مقایسه هوندا آکورد یا تویوتا کمری مدل 2016؟

هیچ راهی برای انتخاب ماشین بهتر بین هوندا آکورد و تویوتا کمری وجود ندارد.
این غیرممکن است زیرا اینجا موضوع برتری در کیفیت نیست زیرا هردو از این نظر نمره بالایی دارند. در این‌گونه موارد هنگامی‌که مزایای استفاده از یک خودرو بیش‌تر به نظر می‌رسد، بدین معنی است که آن خودرو مطابق با اولویت‌های شخصی شما است. مهم نیست که طرفداران این دو چه قدر برای اثبات برتری یکی بر دیگری، استدلال منطقی و یا غیرمنطقی بیاورند، زیرا درهرصورت این یک کار بیهوده و بی‌معنی است. یک طرف هرگز متقاعد نخواهد شد که طرف دیگر اشتباه می‌کند.


هر دو از سرزمین آفتاب برخاسته‌اند و حقیقت ساده این است که هر دو خوب هستند. تویوتا و هوندا هر دو سدان خانوادگی سایز متوسط هستند. این‌ها خودروهای مسابقه‌ای نیستند که بتوان با یک درگ مسئله را ساده‌تر کرد. بنابراین به جای بحث و جدل‌های کلیشه‌ای و خسته‌کننده، ما قصد داریم تفاوت بین این دو را تا حدی مشخص کنیم، به‌طوری‌که شما به‌راحتی بتوانید بر اساس نیازتان بین این دو یکی را انتخاب کنید.

شباهت در موتورها
آکورد و کمری هر دو در مدل استاندارد به یک موتور چهار سیلندر مجهز هستند و یک موتور V6 هم به‌صورت اختیاری قابل انتخاب است. در حالی که بسیاری از رقبا به دنبال استفاده از موتور چهار سیلندر توربوشارژ به‌عنوان گزینهٔ ارتقا یافته، هستند، هوندا و تویوتا همچنان به دنبال استفاده از موتور سنتی V6 در مدل‌های سدان میان سایز خود هستند.
در مدل سطح بالا، هر دو از موتور شش سیلندر ۳.۵ لیتری استفاده شده است، با این تفاوت که آکورد توان ۲۷۸ اسب بخار و گشتاور ۳۴۲ نیوتن‌متر تولید می‌کند و کمری توان ۲۶۸ اسب بخار و گشتاور ۳۳۶ نیوتن‌متر تولید می‌کند. همچنین هر دو خودرو از گیربکس شش سرعته اتوماتیک برای انتقال قدرت به چرخ‌های جلو استفاده می‌کنند. البته آکورد علاوه بر قدرت بیشتر، مصرف سوخت بهینه‌تری نیز دارد، هرچند اختلاف بین آن‌ها بسیار اندک است. آکورد در شهر ۱۱.۳ لیتر و در بزرگراه ۷.۰ لیتر در هر صد کیلومتر می‌سوزاند و در مقایسه کمری در شهر ۱۱ و در بزرگراه ۷.۷ لیتر در صد کیلومتر می‌سوزاند.
با موتورهای پایه، تفاوت بین آن‌ها کمی بیشتر می‌شود. هوندا آکورد از یک موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر بهره می‌گیرد که توان ۱۸۵ اسب بخار و گشتاور ۲۴۵ نیوتن‌متر تولید می‌کند. در مقابل کمری از موتور بزرگ‌تر ۲.۵ لیتری چهار سیلندر برخوردار است که توان ۱۷۸ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند.
هوندا برای موتور چهار سیلندر گیربکس شش دنده دستی و گیربکس CVT استفاده کرده است، در حالی که مشتریان کمری را تنها با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک تحویل می‌گیرند. این بار هم آکورد از مصرف سوخت کمتری برخوردار است و به لطف گیربکس CVT در شهر ۸.۶ لیتر و در بزرگراه ۶.۴ لیتر در هر صد کیلومتر می‌سوزاند، اما در مقابل کمری ۹ لیتر در شهر و ۶.۹ لیتر در بزرگراه می‌سوزاند.

