بررسی کادیلاک CTS-V مدل 2016

کادیلاک سرانجام CTS-V جدیدش را برای رقابت در کلاس سوپر سدان به بازار فرستاد، خودرویی که پیش از این اطلاعات فنی و مشخصات آن منتشر شده بود اما اکنون فرصتی برای اولین تجربه رانندگی با این کوروت ۴ درب آن هم در پیست مسابقه به‌دست‌آمده است.

Road America نام یکی از محبوب‌ترین پیست‌های اتومبیلرانی در کشور امریکاست. این پیست دارای ۶.۴ کیلومتر طول و ۱۴ پیچ می‌باشد که تنها خودروهای سریع می‌توانند در آن به سرعتی بالای ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کنند، بنابراین برای به چالش کشیدن توانایی‌های CTS-V جدید به نظر مکان مناسبی می‌آید.

در زیر کاپوت فیبر کربنی این خودرو پیشرانهٔ ۸ سیلندر و سوپرشارژر دار LT4 به حجم ۶.۲ لیتر قرار گرفته که آن را از سوپر خودرویی به نام کوروت Z06 به عاریت گرفته است. البته این پیشرانه برای انجام وظیفه در کادیلاک تغییرات بسیار مختصری به خود دیده است. نخستین تغییر مربوط به تغییر سیستم روانکاری یا روغن‌کاری از گونه کارتر خشک در کوروت به حالت کارتر تر در کادیلاک است و تغییر دیگر در مورد سیستم تنفس این پیشرانه است به‌علاوه این‌که سیستم اگزوز هم اندکی حالت شهری به خود گرفته. این تغییرات باعث کاهش ۱۰ اسب‌بخاری قدرت نسبت به کوروت شده به‌طوری‌که این پیشرانه در این خودرو ۶۴۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. این قدرت از طریق یک جعبه‌دنده ۸ سرعته خودکار و با قابلیت تعویض دنده توسط اهرم‌های پشت فرمان به یک دیفرانسیل با کنترل الکترونیکی (که در هر لحظه تعیین می‌کند که چه میزان از گشتاور ۸۵۵ نیوتن‌متری پیشرانه به هر کدام از چرخ‌های عقب تخصیص داده شود) منتقل می‌شود. استفاده از سیستم انتقال نیرو به چهار چرخ (AWD) راهی بدیهی برای مهار این قدرت زیاد است ولی کادیلاک استدلال می‌کند که این کار ۱۰۰ کیلوگرم دیگر به وزن خودرو افزوده و مهم‌تر از آن این است که این بار به قسمت جلو خودرو اضافه می‌شود و تقسیم وزن آن را از حالت متعادل ۵۰/۵۰ خارج می‌کند. علاوه بر تمام این‌ها واکنش فرمان نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

این خودرو همچنین از سامانهٔ تراکشن کنترلی موسوم به PTM بهره می‌برد که دقیقاً مشابه آن چیزی است که در کوروت Z06 وجود دارد. این سامانه قابلیت تنظیم در ۵ حالت مختلف از حالت PTM1 برای شرایط لغزنده و با بیشترین اعمال کنترل تا حالت PTM5 که حالتی است برای پیست مسابقه و کمترین دخالت در کنترل خودرو را دارا است.

کادیلاک شتاب ۰ تا ۹۷ کیلومتر در ساعت این خودرو را ۳.۷ ثانیه و زمان طی ۴۰۰ متر را ۱۱.۶ ثانیه با ۲۰۳ کیلومتر بر ساعت سرعت اعلام کرده است. همچنین حداکثر سرعت خیره‌کنندهٔ این خودرو با وجود محدودیت آئرودینامیکی بیش از ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت است.

این آمار در تستی که از خودرو به عمل آوردیم ۳.۸ ثانیه برای شتاب ۰ تا ۹۷ کیلومتر و ۱۱.۹ ثانیه با سرعت ۱۹۶ کیلومتر بر ساعت در شتاب ۴۰۰ متر به دست آمد که دلیل آن مشخصاً می‌تواند به اکتان بنزین مربوط شود. عدد اکتان بنزین مورد استفاده در تست ۹۱ بود ولی کادیلاک در میشیگان از بنزین با اکتان ۹۳ استفاده می‌کند.

