مروری بر قوانین خودروهای پلاک اروند

سکوت علامت رضایت است ، ضرب المثلی که سال ها در بین ایرانیان رواج داشته است به حال روز این روزهای خودروهای پلاک اروند شباهت دارد . بعد از سرو صداهای روزهای اخیر در مورد تردد یا عدم تردد خودروهای پلاک اروند در کل خوزستان و همچنین ورود و یا عدم ورود خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی در مناطق آزاد ، شاهد سکوت معناداری از جانب دولت و مسئولان هستیم که می توان تعبیر رضایت را برداشت کرد ، رضایتی که با تلاش استاندار مقتدایی و  با حمایت مردم خوزستان عزیز و سید شریف حسینی نماینده مردم در مجلس تحقق پیدا کرد .

در این میان بد نیست مروری بر آخرین قوانین خودروهای پلاک اروند داشته باشیم .

پرسش پاسخ توضیحات
۱.تردد در کل خوزستان آزاد است لینک خبر
۲.میزان مرخصی ۳۰ روز در سال به صورت یکجا  
۳.میزان عوارض سالیانه نیم درصد ارزش سیف خودرو روزی ۲۰۰۰ تومان فقط برای مرخصی خواهد بودلینک خبر
۴.بیمه تضمیین نیم درصد ارزش سیف خودرو  
۵.عوارض ورود خودرو ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ ۵ درصد ارزش سیف خودرو  
۶.عوارض ورود خودرو ۲۰۱۳ ۱۰ درصد ارزش سیف خودرو  
۷.واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰CC آزاد است بالای ۲۵۰۰ سی سی پلاک ملی ممنوع است
۸.جانباران ، ایثارگران و خانواده شهدا ۵ درصد تخفیف لینک منبع

با توجه به تعداد زیاد نظرات و سوالات کاربران عزیز توضیحات زیر را نیز اضافه می کنیم .

  • اجباری برای تبدیل خودروهای پلاک اروند به پلاک ملی وجود ندارد و بعد از ۵ سال هیچ اتفاقی برای خودروی شما نخواهد افتاد
  • در قوانین برای خودروهای پلاک اروند برای معلولان عزیز قانونی وجود ندارد ، البته برای خودروهای ملی وجود دارد و میتوانند با مراجعه به بهزیستی از این قوانین آگاهی پیدا کنند .(تخفیف ۳۰ میلیون تومانی برای خودروهای پلاک ملی)

[box type=”note” ]لطفا نظرات و دیدگاه های خود با مسولان را در بخش نظرات درج کنید و مطلب رو با دیگران به اشتراک بگذارید.
لینک کوتاه برای ارسال به دوستان https://arvandplak.ir/?p=4795[/box]

[box type=”warning” ]اروند پلاک بدون فیلتر کردن نظرات شما اقدام به انتشار نظرات مینماید لطفا در ارسال نظرات دقت نموده و از الفاظ رکیک استفاده نکنید [/box]

اخرین اخبار خودروهای پلاک ارونداخرین قوانین منطقه ازاد ارونداروند پلاکاستاندار خوزستاناستاندار مقتداییتخفیف واردات خودرو برای معلولانخودرو برای معلولانقوانین خودروهای اروندیقوانین خودروهای پلاک ارندمقتدایی
نظرات (644)
ارسال نظر
  • حسن

    من بنظرم بیشتر ماشین وارد بشه تا جلوی هر اقدامی رو گرفته بشه

    • آسوده خاطر

      ببخشید اشتباهی منفی دادم با نظرت کاملا” موافقم البته الان هم خیلی زباد شدن این حرفها رو میزنن که دیگه بیشتر از این نشه و آشغالهای ساخت داخل و این خودروهای چینی فروش برن

  • جمال

    آقای استاندار بیا درستش کن حالا .

  • سهراب

    برید خوز نیوز را بخوانید تا متوجه مشکلات خودروهای اروندی شوید .

    • آسوده خاطر

      دیگه حالا تو خوزستان جمع کردن خودروهای غیر اروندی در سطح شهر راحتراز اروندیه

  • احمد

    اظهارات ترکان

    پس از این اظهارات، ترکان درباره این موضوع به ایسنا گفت: تردد خودرویی که در مناطق آزاد شماره می‌شود در این مناطق آزاد است ولی واردات را برای این آزاد نگذاشتیم که بچه پولدارها خودروی گران وارد کرده و در شهر مانور دهند؛ منظور ما این بوده که اگر سرمایه‌گذاری به مناطق آزاد می‌رود بتواند بدون پرداخت گمرک ماشین خوب وارد کرده و از آن استفاده کند؛ این موضوع با این‌که بچه ژیگول‌ها پشت ماشین ۶۰۰ میلیونی بنشینند متفاوت است، البته ما مخالف ژیگول‌ها نیستیم ولی می‌گوییم باید پول آن را پرداخت کنند.

