تویوتا لندکروزر 2016

همزمان با ارائه فیس لیفت لکسوس lx570 و پس از کش‌وقوس‌های فراوان و گمانه‌زنی‌های متعدد پیرامون طراحی مدل ۲۰۱۶ تویوتا لندکروز، بالاخره شایعه‌ها به حقیقت پیوست و تویوتا لندکروز دقیقاً همان چیزی شد که رندرهای اولیه و عکس‌های جاسوسان صنعتی منتشر نموده بودند.

 

 

تویوتا به‌تازگی در رویدادی خصوصی در ژاپن شاسی‌بلند پرآوازه‌ی خود یعنی تویوتا لندکروزر ۲۰۰ ۲۰۱۶ را رونمایی کرد. هم‌اکنون، بعد از گذشت هشت سال از معرفی نسل جدید این خودرو، تغییراتی را در آن شاهد هستیم. به‌جا است تا نظر شما را به برخی از این ویژگی‌ها جلب نماییم.

 

ازجمله‌ی این تغییرات می‌توان به ظاهر جسورانه‌تر خودرو که مدیون جلوپنجره‌ی بزرگ‌تر و چراغ‌های بازطراحی شده است، اشاره کرد. شایان‌ذکر است که تویوتا تنها به چنین تغییرات خفیفی بسنده نکرده است و دستی به سر و روی کاپوت، گلگیرها و سپر خودرو کشیده است.

 

فیس لیفت ۲۰۱۶ لندکروز را می‌توان به‌نوعی یک تغییر چهره ملایم و متعهدانه دانست که برخلاف سنت تویوتا چندان موجب دور شدن طراحی نخستین از استانداردهای اولیه نشده است. تغییرات در بیرون خودرو اندک است و چهره اصلی تویوتا به‌جز در جلوپنجره و چراغ‌ها حفظ شده است. پوزه‌ای با سه خط افقی کرومی که در میانه جلوپنجره جا خوش کرده‌اند . تویوتا در فیس لیفت ۲۰۱۶ لندکروز جلوپنجره و چراغ‌ها را در هم ممزوج نموده به‌طوری‌که حاشیه‌های قاب تا درون چراغ‌ها امتداد پیدا می‌کند. خطوط کناری و دستگیره درب‌ها بهینه‌سازی شده‌اند و خطوط پایین درها اندکی تغییر شکل داده‌اند. حالت و چینش چراغ‌های جلو نیز تغییر نموده است و سپرها نیز کاملاً تعویض شده‌اند.

 

در نمای عقب خودرو نیز شاهد چراغ‌های LED بازطراحی شده و به‌روزرسانی طراحی سپر هستیم. چرخ‌های آلیاژی خودرو نیز با طرح جدید خود جلب‌توجه می‌کنند.

تویوتا هم‌چنین دو رنگ مخصوص بدنه‌ی جدید برای این خودرو در نظر گرفته است: قهوه‌ای مسی-میکایی و آبی تیره‌ی میکایی. بدین ترتیب ویژگی‌های یادشده نقش عمده‌ای را در به‌روزرسانی طراحی خارجی خودرو ایفا می‌کنند.

 

خریداران قادرند این خودرو را با برآمدگی‌های کمتر در جلو و سپر گودتر به همراه خط نازکی از کروم سفارش دهند. یک نسخه از این خودرو که ظاهر نسبتاً آرام و فاقد خشونت دارد در وهله‌ی اول برای بازار داغ کشورهای آسیای میانه در نظر گرفته شده است و از قرار معلوم در ایالات‌متحده به فروش نمی‌رسد.

 

درون کابین جایی است که تویوتا تغییرات گسترده‌ای در آن اعمال کرده و با صندلی‌های نرم‌تر، کابین زیباتر و مواد بهتری از مسافرین پذیرایی می‌کند. پیکربندی داشبورد به‌گونه‌ای تغییر یافته که دسترسی به آنها بهتر و راحت‌تر صورت گیرد و احساس نماید با فضایی باکیفیت روبرو است. یک پورت ذخیره‌سازی برای فایل‌ها و یک خروجی ۱۲ ولتی برای اتصال وسایل برقی به خریداران کمک می‌کند تا همواره بتوانند در حداکثر رفاه و آرامش باشند. تویوتا ۲ مونیتور را در داشبورد تعبیه نموده است.

نخست یک صفحه ۴.۲ اینچی TFT روبروی راننده که اطلاعات مختلف را به نمایش می‌گذارد و یک صفحه بزرگ ۹ اینچی در بالاترین نقطه داشبورد مرکزی. سیستم سرگرمی تویوتا نیز به‌روزرسانی شده است.

 

در استرالیا این فیس لیفت با دو موتور ۴.۵ لیتری دیزل دوتوربو و یا موتور V8 بنزینی ۴.۶ لیتری قابل ابتیاع است. موتور نخست با اندکی ارتقا می‌تواند ۲۷۲ اسب بخار و ۶۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید نماید. موتور دوم نیز ۳۰۸ اسب بخار قدرت خواهد داشت و ۴۳۹ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. این موتورها به‌راحتی با آب‌وهوای گرم و سرد تنظیم شده‌اند و استاندارد یورو ۵ را نیز کسب کرده‌اند.

 

در بخش امنیت نیز تویوتا با اضافه نمودن سامانه ایمنی پیشگیری از برخورد، سیستم نشان‌دهنده فشار باد تایر، دوربین نشان‌دهنده نقاط کور، سیستم تشخیص عابر پیاده، نوربالای اتوماتیک، هشداردهنده خروج از خط و کروز کنترل راداری تطبیق شونده، ایمنی بالایی را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد.

 

فیس لیفت جدید تویوتا لندکروز از هم‌اکنون د ر ژاپن و از ماه اکتبر در استرالیا قابل خریداری است و تویوتا قول داده است این مدل را به‌زودی برای باقی بازارها آماده تحویل نماید. به نظر شما آیا این بار نیز این پیرمرد ژاپنی خواهد توانست تا همچون گذشته رضایت خاطر طرفداران خود را فراهم آورد؟

2016تويوتا لندکروزرتویوتاتویوتا لندکروز فروشیتویوتا لندکروزرتویوتا لندکروزر 2016تویوتا لندکروزر gxrتویوتا لندکروزر vxrلندکروزر
نظرات (2)
ارسال نظر
  • soroush

    اقا این فرمونش راسته . تو ایرانم همین طوره؟؟؟

  • sina

    کیفیت و راحتی و امکاناتش به نظر خیلی بهتر شده ولی ظاهر قبلی بهتر بود