خودروی فرمول یک با سه سرنشین

خودرویی نیم میلیون دلاری، با ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ارزان‌تر از خودروی فرمول یک مک‌لارن؛ اما با سه سرنشین. آیا چنین خودرویی وجود دارد؟

آیا علاقه دارید دوستان خود را تا سرحد مرگ بترسانید؟ ما برای کمک به شما یک خودروی ویژه تدارک دیده‌ایم. البته بهتر است بگوییم خودروهای ویژه‌ای تدارک دیده‌ایم؛ زیرا ما دو خودروی فرمول یک عجیب را یافته‌ایم که هرکدام از آن‌ها ظرفیت ۳۳ سرنشین دارد!

خودروی فرمول یک با سه سرنشین؟ آیا واقعیت دارد؟

FORMULA 1 1 - خودروی فرمول یک با سه سرنشین

بهتر است باور کنید. هرکسی می‌داند که خودروهای فرمول یک نهایت قدرت یک خودروی چهارچرخ محرک هستند؛ اما همیشه مشکلی وجود دارد: آن‌ها تنها یک صندلی دارند. اما خودروی Arrows AX3 این‌گونه نیست. زمانی که Arrows AX3 در سال ۲۰۰۱۱ ساخته شد، ‌اولین خودروی سه سرنشینه‌ی فرمول یک در جهان بود و به‌علاوه کاربردی‌ترین نوع آن نیز محسوب می‌شد.

این خودرو چگونه تولید شد؟

FORMULA 1 9 - خودروی فرمول یک با سه سرنشین

ساخت این خودرو، ایده‌ی اولیه‌ی تام واکین شاو، مالک تیم Arrows، بود که روی شاسی خودروی فرمول یک مدل سال ۲۰۰۰ این تیم سوار می‌شد. رانندگان آن زمان این خودرو (البته خودروی تک‌سرنشین) پدرو دلاروسا و مکس وشتاپن بودند.

مشخصات فنی

FORMULA 1 8 - خودروی فرمول یک با سه سرنشین

این خودروها از یک پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر ۳.۵ لیتری با حداکثر دور موتور ۱۵ هزار rpm استفاده می‌کنند و توانایی تولید ۷۲۰ اسب بخار قدرت دارند. این قدرت از طریق یک جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته به چرخ‌ها منتقل شده و حداکثر سرعت آن ۳۲۸ کیلومتر بر ساعت است.

چطور دوستان خود را سوار این خودرو کنیم؟

FORMULA 1 7 - خودروی فرمول یک با سه سرنشین

شما دو قربانی دارید، البته منظور ما دو سرنشین است. آن‌ها درست در پشت و دو طرف شما می‌نشینند. جایگیری سرنشینان به‌منظور داشتن حداکثر قابلیت دید و توانایی در احساس حداکثر سرعت و نیروی وارده به خودرو بدون نیاز به انجام اعمالی نظیر چرخاندن فرمان، ترمز گیری و شتاب گیری، طراحی شده است. با این حال، آن‌ها باید بیشتر نگران محتویات معده‌ی خود در هنگام حرکت خودرو در سر پیچ‌ها باشند.

آیا این خودروها در شرایط مطلوبی به سر می‌برند؟

FORMULA 1 5 - خودروی فرمول یک با سه سرنشین

گفته شده است که هر دو خودرو در وضعیت خوبی به سر می‌برند و با دقت از آن‌ها نگهداری می‌شود. هردوی آن‌ها از زمان تعمیر موتورهای خود کمتر از ۳۰۰ کیلومتر طی کرده‌اند و دارای لوازم‌یدکی کامل نظیر یک پیشرانه‌ی صفر کیلومتر دیگر (همراه با یک خفه کن سفارشی اگزوز برای کاهش صدا تا ۹۲ دسی‌بل)، تجهیزات جابجایی، گرم‌کن تایر و مجموعه‌ای از آچارهای مخصوص برای باز و بسته کردن هستند.

قیمت این خودروها چقدر است؟

FORMULA 1 3 - خودروی فرمول یک با سه سرنشین

قیمت هر دو خودرو ۵۲۵ هزار پوند است. به خاطر داشته باشید که شما با خرید آن‌ها صاحب تنها خودروهای سه سرنشینه با قدرت مشابه خودروی مک‌لارن می‌شوید. به‌علاوه قیمت اعلام‌شده برای این دو خودرو معادل قیمت یک جزیره‌ی متوسط در منطقه‌ی کارائیب است. پس بدانید که صاحب تخفیف زیادی شده‌اید.

فرض کنید ما آن‌ها را می‌خواهیم. باید به کجا مراجعه کنیم؟

FORMULA 1 6 - خودروی فرمول یک با سه سرنشین

به آدرس Heritage F1 بروید و درخواست خود را ثبت کنید. سپس آماده شوید تا دوستان خود را به وحشت بیندازید.

منبع TOPGEAR

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.