    در این زمینه مسعود کرباسیان، رییس کل گمرک نیز درباره محدوده تردد خودروهای منطقه آزاد اروند گفت: محدوده تردد خودروهای وارداتی این منطقه بر اساس مصوبه هیات دولت است و بیش از آن اجازه تردد را ندارند.

    در حالی که بحث و جدل همچنان در بین مسئولان استان خوزستان و اعضای دولت درباره این موضوع وجود دارد، آنچه که از قانون به ذهن می‌رسد این است که مصوبه دولت همچنان تردد این خودروها در شعاع ۱۲۰ کیلومتری را مورد تایید قرار می‌دهد و در عین حال مسئولان استانی قصد تعمیم این قضیه به کل استان خوزستان را دارند که نیازمند مصوبه قانونی جدید است. طبیعی است که در این حالت دولت باید به موضوع ورود کرده و تکلیف تردد خودروهای مناطق آزاد را روشن کند، زیرا به طور حتم سایر استانهای دارای مناطق آزاد نیز خواهان منع تردد خودروهای وارداتی در کل استان خود هستند.

    • سعيد

      این خبر مربوط به ۲ ماه پیش است.

  • پرویز

    خودتو گول نزن گفته فقط تا اهواز . دقیقا اشاره کرده

    • محسن

      پرویز خان دیر رسیدی این شایعه مال قبل قدیمی شده داداش من؛از دنیا عقب هستیا
      برو پرایدت روسوار شو به این چیز ها هم کاری نداشته باش البته اگر همون رو هم داشته باشثی.

  • پرویز

    شایعه نیست . خبر دیروز تمام سایتهای خبری

    • علي

      کدوم سایت خبری زود باش دارم از استرس میمیرم زود باش جون خودت آدرس سایت رو بفرست زود…….
      بی خیال بابا

  • کاظم

    ترکان اعالم کرد . تردد خودروهای مناطق ازاد فقط در محدوده منطقه ازاد مجاز است . وهمچنین در منطقه ازاد اروند فقط تردد تا اهواز مجاز است و پلیس میبایست از تردد انان در بقیه مناطق جلوگیری نماید .

    • امین

      شما به شایعات ادامه بده

    • حسن

      حداقل منبع هم بگو
      شایعه سازی نکن که کار ناجوانمردانه ای هست

    • سعيد

      منظورش اینه که پلیس بایستی از تردد خارج از استان بدون اخذ مرخصی جلوگیری کنه.

  • مجتبی

    واردات پلاک اروند بالای ۲۵۰۰ سی سی آزاده ؟ مرخصیشون هم مثل بقیست ؟

    • نيما

      بله مجتبی جان

  • حمید

    http://www.rahyabnews.com/Pages/News-56807.aspx
    وی (مقتدایی)افزود: اگر رسانه ها در استان در بحث تردد ماشین های پلاک اروند در خوزستان همراهی نمی کردند فکر می کنید این موضوع محقق می شد؟ مردم خوش به حالشان شد و تصمیم هم تصمیم شجاعانه ای بود اما کافی بود یک رسانه ساز مخالف بزند این کار به اینجا نمی رسید.
    خبر کامل در لینک فوق

  • ایمان

    با سلام
    میخاستم بدونم اگه مرخصیمون تمام شده باشه مبلغ جریمه تردد خارج از استان چقدر است و ایا محدودیتی هست یا خیر

  • یاسین

    سلام خسته نباشید
    میخاستم بدونم اگر بدون مرخصی از استان خارج بشیم جریمش چقده؟؟

  • رضا

    با سلام .خدمت آقای احمدی لطفا بفرمایید برای خرید خودروی پلاک اروند داشتن سند ملکی در منطقه آزاد(آبادان یا خرمشهر) و یا قولنامه با کد رهگیری الزامی است . من ساکن اهواز هستم .

  • سجاد

    سلام خدمت اقای احمدی و همه دوستان
    من یه ماشین مدل ۲۰۱۵ خریدم که سال ساخت اون ۲۰۱۴ و پلاک اروندش کردم و میخوام دو سال دیگه اونو پلاک ملی کنم برای پلاک ملی کردن چندتا سوال داشتم
    ۱-زمانی که میخوایم اونو پلاک ملی کنیم سال ساخت مهمه یا مدل ماشین؟
    ۲-محدودیتی در رابطه با کارکرد ماشین(کیلومتر) در زمان پلاک کردن وجود داره؟
    ۳-ظاهرا بیش از ۲ سال نباید از مدل ماشین بیوفته آیا در سال دوم هزینه گمرکی ماشین کم میشه یا زیاد؟
    ۴-در رابطه با ثبت سفارش من میتونم ثبت سفارشمو الان انجام بدم برای ۲ سال دیگه؟

