برلیانس اچ ۲۳۰ که برای نخستین بار در سال ۲۰۱۲ اولین خودروی خود را وارد بازار کرد. طراحی این خودرو که کلا در ایتالیا بوده. برلیانس به مدت ۵ سال نیز با موسسه پنین فارینا ایتالیا ارتباط نزدیک داشته و بعضی از مدلهای جدید این شرکت همانند H330 و H530 را با همین شرکت طراحی کرده.طراحان چینی که طراحی برلیانس H230 را خوب و مناسب و خطوط بکار رفته در جلوپنجره آن را قوی ارزیابی کردهاند و در تمامی بدنه آن نیز خطوط و طراحی بخش پشتیبه چشم می خورد.چراغهای این خودرو نیز با کناره های آن بخوبی فیکس شده اند. داشبورد برلیانس اچ ۲۳۰ از طراحی زیبایی برخوردار است و در قسمت های مختلف داشبورد از پلاستیکهای سخت و ارزان استفده شده. کیفیت مونتاژ داخل خودرو را تا حد متوسط ارزیابی می کنیم. فرمان آن نیز از طرح جالبی برخوردار است و البته بنظر می رسد که داشبورد این خودرو از شباهت نزدیکی به برخی از خودروهایی همانند سیتروئن مدل C3 و DS3 دارد .صندوق آن بزرگ و جادار است که نیاز خانواده را در سفر براورده میکند.پس با اروند پلاک باشید.
قیمت خودروی برلیانس H230
در ایران
- ۳۷.۵ میلیون تومان – دنده دستی
- ۴۲.۹ میلیون تومان – دنده AMT
در چین
- ۶۲,۸۰۰ یوآن دنده دستی
- ۶۸,۸۰۰ یوآن گیربکس
مشخصات فنی و موتوری خودروی برلیانس H230
- حجم موتور: ۱۴۹۸ سیسی
- توان: ۱۰۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه
- گشتاور: ۱۴۳ نیوتنمتر در ۳۸۰۰ – ۴۲۰۰ دور در دقیقه
- حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
- سیستم تعلیق جلو: مک فرسون
- سیستم تعلیق عقب: محور پیچشی
- سیستم ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
- سیستم ترمز عقب: کاسهای
- استاندارد آلایندگی: یورو ۴
- مصرف سوخت ترکیبی: ۶.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
ابعاد و وزن خودروی برلیانس H230
- طول ۴۳۹۰میلیمتر
- عرض ۱۷۰۳میلیمتر
- ارتفاع ۱۴۸۲میلیمتر
- فاصله بین دو محور ۲۵۷۰ میلیمتر
- وزن خالص ۱۲۰۷ کیلوگرم
- حجم صندوق ۵۰۰ لیتر
- اندازه تایرهای ۱۸۵/۶۰ R 15
امکانات و آپشن های خودروی برلیانس H230
- ۵ ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP
- ۲ عدد کیسه هوای ایمنی راننده، سرنشین جلو
- سیستم ABS
- سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
- برخی از تجهیزات رفاهی این خودرو
- لامپهای مه شکن جلو و عقب
- سانروف برقی
- ۶ عدد بلندگو
- سیستم صوتی , CD , MP3 , پورت USB , AUX
- سنسور دنده عقب
- سیستم ضد سرقت (IMMOBLIZER)
- رینگهای آلومینیمی
- آینههای برقی
- محفظه برای عینک
- ریموت بازکننده درب صندوق عقب
- تنظیم کننده نور چراغهای جلو
- قفل مرکزی خودکار
- آینه داخلی عقب ضد تشعشع
- نگهدارندههای فنجان برای سرنشینان جلو و عقب
- روشن شدن چراغهای جلو همراه با استارت خودرو
تصاویر خودروی برلیانس H230
فیلم خودروی برلیانس H230
سلام من ی ماهی هست برلیانس ۲۳۰دستی گرفتم خیلی هم راضیم و توصیه میکنم که حتما دستی بخرید و بسیار عالیتر نسبت به اتومات هست
سلام من ی ماهی هست برلیانس ۲۳۰دستی گرفتم خیلی هم راضیم و توصیه میکنم که حتما دستی بخرید وخریدن اتومات فقط پلوتون رو دور میریزید
با سلام
دوستان اگر برای این ماشین سینی کف موتور و نمد درب موتور بزارم امکان داره حرارت موتور بالا بره چون فکر مییکنم باز بودن زیر موتور برای خنک شدن موتور بد نباشه و اینکه نداشتن سینی کف موتور امکان داره مشکل ساز بشه و اینکه احساس میکنم کولرش زیاد خنک نمیکنه البته وقتی دسته چرخشی وسطی کهمربوط به چرخش هوا داخل خودرو هست رو میچرخونم روی طرف ورود هوا از جلو صدای تیک میده ولی روی طرف دیگه که چرخش هوا درون اتاق ماشینه هیچ صدای نمیده فکر میکنم که روی حالت ورود هوا از جلو به داخل اتاق باقی میمونه اگر کسی در جریان هست خواهشا راهنمای کنه
ایمان جان بهترین کار استفاده از تجربه سرپرست واحد نمایندگی این خودرو هست.منظورم سرپرست تعمیرات نمایندگی های سایپا است.اصولا کسانی هستند که تحصیلات دارند و دوره های کامل این خودرو را دیده اند.چون بنظر من ممکن است حرف شما هم صحیح باشد
من مدل اتومات این ماشین رو مرداد ۹۶ تحویل گرفتم. بهتون توصیه میکنم به هیچ وجه اتوماتش رو نخرید. پولتون رو دور ریختید. اتوماتش همون دنده دستیه که کلاج برقی داره.
