آخرین خبرها از نسل جدید شاسی‌بلند پورشه کاین

پورشه در حال انجام آخرین ریزه‌کاری‌ها روی نسل جدید پورشه کاین ۲۰۱۸ است. این خودرو گشاینده‌ی فصلی جدید در تاریخ کوتاه‌مدت اما مهم و پرافتخار شاسی‌بلند سازی پورشه خواهد بود.

پورشه کاین 2 - آخرین خبرها از نسل جدید شاسی‌بلند پورشه کاین
تلاش‌های پورشه در زمینه ی شاسی‌بلند سازی به بحث‌وجدل‌های فراوانی در بین طرفداران این برند منجر شده بود اما این کار باعث شد سرمایه‌ی حیاتی در اختیار این برند ژرمنی قرار گیرد. هم‌اکنون شاسی‌بلند کوچک‌تر ماکان پرفروش‌ترین خودروی پورشه است اما کاین هنوز هم سهم زیادی از میزان فروش را در اختیار دارد. طبق گفته‌های پورشه بیش از ۷۰ هزار دستگاه از این خودرو در سال ۲۰۱۶ به فروش رسیده که حدود ۳۰ درصد کل فروش برند را شامل می‌شود.

porsche cayenne df 3 538x358 - آخرین خبرها از نسل جدید شاسی‌بلند پورشه کاین
تصاویر انحصاری منتشر شده توسط اتواکسپرس پیش‌نمایشی از نسل سوم کاین به شمار می‌روند. این خودرو با آغاز سال میلادی آینده وارد بازار خواهد شد. انتظار داریم ظاهر این خودرو از برادر کوچک‌تر یعنی ماکان الهام بگیرد. به احتمال زیاد چراغ‌های LED در بخش عقب توسط نواری روشن به یکدیگر متصل خواهند شد. در کل طراحی خودرو بیش از آنکه کاملاً جدید باشد یک طراح تکاملی خواهد بود و نیمرخ و ماهیت این شاسی‌بلند تقریباً دست‌نخورده باقی خواهد ماند.

porsche cayenne rear 538x358 - آخرین خبرها از نسل جدید شاسی‌بلند پورشه کاین
نسل جدید کاین نظیر دیگر شاسی بلندهای لوکس گروه مثل آئودی Q7 و بنتلی بنتایگا از پلتفرم MLB Evo گروه فولکس‌واگن استفاده خواهد کرد. این پلتفرم در نسل بعدی فولکس‌واگن توارگ و لامبورگینی اوروس جدید نیز بکار خواهد رفت.
این پلتفرم جدید سبک‌تر از معماری کاین فعلی بوده و اگر پورشه از دیگر مواد سبک‌وزن نظیر آلومینیوم استفاده کند، وزن نسل جدید کاین تا ۱۰۰ کیلوگرم کمتر خواهد بود که این امر باعث بهبود سواری و کاهش مصرف سوخت می‌شود.

porsche cayenne rear 538x358 - آخرین خبرها از نسل جدید شاسی‌بلند پورشه کاین
برخلاف طراحی بیرونی، کابین کاین جدید تغییری انقلابی خواهد داشت. انتظار داریم طراحی کنسول مرکزی و داشبورد دیجیتالی پانامرای جدید در این خودرو نیز دیده شود. صفحه نمایش‌های باکیفیت، کنترل‌های بازخورد لمسی و سرویس‌های ارتباطی بهبود یافته از شاخصه‌های این کابین خواهند بود.

پورشه کاین 6 - آخرین خبرها از نسل جدید شاسی‌بلند پورشه کاین
پورشه تقریباً به پیشرانه‌های ارائه شده در کاین دست نخواهد زد و از همان نسخه‌های ۶ و ۸ سیلندر بنزینی و دیزلی سود خواهد برد. البته ریزه‌کاری‌هایی به منظور افزایش خروجی و بهبود مصرف سوخت انجام خواهد شد.

پورشه کاین 1 - آخرین خبرها از نسل جدید شاسی‌بلند پورشه کاین
مدل پایه‌ی کاین از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر دیزلی استفاده خواهد کرد و بهای احتمالی آن از حدود ۵۵ هزار پوند شروع خواهد شد. مدل‌های پرچم‌دار توربو و توربو S بهای آغازین حدود ۱۰۰ هزار پوند خواهند داشت و پرفورمنس آن‌ها در حد بهترین‌های کلاس خود خواهد بود.

پورشه کاین 5 - آخرین خبرها از نسل جدید شاسی‌بلند پورشه کاین
تکنولوژی هیبریدی نیز در کاین جدید در نظر گرفته شده و به احتمال زیاد قوای محرکه‌ی ۶۷۱ اسب بخاری پانامرا توربو S E-Hybrid در کاین جدید دیده خواهد شد.

پورشه کاین 4 - آخرین خبرها از نسل جدید شاسی‌بلند پورشه کاین پورشه کاین 3 - آخرین خبرها از نسل جدید شاسی‌بلند پورشه کاین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.