    • محمد

      سلام دوست عزیز
      در زمان پلاک ملی سه چیز مهمه:
      ۱. ماشین در لیست ماشینهای قابل ثبت سفارش گمرک باشه
      ۲. فقط ماشینهای مدل سال یا یک مدل پایین تر
      ۳. کیلومتر کمتر از ۲۰۰۰۰ باشه

  • احمد

    آخرین اخبار ازترددخودرو درمنطقه آزاد: دریافت ۲۰۰۰۰ریال عوارض روزانه پس از۴۸ ساعت خارج ازمنطقه آزاد تاشعاع تعیین شده محدوده استان خوزستان. این عوارض درمحدوده منطقه آزاد اروند (آبادان وخرمشهر) دریافت نمیگردد./

    • محمد مهدی

      ببخشید خودت متوجه شدی چی گفتی

    • يا حسين

      منبع خبر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      • احمد

        سایت خورنا

        • مهران

          هه بابا کی گفته هرکی گفته حرف مفت زده من ماشین اروند دارم به هیچ احدالناسی پول نمیدم والا

  • آسوده خاطر

    نامه سرگشاده نماینده اهواز به روحانی
    کد خبر: ۲۱۳۰۳۳۱۷ آبان ۱۳۹۳ – ۱۷:۱۶
    نماینده اهواز در مجلس خطاب به رئیس جمهوری نوشت: ظاهراً مقرر است در دولت شما تدبیر زمینه ساز امید باشد! اصولاً از تدابیر خود در خوزستان بگویید؟ آیا طرح ۵۵۰ هزار هکتاری که وعده دادید محقق شد؟ آیا منطقه آزاد اروند نفعی برای مردم استان داشت؟ آیا اروند لایروبی شد؟ آیا تبعیض از بین رفت ؟ایا اشتغال برای جوانان ایجاد شد ؟

    به گزارش ایسنا، سیدشریف حسینی در نامه سرگشاده ای به ریاست جمهوری نسبت به وضعیت رود کارون و زاینده رود اعتراض کرد که متن آن بدین شرح است:

    جناب آقای دکتر روحانی

    ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران با سلام و احترام،

    بیست و چهارم خرداد طلیعه حماسه‌ای دیگر در سپهر سیاسی جامعه ایرانی بود و همیشه همه ایرانیان در شکل گیری این حماسه سهیم بودند.

    دولت شما با پیام خرد و اندیشه و عدالت آمد و مگر مردمان دیار نخل و آفتاب و کارون جز این چه می خواهند.

    پانزده ماه از آن روزهای بیم و امید می گذرد و باید بنام فرزند خوزستان پُرمهر، صادقانه و از سَر درد سخنانی به عرض رسانم و چون همیشۀ تاریخ، قضاوت را به چشم خطاناپذیر مردم بسپارم.

    این روزها بر اساس وعده ای که به مردم اصفهان از سوی دولت داده شد شاهد جریان دوباره آب در زاینده رود هستیم.

    بی گمان این مهم موجب خوشحالی و سرور بخشی از هموطنان ماست و از این رو ما نیز خود را در این شادی سهیم دانسته و همواره از درگاه ایزد توانا خواهان بهروزی همه ایرانیان در جای جای این سرزمین الهی هستیم اما در همین راستا و به این بهانه ذکر چند نکته خالی از لطف نیست؛

    الف) می گویند دولت راستگویان و خوش عهدان مستقر شده است. به طور حتم خاطر مبارک هست که در جمع مردم اهواز در نخستین سفر استانی خود گفتید که آب موسوم به پروژه غدیر یک هفته دیگر به اهواز خواهد رسید! آیا می دانید این وعده امروز به ضرب المثلی کنایه آمیز در خوزستان تبدیل شده است؟

    آیا می دانید آب غدیر که به اهواز نرسید، همان آب غیر قابل شرب با سرعت و مقدار کمتری در شبکه آب آشامیدنی اهواز جاری است؟ آیا باید هیات حقیقت یاب از فلان کشور خارجی بیاوریم تا شما باور کنید آب غدیر به اهواز نرسیده است؟ مردم اهواز تنها یک پرسش دارند: وعده رئیس جمهور ما چه شد؟

    ب) ظاهراً مقرر است در دولت شما تدبیر زمینه ساز امید باشد! اصولاً از تدابیر خود در خوزستان بگویید؟ آیا طرح ۵۵۰ هزار هکتاری که وعده دادید محقق شد؟ آیا منطقه آزاد اروند نفعی برای مردم استان داشت؟ آیا اروند لایروبی شد؟ آیا تبعیض از بین رفت ؟ایا اشتغال برای جوانان ایجاد شد ؟

    بگذریم، دامن سخن را تنها در دامنه آب این مایع حیات بخش می گستریم. امروز که آب کارون بر پهنه زاینده رود جریان یافته است، یعنی صدها کیلومتر آب بالا و پایین رفته تا اصفهان از نعمت زیبایی آب محروم نماند، مردم خوزستان ما می‌پرسند دولتی که می تواند آب را در آن حجم و شکل به زاینده رود ببرد چرا نمی تواند آب کارون را که تنها چند متر با خانه های ما فاصله دارد را در لوله های شبکه آب اهواز جاری سازد؟ بی تردید پاسخ به این سوال از مذاکرات هسته ای با دولت های استکباری سخت تر و دشوارتر نخواهد بود!