گیربکس حالت اتومات داره ولی اصلا نمیتونه تشخیص بده چی زمانی باید دنده رو عوض کنه. بردم نمایندگی مهندس ماشین های اتوماتشون بهم گفت این ماشین دستیه که کلاج برقی داره، خودتو درگیر اتومات بودنش نکن. همشون همینطورن.
سلام ، می خوایم بخریم . قطعه ش گیر میاد یا نه ؟ و تعمیر کارش هست یا نه؟ . جا برای سرنشینان عقب کمه یا زیاد ؟ ممنون اگه پاسخ بدید.چون خیلی مهمه
سلام من هم تازه گرفتم وراضی هستم فقط مواظب باشید که در جاده دولاستیک هم زمان پنجر نشه چون رینگ هیچ ماشینی بهش نمی خوره و مشکل بعد سینی زیر موتور نداره نمد کاپود روی موتور نداره سنسوره دنده عق نداره .کولر بسیار پایین با سرمایش کمی داره .و باید برای خرید لوازم به خیابان ملت امیر کبیر مراجعه کنیم به مشکل پیدا میشه .ولی خودرو زیبای هست
سلام . می خوایم این ماشین رو بخریم . ولی خیلیا می گن قطعش اصلا گیر نمیاد . درسته ؟ نظر شما چیه ؟
سلام من میخواهم برلیانس اچ۲۳۰ بخرم میخواهم از شما سوال کنم که دنده دستی بهتره یا اتومات
مشخص است که دنده اتوماتیک بهتر است.شما اگر تجربه سفر کردن با خودرو های دنده دستی را در مسافت بالا داشته باشید بی شک اتوماتیک را انتخاب می کنید.
در حرکت اولیه کند ولی دور بگیره میره
با سلام خدمت دوستان من ۱۰ روزی هست ماشینو تحویل گرفتم که از نوع دستی و پارس خودرویی هستش ، واقعا ماشینه بی صدا و فوق العاده نرمی هستش توی رنج قیمت خودش چون من قبلش پرشیا و ۲۰۶ داشتم باهاشون قابل مقایسه نیست ، توی شتاب گیری هم من باهاش اصلا مشکلی ندارم
با سلام
من حدود ۱۰ ماهه ۲۳۰ دارم . مسافرت مشهد – قشم – کیش و مشهد -یزد – دیلم و مشهد – خوزستان و مشهد – تهران – شمال رفتم . داخل شهر هم خودم و خانواده استفاده دایم داریم . در این مدت و مسافرت ها مصرف سوخت با توجه به مسیر – استفاده کولر و تعداد نفرات بین ۷ و ۳ دهم تا ۷ و ۶ دهم متغیر بوده . در تمام مدت فقط برای سرویس ۵۰۰۰ و تعویض روغن ها کاپوت ماشین رو بالا زدم و یکبار هم قبل از مسافرت آخری بدون اینکه مشکلی داشته باشم ی جلوبندی رفت تو چاله یک چک و آچار کشی واسم کرد . گردنه های جم – عسلویه – یاسوج – شهرکرد تا خوزستان و …. رو با ماشین پر ( نفر و صندوق ) با کولر رفتم اصلا مشکل نداشتم روی هم رفته بهترین انتخاب تو این رنج قیمته ( البته من دستی گرفتم ) . در ضمن اگه تعویض روغنی رفتین که فیلتر تون رو نداشت برای روغن فیلتر ماکسیما و هوا مزدا ۳۲۳ دقیقا میتونین استفاده کنین قیمت هر دوتاشم با هم حدود ۲۰ تا ۲۵ هزار تومن میشه .
یک ایراد : صدای داشبورد از سمت سرنشین کنار که اونجوری که پرس و جو کردم میگن مربوط به یک بخش از ایربگ سرنشینه که باید قاب رو باز کنن رفع میشه هنوز فرصت نکردم برم . دوستان اگه اطلاعاتی دارن ممنون میشم بگن .
سه ماهه ۲۳۰ گرفتم. در حرکت اولیه مشکل داره و فقط گاز میخوره ولی حرکت نمیکنه. ولی در دور و سرعت ۸۰ و به بالا رانندگی باهاش خیلی لذت بخشه. از ۴۰۵ و پارس و ۲۰۶ و ال نود و رانا بهتره. فقط حرکت اولیه اذیت میکنه. دیر راه میفته. باید ببرمش مکانیک نشون بدم شاید خوب شد.
