بلیزر 1972؛کامبک غول با تجهیزات بی نظیر

بلیزر ۱۹۷۲ به عنوان یک از قدیمی ترین محصولات شورولت،در کشور های بسیاری مورد استفاده قرار گرفت، ایران یکی از سرزمین هایی است که علاقه مندان فراوانی خواهان بلیزر هستند،آن هم بلیزر ۱۹۷۲، در زمانی که ایالات متحده خودروهای خود را با فوت اندازه میگرفت.

یکی از سرگرمی های طرفداران آفرود تقویت و دستکاری خودروها قدیمی است زیرا هزینه کمتری را روی دست آنها می گذار و علاوه بر آن خاطرات گذشته را زنده میکند. این بار به سراغ بلیزری می رویم که با موتوری قدرتمند و هیکلی پر عضله طیف وسیعی از جوانان را مجذوب خود میکند. این نسل از بلیزر در سالهای (۱۹۶۹-۱۹۷۲) تولید میشده،که به دلیل تولید محدود تعداد زیادی از آنها را نمی توان پیدا کرد.

بازسازی های انجام شده:

بازسازی این بلیزر زمان زیادی را برد، زیرا به دلیل شرایط نگهداری بد، تقریبا تمام اتاق آن از بین رفته بود. به همین دلیل باید وقت زیادی را برای باز سازی آن صرف میکردیم. همچنین بعد از بازسازی باید به بازسازی کامل داخل اتاق نیز می پرداختیم.

از دیگر بازسازی های انجام شده اکسل های یک تنی و سیستم تعلیق چند اتصاله در جلو و عقب بود تا توان آفرودی آنرا افزایش دهد. اکنون این بلیزر هر زمینی را می تواند در نوردد. برای این کار نیاز بود تا گیربکس متناسب با موتور نیز نصب شود برای اینکار از یک گیربکس ۴ سرعته مدل ۴L65E استفاده شده است. همچنین لاستیک های ۳۷ اینچی توان موتور و گیربکس را به خوبی به زمین انتقال میدهند.

سپرهای بلیزر ۱۹۷۲ نیز از فولاد آب دیده در جلو وقعب است زیرا وزن کمتری نسبت به سپرهای چدنی دارد. در ادامه سپرها نیز یک وینچ قدرتمند در جلو قرار دارد تا اگر خودروی دیگری گیرافتاده بود را بیرون بکشد،زیرا این خودرو گیر بکن نیست. چراغ های بازسازی شده به خوبی نور مورد نیاز در شب را تامین می کنند.

کمک فنرها،علاوه بر کمک های استاندارد خود،یک دست کمک تقویتی برای بلند کردن ارتفاع و همچنین جلوگیری از وارد آمدن ضربه به اتاق نیز نصب شده است. استرس بار قدرمتد در کاپوت،همانند اتاق بندی خودرو قوای خودرو را در منحنی های آفرود بالا میبرد و مانع از کج شدن اتاق و شاسی و در نهایت آسیب به موتور می شود. این بلیزر یه غول به تمام معناست.

جزئیات فنی:

موتور، ۶.۲ لیتر و ۸ سیلندر خورجینی

گیربکس، ۴ سرعته مدل ۴L65E

اکسل جلو، دانا ۶۰ با چرخ دنده های ۵.۳۸ و قفل دیفرانسیل

اکسل عقب، کمربند ۱۴ و با چرخ دنده های ۵.۳۸ و قفل دیفرانسیل

سیستم تعلیق:

طراحی آفرودی و ۴ اتصاله، لاستیک های ۳۷ اینچی جیپ

بليزر 1972بلیزر دیزلیبلیزر شکاریبلیزر فروشیبلیزر قدیمیبلیزر ماشینشورولتشورولت بلیزرشورولت بلیزر 1972شورولت تاهو
نظرات (0)
ارسال نظر