فولکس‌ واگن محکوم به پرداخت ۴.۳ میلیارد دلار بابت رسوایی دیزل شد

فولکس‌واگن طی دادگاه روز جمعه در ایالات متحده به پرداخت جریمه‌ی نقدی معادل با ۴.۳ میلیارد دلار محکوم شد.گروه خودروسازی فولکس‌واگن، روز جمعه و در دادگاه فدرال ایالات متحده، بعد از دادخواهی در ماه ژانویه که مورد پذیرش قرار گرفت، به عنوان متهم و خاطی شناخته شد. طبق اعلام رای دادگاه، شرکت فولکس‌واگن به عنوان مجازات رسوایی انتشار آلاینده‌های دیزلی، محکوم به پرداخت جریمه‌ی ۴.۳ میلیارد دلاری شد.

این جملات، توسط شان کاکس قاضی دادگاه منطقه دیترویت ایالات متحده قرائت شد؛

بدین ترتیب طی این دادخواست شرکت فولکس‌واگن برای اتهاماتی که شامل “توطئه برای فریب دادن ایالات متحده” در تخطی از قوانین هوای پاک، جلوگیری از عدالت با از بین بردن اسناد مربوط به این توطئه و همچنین ارائه‌ی اطلاعات نادرست در مورد برآورد انتشار آلاینده‌های دیزلی مربوط به ۵۹۰ هزار دستگاه خودروی مربوطه که وارد ایالات متحده شده است، به پرداخت ۲.۸ میلیارد دلار جریمه محکوم شد.

همچنین شرکت فولکس‌واگن باید ۱.۴۵ میلیارد دلار دیگر نیز بابت تخلفات مرتکب شده در قبال سازمان حفاظت از محیط زیست، حفاظت مرزی و گمرک ایالات متحده پرداخت کند.

در نهایت، فولکس‌واگن ۵۰ میلیون دلار جریمه‌ی مدنی برای تخلف در مورد قانون بهبود و اصلاح موسسات مالی، اجرای تعهد اعطای وام و ارائه‌ی خودروی کرایه‌ای برای مالکان خودروهای آسیب دیده، باید پرداخت کند.

لری دی.تامپسون، معاون سابق دادستان کل ایالات متحده در دوران ریاست جمهوری جرج بوش، طی سه سال آینده به عنوان یک شخص حقوقی، ناظر شرکت فولکس‌واگن بابت نظارت بر پیروی این شرکت از قوانین مربوطه خواهد بود.

با توجه به اخبار منتشر شده از نشریه‌های خودرویی، در صورتی که دادخواست شرکت فولکس‌واگن در ماه ژانویه مورد تایید قرار نمی‌گرفت، شرکت عظیم فولکس‌واگن مجبور به پرداخت ۱۷ الی ۳۴ میلیارد دلار جریمه می‌شد.

طی جلسه‌ی دادگاه، شان کاکس اعلام کرد:

همچنین جریمه‌ای چند میلیون یورویی در انتظار شخصی است که مسئول انجام این تخلفات در شرکت فولکس‌واگن بود و  این جریمه‌ها از محل پاداش‌های پرداختی اخذ خواهد شد. بدین ترتیب با پرداخت جریمه‌های ناشی از تخلفات، از پاداش‌ها نیز کاسته خواهد شد.

همچنین کاکس اظهار کرد:

فکر نمی‌کنم فولکس‌واگن دادگاه و کیفرخواست مربوط به شخص خاطی را به پایان برساند. خوشبختانه، جریمه‌ی شرکت فولکس‌واگن به شرکت‌های خودروسازی دیگر، این فرصت را می‌دهد که از تبعات تخلف آگاه شوند. از این رو بهتر است در مورد انجام تخلف دوباره فکر کنند.

منبع ROADANDTRACK

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.