کامارو ZL1 هنسی با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار معرفی شد

هنسی به‌عنوان مشهورترین شرکت تیونینگ خودروی آمریکا، به سراغ کامارو ZL1 رفته و قدرت آن را به عدد حیرت‌انگیز ۹۵۹۹ اسب بخار رسانده است.تا همین چند سال پیش، فورد موستانگ شلبی با قدرتی در حدود ۵۰۰ اسب بخار، سرآمد خودروهای اسپرت آمریکایی بود؛ اما با ظهور نسخه‌ی هلکت از دوج چلنجر، نگاه‌ها به سمت برندهای دیگر با قدرت‌های بیش از ۷۰۰۰ اسب بخار چرخید.

کمتر از یک ماه پیش، دوج چلنجر دیمون معرفی شد که با پیشرانه‌ا‌ی به قدرت ۸۴۰ اسب بخار و گشتاور ۱۰۴۵ نیو‌تن‌متر ، نقطه‌ی عطفی در تاریخ خودروسازی آمریکا محسوب می‌شود. حال به نظر می‌رسد رکورد دیمون هم چندان پایدار نمانده و شرکت تیوینگ خودروی هنسی، با تقویت کامارو ZL1 به رقم بالاتری رسیده است.

کامارو ZL1 هنسی 15 - کامارو ZL1 هنسی با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار معرفی شد

جدیدترین شاهکار هنسی، جن‌گیر (EXORCIST) نام دارد و بر پایه‌ی نسل ششم شورولت کامارو عرضه شده است. در ویدئویی که به‌تازگی در سایت رسمی این شرکت دیده می‌شود، قدرت پیشرانه‌ی ZL1 به ۹۵۹.۳۲ اسب بخار افزایش یافته و گشتاور آن به ۱۰۲۵ نیوتن‌متر رسیده است. از آنجا که این آزمون، به‌صورت ایستا و در حالتی شبیه به حرکت واقعی خودرو انجام شده است، می‌توان نتیجه گرفت که با احتساب حدود ۱۵ درصد اتلاف انرژی سیستم انتقال نیرو، قدرت واقعی پیشرانه در حدود ۱۱۰۳ اسب بخار باشد.

هنسی برای رسیدن به این قدرت، از توربوشارژرهای بزرگ‌تر، سیستم اینترکولر قوی‌تر، سرسیلندر بهینه‌سازی شده و میل‌بادامک جدید استفاده کرده است، ضمن اینکه سیستم اگزوز و لوله‌های ورودی به موتور کاملا بازطراحی شده‌اند. مسلما برای کنترل نیرویی در حد و اندازه‌های یک بوگاتی، بخش ECU در کامارو ZL1 نیز مورد بازبینی و برنامه‌ریزی مجدد مهندسان هنسی قرار گرفته است.

کامارو ZL1 هنسی 16 - کامارو ZL1 هنسی با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار معرفی شد

بدون شک رونمایی از نسخه‌ی دیمون از دوج چلنجر، مهم‌ترین عامل محرک برای هنسی در تولید این کامارو بوده است. این شرکت حتی در کانال ویدئویی خود با عبارت «آیا این قدرت برای شکست دیمون کافی است؟»، به این موضوع اشاره می‌کند. از سویی دیگر، انتخاب نام جن‌گیر در مقایسه با دیمون (به معنی جن یا روح خبیث)، دیگر ترفند تبلیغاتی هنسی محسوب می‌شود.

کامارو ZL1 هنسی 17 - کامارو ZL1 هنسی با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار معرفی شد

در وب‌سایت هنسی، زمان رسیدن این نسخه از کامارو به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، کمتر از ۳ ثانیه اعلام شده است. هرچند هنسی ادعا می‌کند که این محصول جدید، مسافت ۴۰۰ متر را در کمتر از ۱۰ ثانیه طی خواهد کرد، از دقیق نبودن اطلاعات منتشرشده، می‌توان نتیجه گرفت که رکوردهای حرکتی چلنجر دیمون هنوز شکسته نشده است.

کامارو ZL1 هنسی 18 - کامارو ZL1 هنسی با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار معرفی شد

 

تنها ۱۰۰ دستگاه از این کامارو ساخته خواهد شد. بسته‌ی ارتقاء هنسی برای رساندن قدرت کامارو به ۱۰۰۰ اسب بخار، ۵۵ هزار دلار هزینه در بر خواهد داشت که به قیمت ۶۲ هزار دلاری مدل ZL1 اضافه می‌شود. از آپشن‌های کاماروی هنسی می‌توان به جعبه‌دنده‌ی این مدل اشاره کرد که با یک نمونه‌ی اتوماتیک ۱۰ سرعته عوض می‌شود و نزدیک به ۱۰ هزار دلار قیمت دارد. رینگ‌های اسپرت ۲۰ اینچ با تایرهای مخصوص مسابقه در مسیر مستقیم از برند نیتو با پهنای ۳۱۵ میلی‌متر، ۹ هزار دلار ارزش دارند که اگر با لاستیک‌های میشلن پایلوت همراه شوند، ۷ هزار دلار قیمت خواهند داشت.

قیمت نهایی دوج چلنجر دیمون، هنوز اعلام نشده است؛ اما از تیراژ ۳ هزار دستگاهی این خودرو می‌توان نتیجه گرفت که برچسب قیمتی در محدوده‌ی ۱۰۰ هزار دلار داشته باشد.

 

منبع MOTORTREND
1 نظر
  1. صادق می گوید

    سلام
    قیمت پلاک اروند این ماشین چقدره؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.