آمادگی هنسی برای افزایش توان دوج چلنجر دیمون به ۱۵۰۰ اسب‌ بخار

شرکت تیونینگ هنسی پرفورمنس در حال آماده کردن بسته‌ای برای دوج چلنجر دیمون است که قدرت این خودرو را از ۸۴۰ به ۱۵۰۰ اسب‌ بخار افزایش می‌دهد.

مردم، همواره خواهان بیشترین‌ها هستند و غذا، پول و حتی فالوورهای بیشتر در شبکه‌های اجتماعی می‌طلبند. از همین رو می‌توان آمریکا را کشور بیشترین‌ها نامید. به خصوص وقتی صحبت از قدرت خودروها می‌شود.

DODGE 1 - آمادگی هنسی برای افزایش توان دوج چلنجر دیمون به ۱۵۰۰ اسب‌ بخار

به همین دلیل شرکت خودروسازی دوج، از خودروی ۸۴۰ اسب‌ بخاری و سریع چلنجر SRT دیمون رونمایی کرد. هنسی پرفورمانس نیز اعلام کرد که آمادگی افزایش قدرت پیشرانه‌ی ۶.۲ لیتری V8 را که مجهز به سوپرشارژر است به ۱۵۰۰۰ اسب‌ بخار دارد.

گروه هنسی در حال کار روی پکیج نهایی برای این خودروی عضلانی است؛ اما در نظر دارد قدرت خروجی پیشرانه را افزایش دهد، سوپرشارژر آن را بازسازی کند و همچنین هدرهای سیستم اگزوز را با نمونه‌ی ارتقاءیافته جایگزین کند. همانطور که انتظار دارید، فهرست تغییرات اعمال‌شده توسط این تیونر تگزاسی به اینجا ختم نمی‌شود.

DODGE 4 - آمادگی هنسی برای افزایش توان دوج چلنجر دیمون به ۱۵۰۰ اسب‌ بخار

بنیاد NHRA به‌عنوان برگزارکننده‌ی مسابقات سرعت در مسیر مستقیم آمریکا (Drag Racing)، حضور دوج دیمون در مسابقات درگ را ممنوع اعلام کرده است. با اینکه این خبر بهترین تیتر جهت نمایش سرعت و قدرت چلنجر دیمون شمار می‌رود؛ اما این موضوع به‌نوعی واقعی است.

سخنان مذکور به این معنا است که با توجه به اینکه چلنجر دیمون مسیر ۴۰۰ متر (یک‌چهارم مایل) را در ۹.۶۵ ثانیه طی می‌کند، بنیاد NHRA از ورود دیوج دیمون به مسابقات درگ جلوگیری کرده است؛ چراکه حضور خودروی جاده‌ای که زمان طی مسیر آن کمتر از ۹.۹۹ ثانیه باشد در تست ۴۰۰ متر، بدون داشتن قفسه‌ی ایمنی داخل کابین مجاز نیست. اکثر پیست‌های مسابقه‌ای نیز پایبند به این قانون هستند.

DODGE 3 - آمادگی هنسی برای افزایش توان دوج چلنجر دیمون به ۱۵۰۰ اسب‌ بخار

بنابراین هنسی قفسه‌ی ایمنی داخل کابین را نیز در این کیت پیشنهاد می‌کند. همچنین شرکت دوج ترمز چتری در عقب خودرو را به شما پیشنهاد می‌کند؛ زیرا در صورت رانندگی با سرعت زیاد نیاز به توقف سریع دارید که از عهده‌ی ترمزهای خودرو برنمی‌آید.

با این اوصاف، دیمون استاندارد یک خودروی فوق‌العاده مخاطره‌آمیز به شمار می‌رود. با توجه به تیونینگ‌های صورت گرفته توسط هنسی، به نظر می‌رسد سوپرماشین دیمون نمونه‌ی خالص از یک خودروی دیوانه‌وار خواهد بود که در بهترین حالت ممکن قرار دارد.

البته، اگر به شورولت کامارو بیشتر از چلنجر دیمون علاقه دارید، هنسی پکیجی نیز برای خودروی کامارو ZL1 در نظر گرفته است که توان خروجی خودروی عضلانی کامارو را به ۱۰۰۰ اسب‌ بخار افزایش می‌دهد.

منبع MOTORAUTHORITY
1 نظر
  1. میثم می گوید

    سوپرشارژر است به ۱۵۰۰۰ اسب‌ بخار دارد. لطفا اصلاح کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.