بررسی بی ام و سری 2 تورر مدل ۲۰۱۹

درحالی‌که بی ام و سری یک، در آمریکا و کانادا عرضه نمی‌شود، سری ۲ به‌عنوان ارزان‌ترین محصول خودروساز باواریا در این مناطق، از اهمیت بالایی برخوردار است. مدل استاندارد سری ۲، با بدنه‌ی سدان ۴ در و کوپه‌ی ۲ در تولید می‌شود؛ اما نمونه‌های جدیدتری از آن با بدنه‌ی کشیده‌تر و در کلاس مینی‌ون، علاقه‌مندان این سبک خودروها را جذب می‌کنند. اولین سری از خودروهای بی ام و اکتیورتورر (Active Tourer)  در سال ۲۰۱۴ تولید شد و سال ۲۰۱۶ با رونمایی از گرن تور (Gran Tourer)، توسعه پیدا کرد. این خودروها، هرچند در نگاه اول، جذابیت و نمای اسپرت محصولات مشهور بی ام و، نظیر سری ۳ و سری ۵ را تداعی نمی‌کنند، با فروش ۳۸۰ هزار دستگاه در سال‌های اخیر، سهم قابل قبولی از بازار داشته‌اند.

مهم‌ترین تفاوت مدل‌های اکتیو تورر و گرن تورر، در سایز بدنه و حجم مفید صندوق عقب است. نسخه‌ی گرن‌تورر، ۲۱۴ میلی‌متر نسبت به اکتیو تورر، طول بیشتری دارد و به همین دلیل از صندوق بار با حجم استاندارد ۶۴۵ لیتر استفاده می‌کند. در سمت مقابل، اکتیور تورر دارای صندوق ۴۶۸ لیتری است. مدل‌های اکتیو تورر و گرن تورر، با جمع‌ کردن صندلی‌های عقب، می‌توانند حجم‌های ۱۵۱۰ لیتر و ۱۹۰۵ لیتر فراهم کنند. مدل پلاگین هیبرید سری ۲ تورر که با کد ۲۲۵xe شناخته می‌شود، از نظر سایز بدنه با اکتیو تورر مشابه است؛ اما به دلیل استفاده از باتری در پشت خودرو، صندوق بار کم‌حجمی دارد.

از نظر پیشرانه‌های انتخابی، تفاوتی میان خودروهای اکتیو تورر و گرن تورر با قوای محرک تمام بنزینی نیست. ارزان‌ترین نمونه‌ها، دارای پیشرانه‌ی ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری با کدهای ۲۱۶i و ۲۱۸i هستند که به ترتیب، ۱۰۹ و ۱۴۰ اسب بخار قدرت‌ تولید می‌کنند. میانگین مصرف سوخت مدل ۲۱۶i، حدود ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است و نسخه‌ی ۲۱۸i هم به لطف استفاده از توربوی دوگانه، مصرف سوختی مشابه ۲۱۶i دارد. زمان لازم برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در مدل‌های تورر ۲۱۶i و ۲۱۸i، به ترتیب ۱۲ و ۹.۵ ثانیه خواهد بود.

برای علاقه‌مندان به نمونه‌های سریع‌تر، بی ام و تورر سری ۲ با پیشرانه‌ی ۲۳۱ اسب بخار قابل خرید است. مدل ۲۲۵i می‌تواند با سیستم دو دیفرانسیل Xdrive سفارش داده شود و به لطف گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر از دور موتور ۱۲۵۰ دور بر دقیقه، ۶.۳ ثانیه پس از شروع حرکت، به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسد. پیشرانه‌ی ۲ لیتری توئین‌توربو ۲۲۵i، میانگین مصرف سوخت ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر فراهم می‌کند و نهایت سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت دارد. تمامی مدل‌های سری ۲ تورر، می‌توانند علاوه بر جعبه‌دنده‌ی دستی ۶ سرعته، از گیربکس جدید و اتوماتیک ۷ سرعته‌ی بی ام و استفاده کنند.

بی ام و برنامه‌ی ساخت محصولات جدید با پیشرانه‌ی پلاگین هیبرید را با قدرت ادامه می‌دهد و حالا مدل تورر سری ۲ را در نسخه‌ی ۲۲۵xe آی پرفرمنس، آماده کرده است. این خودرو همراه باتری‌های ۷.۶ کیلووات ساعت عرضه می‌شود که البته ۶.۱ کیلووات ساعت از آن، مورد استفاده‌ی پیشرانه قرار خواهد گرفت. این شرایط، به ۲۲۵xe اجازه می‌دهد بدون استفاده از بنزین، تا مسافت ۴۵ کیلومتر حرکت کند و نهایت سرعت ۱۲۵ کیلومتر بر ساعت داشته باشد.

 

قوای محرک این خودرو، از پیشرانه‌ی ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری مجهز به توئین‌توربو با قدرت ۱۳۶ اسب بخار، همراه یک موتور الکتریکی ۸۸ اسب بخار تأمین می‌شود تا در مجموع، قدرت ۲۲۴ اسب بخار و گشتاور ۳۸۵ نیوتن‌متر فراهم کند. چنین پیشرانه‌ای، در صورت شارژ کامل باتری‌های و داشتن بنزین کافی، میانگین مصرف سوخت ۲.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد داشت ومی‌تواند در زمان ۶.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

از نظر ظاهری، تفاوت خاصی میان مدل ۲۰۱۹ و نسخه‌ی ۲۰۱۷ از خودروهای بی ام و سری ۲ تورر دیده نمی‌شود. البته این محصولات در رنگ‌های متنوع و رینگ‌های آلومینیوم جدید در سایزهای ۱۷ تا ۱۹ اینچ، قابل خرید هستند. داخل کاسه چراغ، از نسل جدید LED-های بی ام و استفاده شده است که جلوه‌ی جوان‌پسندتری به خودرو می‌دهد. این موضوع در چراغ‌های عقب نمود بیشتری دارد و متفاوت از قبل جلب نظر می‌کند. در جلوپنجره‌ی دوگانه و مجرای هوای داخل سپر هم بهینه‌سازی‌های ظریفی دیده می‌شود. در نمای پشت سری ۲ تورر، به شرط استفاده از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲۲۵i، اگزوزهای دوگانه‌ی استیل قابل نصب است؛ ضمن اینکه همه‌ی مد‌ل‌ها می‌توانند با آپشن‌های اسپرت سری M سفارش داده شوند.