رقابت بر سر اسپرت و یا آسایش
با نگاهی به مشخصات بالا، به‌آسانی می‌توان به این نتیجه رسید که آکورد از مزیت قدرت بیشتر، بهره‌مند است. اما در جاده، این‌طور نیست. هر دو خودرو برای تطبیق‌پذیری با شرایط تنظیم شده‌اند تا در هنگام رانندگی عملکردی آسان، ارائه دهند و هیچ شکافی میان توانایی‌های آن‌ها وجود ندارد.
با این وجود، تفاوت‌هایی در عملکرد آن‌ها دیده می‌شود. کمری ماشین نرم‌تری است. کنترل تمام ادوات اصلی مانند فرمان، پدال گاز و ترمز، به نرمی انجام می‌شود. همچنین سواری نرم‌تری نیز ارائه می‌دهد. با این حال در حضور باد مخالف این نرمی کاهش می‌یابد و کمری از این نظر مستعد کاهش توانایی است.
آکورد هندلینگ بهتری دارد و عملکرد آن در مقایسه با کمری کمی اسپرت‌تر است. هوندا اجازه می‌دهد تا ارتعاشات بیشتری به داخل کابین منتقل شود. البته هرچند از کمری واکنش‌پذیرتر عمل می‌کند، اما آکورد هنوز هم به اندازه یک مزدا ۶ و یا فولکس‌واگن پاسات هیجان‌انگیز نیست.

سبک و اندازه
هر دو سدان سایز متوسط هستند و کمری با داشتن ۴۸۴.۸ سانتی‌متر طول، یک ماشین بزرگ محسوب می‌شود و آکورد، حتی بزرگ‌تر هم هست. هر دو خودرو به‌صورت استاندارد با رینگ‌های ۱۶ اینچی عرضه می‌شوند، اما، آکورد با رینگ‌های ۱۹ اینچی و کمری با رینگ‌های ۱۸ اینچی نیز عرضه می‌شوند.
وزن مدل پایه آکورد ۱۴۳۷ کیلوگرم است که تقریباً ۳۲ کیلوگرم سبک‌تر از مدل پایه کمری محسوب می‌شود، اما به یاد داشته باشید، مدل پایه آکورد به واسطه داشتن گیربکس دستی سبک‌تر است. با انتخاب مدل‌های سطح بالا نتیجه تغییر می‌کند و آکورد با وزن ۱۶۳۵ کیلوگرم، ۵۷ کیلوگرم سنگین‌تر از کمری، با وزن ۱۵۷۸ کیلوگرم است.
برای مدل ۲۰۱۶، در طراحی خارجی آکورد، تجدید شده و استفاده از پوشش کروم، به طور خاص در سراسر جلوپنجره بیش‌تر شده است. همچنین باوجود چراغ‌های LED و رینگ‌های بزرگ‌تر ۱۹ اینچی، آکورد تصویر مدرن‌تری از خود ایجاد کرده است.

مقایسه مشخصات

وسیله نقلیه هوندا آکورد برتر تویوتا کمری
موتور پایه ۲.۴ لیتری چهار سیلندر ۲.۵ لیتری چهار سیلندر
توان ۱۸۴ اسب بخار آکورد ۱۷۸ اسب بخار
گشتاور ۲۴۵ نیوتن‌متر آکورد ۲۳۰ نیوتن‌متر
مصرف سوخت

(در هر ۱۰۰ کیلومتر)

شهری ۸.۶ لیتر، بزرگراه ۶.۴ لیتر آکورد شهری ۹.۷ لیتر، بزرگراه ۶.۹ لیتر
موتور قابل انتخاب ۳.۵ لیتر V6 ۳.۵ لیتر V6
توان ۲۷۸ اسب بخار آکورد ۲۶۸ اسب بخار
گشتاور ۳۴۲ نیوتن‌متر آکورد ۳۳۶ نیوتن‌متر
مصرف سوخت