    ج) آقای روحانی! آب اشامیدنی ما آلوده است. این را با صدای بلند و به اعتبار صدها گزارش فنی و تخصصی مراجع بی طرف و مستقل می گویم. کدام مدیر خوزستانی و شهروند است که دستگاه تصفیه آب نداشته باشد؟ آیا این دستگاه ها، تصفیه شیمیایی هم می کنند و یا تنها کدورت و طعم و بوی آب آلوده اهواز را می کاهند. چگونه وجدان مدیران وزارت نیروی شما آسوده است وقتی که آب کارون را در پهنه زاینده رود جریان می اندازند، روزانه صدها خوزستانی به دلیل شرب آب آلوده راهی بیمارستان ها و مراکز درمانی می شوند. مردم خوزستان با بغض و آه می گویند؛ هوای ما نفتی است. بارانمان اسیدی است. آب شربمان شیمیایی است. نصیب ما از ده ها پروژه ملی ، بیکاری است . براستی چرا ؟!!

    د) آقای روحانی! آب خوزستان صدها کیلومتر مسیر را طی کرد و به زاینده رود رسید. خدا را شاکریم و روحانی مچکریم ! اما آیا مایه شرمساری نیست که آب بیش از هزار روستای خوزستان به وسیله آب تانکر تامین می شود. آیا مردم ولایتمدار اصفهان که ده ها هزار فرزند برومند خود را برای دفاع از خاک تفتیده خوزستان فدا کرده اند می پذیرند آب کارون درختان حاشیه زاینده رود را سیراب کند و چشم مردم روستاهای خوزستان در انتظار تانکرهای آلوده آب آشامیدنی به جاده های خاکی این مناطق خشک شود.

    م) علی رغم تجارب تلخ سال های گذشته این روزها نیز شاهد بستری شدن صدها خوزستانی پس از بارش های اسیدی اهواز بودیم، آیا روا نبود وزیر بهداشت شما بر بالین این گرفتاران نجیب نیز حاضر می شد و از نزدیک در جریان امور قرار می گرفت؟ اصولاً آیا تفاوتی میان شهروندان این استان و آن استان وجود دارد؟ مردم با هوش و زیرک ما دولتمردان خود را در سنجه محک قرار می دهند و به هیچ روی تبعیض و نگاه متفاوت دولتیان را نمی پذیرند. آقای روحانی! از وزیر بهداشت خود بپرسید؛ بیمارستان شفای اهواز تنها پناه گاه بیماران سرطانی استان خوزستان دیگر امکان پذیرش ندارد. آیا درد سرطان به دلایل نامعلوم و هزینه های گزاف کافی نیست!

    ل) بیست و اندی سال است که دولت‌های مختلف بدون توجه به وضعیت بهداشتی استان در پی انتقال آب کارون از سرشاخه‌ها به فلات مرکزی هستند، بیست و اندی سال است که فریاد نمایندگان استان خوزستان و مخالفت کارشناسی و مستدل اهل علم و فن به جایی نمی رسد! بیست و اندی سال است. اما هنوز ذره ای همبستگی مردم نجیب خوزستان به اسلام، انقلاب و رهبری کاهش نیافته وبا جرات می توان گفت خوزستان سنگر نخست دفاع از حریم ولایت است، آقای روحانی ناگهان چه زود دیر می شود، اجازه ندهید نام دولت شما هم در صف دولت های بی توجه به آینده خوزستان عزیز قرار گیرد.

    مردم خوزستان مگر چه می خواهند؟ هوای سالمّ ،آب شرب سالم ، اشتغال ، رفع تبعیض و ….

    آقای رئیس جمهور، معاون اول، وزیر نیرو و شش وزیر اصفهانی دولت، شب بخیر!

    • شهرام

      قابل توجه کسانی که میگن نماینده اهواز و استاندار به فکر آب استان نیستند و فقط دنبال افزایش تردد خودروهای اروندی هستند.ما اروند پلاکی ها این نامه واقدام نماینده محترم اهواز را تحسین میکنیم.

