نگاهی به آمار جی.دی.پاور در سال 2015

J.D. Power از سال ۱۹۶۸ هر ساله برداشت­ها و نظرات زیادی را از مصرف‌کنندگان جمع‌آوری می‌کند و اطلاعات و دیدگاه‌های خود را در اختیار کمپانی‌های سرتاسر دنیا قرار می‌دهد تا به کیفیت محصولات و یا خدمات خود بیفزایند. در ادامه نگاه مختصری خواهیم داشت به چند مورد از آمارهای منتشرشده توسط J.D. Power در حوزه خودرو در سال ۲۰۱۵.

 

  1. کیفیت اولیه (Initial Quality Study (IQS))

برندهای کره‌ای به همراه سایر برندها سال‌به‌سال با پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای کیفیت محصولات خود را افزایش می‌دهند. درحالی‌که اکثر برندهای ژاپنی برای اولین بار در طول ۲۹ سال گذشته به زیر حد میانگین سقوط کرده‌اند.

 

این مطالعه مشکلات ایجادشده در طول ۹۰ روز اول مالکیت خودرو را بررسی کرده است. کیفیت اولیه بر اساس تعداد مشکلات ایجادشده به ازای ۱۰۰ اتومبیل (PP100) تعریف می‌شود. امسال کیفیت خودروها نسبت به سال گذشته ۳ درصد بهبود یافته به‌طوری‌که در سال ۲۰۱۴ میانگین تعداد مشکلات برابر ۱۱۶ و در سال ۲۰۱۵ این تعداد برابر ۱۱۲ بوده است.

 

دراین‌بین کره‌ای‌ها با میانگین ۹۰ اشکال، نسبت به سال گذشته ۱۱ واحدِ PP100 بهبود داشته‌اند و برای اولین بار برندهای آلمانی با میانگین ۱۱۳، ژاپنی‌ها را با میانگین ۱۱۴ پشت سر گذاشته‌اند. این در حالی است که برندهای ژاپنی تنها ۲ PP100 بهبود را تجربه کرده‌اند.

آمارها نشان می‌دهند که تکنولوژی همچنان یکی از مشکلات صنعت است. سیستم‌های سرگرمی و ارتباطی برای سومین سال متوالی در امریکا بیشترین آمار مشکلات را به خود اختصاص داده‌اند و در صدر آن‌ها سیستم‌های بلوتوث و تشخیص صدا قرار دارند. سیستم تشخیص صدا به‌تنهایی حداقل ۱۰ PP100 ایجاد کرده است.

در جداول زیر، برنده‌های هر سگمنت خودرویی را می‌توان مشاهده کرد.

 

 

در این لینک نیز جزئیات نتایج بررسی کیفیت اولیه بر اساس سگمنت­های خودرویی نشان داده شده است.

  1. قابلیت اعتماد (Vehicle Dependability Study (VDS))

در بیست و ششمین سال این بررسی‌ها، مشکلات اتومبیل‌های تولید شده در سال ۲۰۱۲ در طول ۱۲ ماه گذشته بیان شده­‌اند. به‌طورکلی، قابلیت اعتماد به‌صورت تعداد مشکلات ایجادشده به ازای ۱۰۰ اتومبیل (PP100) تعریف می‌شود. این مطالعه شامل ۱۷۷ مشکل خاص می‌شود.

بر اساس مطالعات انجام شده «قابلیت اعتماد وسایل نقلیه J.D. Power» در امریکا، اشکالات قابلیت اتصال بلوتوث و تشخیص صدا بیشترین مشکلات گزارش شده در طول سه سال مالکیت خودرو بوده‌اند. همین دو مشکل بیشترین آمار را در مطالعه کیفیت اولیه J.D. Power نیز به خود اختصاص داده‌اند. نتایج مطالعه نشان می‌دهند که تکنولوژی در برداشت مالکان از قابلیت اعتماد اتومبیلشان نقش مهمی را ایفا می‌کند که روی احتمال انتخاب برند فعلی در آینده توسط آن‌ها تأثیرگذار است.

