بی‌ ام‌ و سری 5 با تیونینگ AC Schnitzer

 شرکت ای‌سی اشنایتزر معمولا پس از معرفی هر مدل جدید بی‌ام‌و به فاصله کوتاهی نسخه تیون شده آن را به بازار می‌فرستد. حالا، مدل جدید سری ۵ وارد بازار شده است و تیونر آلمانی هنوز مجموعه‌ی کاملی از قطعات لازم برای این خودرو را در اختیار ندارد.

ای‌سی اشنایتزر در حال حاضر دارای پیشرانه‌های جدیدی برای دو نوع خودروی بی‌ام‌و سری ۵ است. این شرکت می‌تواند قدرت پیشرانه‌ی شش سیلندر خطی ۳ لیتری مدل ۵۴۰i را از ۳۴۰ اسب بخار (۲۵۰ کیلووات) تا ۴۰۰ اسب بخار (۲۹۸ کیلووات) افزایش دهد. برای طرفداران خودروهای دیزل، این شرکت می‌تواند قدرت پیشرانه شش سیلندر خطی ۳ لیتری مدل ۵۳۰d را از ۲۶۵ اسب بخار (۱۹۸ کیلووات) تا ۳۱۵ اسب بخار (۲۳۵ کیلووات) ارتقاء دهد. ای‌سی اشنایتزر قول داده است که مدل‌های M550i، ۵۳۰i و ۵۲۰d را هم در آینده نزدیک تقویت کند.

همچنین با نصب یک اگزوز جدید، ای‌سی اشنایتزر می‌تواند صدای پیشرانه‌ی این خودرو را بهتر کند. صرف نظر از سیستم محرکه خودرو، این تیونر آلمانی فنرهای این خودرو را اصلاح کرده است. با فنرهای جدید، ارتفاع محور جلوی خودرو از سطح زمین ۲۵ میلی‌متر و محور عقب ۲۰ میلی‌متر کاهش پیدا می‌کند.

ای‌سی اشنایتزر همچنین مجموعه گسترده‌ای از قطعات مختلف بدنه را برای سری ۵ ارائه می‌دهد. مدل‌های دارای کیت M-Technik بی‌ام‌و می‌تواند امکانات تقویتی بیشتری از جمله اسپویلر جلو، اسپلیتر، لبه‌های جانبی و دیفیوزر را به خودرو اضافه کند. همچنین یک اسپویلر سقفی و باله عقب برای مدل سدان وجود دارد. رانندگان خودروهای سدان می‌توانند این اسپویلر را به هاچ‌بک اضافه کنند. برای دستیابی به ظاهر جذاب‌تر، این شرکت محافظ آینه‌ کربنی ارائه کرده است.

در فضای داخلی خودرو نیز چندین ارتقاء محدود وجود دارد. ای‌سی اشنایتزر تریم آلومینیومی برای پدال‌ها و مجموعه‌ای از کف‌پوش‌های مخملی برای کف خودرو ارائه می‌دهد.

در سال ۲۰۱۸، شرکت ای‌سی اشنایتزر ظاهر جذاب‌تر و قدرت بیشتری برای مدل‌های سدان و اروپایی بی‌ام‌و سری ۵ ارائه خواهد کرد. دوستداران خودروهای تیون شده بی‌ام‌و باید منتظر M5 جدید بمانند. بی‌ام‌و، در چند هفته آینده این سدان فوق‌العاده را معرفی می‌کند. M4 جدید با پیشرانه‌ی ۴.۴ لیتری مجهز به دو توربوشارژ V8، قدرتی معادل ۶۰۰ اسب بخار (۴۴۱ کیلووات) و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. همچنین رانندگان می‌توانند سیستم تمام چرخ محرک را منحصرا برای خروجی چرخ‌های عقب انتخاب کنند.

 

منبع MOTOR1
بی ام وبی ام و سری 5
نظرات (0)
ارسال نظر