 

اما وضعیت این خودرو از نظر چابکی و چسبندگی چگونه است؟ این خودرو می‌تواند شتاب جانبی تحسین‌برانگیزی برابر ۱.۰۱ g را تحمل کند تا عنوان سلطان خودروهای اسپرت را از آن خود کند. البته این سدان ۱۸۶۳ کیلوگرمی این کار را با وقار و دقت بی‌نظیری انجام می‌دهد. در تست مسیری به شکل ۸ انگلیسی (Figure-8) نسل جدید CTS-V زمانی معادل ۲۴.۲ ثانیه کسب کرد که با آخرین مدل پورشه موتور وسط کیمن S برابری می‌کند، اما مهم‌تر از آن این است که این مسیر را ۰.۱ ثانیه سریع‌تر از M5 کامپتیشن پکیج و خودروی AWD مرسدس E63 S AMG طی می‌کند.

توقف از سرعت ۹۷ کیلومتر بر ساعت بدون هیچ ایرادی تنها در ۳۰ متر انجام می‌پذیرد ضمن این‌که این توانایی در صورت تکرار چندبارهٔ عمل ترمز گیری از دست نرفته و همچنان جلب‌توجه می‌کند.

سیستم تعلیق CTS-V جدید از نوع مک‌فرسون در جلو و چند اتصالی در عقب است که این مجموعه با آخرین نوع کمک‌فنرهای مغناطیسی با سریع‌ترین واکنش همراهی می‌شود. این خودرو از ضربه‌گیرهای تطبیق‌پذیر با مسیر در قالب سیستم کنترل سواری مغناطیسی با ۳ حالت مختلف برای کسب حداکثر کارایی بهره می‌برد. این سیستم با اسکن کردن سطح مسیر و سنجش میزان پستی‌وبلندی آن، عملکرد کمک‌فنرها را مطابق با کیفیت سطح مسیر تنظیم می‌کند.

اما وظیفه توقف این هیولای کادیلاک مستقیماً بر عهدهٔ دیسک‌های ترمز غول‌پیکر این خودرو است که کالیپرهای برمبوی آن در جلو دارای ۶ پیستون و در عقب ۴ پیستون می‌باشد. شاید این دیسک‌ها از نوع کربن سرامیکی که ب‌ام‌و برای اضافه کردن آن به M5 از شما ۸۱۰۰ دلار پول بیشتر طلب می‌کند نباشند ولی به نظر هیچ ایرادی ندارند چون‌که بسیار نیرومند هستند و حتی پس از پشت سر گذاشتن یک روز پر کار و سنگین در پیست هیچ نشانه‌ای از ضعف و کاستی در خود نشان ندادند. البته در این میان نباید نقش لاستیک‌های فوق‌العاده آن که از نوع میشلن پایلوت سوپر اسپرت است را از یاد برد. لاستیک‌هایی که مشابه آن را در خودروهای سوپر اسپرت می‌توانید بیابید و اندازه آن‌ها ۲۶۵/۳۵-۱۹ در جلو و ۲۹۵/۳۰-۱۹ در عقب است.

ویژگی جذاب دیگری که در این خودرو جلب‌توجه می‌کند صدای پرطنین پیشرانه و سیستم اگزوز با سوپاپ‌های فعال خودروست. این سوپاپ‌ها بسته به حالت رانندگی انتخاب شده مسیر خروج دود را تغییر می‌دهند به‌طوری‌که در حالت رانندگی تور (Tour mode) کاملاً بسته می‌شوند ولی در حالت‌های رانندگی Sport و Track برای دستیابی به حداکثر عملکرد کاملاً باز شده و صدای جذاب‌تر و گیرایی را تولید می‌کنند.

اما نوآوری دیگری که تحت عنوان یک آپشن ۱۳۰۰ دلاری در CTS-V جدید در دسترس خریداران قرار می‌گیرد ویژگی الکترونیکی است به نام PDR یا ثبت اطلاعات عملکرد. کادیلاک با ترکیب کردن سامانه‌های فیلم‌برداری و تله‌متری (فاصله‌سنجی) امکان ثبت اطلاعات عملکرد خودرو را در پیست و خارج از پیست با استفاده از دوربینی HD که پشت آینه وسط قرار گرفته به اضافه یک فاصله‌سنج فراهم کرده است. این اطلاعات بر روی یک حافظه SD ذخیره می‌شود که می‌توان بعداً به بازبینی رانندگی و عملکرد خود پرداخت و یا آن را در فضای مجازی به اشتراک گذاشت.

تا اینجا فقط به بررسی فنی و عملکرد خودرو پرداخته شد اما اگر فکر کنید که CTS-V صرفاً خودرویی است برای مسابقه و سرعت باید بگوییم که برخلاف نظر شما کادیلاک تمامی ویژگی‌های یک خودروی لوکس را در این خودرو به‌درستی ایجاد کرده است.