همان‌طور که در نتایج بررسی کیفیت اولیه هم مشاهده شد، دارندگان اتومبیل به مشکلات تکنولوژی نظیر مشکلات جدی می‌نگرند. مالکان آخرین تکنولوژی‌ها را روی اتومبیلشان می‌خواهند و اگر در کارکرد آن‌ها مشکلی به وجود بیاید، از مخالفت با آن دریغ نمی‌کنند. تعریف آن‌ها از «قابلیت اعتماد» به‌شدت تحت تأثیر «قابلیت کاربرد» و کارایی تکنولوژی‌ها است.

یافته‌های کلیدی مطالعه

علاوه بر مشکلات مربوط به بلوتوث و تشخیص صدا که بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند، مشکلات دیگری نظیر اشکال در سیستم انتقال قدرت که عموماً مربوط به تأخیر در تعویض‌ها و تعویض‌های همراه با تکان می‌شود و نیز مشکلات مربوط به طراحی که شامل شش مورد از ده مورد اول بودند نیز به چشم می‌خورد.

 

در جدول‌های زیر نیز برنده‌ها در هر سگمنت مشخص شده­‌اند.

 

 

 

 

در این لینک می‌توانید جزئیات مربوط به نتایج بررسی قابلیت اعتماد بر اساس سگمنت­های خودرویی را ملاحظه کنید.

  1. عملکرد، اجرا و چیدمان Automotive Performance, Execution and Layout (APEAL) Study

 

نوآوری‌های تکنولوژیکی در اتومبیل‌ها و همچنین سیستم‌های مربوط به ایمنی که خودروسازان مدل‌های جدید خود را به آن‌ها مجهز می‌کنند و باعث می‌شوند که اتومبیل‌ها برای صاحبان آن‌ها جذاب‌تر شوند، در این مطالعه بررسی می‌شوند.

 

 

مطالعه APEAL معیار صنعت برای جذابیت و لذت‌بخش بودن خرید و راندن اتومبیل است. مالکان، اتومبیل خود را در ۷۷ ویژگی مورد بررسی قرار می‌دهند و به آن‌ها امتیاز می‌دهند. امتیازات امسال نسبت به سال گذشته ۴ واحد افزایش داشته است.

مطالعات نشان داده‌اند که وجود برخی از سیستم‌های ایمنی به میزان قابل‌توجهی امتیاز APEAL را بالا می‌برد. برای مثال اتومبیل‌هایی که به سیستم هشدار و نمایش نقطه کور مجهز هستند، ۳۸ امتیاز بیش از اتومبیل‌های فاقد این سیستم کسب کرده‌اند. برخلاف سیستم‌هایی نظیر تشخیص صدا که می‌توانند برای عملی بودن، دردسرساز باشند، اکثر سیستم‌های ایمنی حس امنیت بسیار بیشتری را به مالکان می‌دهند.

برنده‌های هر سگمنت نیز به شرح زیر هستند؛

 

برای مشاهده جزئیات نتایج بررسی APEAL بر اساس سگمنت­های خودرویی نیز به این لینک مراجعه نمایید.

  1. مصرف سوخت (Fuel Economy)

در این مطالعه، آمار مصرف سوخت اعلام شده توسط دارندگان اتومبیل بررسی شده است.

در این لینک نیز نتایج بررسی مصرف سوخت بر اساس سگمنت­های خودرویی نشان داده شده‌­اند.

  1. خدمات مشتریان (Customer Service Index (CSI) Study)

در این مطالعه میزان رضایت مشتریان از خدمات تعمیر و نگهداری کمپانی‌ها برای خودروهای با عمر ۱ تا ۵ سال مورد بررسی قرار گرفته است. این آمار اندکی بهبود را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

 

 

2015j.d.powerآمار جی.دی.پاورجی.دی.پاور
نظرات (0)
ارسال نظر