بررسی فنی و تخصصی هیوندای توسان 2016

با سلام خدمت دوستداران اروند پلاک با ما همراه باشید تا هیوندای توسان ۲۰۱۶ مورد بررسی قرار دهیم .در ادامه نبرد فزاینده خودروسازان برای تصاحب قلب و دسته‌چک‌های خریداران شاسی‌بلندهای کراس‌اور در امریکای شمالی، هیوندای در مدل جدید توسان ۲۰۱۶ از گوشه‌هایی از یک کاراکتر اروپایی استفاده کرده است. یک سیستم گیربکس دو کلاچه ۷ سرعته، یک موتور توربوی چهار سیلندر با گشتاور بالا، ساختار صلب و بهینه‌سازی شاسی، برخی از مواردی هستند که برای این کراس‌اور کامپکت، یک حس آرامش و وقار در پشت‌ فرمان ایجاد کرده‌اند. البته تغییرات قاره‌ای در این مدل، چندان تصادفی نیست؛ چرا که این توسان جدید جایگزینی برای مدل ix35 در بازار اروپا محسوب می‌شود و نباید رانندگان سخت‌گیر را در اتوبان‌های بدون‌محدودیت یا جاده‌های دو خطه مارپیچ باواریا ناامید کند.

موتور جدید ۱/۶ لیتری توربوشارژر چهار سیلندر که در تمام مدل‌ها به جز مدل پایه SE به صورت استاندارد استفاده می‌شود و با «سانتافه اکو» نیز مشترک است، نمونه‌ای از نرمی و انعطاف‌پذیری در یک موتور است. توربوشارژر کوچک تووین-اسکرال در این موتور، بییشتر از آن که برای ایجاد بالاترین خروجی تنظیم شده باشد، به منظور یک واکنش سریع استفاده شده است. موتور ۱/۶ لیتری در توسان جدید با قدرت ۱۷۵ اسب‌بخار نسبت به رقبای کراس‌اور کامپکتی مانند هوندا CR-V، تویوتا RAV4، مزدا CX-5 2.5L و فورد اسکیپ ۱.۶L اکوبوست، خروجی کمتری دارد. ولی این موتور در زمینه گشتاور، عملکرد بهتری دارد؛ ۲۶۴/۴ نیوتن‌متر که از دور موتور پایین در دسترس قرار می‌گیرد. تقریباً هیچ‌گونه تأخیر توربویی در این خودرو دیده نمی‌شود و منحنی گشتاور نیز تقریباً به صورت یک خط راست به حداکثر میزان خود در ۱۵۰۰ دور بر دقیقه می‌رسد و این روند را تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه ادامه می دهد. به این معنا که حتی با اندکی پایین بردن پدال گاز، به راحتی می‌توان سرعت خودرو را افزایش داد و بدون اینکه نیازی به گاز زیاد و پایین آوردن دنده به شکلی حماسی باشد، می‌توان از مسیر باز شده در ترافیک عبور کرد.

فارغ از موتور توربوی ۱/۶ لیتری، ویژگی‌ای که بیشتر از همه توسان لیمیتد و همین‌طور سطوح تریم «اکو» و «اسپورت» را از دیگران متمایز می‌کند، سیستم گیربکس اتوماتیک دو کلاجه ۷ سرعته است. البته این سیستم به اندازه گیربکس ۶ سرعته DCT در فولکس‌واگن و آئودی، واکنش سریع ندارد، ولی به نسبت کراس‌های کامپکتی که در این کلاس از گیربکس‌های اتوماتیک با مبدّل گشتاور یا CVT استفاده می‌کنند، در رده بالاتری قرار می‌گیرد. گیربکس DCT در توسان با یک حالت نرم و ماهرانه کار می‌کند و میزان گشتاور در هنگام شیفت‌ها، بسیار خوب مدیریت می‌شود. البته باید گفت که یک سری لرزش‌ها در شروع حرکت در سراشیبی و نوسان‌های نامناسب در هنگام آزاد کردن پدال گاز در این خودرو مشاهده شده است.