سه ماهه ۲۳۰ گرفتم. در حرکت اولیه مشکل داره و فقط گاز میخوره ولی حرکت نمیکنه. ولی در دور و سرعت ۸۰ و به بالا رانندگی باهاش خیلی لذت بخشه. از ۴۰۵ و پارس و ۲۰۶ و ال نود و رانا بهتره. فقط حرکت اولیه اذیت میکنه. دیر راه میفته. باید ببرمش مکانیک نشون بدم شاید خوب شد.
با عرض سلام و احترام
در جواب آرش که گفته این ماشین فقط قیافه داره و همه جا کم اورده فقط میتونم بگم دروغ که شاخ و دم نداره.
من این ماشین رو یک ساله دارم و نزدیک بیست هزارتا کارکرده و نه تنها کم نمیاره بلکه مقابل هم رده هاش برندس.
من قبلا پژو پارس داشتم و حالا میفهمم که چه آشغالی بوده و خلاصه تو این رنج قیمت رقیب نداره شک نکن.
سلام.بااحترام به نظر دوستان! بنظرمن مشکل کمبود قطعات موضوعی یک مشکل بسیار مهمیه ونمیشه بی اهمیت ازکنارش بگذریم وخیلی مهمه اگه این مشکل برطرف بشه بنظرم باتوجه به اینکه خودرویی مثل پژو پارس تیوفایو که جاافتاده توی بازار ودست دومش خیلی راحت میخرن وضرر فروشش بعداز مثلا دوسال خیلی کمتراز برلیانس هستش برای اونایی مثل بنده که براشون مهمه که ضررزیادی نکنند وعذاب نکشن تافروش بره برلیانس موردمناسبی نیست.راستش اگه کسی براش خیلی مهم نیست برلیانس ۲۳۰شیک تر اسپرت تر وبروزتره .
سلام به همه برلیانس۲۳۰ دارم ماشین خیلی خوبیه اگه نقصی هم داشته باشه به قیمتش میارزهفقط یه هیب خیلی بزرگ داره قطعاتش اصلا پیدا نمیشه دور ایران گشتم واسه یه دسته راهنما و یه قالپاق پیدا نکردم شرکت سایپا هم فقط مسخره میکنه موندم تو خیابون بمونم باید چه خاکی تو سرم بریزم .
۷
سلام به همه برلیانس۲۳۰ دارم ماشین خیلی خوبیه اگه نقصی هم داشته باشه به قیمتش میارزهفقط یه هیب خیلی بزرگ داره قطعاتش اصلا پیدا نمیشه دور ایران گشتم واسه یه دسته راهنما و یه قالپاق پیدا نکردم شرکت سایپا هم فقط مسخره میکنه موندم تو خیابون بمونم باید چه خاکی تو سرم بریزم .دوستان نخرید نخرید نخرید
با سلام واحترام خدمت همه عزیزان
دوستان بزرگوار بیاییم یاد بگیریم در هنگام انتقاد کردن احترام همه را نگه داریم و حرمتها حفظ شوند اژ شرکت تولید کننده تا نمایندگی و مشتریان.نقد خوب و منصفانه همراه با راهنمایی می تواند ما را به سرانجامی درست رهنمون سازد.بنده حقیر مدت ۱ ماه است که این خوردو(برلیانس ۲۳۰ دستی) را تحویل گرفته ام و قبل از ثبت نام در خصوص قابلیتهای فنی و ایمنی و رفاهی آن تحقیق کردم و درنهایت بین ماشینهایی نظیر تندر۹۰ ، ۲۰۶ ،سمند و پارس … این خودرو را انتخاب کردم و قضاوت زود است.ابتدا اجازه دهیم خودروی جدید امتحانش را پس بدهد بعد با انتقاد و پیشنهادهای سازنده موجب پیشرفت و بهبود کیفیت باشیم و خودرو سازهای ما هم به نظرات مشتریان اهمیت داده و اصل همیشه حق با مشتری است نهادینه شود. سپاس از همه شما عزیزان
سلام دوستان خوبم مرهبا به این همه حس انسان دوستی واحساس مسئولیت به هم نوع کاش همه ما انقدر برای هم ارزش قائل بودیم تاهمیشه بهترین تصمیمات رو در زندگی میگرفتیم …غرض از مزا حمت قصد دارم مدل ۲۲۰ رو ثبت نام کنم ممنون میشم باز هم باحوصله مثال زدنی خودتون مرا راهنمایی کنید باسپاس بی پایان علی شعبانی مازندران شهر بابل .یا علی
سلام دوستان در کل دستی بهتر است یا اتومات
سلام من h320خریدم اصلا راضی نیستم گول حرفای اینو اونو نخورین به خدا من راضی نیستم همه جا کم آورده فقط قیافه داره از ما گفتن بود
با سلام خدمت هموطنان عزیزم و مدیران محترم این سایت.
