وانت فورد F-250 با تیونینگ فورجیاتو

فورد F-250 در حالت استاندارد، یکی از قدرتمندترین وانت‌های جهان است. این خودرو با تیونینگ شرکت رینگ‌سازی فورجیاتو، شکل تازه‌ای به خود گرفته است.

هرچند مدل F-150 مثل سال‌های گذشته، پرفروش‌ترین وانت دنیا محسوب می‌شود؛ مدل F-250 به‌عنوان برترین وانت فول سایز و قدرتی جهان شناخته می‌شود. این خودرو در کلاس وانت‌های پیکاپ مخصوص کارهای سخت ((Heavy Dutyy) قرار می‌گیرد و معمولا در بررسی‌های کارشناسی، بالاترین امتیاز فنی را در مقایسه با دیگر خودروهای شاخص این کلاس، مثل شورولت سیلورادو ۲۵۰۰HD، دوج رم ۲۵۰۰ و نیسان تیتان XDD کسب می‌کند.

وانت فورد F 250 2 - وانت فورد F-250 با تیونینگ فورجیاتو

این یک واقعیت است که تیونینگ و تغییر شکل وانت‌ها، به اندازه‌ی بهینه‌سازی خودروهای اسپرت، مورد توجه بازار جهانی قرار نمی‌گیرد. در این موارد، معمولا محصول نهایی به یک شاسی‌بلند لوکس تبدیل می‌شود و حالت وانت را از دست می‌دهد؛

اما این‌بار به نظر می‌رسد شرکت فورجیاتو در تغییر ظاهر وانت درشت‌هیکل فورد موفق عمل کرده باشد و حاصل کار، علاقه‌مندان وانت‌های آمریکایی را خوشحال کند.

این خودرو حاصل همکاری چند شرکت مختلف است. علاوه بر رینگ‌های ۲۶ اینچ فورجیاتو که با ترکیب رنگ سیاه و قرمز جایگزین رینگ‌های ۱۸ اینچ استاندارد شده‌اند و نقش زیادی در زیبایی F-250 دارند، بدنه‌ی آن توسط TS Design باز طراحی شده است تا بزرگ‌تر و با ابهت‌تر به نظر برسد.

آنچه واضح به نظر می‌رسد، اعمال تغییر در سیستم تعلیق و فنربندی این وانت است که باعث می‌شود رینگ‌های فورجیاتو با کاهش ارتفاع خودرو، بیش از پیش جلب توجه کنند.

وانت فورد F 250 1 - وانت فورد F-250 با تیونینگ فورجیاتو

مسلما با این ظاهر جدید، نمی‌توان از محصول فورجیاتو توقع حرکت در مسیرهای سخت و خارج جاده داشت؛ اما به‌عنوان یک خودروی لوکس با توانایی‌های فنی خاص، همچنان می‌توان روی آن حساب کرد.

پیشرانه‌ی استاندارد F-250 از نوع ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری است که بدون توربوشارژ ارائه می‌شود. قدرت این مدل ۳۸۵ اسب بخار است و گشتاور ۵۸۳ نیوتن‌متر فراهم می‌کند. این وانت با کمترین آپشن‌ها و بدون سیستم دو دیفرانسیل، ۲۶۰۰ کیلوگرم وزن دارد؛ اما ظرف ۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

قیمت نهایی محصول فورجیاتو اعلام نشده است؛ اما نسخه‌ی استاندارد F-250 با حداقل آپشن‌ها در حدود ۳۳ هزار دلار قیمت دارد. این خودرو همراه آپشن‌های کامل و پیشرانه‌ی ۶.۷ لیتری توربودیزل، با قیمتی نزدیک به ۶۵ هزار دلار فروخته می‌شود.

نمونه‌ی دیزلی وانت فورد، علاوه بر توربوشارژر، به اینترکولر مجهز است و با قدرت ۴۴۰ اسب بخار و گشتاور باورنکردنی ۱۲۵۴ نیوتن‌متر، یکی از قوی‌ترین وانت‌های جهان به‌حساب می‌آید.

منبع CARSCOOPS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.