در مجموع، به نظر می‌رسد که توسان در تست‌های انجام‌شده در اینجا، فشار زیادی را تحمّل کرده باشد. در همین حال، زمان ۷/۶ ثانیه‌ای کراس‌اور هیوندای برای رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت، بهتر از سایر رقبایی است که تاکنون به این صورت ارزیابی شده‌اند؛ از جمله اسکیپ ۱.۶L اکوبوست (۹/۱ ثانیه)، راو فور (۸/۲ ثانیه)، CR-V (با زمان ۸/۲ ثانیه) و حتی CX-5 2.5L (با زمان ۷/۷ ثانیه). همچنین توسان در این زمینه بهتر از آخرین مدل آئودی Q3 2.0T کواترو با زمان ۷/۸ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت عمل کرده است. در تست لغزش در پیچ، هیوندای توسان لیمیتد مدل ۲۰۱۶ با تایرهایی با ابعاد ۲۴۵/۴۵R-19، چسبندگی جانبی ۰.۸۳ g را از خود نشان داده که باز هم نسبت به رقبایی چون CR-V تورینگ (۰.۷۶ g)، راو فور XLE (0.78 g)، اسکیپ و CX-5 (هر دو با چسبندگی ۰.۸۱ g) در رده بالاتری قرار می‌گیرد. با این حال، فاصله توقف ۵۳/۹۵ متری از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت در توسان، در بالاترین سطح کلاس خود قرار نمی‌گیرد. این مسافت به اندازه ۳۰۵ میلی‌متر بیشتر از آئودی Q3 است و ۶۱ سانتی‌متر نیز با سرآمد کراس‌اورهای کامپکت غیر لوکس در این زمینه، یعنی مزدا CX-5 فاصله دارد.

چیزی که در این اعداد و ارقام مربوط به تست دیده نمی‌شود، میزان صلبیتی است که توسان از خود نشان می‌دهد. دو کراس‌اور دیگر خط تولید هیوندای، مدل با فاصله محوری کوتاه و دو ردیفه سانتافه اسپورت و مدل معمولی سانتافه هستند که در این میان، «توسان» کوچکترین عضو این سه‌گانه محسوب می‌شود. ولی در عین حال، بهترین حس «پرمیوم» را در راننده ایجاد می‌کند. هیوندای از استفاده گسترده از چسب‌های سازه‌ای در شکاف‌های جوش ساختار خودرو خبر داده و با توجه به حسّ استحکام و متانتی که در بدنه مشاهده می‌شود، دلیلی برای اعتماد نکردن به این رویکرد وجود ندارد. لغزش‌های بدنه، به‌خوبی کنترل شده‌اند و در همین حال، سیستم تعلیق هنوز هم مطیع و آرام به نظر می‌رسد و حسّ کنترل بسیار خوبی را در پشت‌فرمان ایجاد می‌کند. علی‌رغم استفاده از یک محفظه ستونی برای سیستم دستیار فرمان الکترونیکی، واکنش‌ها به ورودی‌های فرمان، مستقیم و خطی هستند. البته این شرایط با حسّ ارتباطی که در یک CX-5 ایجاد می‌شود، قابل‌مقایسه نیست.

درون کابین، صندلی‌های چرمی راحت هیوندای توسان تکیه‌گاه مناسبی دارند و دسته‌دنده نیز ظاهر قدرتمند و فوق‌العاده‌ای را در جلو ایجاد کرده است. کنسول وسط نیز بسیار مناسب پرداخته شده و حس و حال یک خودروی لوکس پرمیوم را القا می‌کند. در همین حال، در تریم لیمیتد، طراحی‌های بیشتری به پنل درها و کنسول اضافه شده است. ضمن اینکه، جاهای قرار دادن وسایل هم به وفور یافت می‌شوند. با استفاده از یک نمایشگر لمسی ۸ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی، به راحتی می‌تواند به ابزارهای تنظیم‌کننده دسترسی یافت و به این منظور، در هنگام رانندگی در جاده، شاید حتی نیازی به نگاه کردن نباشد. همچنین برخی تجهیزات که معمولاً به کراس‌اورهای لوکس اختصاص دارند، در هیوندای توسان در دسترس قرار دارند؛ از جمله تهویه صندلی‌های جلو، گرم‌کن صندلی‌های عقب و ترمز اضطراری خودکار با سیستم حفاظت از عابران پیاده.

این رویکرد هیوندای، با توجه به اینکه فولکس‌واگن به عنوان تنها برند اروپایی با خط تولید کامل در ایالات متحده، همچنان در آپدیت‌های سری کراس‌اورهای خود با لرزش و تأخیر همراه است و در همین حال، رفته‌رفته کاراکتر اروپایی را از سدان‌های «امریکایی‌شده» خود (جتا و پاسات) محو می‌کند، بسیار طعنه‌آمیز است. در مقابل، هیوندای کاراکتر اروپایی و ویژگی‌های توسان کراس‌اور کامپکت را ارتقا داده تا بتواند مشتریان بیشتری را به سمت خود جلب کند؛ چیزی که آمار فروش، از مفید بودن آن خبر می‌دهند.

مشخصات     هیوندای توسان ۲۰۱۶ :

  • نوع خودرو: موتور جلو، دو دیفرانسیل ، ۵ سرنشین، ۴ در هاچ‌بک.
  • قیمت مدل تست: ۳۲۵۱۰ دلار (قیمت مدل پایه: ۲۶۴۴۵ دلار).
  • نوع موتور: DOHCبا چهار سیلندر در یک ردیف با ۱۶ سوپاپ، توربوشارژر و خنک‌کننده داخلی،بلوک و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۱۵۹۱سی‌سی.
  • قدرت: ۱۷۵ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۲۶۴/۴ نیوتن‌متر در ۱۵۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاجه با حالت شیفت دستی.