خدمت دوستانم عارضم که بنده برلیانس اچ ۲۲۰ دستی را بر اساس بررسی خودم در مرداد ماه امسال خریدم.البته از کسی قبل از خرید نپرسیدم و دلیلش هم این است که در ایران هر کسی میگوید ماشین من خوب است و بقیه بدرد نخوردن!!!القصه ماشین برلیانس را خریدم..با این ماشین هم جاهای مختلفی رفته ام از جمله مسیرهای طولانی تهران تا عسلویه..از تهران تا عسلویه مصرف بنزین رفت و برگشتم ۱۶۰ لیتر شد.یعنی مسافت تقریبا ۳۰۰۰ کیلومتری را بعلاوه اینکه در عسلویه با ماشین ۳ بار تردد نمودم حدودا ۱۶۰ لیتر شد..کولر ماشین هم بگم که دوستانی که عسلویه رفتند می دانند تابستان عسلویه چطوره!!! کولر برلیانس خیلی خوب خنک میکند و همکارانم در اوج گرما از من می خواستن درجه کولر را کم کنم چون خیلی خنک می کند…فرمانش هم خیلی نرم است..کنترل ماشین خوبه مخصوصا توی پیچ و گردنه های مثل مسیر فیروز اباد و جم تا عسلویه راحت از سربالایی و پیچ ها با سرعت حداقل ۱۰۰ تا بدون اینکه کم بیاره بالا و پایین میرود..شتابش اگر دنده درست بدهیم خوبه و پارس و ۴۰۵ بهش نمیرسد..اتاقش جا داره..کلی تجهیزات کارمون را داخل صندوق عقبش گذاشتیم..برای راه دور خستگی اش خیلی کم و رانندگی باهاش لذت بخش است..عیبش فقط دید کم در هنگام عقب رفتن است!!!ماشین خوبی است نسبت به قیمتش .همکارانم عاشق شدن و یکی از اونا کلی گشت تا یک نفر را پیدا کرد و ازش برلیانس ۱۰۰۰۰ کیلومتر کارکرد را با قیمت ۴۱ میلیون توانست بخرد..پس افت قیمت ندارد..خیلی هم خوشحال است..خلاصه اینکه من و همکارم فوق العاده از برلیانس ۲۲۰ دستی راضی هستیم….
سلام دوستان.من ی سوال داشتم.میشه خواهش کنم جواب بدید حتما.ممنون میشم. میخوان بدونم اگه این ماشینو بخریم بعد اگه ی بار مشکلی میش بیاد قطعاتش تو بازار هست؟یا بعد از خرید ب دلیل نبود قطعات ب مشکل میخوریم؟
در کل این ماشین خوب است یا نه
سلام
چندین مطلب بود که لازم دونستم بگم :
۱- موتور سری h300 و h 200 یکی هست ، گول شایعات را نخورید ( مدرک : سایت رسمی شرکت برلیانس )
۲- در مورد کیفیت این ماشین ( در مجموع عرض میکنم ) فعلا تو رنج قیمت خودش تو بازار ایران بی نظیره ( خلاصه و مفید گفتم بفهمید)
دوستان توضیح درباره این ماشین رو هم میتونید در سایت شرکت برلیانس ببینید
سلام خوشحال میشم نظراتتون رو در مورد بلریانس h230 بشنوم
سلام به همگی دوستان
من قصد دارم بلریانس h230 بخرم
امکان داره نظراتتون رو بگین و راهنمایی کنین ؟؟
من شنیدم اتوماتش بعضی وقت ها درست کار نمی کنه و خود راننده باید دنده عوض کنه
سلام دوستان ،کاملا موافقم ، گفتم یه توضیح کامل بدم.
اولا موتور این ماشین همان موتور h330 میباشد.
من این خوردو رو خرداد ثت نام کردم و تحویل یک ماهه بود اما دو هفته ای تحویل دادن.
من قصد خرید ماشیندیگه ای رو داشتم اما اتفاقی این ماشین رو تو نمایندگی مشاهده کردم ، ابتدا فکر کردم قیمتش خیلی بیشتر از این حرفا باشه اما وقتی قیمتش رو فهمیدم شگفت زده شدم.
سپس تحقیق فراوانی کردم و بالاخره تیپ معمولی این ماشین رو خریدم.
در حال حاظر از خریدم بسییییار راضی ام.
مصرف کم
فرمان الکتریکی که فوق العادس
قدرت ماشین عالیه که با گرفتن کولر و در سربالایی از قدرتش کم نمیشه.
در پاسخ به عده ای که این ماشین رو با ال۹۰ و پژو و ۲۰۶ مقایسه میکنن باید بگم که حتی مقایسه این ماشین با این ماشین ها اشتباهه ، این ماشین تو رنج قیمت خودش فعلا بی نظیره.
