به زودی شرایط حاکم بر بازار و صنعت خودرو تغییر می کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط کنونی بازار خودرو گفت: خودروسازان در شرایط کنونی باید با صبر و تامل جریان تولید را به درستی مدیریت نمایند پیش بینی می شود به زودی شرایط حاکم بر بازار و صنعت خودرو تغییر یافته و خودروسازان وضعیت مطلوب تری را پیدا نمایند.

ابراهیم نکو  افزود :  انتظاری که امروز متقاضیان از بازار خودرو دارند و از سویی وضعیت حاکم بر تولیدکنندگان و وجود ابهام در آینده اقتصادی کشور ، موجب شده که خودروسازان با افت در تقاضا و مشکلات جدی نقدینگی روبرو شوند.

وی تاکید کرد : البته در این مقطع و شرایط خاصی که در کشور وجود دارد کاملا طبیعی است و هیچ راه جایگزینی وجود ندارد و باید منتظر بود تا این دوران پر از بیم و امید طی شود.

وی با توجه به شرایط کنونی خودروسازان  و راهکار برون رفت از شرایط فعلی صنعت خودرو اظهار داشت : با توافقات صورت گرفته این انتظار در مصرف کنندگان ایجاد شده  که به زودی این توافقات منجر به ارزانی کالا و محصولات تولیدی خواهد شد و بر اساس چنین دیدگاهی دست نگه داشتند تا این توافق به مرحله اجرا برسد تا انتظاراتشان برای تولید برآورده شود.

نماینده رباط کریم و بهارستان در ادامه خاطر نشان کرد : تولید کنندگان باید در این شرایط صبر و تامل بیشتر تلاش کنند وضعیت تولید خود را مدیریت کنند و نسبت به تعدیل نیروها و کاهش تولید اقدامی انجام ندهند.

نکو افزود : البته همگی بر این امر واقفند که نگهداری و حفظ اینگونه مراکز تولیدی بسیار مشکل است و هم اکنون این شرکتها برای  ادامه دادن تولید با موانع زیادی روبرو هستند از این رو  با کم شدن تقاضا ، انبارها پر شده است اما به نظر می رسد که این وضعیت به زودی به اتمام رسیده و صنعت خودروی کشور ما وضعیت مطلوب تری را پیدا خواهد کرد .

وی تصریح کرد : متاسفانه هم اکنون بسیاری از تولید کنندگان با ظرفیت بسیار کمتری نسبت به گذشته در حال فعالیت هستند و علت این امر را  افت تقاضا در بازار اعلام می کنند.

اخبار تعرفه واردات خودرو افزایش 1000 درصدیبرنامه ای برای افزایش تعرفه واردات خودرو در دستور کار نیستبه زودی شرایط حاکم بر بازار و صنعت خودرو تغییر می کندتعرفه خودرو وارداتی افزایش تعرفهتکلیف تعرفه واردات خودروخودروسازاندر دستور کار نیست توضیح قاضی پوردرباره تعرفه واردات خودروزیاد نشدن تعرفه واردات ماشینصنعت خودروعدم افزایش تعرفه واردات خودرومیزان تعرفه واردات خودروواردات خودرو افزایش تعرفهواردات خودرو در دستور کار نیست
نظرات (0)
ارسال نظر