رونمایی از مدل مفهومی سنگ یانگ XAV-Adventure

رونمایی از مدل مفهومی سنگ یانگ XAV-Adventure

 

سنگ یانگ در چند سال اخیر حرکت جدیدی از خود بروز داده و به‌طور مداوم سیر مثبت و رو به رشدی از طراحی، تولید و فروش محصولات را طی نموده است. این‌همه در حالی است که سنگ یانگ تا اوایل سال ۲۰۰۰ یکی از معروف‌ترین شرکت‌ها درزمینهٔ تولید خودروهای زشت بود!

حالا و در عصری که هم سنگ یانگ معروف‌تر شده است و هم اهتمام بیشتری در طراحی و تولید محصولات عامه‌پسند دارد این شرکت کره‌ای پس از عرضه مدل موفق تیوولی، دست به ارائه مفهومی XAV-Adventure زده است و گویا در نمایشگاه خودرو فرانکفورت با اقبال بالایی روبرو شده است. آنچه از نخستین مواجهه با XAV-Adventure حاصل می‌شود این است که ما با یک اس یو وی کامپکت و جان‌سخت روبروییم. مدلی که گویا در آینده نزدیک قرار است به‌عنوان نسل چهارم شاسی‌بلند کوراندو به خریداران معرفی گردد.

رونمایی از مدل مفهومی سنگ یانگ XAV-Adventure
رونمایی از مدل مفهومی سنگ یانگ XAV-Adventure
رونمایی از مدل مفهومی سنگ یانگ XAV-Adventure

سنگ یانگ در طراحی این کانسپت آشکارا از نسل دوم خودروی زشت و جان‌سخت خود کوراندو الهام گرفته که در سالهای گذشته در ایران نیز به فروش می‌رسید. این خودرو که بر روی پلتفرم موسو دیگر شاسی‌بلند سانگ یانگ ساخته شد، در دو گونه سه در و پنج در تولید شد، به یک جعبه‌دنده بورگ وارنر و موتور ۲.۳ لیتری مرسدس بنز مجهز بود و با ظاهری غیرمعمول مزیت‌های مخصوص به خود را در میان انبوه رقیبانش ارائه می‌کرد. حال و در مفهومی جدید سانگ یانگ همان امر به شکلی مدرن تکرار شده است.

رونمایی از مدل مفهومی سنگ یانگ XAV-Adventure
رونمایی از مدل مفهومی سنگ یانگ XAV-Adventure

حجم‌های اغراق‌شده و پف‌آلود، خم‌های تیز و چراغ‌های اغواکننده به همراه مه شکن‌های کشیده دو طرف که در امتداد بچه گلگیرهای مشکی رنگ قرار گرفته‌اند به‌خوبی یادآور مدل قدیمی کوراندو است.

این بچه گلگیرها که در گرداگرد خودرو کشیده شده و با رکاب‌های جانبی اتصال دارند از بارزترین ویژگی‌های مفهومی XAV-Adventure هستند. از آنجا که نخستین مکان معرفی XAV در فرانکفورت آلمان است و سنگ یانگ نیز مدت‌هاست درصدد حضور در بازار اروپا است به احتمال فراوان XAV-Adventure نخستین خودروی سانگ یانگ برای ورود به بازارهای اروپایی است.

احتمال می‌رود این مفهومی پس از طی نمودن مراحل تجاری‌سازی با استفاده از پیشرانه‌های ۱.۶ لیتری بنزینی و دیزلی ارائه شود و ممکن است در گونه خاص و هیبریدی E-4WD مشابه پژو یا لکسس نیز معرفی شود. این سیستم که به باتری‌های لیتیومی و دو موتور الکتریکی مجهز است می‌توان برای کوراندو رانندگی کم‌مصرفی در شهر و قدرت بیشتری در بیرون از جاده فراهم آورد.

 

 

بررسی سنگ یانگ XAV-Adventureبررسی فنی سنگ یانگ XAV-Adventureرونمایی از سنگ یانگ XAV-Adventureرونمایی از مدل مفهومی سنگ یانگ XAV-Adventureسنگ یانگسنگ یانگ XAV-Adventureمدل مفهومی سنگ یانگ XAV-Adventureمشخصات سنگ یانگ XAV-Adventureمشخصات فنی سنگ یانگ XAV-Adventureمشخصات موتور سنگ یانگ XAV-Adventure
نظرات (0)
ارسال نظر