لامبورگینی اونتادور سوپر ولوچه ؛ افسانه پرسرعت

لامبورگینی اونتادور سوپر ولوچه ؛ افسانه پرسرعت

لامبورگینی، (به ایتالیایی: Lamborghini) شرکت خودروسازی ایتالیایی است، که در زمینه طراحی و ساخت خودروهای سوپر اسپورت و اس‌یوویفعالیت می‌کند.

شرکت لامبورگینی در سال ۱۹۶۳ توسط فروچیو لامبورگینی تاسیس شد و در سال ۱۹۹۸ گروه فولکس‌واگن آن را با قیمت ۱۱۰ میلیون دلار، خریداری کرد، که در ساختار این گروه خودروسازی آلمانی، به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت آئودی قرار گرفت.

لامبورگینی اونتادور سوپر ولوچه ؛ افسانه پرسرعت

دفتر مرکزی این شرکت در دهکده‌ای کوچک، به نام سن‌آگاتا بولونیز، در نزدیکی بولونیا و در کشور ایتالیا قرار دارد. هم‌اکنون شرکت لامبورگینی تحت مدیریت آئودی، در خط تولید کارخانجات خود، مدل‌های اونتادور، سستو المنتو، اوراکان و لامبورگینی وننو را تولید می‌نماید.

فروچیو لامبورگینی؛ بنیانگذار لامبورگینی، تحصیلاتش را در زمینه طراحی ماشین‌آلات کشاورزی و صنعتی، به پایان رساند، سپس وارد ارتش ایتالیا شد و در قسمت نیروی هوایی مشغول به کار گردید. در جنگ جهانی دوم او به عنوان مکانیک، در یک کارخانه مشغول به کار شد و پس از جنگ، با استفاده از بقایای تجهیزات نظامی کارخانه موردنظر، به تولید تراکتور پرداخت؛ ولی او عاشق اتومبیل‌های سریع بود و همواره رویای سرعت، در سر می‌پروراند.

وی در سال ۱۹۴۷ با تقویت موتور یکی از مدل‌های فیات، یک اتومبیل مسابقه‌ای فراهم کرد و در سال ۱۹۴۸ با این اتومبیل، در یک مسابقه محلی شرکت نمود.

در فهرست زیر شمار خودروهای تولید و فروخته شده در فاصله سال‌های ۱۹۶۸ تا ۲۰۱۲ درج شده است. در سال ۲۰۰۳ میزان فروش این شرکت، نسبت به سال پیش از آن ۳ برابر افزایش داشت و از ۴۲۴ دستگاه در ۲۰۰۲ به ۱٫۳۰۵ دستگاه اتومبیل، در ۲۰۰۳ رسید، که سهم مدل گایاردو، ۴۰۰ خودرو بود.

لامبورگینی اونتادور سوپر ولوچه ؛ افسانه پرسرعت

لامبورگینی اونتادور سوپر ولوچه، شوالیهٔ ۷۵۰ اسب بخاری لامبورگینی که در ژنو ۲۰۱۵ رونمایی شد و چند ماه بعد جهنم سبز را در کمتر از ۷ دقیقه درنوردید. از این مدل محدود تنها ۶۰۰ دستگاه تولید می‌شود که یک هفته پس از نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵ به‌طور کامل پیش فروش شد.

لامبورگینی اونتادور سوپر ولوچه ؛ افسانه پرسرعت

در جشنوارهٔ فسیتوال سرعت گوود وود ۲۰۱۵، استفان وینکلمن رئیس و مدیر لامبورگینی سنت اگاتا ساخت اولین نسخه از اونتادور رودستر SV را تائید کرد. و این بار هم تعداد محدودی شانس سوار شدن به این افسانه را خواهند داشت، شاید کمتر از ۵۰۰ نفر!

لامبورگینی اونتادور سوپر ولوچه ؛ افسانه پرسرعت

این گاو نر اواخر ۲۰۱۵ و یا اوایل ۲۰۱۶ به‌طور رسمی رونمایی می‌شود. هنوز اطلاعاتی از قیمت آن مشخص نیست.

بازار خودروخودرودنیای خودروقیمت خودرولامبورگینیلامبورگینی اونتادورلامبورگینی اونتادور سوپر ولوچهلامبورگینی اونتادور سوپر ولوچه ؛ افسانه پرسرعتمدل جدید لامبورگینیمدل جدید لامبورگینی اونتادور
نظرات (0)
ارسال نظر