بسترن B30 را باید خودروی کلاس سدان و ساخت شرکت فاو در کشور چین بدانیم.خودرویی که این روز ها قرار است شرکت هایی همانند گروه بهمن دست روی آن گذارده و اقدام به تولید و واردات آن کنند.
این خودرو اولین بار درسال ۲۰۱۰ رونمایی شد و تا چند سال بدون فیس لیفت ماند تا سال ۲۰۱۵ که بروز رسانی شد و خودرو بر روی پلتفرم PQ 32 ساخته شد.
طراحی خودرو در کنار سادگی و غیر تجملاتی بودنش از درب موتور با خطوط عضلانی و خطوطی کشیده در کنار چراغ هایی همانند چشمان شاهین HAWK EYE و جلوپنجره مشکی رنگ کرومی و براق قرار گرفته است.رنگ مشکی جلو پنجره در زیر سپر خودرو و در قسمت هواکش نیز تکرار شده است.
طراحی در نمای کناری بخصوص در بخش های گلگیر عقب و جلو ساده است که به لطف ایراد همیشگی خودرو های ساخت کشور چین یعنی رینگ هایکوچک و باریک این سادگی و زیبا نبودن بیشتر خود را نمایان می کنند.
طراحی بخش عقب نیز همانند نمای کناری ساده و خسته کنند است و بهترین قسمت طراحی این خودرو از نظر ما تیم اروندپلاک همان نمای جلو است که مدرن تر و شیک تر است.
بسترن B30 دارای موتور با حجم ۱۵۹۸ سیسی و خروجی قدرت ۱۰۹ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۵۵ نیوتن متر در ۳۸۰۰ دور در دقیقه است.
در بحث سیستم تعلیق در جلوی خودرو دارای سیستم فنربندی مکفرسون استرات با آنتی رول بار و در عقب نیز از سیستم تعلیق فنر با محور پیچشی آنتی رول بار استفاده کرده است.ترمز جلو و عقب بسترن B30 از نوع دیسکی می باشد.
همچنین این خودرو به صورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیومتر ۶ لیتر بنزین می سوزاند و از استاندارد آلایندگی یورو ۵ نیز بهره می برد که برای ایران این قسمت چندان از اهمیت برخوردار نیست چرا که ما در تهیه بنزین یورو ۴ نیز موفق عمل نکرده ایم.
بسترن B30 دارای ابعاد بترتیب طول/عرض/ارتفاع: ۴۶۲۵/۱۷۹۰/۱۵۰۰ میلیمتر و فاصله بین دو محور: ۲۶۳۰ میلیمتر است و از وزن خالص ۱۲۷۰ کیلوگرم بهرمند می باشد.
سایر امکانات بسترن B30
- کابین پلاستیکی
- خاکستری تیره
- صفحه نمایش لمسی
- فرمان سه پره
- خودروی مدل سال ۲۰۰۴
- فضای کابین
- چهار سرنشین
- ظرفیت ۴۸۰ لیتری
- ترمز (ABS)
- ترمز (EBD)
- ترمز (BA)
- سیستم کنترل پایداری (ESP)
- سیستم کنترل کشش (TCS)
- کنترل حرکت از روی تپهها (HAC)
- سنسور فشار باد لاستیکها (TPMS)
- دوربین عقب
- کی لس
- دکمه استارت
- کروز کنترل
- صفحه نمایش ۷ اینچ
- سانروف برقی
- صندلی و فرمان چرمی
- تهویه مطبوع اتوماتیک
- آینه الکتروکرومیک هوشمند
- آینههای جانبی برقی
- آینههای جانبی گرمکن دار
- دی لایت (LED)
- سیستم صوتی DVD
- ۶ عدد بلندگو
- خروجی SD/USB/AUX
- بلوتوث
عالیه بیشتر از اینا میرزه
عالیه!
سلام کسی از تحویل این ماشین سر موقع خودش خبر داره؟
ماشین خوبیه هم از نظر قیمت هم از نظر گیریکس و … ماشین خوبیه پیشنهاد میکنم بخرید
واقعا ماشینی هست که مصرف کننده در به در ایرانی بتونه هفت هشت سال مثل ال نود سوارش بشه و گذارش به تعمیرگاه نیفته؟!!! یا بعد از پنجاه هزار کیلومتر باید دنبال انداختنش به یک خریدار بخت برگشته بود؟
بابا یه فیلم بررسی بزارید ببینیم
این ماشین به نسبت قیمتش عالیه ، شک نکنید
ماشین خوبیه ، پیشنهاد میکنن به مرددین
سلام استارت این ماشین سویچی یا دکمه ای?
ورود بدون کلید / استارت دکمهای از آپشن های این خودرو هست.البته باید دید که این شرکت این خودرو را با مدل های مختلف به فروش می رساند یا خیر.مثلا مدل پایه یا فول
سلام استارت این ماشین سویچی یا دکمه ای
اگر با قیمت زیر ۶۰ میلیون بیاد به بازار بازار همه خودروهای بازار خراب میشه امید وارم زیر ۶۰ باشه قیمتش که بتونیم بخریم ماشین با کیفیت و خوبیه .
بسیار ماشین خوبیه تو رنج خودش . امید وارم قیمت همون زیر ۶۰ بخوره کاش فقط صندلی راننده تنظیم برقی داشت
سلام.خسته نباشید.چرا درمورد محدوده قیمت و قیمت احتمالیش در ایران چیزی نگفتین…هم قیمت جهانییش رو بگین بی زحمت هم قیمت حدودیش در ایران..ممنون
قیمت این خودرو در سادهترین مدل دندهای ۶۹٫۸۰۰ یوآن چین است و در نسخه فول اتوماتیک به ۹۲٫۸۰۰ یوآن میرسد. با یک حساب و کتاب ساده میتوان پی برد که B30 ارزش تومانی بین ۳۸٫۵۰۰٫۰۰۰ تا ۵۱۱ میلیون تومان را دارد. با توجه به قیمتگذاری گروه بهمن و اختلاف قیمت کمی را نسبت به بازار چین می توان در نظر گرفت، میتوان امید داشت که نسخه فول B30 زیر ۶۰ میلیون تومان در ایران فروخته شود.
البته اگر گروه بهمن بتواند B30 را برای مونتاژ از فاو چین بگیرد. با حضور این ماشین بدیهی است که بازار جک J5 اتوماتیک و سایر رقبای این قیمت به خطر میافتد.