ابعاد  هیوندای توسان ۲۰۱۶  :

  • فاصله محوری: ۲/۶۷ متر.
  • طول ماشین: ۴/۴۷۵ متر.
  • عرض: ۱/۸۴۹ متر.
  • ارتفاع: ۱/۶۴۶ متر.
  • وزن کلی: ۱۶۸۱ کیلوگرم.

تست‌های سرعت    هیوندای توسان ۲۰۱۶ :

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۶ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۲۱/۹ ثانیه.
  • صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۴۲/۳ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۸/۱ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۶ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۱/۶۲ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (تخمین): ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۳/۹۵ متر.
  • چسبندگی در پیچی به قطر ۳۰۰ فوت: ۸۳ g.

مصرف سوخت   هیوندای توسان ۲۰۱۶:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۹/۸ لیتر در شهر و ۸/۴ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۹/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
arvandpelakآپشن های خودروی هیوندای توسان 2016آخرين اخبار هیوندای توسان 2016آخرين خبر درباره هیوندای توسان 2016آخرين خبر هیوندای توسان 2016آشنایی با خودروی هیوندای توسان 2016آینه های خودروی هیوندای توسان 2016ابعاد خودروی هیوندای توسان 2016اخبار جديد در باره هیوندای توسان 2016اخبار جديد هیوندای توسان 2016اخبار خودروی هیوندای توسان 2016اخبار هیوندای توسان 2016امکانات بیرونی هیوندای توسان 2016امکانات خودروی هیوندای توسان 2016امکانات داخلی خودروی هیوندای توسان 2016امکانات داخلی هیوندای توسان 2016امکانات رفاهی هیوندای توسان 2016اندازه فضای بار خودروی هیوندای توسان 2016ایمنی خودروی هیوندای توسان 2016بازار خودرو خودروی هیوندای توسان 2016بررسی تخصصی خودروی هیوندای توسان 2016بررسی خودروی هیوندای توسان 2016بررسی کامل خودروی هیوندای توسان 2016بهترين اخبار هیوندای توسان 2016بهترين تصوير هیوندای توسان 2016بیشترین سرعت خودروی هیوندای توسان 2016پیش فروش خودروی هیوندای توسان 2016تجهیزات رفاهی خودروی هیوندای توسان 2016تجهیزات رفاهی هیوندای توسان 2016تصاویر خودرو هیوندای توسان 2016تصاویر خودروی هیوندای توسان 2016تصاویر هیوندای توسان 2016تصوير اين ماه هیوندای توسان 2016تصوير جديد هیوندای توسان 2016تصوير کيفيت دار هیوندای توسان 2016تصوير مينياتوري هیوندای توسان 2016تصوير هیوندای توسان 2016تیونینگ خودروی هیوندای توسان 2016جديدترين تصوير هیوندای توسان 2016جلوبندی خودروی هیوندای توسان 2016حجم موتور خودرویحجم موتور هیوندای توسان 2016خبر تازه هیوندای توسان 2016خبر جديد درباره هیوندای توسان 2016خرید خودروی هیوندای توسان 2016خودرو بنزینی هیوندای توسان 2016خودروی برقی هیوندای توسان 2016خودروی زیبای هیوندای توسان 2016خودروی گازویلی هیوندای توسان 2016خودروی مقاوم هیوندای توسان 2016خودروی هیبریدی هیوندای توسان 2016خودروی هیوندای توسان 2016دانستنی های در مورد خودروی هیوندای توسان 2016دانلود تصوير هاي هیوندای توسان 2016دانلود تصوير هیوندای توسان 2016دانلود جديد ترين اخبار هیوندای توسان 2016درب های خودروی هیوندای توسان 2016درباره خبر هیوندای توسان 2016رنگ خودروی هیوندای توسان 2016سايت اخبار هیوندای توسان 2016سایز چرخ خودروی هیوندای توسان 2016سیستم تعلیق خودروی هیوندای توسان 2016سیستم های ایمنی خودروی هیوندای توسان 2016شاسی خودروی هیوندای توسان 2016شتاب هیوندای توسان 2016شرایط فروش خودروی هیوندای توسان 2016ظاهر جدید خودروی هیوندای توسان 2016عکس هیوندای توسان 2016عملکرد خودروی هیوندای توسان 2016فروش خودروی هیوندای توسان 2016فیس لیفت جدید خودروی هیوندای توسان 2016فیس لیفت خودروی هیوندای توسان 2016فیس لیفت هیوندای توسان 2016فیلم خودروی هیوندای توسان 2016قابلیت‌های مدرن خودروی هیوندای توسان 2016قیمت خودروی هیوندای توسان 2016قیمت هیوندای توسان 2016کارخانه سازنده هیوندای توسان 2016کاريکاتور هیوندای توسان 2016گلگیر های خودروی هیوندای توسان 2016مشاهده جديد ترين تصوير هیوندای توسان 2016مشخصات خودروی هیوندای توسان 2016مشخصات فنی خودروی هیوندای توسان 2016مشخصات هیوندای توسان 2016مصرف سوخت هیوندای توسان 2016معرفی خودروی هیوندای توسان 2016نسل جدید خودروی هیوندای توسان 2016نسل جدید هیوندای توسان 2016هیوندای توسان 2016واردات هیوندای توسان 2016واقعه هیوندای توسان 2016وزن خودروی هیوندای توسان 2016وزن هیوندای توسان 2016ویژگی های ایمنی هیوندای توسان 2016ویژگی های بیرونی هیوندای توسان 2016
نظرات (13)
ارسال نظر
  • اشکان

