پژو 308 GTI ؛ ظاهری وحشی و موتوری قدرتمند

پژو ۳۰۸ GTI ؛ ظاهری وحشی و موتوری قدرتمند

پژو، (به فرانسوی: Peugeot) شرکت خودروسازی فرانسوی است، که در سال ۱۸۱۰ توسط خانواده پژو جهت ساخت آسیاب‌های قهوه، در شهرفرانش-کنته، فرانسه تأسیس شد ولی ورود رسمی پژو به صنعت خودروسازی با تولید دوچرخه «گراند بای» توسط آرماند پژو در سال ۱۸۸۲ آغاز شد. نخستین خودروی پژو که خودرویی سه‌چرخ بود، در سال ۱۸۸۹ توسط آرماند پژو و با همکاری گوتلیب دایملر تولید گردید.

امروزه شرکت پژو از زیرمجموعه‌های شرکت پژو سیتروئن محسوب می‌شود و همچنان به‌عنوان بزرگترین شرکت خودروسازی فرانسه و دومین خودروساز بزرگ اروپا به‌شمار می‌آید.

پژو ۳۰۸ GTI ؛ ظاهری وحشی و موتوری قدرتمند

در نامگذاری مدل‌های خودروهای شرکت پژو، اندازه عدد سمت راست نشانه نسل خودرو و اندازه عدد سمت چپ دلالت بر بزرگی خودرو دارد. مثلا در مدل ۲۰۶، ۶ نسل خودرو و ۲ اندازه خودرو را نشان می‌دهد. به عنوان مثال مدل ۵۰۴ از ۲۰۶ بزرگتر و قدیمی تر است.

پژو، خودروساز آرام و خاطره ساز فرانسوی در تکاپوست تا هرچه بیشتر و بهتر هاچ‌بک‌های داغ خود را به بازار معرفی نماید و برای این کار از هیچ تلاشی دست‌بردار نیست. حال شعبه پاریسی پژو دست‌به‌کار شده و نمونه‌ای گلف‌گونه از هاچ‌بک ۳۰۸ را با ظاهری وحشی و موتوری قدرتمند آماده نموده و البته دیروز آن را در فستیوال ۲۰۱۵ گوودوود به نمایش گذاشت.

پژو ۳۰۸ GTI ؛ ظاهری وحشی و موتوری قدرتمند

موتور مورد استفاده در ۳۰۸ همان موتور مشهوری است که این چند وقت در محصولات مختلف مینی، سیتروئن، BMW و البته پژو به کار رفته است. موتوری ۱.۶ لیتری با ۲۷۰ اسب‌بخار قدرت و مجهز به توربو که در یک نمونه ارزان‌تر با قدرت ۲۵۰ اسب و ۲۴۳ پاوندفوت گشتاور هم تولید می‌گردد. این مدل در هر دو گونه موتور به یک گیربکس شش سرعته دستی مجهز است و قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

پژو ۳۰۸ GTI ؛ ظاهری وحشی و موتوری قدرتمند

۳۰۸ همچنین به یک دیفرانسیل لغزش محدود torsen نیز مجهز است تا داغی بر پیشانی همه رقیبان نهد. شتاب صفر تا صد این مدل در گونه ۲۵۰ اسبی ۶.۲ ثانیه و در گونه ۲۷۰ اسبی ۶ ثانیه است و درنهایت می‌تواند به تندی ۲۳۰ کیلومتر در ساعت نیز برسد. در این زمینه می‌توان گفت که پژو کار جالب‌توجهی انجام داده چراکه سرسخت‌ترین رقیبش یعنی گلف GTI هم قدرت و شتابی در همین حد و حدود دارد.

پژو ۳۰۸ GTI ؛ ظاهری وحشی و موتوری قدرتمند

خبر خوب درباره ۳۰۸ این است که ترمزهای خودرو نیز اصلاح شده‌اند و با نمونه‌های قوی‌تری تعویض شده‌اند. ۳۰۸ ارتفاع نمونه GTI را کاهش داده و با استفاده از تایرهای میشلن پیلوت اسپرت و رینگ‌های ۱۹ اینچی ۵ پره، ۳۰۸ را زیباتر و مستحکم‌تر از گذشته ساخته است.

پژو ۳۰۸ GTI ؛ ظاهری وحشی و موتوری قدرتمند

جدیدترین گربه سان تولید پژو شیری دورنگ است، سیاه و قرمز است و همین نکته که رنگ خودرو به دو قسمت سیاه و قرمز تقسیم شده بر ابهت خودرو افزوده است و نشانی از مفهومی زیبایی است که پژو در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۳ از آن در محصولاتش رونمایی کرد. نخستین بار پژو این شیوه رنگ‌آمیزی دوگانه را در محصولات مفهومی‌اش از جمله اونیکس به کار برد که به شدت مورد استقبال قرار گرفت.

اسپویلر سقف، اگزوزهای دوبل کروم کاری شده، رینگ‌های مشکی، تریم حکاکی شده GTI در رکاب‌های خودرو و کابین دست‌دوزی شده با چرم که نخ‌های قرمز در میانه آن قرار دارد به همراه پدال‌های آلومینیومی و صفحه نمایشگر بزرگ‌تر از جمله امکانات دیگر این مدل زیباست.

پژو ۳۰۸ GTI ؛ ظاهری وحشی و موتوری قدرتمند

از قیمت این مدل زیبا اطلاعاتی در دست نیست اما پژو قرار است این هاچ‌بک داغ را به‌زودی در انگلستان و تا اواخر تابستان در سرتاسر اروپا به فروش برساند.

پژوپژو 308پژو 308 GTIپژو 308 GTI ؛ ظاهری وحشی و موتوری قدرتمندخودرودنیای خودرومشخصات پژو 308 GTIمشخصات فنی پژو 308 GTI
نظرات (0)
ارسال نظر