درواقع برگ برندهٔ کادیلاک برای به رخ کشیدن CTS-V، گذشته از قدرت فوق‌العادهٔ آن شخصیت دوگانهٔ این خودرو است. به‌گونه‌ای که با فشار سادهٔ یک دکمه می‌توانید آن روی شخصیتی کادیلاک را نیز ببینید.

کافی است حالت رانندگی را بر روی تور (Tour) تنظیم کنید و به کروز در بزرگراه یا گردش در حومه شهر بپردازید، در این حالت ممکن است شما این خودرو را با یک CTS معمولی اشتباه بگیرید خصوصاً این‌که این خودرو می‌تواند در طی یک رانندگی اقتصادی نیمی از سیلندرهای خود را غیر فعال کند و تبدیل به یک خودروی چهار سیلندر شود.

با این تفاسیر کادیلاک مصرف این خودرو را ۱۶.۸ لیتر در مسیرهای شهری و ۱۱.۲ در بزرگراه اعلام کرده است.

یقیناً همه سطح بالایی از لوکس بودن را از این خودرو انتظار دارند و خوشبختانه تمام ویژگی‌ها و امکانات مطلوب CTS معمولی در این نسخه هم یافت می‌شوند که به معنی اینترنت ۴G LTE به همراه وای فای، شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، سامانهٔ پارک خودکار، دوربین‌های دید اطراف (راهکار خوبی است برای جلوگیری از مالیدن و خراشیده شدن تریم فیبر کربن بدنه)، تریم فیبر کربن واقعی و آلومینیوم برای داخل کابین و لیست کاملی از سیستم‌های ایمنی فعال مانند سیستم کمکی حفظ خودرو در خط جاده (lane keep assist).

صندلی‌های چرمی استاندارد این خودرو قابلیت تنظیم در ۲۰ جهت را دارا هستند. اگرچه با پرداخت ۲۳۰۰ دلار شما صندلی‌های اسپرت ریکارو را دریافت می‌کنید که در ۱۸ جهت قابل تنظیم هستند و در ضمن اندکی تنگ‌تر از حد معمول به نظر می‌رسند که اگر شما هم به لغزیدن حتی در صندلی‌های اسپرت علاقه‌ای ندارید این آپشن نظر شما را کاملاً برآورده می‌کند.

مانند سایر کادیلاک‌های مدل ۲۰۱۶ عملکرد سامانه CUE نیز در این خودرو بهبود یافته و با یک چیپست جدید سرعت پردازشگر بالا رفته و گرافیک قوی‌تری نیز فراهم آمده است.

کادیلاک با به بازار فرستادن نسل سوم CTS-V رقیبی بسیار قدر را راهی میدان کرده است که شاید تنها با در نظر گرفتن قدرت، این‌گونه به نظر برسد که باید آن را با چارجر هلکت مقایسه کرد، یعنی خودرویی که ۷۰۷ اسب‌بخار را با قیمتی کمتر در اختیار شما می‌گذارد. هلکت می‌خواهد که شما را در سریع‌ترین زمان ممکن به پیچ پیش رو برساند و CTS-V به شما کمک می‌کند که آن پیچ را هم سریع طی کنید. دوج در توانایی ترمزگیری و فرمان‌پذیری در مصاف با کادیلاک کم می‌آورد. واقعیت این است که با توجه به شاخصه‌های لوکس بودن، امکانات و ارزش برند نمی‌توان این دو خودرو را در یک لیگ قرار داد.

رقبای مستقیم CTS-V، ب‌ام‌و M5 و البته مرسدس بنز E63 S AMG هستند. در مقام مقایسه باید گفت که کادیلاک ۸۰ اسب‌بخار از M5 و ۶۳ اسب‌بخار از E63 S قوی‌تر است همچنین نسبت به M5 176 نیوتن‌متر و نسبت به E63 S 54 نیوتن‌متر گشتاور بیشتری تولید می‌کند و اتفاقاً از هر دو سدان آلمانی سبک‌تر است.

در کنار این‌ها برای خرید این خودرو پول کمتری از حسابتان برداشت خواهد شد. قیمت CTS-V از ۸۳۹۹۵ دلار شروع می‌شود و اگر شما پکیج فیبر کربن که ظاهر فوق‌العاده‌ای به خودرو می‌بخشد را نیز سفارش دهید ۵۵۰۰ دلار دیگر باید بپردازید. در مقابل ب‌ام‌و برای M5 از شما حداقل ۹۳۶۰۰ دلار می‌گیرد و مرسدس هم ۱۰۱۷۰۰ دلار برای E63 S AMG می‌خواهد.

