ثبت رکورد جدید هوندا سیویک تایپ R رکورد در پیست نوربرگ‌رینگ

شرکت هوندا اعلام کرد که رکورد خودروهای هاچبک دیفرانسیل جلو در پیست نوربرگ‌رینگ را با سیویک تایپ R شکست.

 

ریویچی کایجیما، مهندس ارشد بخش شاسی سیویک تایپ R، درباره‌ی برخی اصلاحات کلیدی در نسخه‌ی جدید، برای ثبت زمان بهینه‌تر در پیست گفت:

سرعت عبور خودرو از پیچ‌ها در نسخه‌ی جدید سیویک تایپ R، به لطف استفاده از لاستیک‌های پهن‌تر با عاج عریض، فاصله‌ی بین محور طویل‌تر، سیستم تعلیق چنداتصالی جدید در عقب و بهبود آیرودینامیک خودرو، افزایش یافته است. به عنوان مثال، معمولاً رانندگان بعد از بخش Metzgesfeld پیست، که وارد پیچ متوسطی می‌شوند، سرعتی معادل با ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت دارند. با توجه به اینکه پیچ مذکور سرعت متوسطی برای عبور نیاز دارد، اما با این حال شاهد افزایش ۱۰ کیلومتر بر ساعت در حین عبور از آن هستیم، که حاصل پایداری بسیار عالی سیویک تایپ R جدید در پیچ‌ها است. بنابراین با بهبود عملکرد در سر پیچ‌ها، می‌توانیم سرعت خودرو را در طول مسیر پیست نیز افزایش دهیم، که برای دستیابی تایپ R جدید به زمان سریع‌تر در پیست،کمک می‌کند.

HONDA CIVIC R 2017 4 - ثبت رکورد جدید هوندا سیویک تایپ R رکورد در پیست نوربرگ‌رینگ

شرکت هوندا رکورد جدید “خودروهای هاچبک دیفرانسیل جلو” را در تاریخ ۳ آپریل و به وسیله‌ی یک نمونه‌ی پیش تولید از سیویک تایپ R ثبت کرد، که از لحاظ فنی نمونه‌ی کاملاً یکسان با محصول نهایی تلقی می‌شود. نمونه‌ای که وظیفه‌ی ثبت این رکورد را بر عهده داشت، به لاستیک‌های قانونی و مجاز جاده‌ای مجهز است که برای پیست طراحی شده‌اند. همچنین قفسه‌ی ایمنی درون کابین نیز قرار گرفته است که هیچ‌گونه تغییری در چارچوب خودرو ایجاد نمی‌کند. شرکت هوندا برای جبران اضافه وزن ناشی از قفسه‌ی ایمنی درون کابین، سیستم صوتی، نمایشگر و صندلی‌های ردیف عقب را حذف کرده بود.

HONDA CIVIC R 2017 6 - ثبت رکورد جدید هوندا سیویک تایپ R رکورد در پیست نوربرگ‌رینگ

هوندا سیویک تایپ R در بهار جاری وارد بازار ایالات متحده خواهد شد. این نسخه مجهز به پیشرانه‌ی ۲ لیتری ۴ سیلندر و فناوری توربوشارژر است، که قدرت ۳۰۶ اسب‌بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر را از طریق جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی به چرخ‌های جلومنتقل می‌کند. بدنه‌ی نسل جدید در مقایسه با نسل قبلی نزدیک به ۱۶ کیلوگرم سبک‌تر است و شاسی آن به میزان ۳۸ درصد سفتی‌ پیچشی بیشتری دارد.

HONDA CIVIC R 2017 2 - ثبت رکورد جدید هوندا سیویک تایپ R رکورد در پیست نوربرگ‌رینگ

در ادامه از شما دعوت می‌‎کنیم ویدیوهای مربوط به رکورد هوندا سیویک تایپ R جدید را تماشا کنید، تا در مورد چگونگی ثبت این رکورد اطلاعات بیشتری کسب کنید.

هوندا به وعده‌ی خود مبنی بر ثبت رکوردی جدید با خودروی هاچبک جذاب سیویک پایبند ماند؛ هونداسیویک تایپ R یک دور پیست نوربرگرینگ را در مدت زمان ۷ دقیقه و ۴۳.۸۰۰ طی کرد، تا رکورد جدیدی در بخش خودروهایی با محور محرک در جلو از خود بر جای بگذارد. زمان مذکور نشان‌دهنده‌ی بهبود چشمگیری نسبت به رکورددار قبلی پیست، یعنی فولکس‌واگن گلف GTI کلاب‌اسپرت اس است، که در سال گذشته موفق شده بود یک دور پیست نوربرگرینگ را در مدت زمان ۷ دقیقه و ۴۹.۲۱ ثانیه طی کند. همچنین، هوندا سیویک تایپ R نزدیک به ۷ ثانیه سریع‌تر از نسل قبلی خود است.

گالری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.