سی‌سالگی شرکت تک‌آرت؛ بهترین تیونر پورشه

آلمانی‌ها با کیفیت‌ترین ماشین‌های سواری دنیا را تولید می‌کنند. اما تا زمانی که این کشور به تولید محصولات چشمگیر خود ادامه دهد، همیشه کسی وجود دارد که معتقد باشد می‌تواند این محصولات را تقویت و آن‌ها را بهتر از پیش کند. تک‌آرت یکی از برترین برندها در کار تیونینگ خودرو است.

این شرکت در سال ۱۹۸۷ توسط توماس بهرینگر در لنبرگ، آلمان تاسیس شد تا به عنوان یک تولیدکننده مستقل شناخته شود. در سال ۲۰۰۸، خودروی TechArt GT Street RS (بر پایه Porsche 997 GT2) که توسط یورگ هاردت رانده می‌شد، سریع ترین زمان را در مسابقات Tuner Grand Prix به نمایش گذاشت و از  Porsche Cargraphic که طی سه سال متوالی برنده مسابقات بود، پیشی گرفت. این شرکت هم اکنون به عنوان بهترین تیونر اروپایی در مسابقات GP Tuner شناخته می‌شود.

فقط یک سال پس از تاسیس، تک‌آرت به لئونبرگ نقل مکان کرد و شروع به اصلاح مدل ۹۶۱ از سری ۹۱۱ کرد. مسیری که این شرکت همچنان ادامه می‌دهد و نسخه‌های مختلف ۹۱۱ را بهینه‌سازی می‌کند. از دهه ۱۹۹۰، تک‌آرت در حال گسترش و ساخت محصولات جدید بود. از جمله طرح‌های این تیونر، افزایش قدرت نسل ۹۹۳ خودروی ۹۱۱ با سوپرشارژر بود که در نتیجه به قدرت ۴۶۲ اسب‌بخار رسید.

مدتی بعد، تک‌آرت شروع به تقویت نسل اول Boxster کرد. با این حال، از سال ۲۰۰۱، هنگامی که تک‌آرت اولین برنامه GTstreet را برای نسل ۹۹۶ خودروی ۹۱۱ توربو ارائه داد؛ اولین کیت بدنه‌ی کاملا آیرودینامیکی این شرکت، معرفی شد.

هنگامی که مدل کاین معرفی شد، مانند باکستر و قبل از آن، تک‌آرت برای افزایش قدرت خود در بازار، شروع به تیون این SUV کرد. کاری بسیار حرفه‌ای و خلاقانه انجام شد و هنرهای این تیونر بزرگ را بیش از پیش به نمایش گذارده شد.

منبع MOTORTREND
CAR TUNINGPORSCHE CAR
نظرات (0)
ارسال نظر