲.۹ لیتری بوده و وزن RIVALE 800 نیز به ۱۷۸ کیلوگرم می‌رسد. MV آگوستا محصول پرتوان خود را با قیمتی نزدیک به ۱۳ هزار دلار در بازار عرضه می‌دارد.

Honda CRF250L Rally: پرستیژ یک قهرمان
خیلی زود است که مدل جدید CRF2500 را قهرمان زود‌هنگام مسابقات رالی امسال بنامیم اما با توجه به پیشینه برندی هچون هوندا در قهرمانی‌های ادوار گذشته و همچنین معرفی ستاره جدید دیگری در این رشته بعید نیست که امسال قهرمانی از دیار سامورایی‌ها داشته باشیم. پیشرانه‌ای با حجم دقیق ۲۴۹ سی‌سی و قدرت ۸۰ اسب بخار به همراه سیستم تعلیق پیشرفته و سیستم تزریق سوخت مستقیم مشخصه‌های اصلی این قهرمان است.

سوزوکی VANAN: کوچک و قدرتمند
پیشینه Vanvan اصلی در کمپانی سوزوکی  به دهه۷۰۰ میلادی بر‌می‌گردد و بعد از چند سال دوباره مدل جدیدی معرفی شد و پس از آ‌ن تا مدت‌ها به فراموشی سپرده شد. اما در سال ۲۰۱۷ دوباره وانان افسانه موتورهای کوچک دوباره متولد شد و گفته می‌شود تا چند ماه دیگر در بازار قابل خریداری خواهد بود. قدرت این موتورسیکلت هنوز اعلام نشده ‌‌و فقط گفته می‌شود که مجهز به یک پیشرانه ۲۰۰ سی‌سی تک سیلندر و یک گیربکس پنج سرعته پیشرفته خواهد بود اما به دلیل داشتن وزن تقریبی ۱۲۸ کیلوگرم احتمالاً بسیار چابک و کمی هم سرگرم‌کننده برای سواری در اطراف شهر خواهد بود. Vanvan برای راحتی بیشتر با زین ضخیم و عریضی ساخته شده است بنابراین می‌تواند یک موتورسیکلت عالی برای کسانی باشد که نمی‌خواهند مبلغ زیادی را صرف تفریحات خود با موتورسیکلت کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.