آئودی Q4 سال ۲۰۱۹ به بازار می‌آید

آئودی رسما اعلام کرد که سال ۲۰۱۹ مدل شاسی بلند Q4 را به تولید خواهد رساند.

آئودی تصمیم گرفته است تا مدل‌های شاسی بلند خود را گسترش داده و تنوع آن‌ها را افزایش دهد. برای همین پیشتر عرضه‌ی مدل‌ الکتریکی Q6 و اس یو وی مجلل و لوکس Q88 را تایید کرده بود اما حالا برای تکمیل این برنامه، این خودروساز اعلام کرده است که یک شاسی بلند با طراحی کوپه مانند را با نام Q4 تولید خواهد کرد. تصور می‌شود که این شاسی بلند لوکس ۵ نفره برای رقابت با خودروهایی چون بی‌ام‌و X2، رنجروور ایووک و مرسدس بنز GLA وارد میدان شود. آئودی Q4 بر روی پلتفرم MQB ساخته خواهد شد و در زیر پوسته‌ی خود از نظر فنی با مدل Q3 مشابه خواهد بود.

زمان ورود به بازار این مدل نیز همانند مدل‌های Q6 و Q8 برای سال ۲۰۱۹ تنظیم شده است و پیش‌بینی می‌شود که قیمت آن از مبلغی در حدود ۲۸ هزار پوند آغاز شود. در همین حال آئودی اعلام کرده است که تولید مدل Q8 از سال ۲۰۱۸ در خط تولید این شرکت در براتیسلاوا در کشور اسلواکی آغاز خواهد شد.

آئودی Q4 1 - آئودی Q4 سال ۲۰۱۹ به بازار می‌آید

آئودی ابعاد نسل بعدی Q3 را کمی افزایش خواهد داد تا در بین شاسی بلندها بتواند جایی را برای مدل Q2 که به تازگی رونمایی شده است باز کند و به همین دلیل نیز به احتمال قوی مدل Q4 از نظر ابعاد خارجی دارای اندازه‌ای مشابه با مدل جدید Q3 خواهد بود.

منابع داخلی آئودی به وبسایت اتوکار گزارش داده اند که مدل Q4 دارای طول ۴.۵ متر خواهد بود که در حدود ۱۰ سانتی متر طویل‌تر از مدل فعلی Q3 است. آئودی Q3 در حال حاضر در کارخانه‌ی سئات در مارتورل ساخته می‌شود و از سال ۲۰۱۸ تولید آن به کارخانه‌ی Gyor منتقل خواهد شد.

آئودی برنامه‌ی خود برای تولید مدل Q4 را پس از آن اعلام کرد که در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۴ اقدام از مدل مفهومی TT Offroad رونمایی کرد. البته لازم به ذکر است که این خودرو همانند رقبای خود از یک سقف به شدت منحنی و شیب دار و درب صندوق عقب با طرح لیفت بک برخوردار نخواهد بود. در داخل کابین نیز آئودی Q4 مجهز به خیل عظیمی از امکانات و فناوری‌ها خواهد بود که توسط آئودی و کمپانی مادر آن یعنی فولکس واگن توسعه داده شده اند تا بر روی نسل بعدی خودروهای ساخته شده بر روی پلتفرم MQB مورد استفاده قرار گیرند.

این امکانات شامل استفاده از صفحه نشان دهنده‌های تمام دیجیتالی با کیفیت فول HD، سیستم فرامین حرکتی، صفحه نمایش ۹.۲ اینچی، رهیاب ماهواره‌ای، شارژر بدون سیم تلفن همراه و آخرین سامانه‌های ارتباطی می‌شوند.

همچنین در بین مجموعه‌های فنی در نظر گرفته شده برای این خودرو نسل جدید موتورهای ۴ سیلندر بنزینی و دیزلی نیز به چشم می‌خورند که همگی دارای حجم ۱.۵ لیتر هستند. این موتورها در کنار مدل ارتقا یافته‌ی موتور ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی و دیزلی عرضه خواهند شد. ضمنا یک موتور جدید ۲.۵ لیتری پنج سیلندر بنزینی نیز بر روی این خودرو عرضه خواهد شد که می‌تواند قدرتی بالغ بر ۴۰۰ اسب بخار را تولید کرده و در قدرتمندترین مدل این خودرو یعنی مدل RS Q4 مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدل‌های مختلف این آئودی همچنین شامل یک مدل بنزینی از نوع پلاگین هیبرید نیز می‌شوند که با نام Q4 e-tron عرضه خواهد شد که تنها با اتکا به باتری‌های خود خواهد توانست مسافتی بیش از ۵۰ کیلومتر را طی کند تا بتواند از استانداردهای مربوط به خودروهای کم آلاینده‌ی کشور چین بر بیاید.

منبع AUTOCAR

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.