سلام من الان ۲ ماهه برلیانس h230 خریدم خداییش سواریش خیلی نرم و راحت.مصرف بنزینش عالی.شتاب گرفتنش حرق نداره مخصوصا تو سرعت های بالا.من با چندتا ۲۰۶ اس دی ۱۶ سوپاک کورس گذاشتم بغل به بغلشون میرفتم دنده دوش ۸۰ تا راحت میره دنده سه ۱۲۰ تا دنده چهارو تا ۱۷۰ پر کردم و دنده پنج راحت تا ۲۲۰ تارو میتونید باهاش پر کنید.اتاق این ماشین کاملا بی سرو صدا و صدای موتورو تو دور موتورهای پایین اصلا احساس نمیکنید در دور موتور های بالا هم صدای اسپرت موتور BMW این ماشین بهتون انرژی میده!این ماشین بر حلاف خودروهای چینی کولر و بخاریش حرف نداره از نظر من ۵۰ میلیون این ماشینو هم بفروشن باز کمه چون یه چرخش می ارزه به سمندو پژو و ال ۹۰ و ماشین های لیفان ام وی ام
سلام:
دوستان خوب من،چرا اینقد ما مردم ایران کم توقع هستیم،چرا باید ماشین ۵۰ملیونی رو که باهمین پول بهترین خودرو اروپا یا هر کشور سرشناس در صنعت خودرو سازی رو میتونیم خرید کنیم…چرا اینقد جای نگهداری فنجان یا جای عینک یا….هر چیز دیگه که اپشن حساب میشه تو این ماشین ۵۰ملیونی…کمی تفکر کمی فقط تفکر کنید..نذاریم اینجوری مسخره مون کنن.نذاریم اینجوری راضی مون کنن.ما لایق بهترین ها هستیم….اگه فکر میکنین این همون بهترینه یه لحظه فقط یه لحظه راجبش فکر کنید.
مرسی از توجه زیبای شما
امید وارم بتونیم بهترین رو داشته باشیم..
سلام من یک ماه پیش تهویل مرداد ۹۵ ثیت نام کردم امیدوارم تاخیر نواشته باشه .
توجه کنید موقع ثبت نام دنوه ای و اوتومات نمیپرسو و شما باید با خودکار حتما قید کنید چی میخواین که من نوشتم برلیانس h230 صندوقدار اوتوماتیک .
ایشالا تهویل بدن زود , عاشقشم .
مدل اوتوماتش رینگ اسپرت داره داشبوردش برراقه و پراق مه شکن اضافه داره .
حتما اوتومات بنویسید بهتره ابلیه دنده ایشم زمین تا اسمون با شاغال فرانسویا که تو ایران با جنسای بونجول سرهم میشن جا ۲۰۶ و سمند و هزار مدل دیگه به ما قالب میشه بهتره .
در ضمت توجه کنید که رنو و سیاروین و پژو تقریبا تو دنیا ورشکستن و جنساشون بده .
تازه ۲۰۵ و ۴۰۵ و پارس که ۶ ساله تولیدش در جهان قطع شده مثل پراید که جدیدش ۸۰ ملیونه !
دوستان از کالای با کیفیت ساپورت کنید بابا .
به جای دنا ازینا بخرید بلکه کمپانیای بزرگ مثل هیوندا و کیا مهربون شن و چند تا محصول ارزون مثل پیکانتو و ریو و i20 بهمون بدن ۵۰ ملیون .
مرسی
من فقط کالای با کیفیت میخرم هرچی باشه از مگس کش با کیفیت تا برلیانس h230 پولمم بیشتر یاشه هتما هوندا اکورد یا الفارومیو جولیتا یا میتو میخرم .
باااا کیفییییتتتت
منم h230خریدم .
سلام ب تمامی دوستان
من ۸ماهه برلیانس اچ۲۳۰ اتوامت خریدم قبلا جک جی ۵ داشتم خدائیش برلیانس واقعا واقعا عالیه از نظر خدمات پس از فروشم عالیه پرشتاب سواری نرم و مخصوصا آپشناشم عالیه من پسندیدم ب دوستانم سفارش میکنم بخرند می ارزه ب خانواده ی پژوها و سمند و جک و . . . موفق باشید
باسلام دوستان راهنمایی بفرمائید که این ماشین h230 بهتره بخرم یا ۲۰۶ v8 ممنون می شم کمکم کنید تو دوراهی ماندم .