در نهایت این سؤال پیش می‌آید که آیا سرانجام کادیلاک خودرویی ساخته که با نسبت صحیحی از ظرافت و قدرت خودروهای آلمانی را از میدان به در کند؟ باید گفت درست همانند کوروت Z06 (که قلب خود را برای دست‌یابی به این هدف به کادیلاک بخشیده) CTS-V جدید دارای عملکردی عالی، راحتی غیرقابل‌انکار و قیمتی است که از هر چیزی در کلاس خودش ۱۰ تا ۱۵ هزار دلار ارزان‌تر است.

2016اسعار كاديلاك cts 2014 الجميحاسعار كاديلاك cts 2014 في السعوديةالفرق بين كاديلاك cts و atsالفرق بين كاديلاك cts و ctsبررسی کادیلاکتجربة كاديلاك ctsتجربة كاديلاك cts 2012تجربة كاديلاك cts 2013تجربة كاديلاك cts 2014تسارع كاديلاك ctsتقرير كاديلاك cts 2014تقرير كاديلاك cts-vتقرير كاديلاك xts 2013جنوط كاديلاك cts للبيعخرابات كاديلاك ctsرايكم كاديلاك cts 2013سعر كاديلاك cts 2012 كوبيهسعر كاديلاك cts 2014 في مصرسعر كاديلاك cts كوبيهسعر كاديلاك cts-v 2012سعر كاديلاك cts-v 2013سعر كاديلاك xts بلاتينومسيارة كاديلاك cts 2013شاشة كاديلاك ctsصيانة كاديلاك ctsعکس کادیلاک ctsعيوب كاديلاك cts 2003عيوب كاديلاك cts 2004عيوب كاديلاك cts 2005عيوب كاديلاك cts 2006عيوب كاديلاك cts 2007عيوب كاديلاك cts 2008عيوب كاديلاك cts 2012قطع كاديلاك ctsقيمة كاديلاك ctsقيمة كاديلاك cts 2014قیمت کادیلاک ctsقیمت کادیلاک cts در ایرانقیمت کادیلاک cts-vكاديلاك ctsكاديلاك cts 2003 للبيعكاديلاك cts 2005 للبيعكاديلاك cts 2007 حراجكاديلاك cts 2008 للبيعكاديلاك cts 2010 حراجكاديلاك cts 2011 حراجكاديلاك cts 2012كاديلاك cts 2012 اسعاركاديلاك cts 2012 تقريركاديلاك cts 2012 حراجكاديلاك cts 2012 سعركاديلاك cts 2012 نظيف جدا للبيعكاديلاك cts 2013كاديلاك cts 2013 اسعاركاديلاك cts 2013 حراجكاديلاك cts 2014كاديلاك cts 2014 اسعاركاديلاك cts 2014 الجميحكاديلاك cts 2014 المربع نتكاديلاك cts 2014 حراجكاديلاك cts 2014 سعركاديلاك cts 2014 فل كاملكاديلاك cts 2014 مواصفاتكاديلاك cts v للبيعكاديلاك cts الجميحكاديلاك cts تقريركاديلاك cts حراج 2008كاديلاك cts رايكمكاديلاك cts سعركاديلاك cts عيوبكاديلاك cts للبيعكاديلاك cts للبيع 2009كاديلاك cts للبيع 2010كاديلاك cts للبيع 2011كاديلاك cts للبيع 2012كاديلاك cts للبيع حراجكاديلاك cts للبيع في الاردنكاديلاك cts للبيع في الاماراتكاديلاك cts مستعملكاديلاك cts مشاكلكاديلاك cts مواصفاتكاديلاك cts موديل 2003كاديلاك سعر cts 2013کادیلاک ctsکادیلاک cts 2015کادیلاک cts در ایرانکادیلاک cts سدانکادیلاک cts کوپهکادیلاک CTS-Vکادیلاک CTS-V مدل 2016للبيع كاديلاك cts 2004 حراجللبيع كاديلاك cts قطرمشخصات کادیلاک ctsمشخصات کادیلاک cts-vمواصفات كاديلاك cts 2003مواصفات كاديلاك cts 2012مواصفات كاديلاك cts 2013وصول كاديلاك cts 2014
نظرات (0)
ارسال نظر