(در هر ۱۰۰ کیلومتر)

شهری ۱۱.۳، بزرگراه ۷.۰ لیتر آکورد شهری ۱۱.۰، بزرگراه ۷.۷ لیتر
فضای پا صندلی عقب ۹۷.۸ سانتی‌متر کمری ۹۸.۸ سانتی‌متر
ظرفیت صندوق عقب ۴۳۹ تا ۴۴۷ لیتر آکورد ۴۳۶ لیتر
حدود وزن ۱۴۳۸ تا ۱۶۳۵ کیلوگرم ۱۴۶۹ تا ۱۵۷۸ کیلوگرم
شروع قیمت ۲۳۷۴۰ دلار ۲۳۹۰۵ دلار
گران‌ترین مدل ۳۵۴۱۵ دلار ۳۴۷۷۵ دلار

کارایی

از نظر شکل کلی، کمری و آکورد به لطف شیب زیاد ستون A هنوز هم خودروی سواری با ظاهری مکعبی شکل هستند که به خاطر وجود گوشه‌های گرد این موضوع کمتر به چشم می‌آورد. این امر باعث شده تا در سراسر خودرو زوایای دید خوبی ایجاد شود. چیزی که از هر وسیله نقلیه خانوادگی انتظار می‌رود. همچنین ابعاد کلی دو خودرو مشابه یکدیگر است و در هر دو موقعیت صندلی راننده به‌گونه‌ای در نظر گرفته شده است تا همه افراد با ابعاد و سایزهای مختلف بتوانند با تنظیم صندلی موقعیت ایده آل خود را پیدا کنند.

در پشت صندلی‌های جلو، کمری ۹۸.۸ سانتی‌متر فضا برای پاهای سرنشینان عقب ارائه می‌دهد که یک سانتی‌متر بیش‌تر از آکورد است. اما در مقابل فضای حمل بار صندوق عقب کمری کمتر است. ظرفیت حمل آکورد ۴۳۹ تا ۴۴۷ لیتر است و در مقایسه کمری حجم ۴۳۶ لیتر را در اختیارتان قرار می‌دهد.

قابلیت استفاده در مقابل فناوری
شاید بزرگ‌ترین جدایی بین این دو خودرو تقابل تکنولوژی و قابلیت استفاده باشد. آکورد فن‌آوری‌های شگفت‌انگیزی مانند اپل CarPlay، آندروید اتو، سیستم حفظ مسیر فعال، دوربین و سنسور باران برای فعال‌سازی اتوماتیک برف‌پاک‌کن، همراه خود دارد. همچنین در کابین آن دو صفحه‌نمایش جداگانه تعبیه شده که صفحه‌نمایش پایینی مخصوص نمایش اطلاعات صوتی است.

اما بسیاری از فن‌آوری هوندا در غالب سیستم سرگرمی HondaLink است که کار با آن تا حدودی پیچیده است و برای برخی افراد مشکل است. از سوی دیگر، به لطف دکمه‌ها و یک صفحه‌نمایش بزرگ کنترل‌های اولیه کمری به‌خوبی مشخص شده و کار با آن‌ها بسیار ساده‌تر است. به‌علاوه، کمری هم همراه با برخی از ویژگی‌های پیشرفته مانند سیستم ناوبری، برنامه‌های ارتقا پذیر، کروز کنترل تطبیقی و هشداردهنده موانع عقب است.