    درود
    ایا توسان ۲۰۱۶ مدل ۲۰۰۰ بصورت جفت دیفرانسیل هم موجود میباشد یکی از فروشندها به من گفت جفت دیفرانسیل ها فقط ۲۴۰۰ هستند
    نکته بعدی اینکه مدل تربو شارژ قدرت و مصرف مناسب تری داره یا موتور ۲۰۰۰
    سپاس

  • مصطفی

    سلام و خسته نباشید به شما
    ببخشید من توی سایت باما و شیپور دوتا توسان نیوفیس دیدم یکی فول و یکی نیمه فول بعد هردوتاش هم فول هم نیمه فول مانیتور بزرگ نداشتن اونوقت چرا؟
    اخه توی نقد وبرسی سایت شما عکسها مانیتور داره
    فولش چراغای داخلش دوتایی بود نیمه فول یکی
    اخه میخوام تا هفته بعد یکی ثبت نام اگه هر دوتاش اینجوریه سراغ ی ماشین دیگع برم؟!
    با تشکر ویژه از سایت جالبتون

  • saeed

    agha milad
    motor khob has
    agar model europa begiri ali has
    chon kolan fargh dare
    sal 5 fol garanti
    be nazaram agar be toni diesel begiri khob has
    agar soal bashe man dar khedmatm
    motor 1.6 1.7 2liter dare

  • saeed

    salam mitonin ba man tamas begirin

  • milad

    سلام چند تا سوال دارم یک اینکه موتور ۱۶۰۰ برای به شاسی بلند کم نیست بعدش قیمت این خودرو در بازار ممکن هست از ۱۸۰ میلیون بالاتر بره (اگه بره پولم بهش نمیرسه)بعدش در سایت باما یک مدل از این ماشین رو فیس لیفت ۲۰۱۶ معرفی کرده ولی این شکلی نیست به نظر شما اونا مدل قدیمی هستن یا رو بورس بعدشم این ماشین ۴WDهستش ممنون میشم اگه همش رو جواب بدید

    • ابوالفضل نوری

      سلام.مدل جدید که ما زدیم نیو فیس است.در ضمن بله ۴WD هست.البته مدل تک محور هم داره.در مورد حجم موتور نمی شود گفت که همه چیز است.گاهی یک خودرو با یک حجم بالاتر در نهایت اسب بخار کمتر و گشتاور کمتر می دهد .وضعیت بازار رو نمی شه پیش بینی کرد

  • شهرام

    من که ۲ ماهه پیگیر یه مدل توربو هستم گیرم نیومده
    یه مدل فول موتور ۱۶۰۰ برام سراغ ندارید؟
    ۰۹۱۶۶۴۱۸۹۰۳

  • محمود

    سلام قیمت توسان ۲۰۱۶ اعلام کنید

    • ابوالفضل نوری

      سلام در صفحه اول سایت قیمت خودروهایی شاسی بلند موجود است

  • ماهان

    سلام؛ در حال حاضر توسان ۲۰۱۶ موجود در بازار مشابه ۲۰۱۵ میباشد، آیا این مدل جدید وارد بازار ایران خواهدشد اگر بله زمان تقریبی را لطفاً بفرمایید. در ضمن آیا مدل ۲۰۱۶ با موتور ۲ لیتری نیز وجود دارد یا خیر؟ با تشکر

  • شهرام

    سلام
    دوتا سوال
    ۱- لطفا قیمت پلاک اروند همه انواعشو بزارید
    ۲-مدلهای توربوشارژش وارد شده یا نه؟(دیزلش چی؟)

    • ابوالفضل نوری

      مدل توربو شارژر بله وارد می شود دیزل هم به صورت سفارشی بله