    • احمد

      شهرام عزیزهرچند جای این نامه اینجا نیست اماباید عرض کنم ،اتفاقا این نامه که بیشتر به یک انشاء شباهت دارد نشان ازضعف درقدرت اجرایی ومدیریتی استان دارد.جناب سید شریف حسینی ودیگر مسولین استان می بایست با ارتباطات قوی ومدون ازطریق وزیران ومدیران عالی رتبه اجرایی نسبت به حل مشکلات استان اقدام کنند ،کاری که مسولین خدوم ،بی ریای وباسواد هموتن ما دراصفهان بدون هیا هو انجام میدهند.این نوع دست نوشته هابیشتر مصارف داخلی دارد تابرون استانی.
      آقای حسینی ازوضعیت نابسامان منطقه آزاداروند گله میکنند ،اما بجای رفع مشکلات ومحرومیتهای آن منطقه ،مسولین عالی رتبه استان تمام همت خود راصرف تردد تعدادی خودرو درکل استان مینمایند وفکر میکنند که شیر دربیابان گرفته اند غافل ازاینکه این امتیازات بی اهمیت وشبه انگیز آنها راازاصل دومیکند و اصل موضوع وبهره مندی ازمشوقهای این منطقه جهت جذب سرمای گذاران غافل شده اند. جناب نماینده محترم اتفاقا نامه شما زبان حال مردم استان وگلایه این مردم غیرتمند ومحروم ازجنابعالی ودیگر مسولین محترم استان ازشماست . شماهستید که میتوانید با برنامه ریزی ،پیگیری مجدانه، بدون ریا وغرض ورزی سیاسی وجناحی نسبت به حل یکا یک معضلات این استان زر خیز قدم بردارید.درمورد تسطیح وآبیاری وزهکشی ۵۵۰هزارهکتار ازاراضی استان خوزستان که جناب حسینی ازروند کندآن گله کرده بودند باید عرض کنم دردولت قبل بدلیل عدم پرداخت مطالبات پیمانکاران کار متوقف شده بود اما دراین دولت وپس از سفر رئیس محترم جمهور به استان ازمحل صندوق زخیره ملی مبلغ ۱/۵ میلیارد دلار به این پروژه اعتبار تزریق شده است ،بعد ازآن همت وپیگیری مسولین استان را جهت جذب این اعتبار وسرعت بخشیدن به رونداجرایی پروژه مذکور میطلبد.

      • سعيد

        هموتن !!
        زخیره !!

  • نويد

    سلام خدمت اقای احمدی و همه دوستان
    من یه ماشین مدل ۲۰۱۵ خریدم که سال ساخت اون ۲۰۱۴ و پلاک اروندش کردم و میخوام دو سال دیگه اونو پلاک ملی کنم برای پلاک ملی کردن چندتا سوال داشتم
    ۱-زمانی که میخوایم اونو پلاک ملی کنیم سال ساخت مهمه یا مدل ماشین؟
    ۲-محدودیتی در رابطه با کارکرد ماشین(کیلومتر) در زمان پلاک کردن وجود داره؟
    ۳-ظاهرا بیش از ۲ سال نباید از مدل ماشین بیوفته آیا در سال دوم هزینه گمرکی ماشین کم میشه یا زیاد؟
    ۴-در رابطه با ثبت سفارش من میتونم ثبت سفارشمو الان انجام بدم برای ۲ سال دیگه؟

  • ZEITON

    سلام آقای احمدی
    نظرتان را راجع به لینک زیر در ارتباط با عوارض محدوده ۱۲۰کیلومتری را بفرمایید:
    http://www.khoorna.com/archives/63263.html

  • محمد

    سلام
    هزینه کلى وارد کردن یک کامارو ss مدل ٢٠١۴ حدودا چقدره؟

  • رضا

    با سلام وتقدیر جانانه از استاندارگرامی
    خواستم بگم که این کاریک نقطه عطفی درواردات خودرو است که بایدصمیمانه ازاستاندارمحترم قدردانی کرد
    من اطمینان دارم که شرکت های خودروسازداخلی قدرت وتوان رقابت با همچین خودروهایی راندارند
    البته حدس میزنم تمام سنگ اندازی ها دراین زمینه ازجانب آن شرکتها بوده
    درود بر استاندار خوب ما که باشهامت تمام ازاین قضیه حمایت کرد
    به امیدآنکه روزی مردم شریف ایران درسراسرکشوربتوانندخودروهای خوب وباکلاس خارجی که درخورشخصیتشان هست روسوار بشوند
    الهی آمین

  • صادق

    سلام خسته نباشید سایتتون عالیه.من یه برادر معلول دارم ماشینمون هم اروندیه میتونم یه نامه از بهزیستی بگیرم که واسه ملی شدن تخفیف بگیرم؟

  • آسوده خاطر

    سلام آقای احمدی میخواستم بدونم آیا سازمان اروند برای خودروهای اروندی کارت سوخت می دهد شایعاتی در زمینه هست خواهشمند است راهنمایی فرمایید

  • فرشاد

    هیچ کدوم از اطرافیان من جانباز نیستند ولی به نظر من خودروهای خارجی برای این عزیزان در سرتاسر کشور باید به قیمت منطقه آزاد باشه.درد و رنج زیادی متحمل میشن.