حکم: هوندا ۲۰۱۶ در مقابل تویوتا کمری ۲۰۱۶
چیزهایی که عمیقاً تصمیم‌گیری بین آکورد و کمری را مبهم می‌کند، این است که مزایای یکی معایب دیگری است. شما حتی نمی‌توانید از روی قیمت‌گذاری‌ها تصمیم‌گیری کنید. قیمت آکورد LX اتوماتیک از ۲۳۷۴۰ دلار آغاز می‌شود در حالی که قیمت کمری LE از ۲۳۹۰۵ دلار آغاز می‌شود. مدل سطح بالا آکورد با موتور V6 هم ۳۵۴۱۵ دلار قیمت‌گذاری شده است، در مقابل مدل سطح بالا کمری XLE با موتور V6 قیمتی معادل ۳۴۷۷۵ دلار دارد. تفاوت قیمت آن‌ها به‌قدری ناچیز است می‌توان از آن صرف‌نظر کرد.

قابلیت اطمینان هر دو طی سال‌های طولانی برای همه مشخص شده است و هر دو در این زمینه سرافراز هستند. در نهایت فاصله این دو بسیار اندک است و انتخاب یکی از آن‌ها را می‌توان با پاسخ به یک سؤال، آسان‌تر کرد. آیا آسایش و مزیت کاربری آسان کمری بیش‌تر برای شما مهم است و یا رانندگی اسپرت‌تر و بهره‌مندی از فنّاوری‌های روز در آکورد برایتان اهمیت بیشتری برایتان دارد؟

