وام خرید خودرو باعث رکود بیش از پیش بازار شد

رئیس اتحادیه نمایشگا‌های اتومبیل همدان گفت: دادن وام خرید خودرو فقط باعث رونق بازار نمایندگی‌های شرکت‌های خودروساز شد.

 با بیان اینکه بازار خودرو در همدان همچنان در رکود به‌سر می‌برد، اظهار کرد: متاسفانه رکود بیش از یک‌سال است که گریبان بازار خودرو را گرفته و پرداخت وام خرید خودرو نیز هیچ تاثیری در رونق بازار ندارد.

وی تصریح کرد: تنها کمکی که پرداخت وام خرید خودرو به بازار خودرو داشت این بود که باعث شد شرکت‌های خودروساز از ورشکستگی بیرون بیایند و خودروهای بی‌کیفیت خود را به فروش برسانند.

وی با تاکید بر اینکه وام خودرو نه تنها به رونق بازار کمک نکرد بلکه باعث شد رکود بازار خودرو بیش از پیش شود، عنوان کرد: وام خرید خودرو برای خریداران تسهیلات خوبی است و مردم می‌توانند خودرو بخرند که البته با کمی تفکر و سبک و سنگین کردن درخصوص افت قیمت خودرو بعد از چند سال و سود بانکی تسهیلات می‌بینیم که وام خودرو به سود مردم نیست.

رئیس اتحادیه نمایشگا‌های اتومبیل با اشاره به اینکه پرداخت وام خرید خودرو در حال حاضر راهکار خوبی است، بیان کرد: این راهکار در کوتاه‌مدت می‌تواند مفید باشد اما باید توجه داشت که قیمت خودرو هیچ تغییری نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه کمپین نخریدن خودرو حرکت خوبی از سوی مردم بود، ادامه داد: کمپین نخریدن خودرو حرکت خوبی از سوی مردم بود که متاسفانه جوابی هم نگرفتند و از طرفی پرداخت وام کمپین نخریدن خودرو را به‌هم زد.

دیزجیان با بیان اینکه کیفیت موجب بی‌اعتمادی مردم به خودرو سازان است، اظهار کرد: خودروسازان از لحاظ قیمت هرچه به مردم تحمیل کردند مردم قبول کردند اما در حال حاضر بیشترین اعتراض مردم در کیفیت و تقلب در تولید است.

وی درخصوص ریزش واحدهای این صنف، گفت: به علت رکود حاکم بر بازار بسیاری از نمایشگاه‌داران واحدهای تجاری خود را واگذار کردند.

وی خاطرنشان کرد: در شهر همدان ۱۸۰ واحد صنفی نمایشگاه اتومبیل‌سواری و سنگین فعالیت می‌کنند به‌طوریکه ۱۵۰ واحد نمایشگاه اتومبیل سواری و ۳۰ واحد نمایشگاه اتومبیل سنگین فعال در همدان وجود دارد.

رئیس اتحادیه نمایشگا‌های اتومبیل با اشاره به اینکه سقف صدور جواز کسب نمایشگاه اتومبیل در سطح شهر باز است، عنوان کرد: متقاضیان کسب جواز در سطح شهر با تایید پلیس راهور می‌تو‌انند مجوز دریافت کنند.

دیزجیان درخصوص بازار خودروهای وارداتی در همدان نیز گفت: همدان یکی از شهرهایی است که در زمینه خودروهای خارجی و  لوکس حرفی برای گفتن دارد به‌طوریکه می‌توان گفت رتبه دوم یا سوم کشور درخصوص واردات ماشین‌های لوکس را به خود اختصاص داده است.

رکود بیش از پیش بازاروام ۲۵میلیونی خودرووام خرید خودرووام خرید خودرو باعث رکود بیش از پیش بازار
نظرات (0)
ارسال نظر