  • احسان متخصص

    سلام دوستان عزیز،حسب آخرین اخباری که از مسئولین استانداری و همچنین منطقه آزاد اروند شنیدم موارد ذیل را به اطلاع شما عزیزان می رسانم:
    ۱-واردات خودروهای ۲۵۰۰سی سی به بالا ممنوعیتی ندارد،فقط تا اطلاع ثانوی امکان ملی کردن آن نیست،ضمنا قانون منع واردات خودروهای ۲۵۰۰سی سی در کل کشور تا پایان امسال می باشد و تمدید و یا عدم تمدید این قانون مستلزم تصمیم گیری مجدد دولت و با توجه به در نظر گرفتن شرایط آن زمان می باشد، در نتیجه منطقه آزاد مشکلی از این بابت ندارد.
    ۲-تردد در همه شهرستان های استان خوزستان آزاد است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
    ۳-عوارض فعلی همانند قبل می باشد که توسط مسئولین محترم سایت ذکر شده اند،لیکن روزی ۲۰۰۰هزار تومان فقط برای ایام استفاده از مرخصی است.لازم به ذکر می باشد که برخی از مسئولین احتمال تغییر در این زمینه را دور از انتظار ندانسته ،لیکن اگر تغییری صورت پذیرد چندان تفاوت فاحشی با وضعیت فعلی نخواهد داشت.
    ۴- امکان وارد کردن خودرو برای هر شخص حقیقی بصورت سالیانه یکبار وجود دارد.
    ۵-توسعه و ایجاد فضای خدمات رسانی به خودروهای وارداتی به منطقه ،در دستور کار مسئولین منطقه آزاد قرار دارد و مقرر شده که به برخی از شرکت هایی که توان و امکان این کار را دارند مجوز های لازم پس از طی مراحل قانونی و اداری اعطاء گردد.
    ۶- با عنایت به استقبال مردم عزیز استان ، توصیه شده که خرید های صورت گرفته حتما از مبادی رسمی و اشخاص مطمئن صورت پذیرذ،ضمنا ضروریست که اشخاص خریدار اطلاعات خود را در زمینه خودروی مد نظر خود از قبیل قیمت، اطلاعات فنی ،شناخت مدل های بیس و فول بالا ببرند ، زیرا که متاسفانه دلالان بازار ابتکار عمل را به دست گرفته و گاها با کمترین سطح سواد و آشناییت با آگاهی های خودرویی اقدام به ارائه اطلاعات نادرست در راستای کسب سود بیشتر به خریداران خودرو می نمایند.ضمنا لازم به ذکر است ک در صورت خرید از بازار و بنگاههای خودرو حتما در انعقاد قرارداد(قول نامه اولیه) مواردی از قبیل تعیین زمان مناسب برای کارشناسی خودرو توسط شما، و همچنین فسخ قرار داد در صورت معیوب بودن خودرو و عدم صحت اظهارات فروشنده و اخذ مبلغی به عنوان جریمه توسط فروشنده به شما علاوه بر عودت کل مبلغ پرداختی به شما در آن ذکر شود. لازم به یاد آوری است که شما برای قول نامه مبلغی را به بنگاه دار پرداخت می نمایید پس حق شماست که موارد مذکور در قسمت توضیحات آن ذکر گردد. بدیهی است که سازمان منطقه آزاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص خرید های غیر مطمئن و معیوب ندارد،پس در زمینه خودروهای کار کرده و خودروهایی که توسط شخص دیگری وارد شده حداکثر دقت را در زمینه میزان مرخصی،جریمه های احتمالی و ممنوعیت تردد احتمالی به علت تخلفات از قوانین منطقه را داشته باشید و استعلامات مربوطه را حتما از سازمان اخذ نمایید. از نظر فنی و قیمت در هنگام خرید از بازار و بنگاههای خودرو موارد فوق را رعایت نمایید تا انشاا… مشکلی برای شما پیش نیاید.