این ماشین صندلیش برقیه یا نه
صندلی های این ماشین برقیه یا نه
چند مطلب دیگه در رابطه با محاسن و معایب h230 اتومات به ذهنم رسید که خدمت دوستان میگم. ایا لاسیک خودرو را عوض کنیم؟ برای این کار از ۲۳۰ دوستم که هانکوک ۱۹۵ انداخته بود تست گرفتم و برای از بین نرفتن احساس رانندگی با خودروی خودم که لاستیک فابریک خودش را داشت هم همان تست ها را گرفتم . اگر به دنبال نرمی ماشین هستید من تفاوت محسوسی در این دو حس نکردم ولی صدای لاستیک هانکوک در اتاق کمتر و در پیچها ماشین بهتر جمع می شد و با توجه به اینکه متاسفانه تغییر نوع لاستیک موجب از بین رفتن گارانتی خودرو می شود و آن را از حالت استاندارد کارخانه خارج می کند . یکی از عیبهای این خودرو میتوان به نداشتن نمد زیر کاپوت و سینی زیر ماشین اشاره کرد ولی این خبر خوب را خدمتتان بدهم که ماشین تسمه تایم زنجیری دارد و از مشکل تعویض و پاره شدن ان راحت هستید. از دیگر محاسن ان میتوان به فضای خوب داخل موتور اشاره کرد که اگر شما فردی دست به آچار باشید بعضی از کارهای ماشین را خودتان انجام میدهید و راحتر از اتومبیلهایی که موتور شلوغ دارند و در زیر کاپوت جای سوزن انداختن ندارند میتوانید عملیات مکانیکی انجام دهید. در وحله اول ترمز این اتومبیل برایم کمی نامطمئن بود ولی در سراشیبی تقریبا ۲۰ درجه در سرعت ۷۰ ترمز شدیدی زدم و نتیجه خیلی بهتری از ماشینهایی مثل سمند و پژو و پراید و … گرفتم. در کل کلاس فنی این ماشین یک سرو گردن از هم قیمتهایش بالاتر است. ظاهرا تولید این ماشین با کندی صورت میگیره و حواله خیلی ها رو دستشون مونده مثلا الان که دی ماهه دارن تیر رو تحویل میدن و این احتمال افزایش قیمت این خودرو رو بیشتر میکنه .طی تماسی که با دفتر مرکزی سایپا داشتم گفتند که از ۴ الی ۵ ماه دیگر قطعات یدکی را هم در نمایندگی ها پخش میکنیم که این مزیت بسیار خوبی خواهد بود .یکی از محاسن دیگر این خودرو استاندارد ایمنی ۵ ستاره این خودرو هست .گر چه این استاندارد رو از یک شرکت چینی داره ولی تو تست تصادف با سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت فقط جلوی اتومبیل خرد شد و ایربگها باز شد و به اتاق و سرنشین اسیبی نرسید همچنین ته ماشین نه بالا رفت و نه به سمتی تمایل پیدا کرد با توجه به فیلم این تست من فکر میکنم حتما توان گرفتن گواهی ۵ ستاره رو داشته. اگر سرنشین عقب بالای ۱۸۵ سانت باشد ممکن است سرش سقف اتومبیل را لمس کند این نکته را توجه بفرمایید گرچه پاهایش کاملا راحت است و مشکل برلیانس ۳۳۰ ۳۲۰ و ۲۰۶ رو نداره . یکی از دوستان تعریف میکرد که چراغ جلو این ماشین تست چکش شده ومقاوم بوده ولی من هرگز همچین ازمایشی روی چراغهای ماشینم نمیکنم . یکی از نقاط ضعف دیگر میتوان از عدم استفاده از لامپ ال ای دی در چراغهای داخل و خارج ماشین نام برد که این هم خیلی جای تعجب داره . بازم مطلب جدید به ذهنم رسید خدمتتان عرض میکنم
در ادامه بررسی خودرو و بیان معایب و محاسن ان میتوان به کندی حرکت در شروع مخصوصا اگر کمی شیب رو به بالا هم باشد اشاره کرد.البته این مورد زیاد محسوس نیست و ارتباط مستقیمی با گرم بودن موتور دارد ولی کمی قلق خودرو دستتان بیاید موردی نیست که باعث ازار شما شود. محل مخزن روغن ترمز در جای نامناسبی قرار دارد و جهت ریختن روغن ترمز شاید کمی دچار مشکل شوید ولی دسترسی به دینام و سایر موارد دیگر در موتور به نظر مناسب می رسد. موتور این ماشین در دور موتور های پایین و در حرکت های نرمال و ایست کامل تقریبا بیصدا در اتاق است ولی در حالت پرگاز و رانندگی اسپرت صدای موتور به داخل اتاق می اید .البته این صدا ازار دهنده نیست و صدای اسپرت خوشایندی دارد و اصلا چه از نظر نوع صدا و چه از نظر بلندی صدا با اتومبیلهای سمند و پژو و … مقایسه نکنید.