با سلام به همه شما کاربران علاقه مند به خودرو و همه کسانی که وقتی دنبال خرید خودرو های غیر ایرانی میرن با یکسری لغات و اصطلاحات جدید روبرو میشن که گاها بعضی از آنها می تواند خریدار را حسابی سر در گم کنه.می خواهیم قسمت آموزش سایت رو بیش از پیش بروز کنیم تا جایی که امکان داره کاربران سایت اروند پلاک رو با تمامی این اصطلاحات آشنا کرده و بتونیمبه عزیزان علاقه مند خدمتی کرده باشم.بهر حال در این پسنت میخواهیم شما رو با دیفیوزر آشنا کنیم و کاربرد آن رو به شما نشان بدهیم.در زمان افزایش سرعت خودرو و در سرعتهای بالا در قسمت زیرین خودرو فشار هوای زیادی ایجاد می شود که این فشار سبب می شه که پشت خودرو یا در اصل عقب خودرو به جهت بالا اعمال فشار کند که دقیقا همینجاست که خودرو کنترل اولیه و پایدار بودن خود را از دست میدهد و قسمت پشتی و عقب خودرو در جهت فشار هوا به سمت بالا میرود و باعث عدم پایداری اولیه در سرعتهای بالا و یا سر پیچهای تند می شود میشود.پس دیفیوزر یک جزء آیرودینامیکی خودرو است. و مکان نصب آن در قسمت عقب خودرو و زیر سپر عقب خودرو میباشد .
دیفیوزر چه کاری انجام میده
دقیقا کار دیفیوزر اینه که با کمک به سهولت و منظم کردن هوا به جریان هوای زیر خودرو سرعت بیشتری میدهد و باعث افزایش قدرت رو به پایین در خودرو میشه و این اقزایش انرژی باعث میشود که عقب خودرو بیشتر بر روی زمین فشار بیاره و در سرعتهای زیاد نزدیک به ۲۰۰ الی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت در جاه های پر پیچ و خم راحت تر حرکت کنه و در اصل انگار که چسبندگی خودرو با زمین بیشتر شده. .نا گفته نماند که این کار رو با نصب باله در عقب خودرو یا همان اسپویلر نیز انجام می دهند که دقیقا جهت اعمال نیرو اسپویلر عکس دیفیوزر است.همچنین برای محدود و کم کردن از ورود جریان هوا به زیر خودرو از همان اول، پایین سپر جلو بالهای نصب میکنند تا میزان هوای ورودی به زیر خودرو نیز کم شود
نتیجه گیری کلی
دیفیوزر و اسپویلر در افزایش پایداری و چسندگی خودرو به زمین خیل خیلی تاثیر گذار هستند و میزان تاثیر آنها بیشتر در سرعتهای بالا خودش رو نشون میده
در زیر تصاویر گویا تر از توضیحات بالا را در مورد دفیوزر می توانید مشاهده کنید
دیووس با ۲۵۰تا کی آخه تو جاده پر پیچ و خم میره….