    • محمد احمدی

      ممنون از اطلاع رسانیت احسان عزیز

  • امیرحسین

    با سلام.وب سایت شما عالیه.
    من یه ماشین gmc terrain 2.4 Lمیخوام ولی گیرم نمیاد.
    میگن فقط ۳.۶Lهست.
    لطفا راهنمایی کنید…
    تشکر

    • حسن

      خو ۳.۶ بخر میتونی وارد کنی

    • حسن

      ۳.۶ بخر اشکالی نداره آزاد هست

      • امیرحسین

        من به فکر بنزینم که قراره بهر تو هزار تومن

  • مسیح

    سلام اقای احمدی
    در مورد گارانتی این خودروها اگه میشه توضیح بدید.
    ممنون

    • حسن

      گارانتی ندارد

  • رضا

    سلام. لطفا یکی منو راهنمایی کنه که چیکار کنم؟
    من میخوام کیا ریو بخرم. یکی از فروشندگان به من گفته که قیمت خودرو ۵۵ میلیون در میاد و عوارض سالیانش ۲۲۰ هزار تومان و بیمه ی خودرو هم ۲۲۰ هزار تومان در میاد اما جای دیگه بهم گفتن که جریمه روزانه ۲۰۰۰ تومانی (سالیانه ۷۳۰ هزار تومان) داره. از این طرف هم سازمان اروند اعلام کرده که ۲۰۰۰ تومان فقط واسه مرخصیه.
    بالاخره نفهمیدیم کی درست میگه و کی اشتباه؟ و آیا روزانه ۲۰۰۰ تومان جریمه هست یا نه؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

    • محمد

      سلام دوست عزیز
      عوارض و بیمه درسته، ولی هزینه روزانه فقط و فقط برای مرخصی هست.
      ماشین خوبی انتخاب کردی دوست من، خودم هم دارم از این، البته یکی هم برای فروش، پلاک شده، فول، ۵۴ در خدمتم

  • سعید

    سلام .
    میخواستم بپرسم که من یه تویوتا لندکروز ۲۰۱۳ – ۸ سیلندر میخواهم وارد کنم از یونان.
    میخواستم بدونم آیا از یونان میتونم وارد کنم؟
    در ضمن خودرو ۹۰۰۰ کارکرد داره.
    و آیا بالای ۲۵۰۰ مشکلی نداره؟
    و اینکه چه مدارکی از طرف باید بگیرم که توی گمرگ خرمشهر تحویل بدم.
    اگر امکان داره مدارک مورد نیاز برای پلاک را بفرمایید.
    مرسی.

    • محمد احمدی

      سلام سعید جان ،
      در روزهای اخیر صحبت های ضد و نقیض و همچنین رفتار ضد و نقیض از گمرک شاهد بوده ایم به این دلیل به طور قطع نمیشه گفت که تا زمانی که شما قصد ورود خودرو رو دارید امکان ورود وجود داشته باشد یا خیر ولی در کل اگر امکان ورود وجود نداشته باشه میتونید با این مشخصات وارد کنید

  • اسماعیل

    سلام میگم اگر الان بخوایم پلاک ملی کنیم چقد باید پرداخت کنیم
    من توسان ۲۰۱۵ نیمه فول خریدم ۷۶ تومن
    چقذ بزارم روش تا ملی بشه
    با تشکر فراوان

    • آسوده خاطر

      سلام اسماعیل جان من خودم تصمیم داشتم ماشینم رو ملی کنم ولی داشتن یه خودروی مدل بالا با نصف قیمت یک امتیاز بسیار بالایی هست که برای مردم استان های دیگه یه رویا ست تازه تا هر وقت هم خواستی میتونی ماشینت رو نگه داری یا با این پولی که می خوای بزاری روش ماشینت رو ملی کنی می تونی ماشینت رو بروز یا حتی عوض کنی . مطمئن باش دیگه نمیتونی ماشینهای بی کیفیت ایران خودرو و سایپا رو سوار بشی.مبارکت باشه دوست من حالش رو ببر

  • حجت

    با سلام و خسته نباشید ویژه از استاندار عزیز و مقتدر استان جناب آقای مقتدای و نماینده عزیز جناب آقای سید شریف حسینی که تلاش های این دو عزیز باعث آزاد شدن حق تردد خودرو های پلاک اروند در کل استان شد واقعا ممنون و خسته نباشید درورد بر شما و آرزوی موفقیت رو در همه مراحل زندگی برای شما میکنم

  • بامداد

    سلان اقای احمدی
    جدیدا شایع شده مرخصی شده سه تا ۱۵ روز درسته یا نه.امیدی هست این طور شه

    • محمد

      سلام
      با اجازه آقای احمدی
      ظاهرا مراحل نهایی تبدیل مرخصی به دو بار، هر بار ۱۵ روز در حال انجام است و به زودی اعلام رسمی خواهد شد
      متن خبر:
      http://www.khoorna.com/archives/71618.html

  • محسن

    سلام جناب احمدی برا ی چندمین بار از شما خواهش میکنم لیست خودروهایی که ثبت سفارش دارن رواعلام کنید یا حداقل آدرس یه سایتی رو بدید من شنیدم امسال هیوندا النترا و سوناتا ثبت سفارش نمیشن حقیقت داره

  • رضا

    با سلام
    منظور از ۵ درصد سیف خودرو چیه که هم واسه بیمه گذاشتن و هم واسه عوارض؟
    من واسه یه ماشین زیر ۸۰ میلیون که حساب کردم، هم عوارض و هم بیمه هر کدوم حدود ۴۰۰ هزار تومان و سر جمع حدودا ۸۰۰ هزار تومان در میومدن. یعنی واقعا سالیانه واسه یه ماشین زیر ۸۰ میلیون،فقط ۸۰۰ هزار تومان باید پرداخت کنیم؟
    ممنون میشم راهنماییم کنن دوستان.