در هنگام دنده عقب ضبط و رادیو بهصورت اتوماتیک به حالت سکوت در می ایند ولی ۶ باند موجود در خودرو به نظر من متوسط و کیفیت خیلی عالی را ندارند گر چه اگر هم بگویم بی کیفیتند کم لطفی کرده ام . کیفیت مونتاژ و باز و بسته شدن درها و همچنین فواصل های قطعات خودرو مناسب است که امیدوارم در اینده نیز ادامه داشته باشد و مختص به موارد تولید اولیه نباشد. متاسفانه ظاهرا زیرپایی فابریک برای این خودرو تهیه نشده و تمام خودرو ها زیر پایی ندارند و شما در روز های اول باید پا روی موکت ماشین بزارید. زاپاس خودرو با رینگ عادی می باشد و اسپرت نیست. نور چراغ پشت امپر زیاد و کم نمی شود ولی جهت چراغهای جلو تنظیم ارتفاع نور وجود دارد
چند مطلب دیگه در رابطه با محاسن و معایب h230 اتومات به ذهنم رسید که خدمت دوستان میگم. ایا لاسیک خودرو را عوض کنیم؟ برای این کار از ۲۳۰ دوستم که هانکوک ۱۹۵ انداخته بود تست گرفتم و برای از بین نرفتن احساس رانندگی با خودروی خودم که لاستیک فابریک خودش را داشت هم همان تست ها را گرفتم . اگر به دنبال نرمی ماشین هستید من تفاوت محسوسی در این دو حس نکردم ولی صدای لاستیک هانکوک در اتاق کمتر و در پیچها ماشین بهتر جمع می شد و با توجه به اینکه متاسفانه تغییر نوع لاستیک موجب از بین رفتن گارانتی خودرو می شود و آن را از حالت استاندارد کارخانه خارج می کند . یکی از عیبهای این خودرو میتوان به نداشتن نمد زیر کاپوت و سینی زیر ماشین اشاره کرد ولی این خبر خوب را خدمتتان بدهم که ماشین تسمه تایم زنجیری دارد و از مشکل تعویض و پاره شدن ان راحت هستید. از دیگر محاسن ان میتوان به فضای خوب داخل موتور اشاره کرد که اگر شما فردی دست به آچار باشید بعضی از کارهای ماشین را خودتان انجام میدهید و راحتر از اتومبیلهایی که موتور شلوغ دارند و در زیر کاپوت جای سوزن انداختن ندارند میتوانید عملیات مکانیکی انجام دهید. در وحله اول ترمز این اتومبیل برایم کمی نامطمئن بود ولی در سراشیبی تقریبا ۲۰ درجه در سرعت ۷۰ ترمز شدیدی زدم و نتیجه خیلی بهتری از ماشینهایی مثل سمند و پژو و پراید و … گرفتم. در کل کلاس فنی این ماشین یک سرو گردن از هم قیمتهایش بالاتر است. ظاهرا تولید این ماشین با کندی صورت میگیره و حواله خیلی ها رو دستشون مونده مثلا الان که دی ماهه دارن تیر رو تحویل میدن و این احتمال افزایش قیمت این خودرو رو بیشتر میکنه .طی تماسی که با دفتر مرکزی سایپا داشتم گفتند که از ۴ الی ۵ ماه دیگر قطعات یدکی را هم در نمایندگی ها پخش میکنیم که این مزیت بسیار خوبی خواهد بود .یکی از محاسن دیگر این خودرو استاندارد ایمنی ۵ ستاره این خودرو هست .گر چه این استاندارد رو از یک شرکت چینی داره ولی تو تست تصادف با سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت فقط جلوی اتومبیل خرد شد و ایربگها باز شد و به اتاق و سرنشین اسیبی نرسید همچنین ته ماشین نه بالا رفت و نه به سمتی تمایل پیدا کرد با توجه به فیلم این تست من فکر میکنم حتما توان گرفتن گواهی ۵ ستاره رو داشته. اگر سرنشین عقب بالای ۱۸۵ سانت باشد ممکن است سرش سقف اتومبیل را لمس کند این نکته را توجه بفرمایید گرچه پاهایش کاملا راحت است و مشکل برلیانس ۳۳۰ ۳۲۰ و ۲۰۶ رو نداره . یکی از دوستان تعریف میکرد که چراغ جلو این ماشین تست چکش شده ومقاوم بوده ولی من هرگز همچین ازمایشی روی چراغهای ماشینم نمیکنم . یکی از نقاط ضعف دیگر میتوان از عدم استفاده از لامپ ال ای دی در چراغهای داخل و خارج ماشین نام برد که این هم خیلی جای تعجب داره . بازم مطلب جدید به ذهنم رسید خدمتتان عرض میکنم
عالی بود.لطفا سایر دوستان هم از تجارب خود برای ما قرار دهند مثل آقا کاوه
