گامبالا از سه دستگاه پورشه‌ تیونینگ شده رونمایی کرد

شرکت تیونینگ خودروی گامبالا، به‌تازگی از سه محصول جدید که بر پایه‌ی مدل‌های ۹۱۱، پانامرا و کاررا GT ساخته شده‌اند، رونمایی کرده است.

گامبالا امسال با بهترین ساخته‌های خود به نمایشگاه‌های خودروی دنیا آمد. این تیونر آلمانی، روی مدل‌های جدید پورشه شامل ۹۱۱، پورشه پانامرا و مدل قدیمی کاررا GT کار کرده است. گامبالا نام اصلی‌ترین محصول خود را آوالانچ گذاشته است. این خودرو در حقیقت بر اساس جدیدترین نسل پورشه ۹۱۱ توربو ساخته شده که البته طراحی آن به‌طور کامل دگرگون شده است.

پورشه‌ 5 - گامبالا از سه دستگاه پورشه‌ تیونینگ شده رونمایی کرد

این خودروی بنفش‌رنگ از یک بادی کیت جدید و بزرگ استفاده می‌کند که توسط خود گامبالا و تماما از الیاف کربن ساخته شده است. استفاده از این بادی کیت سبب شده است این خودرو ۶.۴ سانتی‌متر از جلو و ۱۰.۲ سانتی‌متر از عقب، طویل‌تر از مدل استاندارد باشد ضمن اینکه روی این مدل رینگ‌های اسپرت بزرگ ۲۱ اینچی نیز به چشم می‌خورند.

پورشه‌ 1 - گامبالا از سه دستگاه پورشه‌ تیونینگ شده رونمایی کرد

برای بهبود وضعیت آیرودینامیک این خودرو از سپرهای جدیدی استفاده شده است؛ اما تغییر اصلی‌ آن مربوط به بخش پیشرانه می‌شود، جایی که گامبالا توانسته است با پیشرانه‌ی شش سیلندر تخت ۳.۸ لیتری این خودرو، ۸۲۰ اسب بخار قدرت تولید کند.

پورشه‌ 2 - گامبالا از سه دستگاه پورشه‌ تیونینگ شده رونمایی کرد

خودروی دیگری که گامبالا برای نمایش در ژنو آماده کرده است، میسترال نام دارد که مدلی تیونینگ شده از سدان اسپرت پانامرا است. بدنه‌ی این خودرو نیز به لطف استفاده از یک کیت بدنه‌ی کاملا جامع و فراگیر، تغییراتی اساسی به خود دیده است.

سیستم تعلیق این خودرو مورد بهینه‌سازی قرار گرفته است که این تغییرات سبب کاهش ارتفاع خودرو به میزان ۳.۸ سانتی‌متر شده است. در زیر این سدان اسپرت و زیبا، رینگ‌های ۲۲۲ اینچی آلومینیومی قرار گرفته‌اند که به روش فورج کاری تولید شده‌اند.

گامبالا همچنین اقدام به افزایش قدرت پیشرانه‌ی هشت سیلندر خورجینی ۴.۸ لیتری پانامرا کرده است و قدرت آن را با ۵۰ درصد افزایش به ۷۴۵ اسب بخار رسانده است. این پیشرانه از نوع تویین توربو است و می‌تواند پانامرا را در عرض ۳.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند تا حداکثر سرعت این مدل، ۳۳۵ کیلومتر بر ساعت باشد.

پورشه‌ 3 - گامبالا از سه دستگاه پورشه‌ تیونینگ شده رونمایی کرد

آخرین سرباز گامبالا که به میدان خواهد آمد، میراژ GT کربن ادیشن نام دارد که در حقیقت مدلی ارتقاءیافته از پورشه کاررا GT محسوب می‌شود. بدنه‌ی این خودرو همان‌طور که از نام آن مشخص است، به‌طور کامل از الیاف کربن ساخته می‌شود. پیشرانه‌ی این خودرو از نوع ۱۰ سیلندر خورجینی است و ۵.۷ لیتر حجم دارد که با تغییرات صورت گرفته توسط گامبالا، قدرت آن به ۶۷۰ اسب بخار رسیده است.

سیستم تعلیق نیز مورد بهینه‌سازی قرار گرفته است و امکان تنظیم ارتفاع برای این خودرو مهیا شده است. رینگ‌ها با نمونه‌ای فورج کاری شده جایگزین شده‌اند. این خودرو بر خلاف پانامرا که دارای سیستم چهارچرخ محرک است، به‌صورت محرک عقب ساخته شده است و به این ترتیب نباید انتظار داشت شتاب آن به‌اندازه‌ی پانامرا بالا باشد. زمان رسیدن از سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این مدل ۳.۷ ثانیه خواهد بود؛ اما حداکثر سرعت آن مشابه پانامرا، ۳۳۵ کیلومتر بر ساعت است.

این مدل‌ها در بخش داخلی نیز کاملا متحول شده‌اند و گامبالا به زیباترین نحو ممکن اقدام به تغییر فضای کابین آن‌ها کرده است.

منبع CARSCOOPS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.