جنگ نابرابر بیمه شخص ثالث خودروهای داخلی و وارداتی

هدف از نوشتن این یادداشت باز کردن مسؤولیت رانندگان‌، مالکان و دارندگان بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه ساخت داخل به هنگام بر خورد و تصادف با این نوع خودروهای رنگارنگ و گران قیمت است.

اطلاعات دریافتی نشان می‌دهد، حداکثر خسارت پرداختی مالی شرکت‌های بیمه برای دارندگان کارت بیمه شخص ثالث عادی  پنجاه میلیون ریال و با بیمه تکمیلی تا  یکصد میلیون ریال است. یعنی اینکه شرکت‌های بیمه تعهد دارند چنانچه یک خودرو داخلی با یک اتومبیل خارجی تصادف نماید و خودرو داخلی مقصر شناخته شود، شرکت بیمه تا پنجاه میلیون ریال خسارت پرداخت نماید، آن‌هم در شرایط و فرایندی که میانگین قیمت خودروهای خارجی در حال تردد کمتر از یک میلیارد ریال نیست.

با این وصف بی‌تردید هزینه‌های جبران خسارت بسیار فراتر از مبلغ تعیین شده و از توان و عهده مقصر خودرو داخلی خارج است. در نتیجه با این رویکرد تشویش و نگرانی برای رانندگان خودرو داخلی،  که در شرایط کنونی ۹۵ درصد رانندگان را تشکیل می‌دهند فراهم می‌کند و آرامش رانندگی را کاهش می‌دهد و تصور اینکه چنانچه تصادفی با اینگونه خودروهای گران قیمت صورت گیرد، ممکن است افزون بر خودرو تحت مالکیت، سایر اموال منقول و غیرمنقول خود را در قبال این تصادف به مخاطره انداخته و از دست دهد.

البته بر اساس مصوبه چند روز پیش مجلس شورای اسلامی دارندگان خودروهای سواری گرانقیمت مکلف به خرید بیمه شخص ثالث تکمیلی شدند. با قانون پیشین اگر خودروی ارزانقیمت یا موتور سیکلت با خودروی های گرانقیمت و لوکس تصادف می کرد تمام خسارت‌های وارد شده در صورتی که مسبب حادثه باشند بر عهده خودروی ارزانقیمت و موتور سیکلت بود

اخبار بیمهاخبار بیمه ایاخبار بیمه ایراناخبار بیمه پارسیاناخبار بیمه تامین اجتماعیاخبار بیمه تهراناخبار بیمه توسعهاخبار بیمه دیاخبار بیمه سلامتاخبار بیمه مرکزیبيمه خودرو ايرانبيمه خودرو پارسيانبيمه خودرو قيمتبیمه‌ خودروبیمه خودرو اقساطیبیمه خودرو ایرانبیمه خودرو پارسیانبیمه خودرو پاسارگادبیمه خودرو محاسبهبیمه خودروهای فرسودهبیمه شخص ثالثبیمه شخص ثالث خودروهای داخلیبیمه شخص ثالث خودروهای وارداتیکارت بیمه شخص ثالث
نظرات (0)
ارسال نظر