    • محمد

      رضا جان باور کن هیچ کس دقیق نمی دونه من خودم منتظرم یکسال بشه وموعدش سر برسه ببینم چه قدر باید پرداخت کنم

  • ارش

    سلام، اگر من ماشین اروند بخرم امکان این وجود داره که بعد از مدتی حالا یکسال یا بیشتر که پول دستم اومد تبدیلش کنم به پلاک ملی؟ اگه شرایط خاصی داره لطفا راهنمایی کنید.

    • نيما

      سلام ارش جان
      فقط مدل های همون سال و یک سال کمتر میتونن ملی بشن
      البته اگر اون ماشینی که میخری جزو ماشین هایی باشه که اجازه ی ملی شدن دارن.
      مثلا شورلت،فور،دوج…. ملی نمیشن.
      الان که دیگه مدل ٢٠١۵ وارد بازار شده فقط مدل ٢٠١۵ با ٢٠١۴ رو میشه ملی کرد

    • محمد

      سلام آرش جان فقط به تعداد کمی از ماشین های آسیایی ثبت سفارش میدن من شنید م خیلی مافیایه مثلا” امسال ثبت سفارش بعضی از خودروهای پر طرفدار هیوندا متوقف شده چون یه شرکت گردن کلفت تو تهران این ماشینها رو وارد میکنه و میخواد انحصاری باشه.

  • علیرضا

    با سلام
    مدوستان حمد درست میگه .لطفا دوستانی که اطلاعات درست ندارند شایعه نکنن. من ۱۲ روز پیش مرخصی ۳۰ روزه برا ماشینم که ۳۳۰۰ هست گرفتم.الانم تهران تو مرخصی هستم .کسی هم کاری نداره

    • محمد

      ممنون از اطلاع رسانی دقیق همراهیت علیرضا جان

  • ali

    با سلام
    به نفع اوناییکه از قبل ماشین بالای ۲۵۰۰ وارد کردن شد.

  • ali

    با سلام احتراما اوناییکه خودرو بالای ۲۵۰۰ وارد کردن از قبل چی؟

  • احسان متخصص

    سلام انشا ا… که اینجور باشه ، اگر اینگونه باشه خوبه . دوستان کسی اطلاع داره که اگر خودرویی با حجم موتور بالای ۲۵۰۰سی سی خریداری کنیم می شه از مرخصی یکماهه برای تردد(سفر) تو کل کشور استفاده کرد ، یا مشمول قانون ممنوعیت واردات وتردد خودروهای ۲۵۰۰سی سی به بالا حتی با پلاک گذر موقت می شه. چون ظاهرا خودروهای ۲۵۰۰سی سی به بالا به هیچ وجه حق تردد در کشور را ندارند. مسئولین و کارشناسان محترم اروند پلاک لطفا در صورت امکان پاسخ دهید. هر کدام از دوستان دیگر اطلاعی در این زمینه دارد لطفا درج نماید.

    • بهزاد

      ورود خودرو با هرحجم موتور آزاد است ولى خودرو ى بالاى ٢۵٠٠ سى سى نمى تواند مرخصى بگیرد

      • محمد

        برادر من چرا آزاد نباشه مگه میخوای با تانک در سطح استان تردد کنی که عجیب باشه وجلوی شما را بگیرن این همه پرادو و لند کروز و موهاوی هستن شما هم با پلاک منطقه آزاد

      • محمد

        ممنون میشم دوستانی که اطلاعی از قوانین ندارند اطلاعات غلط رو شایعه نکنند

        بنده کادنزا ۳۵۰۰ سی سی دارم و قبل از عاشورا و تاسوعا یعنی یکشنبه ۱۱ آبان ۹۳ با مرخصی بنده موافقت شده به مدت ۳۰ روز

  • رضا

    با سلام و تشکر.یعنی ما میتونیم ۳۶۰۰ وارد کنیم برای منطقه آزاد؟مگه نگفتن کلا ممنوع هست؟

  • بامداد

    سلام تفاوت ماشین خاورمیانه و اروپایی در چیست

    • مهندس

      خودرو های خاورمیانه در خاورمیانه و خودروهای اروپایی در اروپا تولید می شوند

      • مدیر مملکت

        خخخخخخخخخ مممنون از توضیح کاملت مهندس :))))))))))))