هوندا آکورد ۲۰۱۶

مزایا

·         موتور قوی‌تر

·         مصرف سوخت کمتر

·         فن‌آوری بیشتر

معایب

·         سواری خشن‌تر

·         سیستم سرگرمی پیچیده‌تر

تویوتا کمری ۲۰۱۶

مزایا

·         عملکرد ساده‌تر

·         رانندگی پویا و روان

·         سواری نرم‌تر

معایب

·         مصرف سوخت بیش‌تر

·         قدرت موتور کمتر

2016arvandpelakآپشن های خودروی تویوتا کمری مدل 2016آپشن های خودروی هوندا آکورد 2016آخرين اخبار تویوتا کمری مدل 2016آخرين اخبار هوندا آکورد 2016آخرين خبر تویوتا کمری مدل 2016آخرين خبر درباره تویوتا کمری مدل 2016آخرين خبر درباره هوندا آکورد 2016آخرين خبر هوندا آکورد 2016آشنایی با خودروی تویوتا کمری مدل 2016آشنایی با خودروی هوندا آکورد 2016آینه های خودروی تویوتا کمری مدل 2016آینه های خودروی هوندا آکورد 2016ابعاد خودروی تویوتا کمری مدل 2016ابعاد خودروی هوندا آکورد 2016اخبار تویوتا کمری مدل 2016اخبار جديد تویوتا کمری مدل 2016اخبار جديد در باره تویوتا کمری مدل 2016اخبار جديد در باره هوندا آکورد 2016اخبار جديد هوندا آکورد 2016اخبار خودروی تویوتا کمری مدل 2016اخبار خودروی هوندا آکورد 2016اخبار هوندا آکورد 2016امکانات بیرونی تویوتا کمری مدل 2016امکانات بیرونی هوندا آکورد 2016امکانات خودروی تویوتا کمری مدل 2016امکانات خودروی هوندا آکورد 2016امکانات داخلی تویوتا کمری مدل 2016امکانات داخلی خودروی تویوتا کمری مدل 2016امکانات داخلی خودروی هوندا آکورد 2016امکانات داخلی هوندا آکورد 2016امکانات رفاهی تویوتا کمری مدل 2016امکانات رفاهی هوندا آکورد 2016اندازه فضای بار خودروی تویوتا کمری مدل 2016اندازه فضای بار خودروی هوندا آکورد 2016ایمنی خودروی تویوتا کمری مدل 2016ایمنی خودروی هوندا آکورد 2016بازار خودرو خودروی تویوتا کمری مدل 2016بازار خودرو خودروی هوندا آکورد 2016بررسی تخصصی خودروی تویوتا کمری مدل 2016بررسی تخصصی خودروی هوندا آکورد 2016بررسی خودروی تویوتا کمری مدل 2016بررسی خودروی هوندا آکورد 2016بررسی کامل خودروی تویوتا کمری مدل 2016بررسی کامل خودروی هوندا آکورد 2016بهترين اخبار تویوتا کمری مدل 2016بهترين اخبار هوندا آکورد 2016بهترين تصوير تویوتا کمری مدل 2016بهترين تصوير هوندا آکورد 2016بیشترین سرعت خودروی تویوتا کمری مدل 2016بیشترین سرعت خودروی هوندا آکورد 2016پیش فروش خودروی تویوتا کمری مدل 2016پیش فروش خودروی هوندا آکورد 2016تجهیزات رفاهی تویوتا کمری مدل 2016تجهیزات رفاهی خودروی تویوتا کمری مدل 2016تجهیزات رفاهی خودروی هوندا آکورد 2016تجهیزات رفاهی هوندا آکورد 2016تصاویر تویوتا کمری مدل 2016تصاویر خودرو تویوتا کمری مدل 2016تصاویر خودرو هوندا آکورد 2016تصاویر خودروی تویوتا کمری مدل 2016تصاویر خودروی هوندا آکورد 2016تصاویر هوندا آکورد 2016تصوير اين ماه تویوتا کمری مدل 2016تصوير اين ماه هوندا آکورد 2016تصوير تویوتا کمری مدل 2016تصوير جديد تویوتا کمری مدل 2016تصوير جديد هوندا آکورد 2016تصوير کيفيت دار تویوتا کمری مدل 2016تصوير کيفيت دار هوندا آکورد 2016تصوير مينياتوري تویوتا کمری مدل 2016تصوير مينياتوري هوندا آکورد 2016تصوير هوندا آکورد 2016تویوتا کمریتویوتا کمری مدل 2016تیونینگ خودروی تویوتا کمری مدل 2016تیونینگ خودروی هوندا آکورد 2016جديدترين تصوير تویوتا کمری مدل 2016جديدترين تصوير هوندا آکورد 2016جلوبندی خودروی تویوتا کمری مدل 2016جلوبندی خودروی هوندا آکورد 2016حجم موتور تویوتا کمری مدل 2016حجم موتور خودرویحجم موتور هوندا آکورد 2016خبر تازه تویوتا کمری مدل 2016خبر تازه هوندا آکورد 2016خبر جديد درباره تویوتا کمری مدل 2016خبر جديد درباره هوندا آکورد 2016خرید خودروی تویوتا کمری مدل 2016خرید خودروی هوندا