لرزش در زمان ترمز به دلیل تاب داشتن دیسک و نکات مهم در مورد آن

شاید تا کنون برای شما در حالتی که ترمز می گیرید اتفاق افتاده که خودرو دچار لرزشهای شدید گردد.این حالت که همراه با صدای زوزه است عمدتا به دلیل خرابی دیسک ترمز است وبیشتر هم برای چرخهای جلو اتفاق می افتد.

این لرزشها به دلیل تاب داشتن دیسک چرخ اتفاق می افتد.

در مواقعی که راننده به طور مرتب از تر مز استفاده می کند این گرم شدن تا حد سرخ شدن دیسک ادامه می یابد .در این حالت در صورت سرد شدن سریع دیسک تر مز این قطعه تاب برداشته و تر مز کارائی خود را از دست داده و علاوه بر سر و صدای زیاد ;لرزش شدیدی در حین تر مز گرفتن به وجود می اید.

در این حالت عملکرد پدال تر مز شبیه حالتی است که ترمز هوا داشته باشد و مرتبا پدال زیر پا نوسان داشته و تکانهای شدیدی را باعث می شود و ترمز گیری به سختی انجام می شود.

چند پیشنهاد

  • در صورتیکه از ترمز زیاد استفاده می کنید در صورت مشاهده اب در سطح جاده از حرکت از روی اب خودداری نمائید و ناچارا با حداقل سرعت حرکت کنید که کمترین برخورد اب با سطح دیسک به وجود بیاید چرا که به دلیل گرم بودن زیاد دیسک چرخ و برخورد آب با ان باعث اتفاق مورد فوق خواهد شد و با توجه تجربه موجود اصلی ترین دلیل ان نیز این مورد می باشد.

  • در صورتی که از خودرو زیاد استفاده کرده و در فصل گرم سال نیز هستید و قصد شستشو دارید چند دقیقه به دیسک چرخ اجازه دهید که خنک گردد

  • از لنت ترمز استاندارد استفاده نمائید چرا که لنت های تقلبی و با کیفیت پایین باعث گرم شدن سریع دیسک چرخ شده و مورد فوق را تسریع می دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.