سلام.من کاملا نظر شخصی خودم رو میگم و کاری به نظر کسی ندارم.مصلما کسانی که روزی این اتومبیل را خریده و سوار میشوند به صداقت گفتار من پی خواهند برد و هدف من تنها راهنمایی دوستان است .به نظر من از وقتی این ماشین رو گرفتم تازه فهمیدم ماشین چیه .من دوستی دارم که h230 اتومات رو شهریور گرفته و بسیار با ماشین ناملایمه و هیچ ماشینی زیر دستش دوام نمی اره. با این ماشین نزدیک به ۱۱ هزار تا رفته و تا الان مشکلی بوجود نیومده. این ماشین اگه تولیدش ادامه داشته باشه میتونه تو ایران بیرقیب باشه. من چند روزه این ماشین رو خریدم ولی انواع تستها رو با همین دوستم روی این ماشین انجام دادم. من معایب و محاسن این اتومبیل رو خدمتتون میگم.از محاسنش: بسیار پر شتابه حتی بالاتر از سراتو ۲۰۰۰ که زمان کوتاهی من سراتو داشتم. سربالایی هایی رو که من با ماشین های ایرانی با سختی میرفتم به راحتی میره.صدای موتور به هیچ عنوان داخل نمی اد. رانندگی باهاش بسیار لذت بخش و اسپرته بسیار روی ماشین مصلت هستید ( به غیر از عقب). مصرف سوخت بسیار پایین .فرمان و جلوی داشبرد بسیار معقول و صندلی ها بسیار راحت. لوکس و اسپرت مخصوصا اگه شیشه ها رو دودی کنید. ماشین بسیار استیبل است یعنی ما با سرعت ۵۰ تا دور برگردان رو راحت پیچیدیم (لاستیک رو ۱۹۵ کرده بودیم هانکوک) که البته من تو ماشین خودم به فابریکش دست نزدم . تو رانندگی تو پیچ ها راحت تو سرعت بالا بپیچید . تو ال ۹۰ سرنشین های عقب به اندازه جلو راحت نیستند . من صندلی عقب نشستم و از دوستم خواستم تو دست اندازها رانندگی کنه . نتیجه فوق العاده بود. برادر کوچکم ۳۳۰ داشت . ما خانوادگی قدمون بلنده . وقتی صندلی جلو ۳۳۰ رو عقب میکش صندلی عقب ادم قد بلند نمیتونه بشینه تو ۲۳۰ این مشکل رو نداری . تو ۳۳۰ اتومات ۴ دنده و تو ۲۳۰ کلاج اتومات ۶ دنده است جای تعجبه که قیمت ۲۳۰ شش دنده اتومات ده میلیون از ۳۳۰ ارزونتره. فقط قیافه ۳۳۰ و ۳۲۰ انصافا بهتره. صندوق عقب خیلی جا دار داره و صندلی ها ی عقب کامل تا میشن . فکر میکنم قیمتش هم در اینده بالا بره چون تولیدش خیلی کمه. اصلا تبلیغی ازش هم نمی کنن . فکر میکنم متوجه شدن که چه اشتباهی کردن این ماشین رو ۵۰ راحت میتونستن بفروشن به مردم. تولیدش رو کم کردن. اما معایب . تنظیم ارتفاع صندلی نداره.فعلا قطعه هاش گیر نمی اد . من فندک و زیرپایی و انتن رو کسی که ازش خریدم از نمایندگی نگرفته بود و رسید هم داشت ولی متاسفانه بدستمون نرسید . من بر اساس شاسی ماشینم ۱۶ امین ماشین ۲۳۰ اتومات تولید ایرانه جالبه موقع تعویض پلاک شماره شاسی روی بدنه حک نشده بود .افسر میگفت یکی دیگه هم مثل شما این مشکل رو داشت بهم نامه داد رفتم مرکز پلاک میثم شماره شاسی رو حک کردیم رو بدنه تو برگه سبزم هم قید شد . با سایپا هم صحبت کردم گفت نامه بنویس که این مشکل حل شه نمیدونم حل کردن یا نه . تو غرب تهران فقط نمایندگی اذری سرویس میده شاید بعدا شاید بهتر بشه . مطمئن هستم کسی این ماشین رو سوار شه دیگه فکر ماشین دیگه تو رنج قیمت این رو نمیکنه . ماشین قبلی من سمند بود اگه به این ماشین نمره ۱۸ از ۲۰ بدم به سمندم ۵ از ۲۰ میدم.نکنه ای که همگی دوستان باید در نظر بگیرند این است که این ماشین را در مقایسه با چه ماشینی قرار میدهید . اگر در مقایسه با آزرا یا لکسوس و … قرار میدهید مطمئنا ماشین خوبی نخواهد بود ولی مطمئن باشید در مقایسه با ماشینهای رنج قیمتی خودش خیلی خیلی بالاتر است. بعضی از دوستان حرف از جنس چینی میزنند یعنی واقعا فکر میکنند که این سمند و پژو و … قطعات اصلی اش در ایران تولید می شود؟ به هر حال از قول یکی از اشنایان که در کارخانه کار میکند ظاهرا این ماشین هم بیعیب نبوده ولی بسیاری از موارد در ایران بهسازی و رفع عیب شده کما اینکه سابقه پارس خودرو و سایپا این حقیقت را می گوید که این شرکتها در انتخاب و تولید برند های مناسب بهتر از سایرین عمل میکنند. در خریدش شک نکنید من که راضیم.
سلام دوستان تاخیر این ماشین زیاده من تو تاریخ ۹۳/۱۱/۱۲ ثبت نام کردم وتحویل شهریور بود تا حال حاضر تحویل نگرفتیم