آکورد 2016خودرو بنزینی تویوتا کمری مدل 2016خودرو بنزینی هوندا آکورد 2016خودروی برقی تویوتا کمری مدل 2016خودروی برقی هوندا آکورد 2016خودروی تویوتا کمری مدل 2016خودروی زیبای تویوتا کمری مدل 2016خودروی زیبای هوندا آکورد 2016خودروی گازویلی تویوتا کمری مدل 2016خودروی گازویلی هوندا آکورد 2016خودروی مقاوم تویوتا کمری مدل 2016خودروی مقاوم هوندا آکورد 2016خودروی هوندا آکورد 2016خودروی هیبریدی تویوتا کمری مدل 2016خودروی هیبریدی هوندا آکورد 2016دانستنی های در مورد خودروی تویوتا کمریدانستنی های در مورد خودروی هوندا آکورد 2016دانلود تصوير تویوتا کمری مدل 2016دانلود تصوير هاي تویوتا کمری مدل 2016دانلود تصوير هاي هوندا آکورد 2016دانلود تصوير هوندا آکورد 2016دانلود جديد ترين اخبار تویوتا کمری مدل 2016دانلود جديد ترين اخبار هوندا آکورد 2016درب های خودروی تویوتا کمری مدل 2016درب های خودروی هوندا آکورد 2016درباره خبر تویوتا کمری مدل 2016درباره خبر هوندا آکورد 2016رنگ خودروی تویوتا کمری مدل 2016رنگ خودروی هوندا آکورد 2016سايت اخبار تویوتا کمری مدل 2016سايت اخبار هوندا آکورد 2016سایز چرخ خودروی تویوتا کمری مدل 2016سایز چرخ خودروی هوندا آکورد 2016سیستم تعلیق خودروی تویوتا کمری مدل 2016سیستم تعلیق خودروی هوندا آکورد 2016سیستم های ایمنی خودروی تویوتا کمری مدل 2016سیستم های ایمنی خودروی هوندا آکورد 2016شاسی خودروی تویوتا کمری مدل 2016شاسی خودروی هوندا آکورد 2016شتاب تویوتا کمری مدل 2016شتاب هوندا آکورد 2016شرایط فروش خودروی تویوتا کمری مدل 2016شرایط فروش خودروی هوندا آکورد 2016ظاهر جدید خودروی تویوتا کمری مدل 2016ظاهر جدید خودروی هوندا آکورد 2016عکس تویوتا کمری مدل 2016عکس هوندا آکورد 2016عملکرد خودروی تویوتا کمری مدل 2016عملکرد خودروی هوندا آکورد 2016فروش خودروی تویوتا کمری مدل 2016فروش خودروی هوندا آکورد 2016فیس لیفت تویوتا کمری مدل 2016فیس لیفت جدید خودروی تویوتا کمری مدل 2016فیس لیفت جدید خودروی هوندا آکورد 2016فیس لیفت خودروی تویوتا کمری مدل 2016فیس لیفت خودروی هوندا آکورد 2016فیس لیفت هوندا آکورد 2016فیلم خودروی تویوتا کمری مدل 2016فیلم خودروی هوندا آکورد 2016قابلیت‌های مدرن خودروی تویوتا کمری مدل 2016قابلیت‌های مدرن خودروی هوندا آکورد 2016قیمت تویوتا کمری مدل 2016قیمت خودروی تویوتا کمری مدل 2016قیمت خودروی هوندا آکورد 2016قیمت هوندا آکورد 2016کارخانه سازنده تویوتا کمری مدل 2016کارخانه سازنده هوندا آکورد 2016کاريکاتور تویوتا کمری مدل 2016کاريکاتور هوندا آکورد 2016گلگیر های خودروی تویوتا کمری مدل 2016گلگیر های خودروی هوندا آکورد 2016مشاهده جديد ترين تصوير تویوتا کمری مدل 2016مشاهده جديد ترين تصوير هوندا آکورد 2016مشخصات تویوتا کمری مدل 2016مشخصات خودروی تویوتا کمری مدل 2016مشخصات خودروی هوندا آکورد 2016مشخصات فنی خودروی تویوتا کمری مدل 2016مشخصات فنی خودروی هوندا آکورد 2016مشخصات هوندا آکورد 2016مصرف سوخت تویوتا کمری مدل 2016مصرف سوخت هوندا آکورد 2016معرفی خودروی تویوتا کمری مدل 2016معرفی خودروی هوندا آکورد 2016مقایسه هوندا آکورد یا تویوتا کمرینسل جدید تویوتا کمری مدل 2016نسل جدید خودروی تویوتا کمری مدل 2016نسل جدید خودروی هوندا آکورد 2016نسل جدید هوندا آکورد 2016هوندا آکوردهوندا آکورد 2016واردات تویوتا کمری مدل 2016واردات هوندا آکورد 2016واقعه تویوتا کمری مدل 2016واقعه هوندا آکورد 2016وزن تویوتا کمری مدل 2016وزن خودروی تویوتا کمری مدل 2016وزن خودروی هوندا آکورد 2016وزن هوندا آکورد 2016ویژگی های ایمنی تویوتا کمری مدل 2016ویژگی های ایمنی هوندا آکورد 2016ویژگی های بیرونی تویوتا کمری مدل 2016ویژگی های بیرونی هوندا آکورد 2016
نظرات (0)
ارسال نظر