در فضای داخل، شباهت بسیار زیادی میان سری ۲ تورر و سری یک سفارش اروپا در قسمت داشبورد وجود دارد. نمایشگر لمسی ۶.۵ اینچ استاندارد می‌تواند به خواست خریدار با نمونه‌ی عریض ۸.۸ اینچی تعویض شود. آپشن‌های لوکس و ایمنی بی ام و، نظیر سیستم فرمان صوتی، دوربین پارک، کروز کنترل هوشمند با قابلیت افزایش و کاهش سرعت با توجه به ترافیک، پارک خودکار، ترمز اضطراری، هشدار خروج از لاین و تشخیص اجسام در نقطه‌ی کور، در سری ۲ تورر نیز قابل سفارش هستند؛ ضمن اینکه در مدل‌های ۲ ردیفه‌ی ۵ صندلی یا سه ردیفه‌ی ۷ صندلی عرضه خواهند شد.

قیمت نهایی خودروهای نسخه‌ی اکتیوتورر، گرن تورر و ۲۲۵xe آی‌پرفرمنس پلاگین هیبرید برای تولید در سال ۲۰۱۹ اعلام نشده است؛ اما بعید به نظر می‌رسد که افزایش قیمت چندانی داشته باشند. امروزه می‌توان نسخه‌ی پایه از سری ۲ اکتیوتورر را به قیمت ۳۰ هزار دلار خریداری کرد؛ درحالی‌که آستانه‌ی قیمت مدل گرن تورر ۳۴ هزار دلار است. نسخه‌ی ۲۲۵i اکتیوتورر با آپشن‌های نسبتا کامل، ۴۰ هزار دلار قیمت دارد و مدل پایه از نمونه‌ی پلاگین هیبرید ۲۲۵xe، با قیمت ۴۲ هزار دلار فروخته می‌شود.

 

 

بی ام و

بی ام وبی ام و 2019بی ام و توربی ام و سری 2
نظرات (1)
ارسال نظر
  • ناصر

    چرا شرکت های خودروسازی آلمانی میتوانند بایک پلتفرم چندین نوع خودرو اعم از اس یو وی هاچبک سدان وغیره تولید کنند ولی شرکت های به اصطلاح خودروساز ایران درطی ۵۰ سال که ازراه اندازی آنها میگذرد حتی یک پلتفرم ملی ندارند این درحالی است که پس ازانقلاب اسلامی علاوه برسودهای کلان وکمکهای دولتی بیدریغ که این خودروسازان وطنی اخذکرده اندحتی ازضرر گلایه دارند آخرشما یک خودرورا باسود ۷۰ الی ۸۰ درصد میفروشید ولی درآلمان باوجود اینهمه امکانات وآپشن هایی که علاوه برتکیه کردن به امنیت درخودروهاشان زیبایی ومدلهای فراوان هرساله ارائه میکنند پس چگونه ضررنمیدهند ولی خودروسازهای ما فقط به تولید یک خودرو درسالهای متمادی آنهم به یک شکل ادامه داده وهرسال هم قیمت رابالابرده اند اگر واقعا نظارت وحسابرسی کاملی ازسود این خودروسازهای داخل کشور درمقایسه باخودروسازهای آلمانی بشود خواهیم دید سودمیانگین وطنی ها باتوجه به تولید ۲ خودرو درطول چندسال خیلی بیشتراز آلمانیها با تولید انواع واقسام خودروها ازیک برند خودرویی نصیبشان گردیده است واین مسئله جای تامل دارد و اگر خریداران خرید خودروایرانی رابمدت ۱ سال تحریم کنند وملت باهم توافق کنند درطول یکسال ازخودروایرانی نو استفاده نکنند درشکه سازان وطنی حساب کارخودراخواهند کرد وقیمت تولیدات ناقص وخارج ازاستاندارد این غولهای خودروساز درایران کاهشن زیادی حتی باوجود تورم خواهد داشت وآنها طرز فکر وروش خودراتعویض خواهندکرد درغیراینصورت وخرید مردم وکمکهای دولت باعث نزول کیفیت وبالارفتن قیمتهای آنها خواهیم بود مردم فکر کنند دولت خرید خودروداخلی صفرکیلومتررا ممنوع کرده وبرای یکسال ازدوچرخه وموتورسیکلت ووسایل نقلیه عمومی استفاده کنند وفکر ثبت نام وخرید صفرکیلومتر ایرانی را ازسربیرون نمایند وحتی ازخودروهای قدیمی خود میتوانند یکسال دیگرهم بهره ببرندتاباعث تولید خودروهایی حداقل درسطح چینی ها باشیم وبتوانیم ردپای چینی های فرصت طلب رااز کشورمان بیندازیم مگر شرکتهای چینی که درایران شریک ایرانی دارند چون بارقابت نیزمیتوان به کیفیت وقیمت مناسب تررسید