تست و بررسی فولکس‌واگن پاسات 2016

در حال حاضر، بازار سدان‌های متوسط وارداتی در کشورمان – به‌جز در مناطق آزاد – عمدتاً تحت سیطره سه مدل از خودروست: تویوتا کمری، هیوندای سوناتا و کیا اپتیما. هر سه این خودروها، در جای خود محصولات باکیفیت و مشهوری هستند و در بازارهای جهانی هم از اقبال بلندی برخوردارند؛ ولی در این میان، جای محصولاتی همچون فولکس‌واگن پاسات سخت خالی است، محصولی چندملیتی که ایمنی برتر را چاشنی راحتی و هندلینگ فوق‌العاده خود نموده است.

شاید برخی مواقع این‌طور بیاندیشید که سدان‌های متوسط آلمانی از بهای بسیار بالاتر و یا حتی چند برابری نسبت به رقبای ژاپنی و کره‌ای خود در عرصه جهانی برخوردارند، درحالی‌که نگاهی گذرا به داده‌های موجود خلاف این تفکر را ثابت می‌کند. متأسفانه این اندیشه نادرست را دلالان و واردکنندگان سودجو، سالیان سال است که در مغز مشتریان عمدتاً ناآگاه ایرانی وارد نموده تا بلکه با این حربه حساب‌های بانکی خود را بیش از پیش، پر و پیمان سازند. مثلاً با نگاهی به بازار امارات شاهدیم درحالی‌که قیمت تیپ پایه فولکس‌واگن پاسات حول‌وحوش ۸۵ الی ۸۷ هزار درهم است این رقم برای تیپ‌های پایه هیوندای سوناتا و کیا اپتیما حول‌وحوش ۷۰ الی ۸۰ هزار درهم است، یعنی حداکثر اختلافی در حدود ۱۵ هزار درهم، که معادل ریالی آن نزدیک به ۱۵ میلیون تومان است. این در حالی است که تمامی تیپ‌های پاسات، اعم از ساده یا فول، در حالت استاندارد، به ۶ کیسه هوا و انواع سامانه‌های متعارف ایمنی مجهزند؛ درحالی‌که تیپ پایه سوناتا تنها از یک کیسه هوا و نیز ترمز ABS سود می‌برد! و در برادر دوقلوی سوناتا یعنی کیا اپتیما هم مشابه چنین وضعی برقرار است. ظاهراً در نسخه پایه تویوتا کمری که با بهایی نزدیک به ۸۴ هزار درهم فروخته می‌شود وضعیت کمی بهتر است و به‌جای یک کیسه هوا، دو کیسه هوا تعبیه شده است! طرح این موضوع به معنای زیر سؤال بردن ایمنی خودروهای کره‌ای و ژاپنی نیست، بلکه توجه به این نکته است که سازندگان کره‌ای و ژاپنی، در برخی از بازارها، ازجمله خاورمیانه و… حاضرند که خودروهای خود را با لوازم جانبی ایمنی کمتری هم به فروش برسانند تا به مدد این حربه، قیمت پایه خودروهای خود را پایین‌تر بیاورند، درحالی‌که ژرمن‌ها کمتر دست به این عمل می‌زنند و از همین رو بهای پایه خودروهایشان در بیشتر مواقع کمی بالاتر از کره‌ای‌ها و یا حتی ژاپنی‌هاست. پس لااقل تا این جای کار، هیچ گرانی بی‌حکمت نیست!

ریشه اولیه پاسات به سال ۱۹۷۳ میلادی بازمی‌گردد، یعنی چیزی معادل ۴۳ سال پیش. در این سال، نخستین نسل از این خودرو با کد اتاق B1 به جهانیان معرفی شد. پاسات در زمان عرضه، یکی از مدرن‌ترین خودروهای اروپایی بود و توانست موفقیت‌های بسیاری را نصیب سازنده خود نماید. از این نسل از پاسات، به تعداد قابل‌توجهی هم در دهه پنجاه شمسی روانه کشورمان شد و توانست نام نیکی را از خود به یادگار نهد. آخرین نسل از پاسات و یا نسخه اروپایی آن، در سال ۲۰۱۴ میلادی و با کد B8 روانه بازار شد. از آنجایی که فولکس‌واگن درگیر نبردی سخت با رقبای ژاپنی خود در بازارهای بین‌المللی است لذا بین نسخه‌های اروپایی و آمریکایی پاسات کمی تفاوت وجود دارد و نسخه‌های آمریکایی به لحاظ اندازه کمی بزرگ‌تر از برادران اروپایی خود هستند.

نسخه آمریکایی پاسات که با کد NMS یا “مدل آمریکای شمالی” عرضه می‌شود، برای نخستین بار، در ماه ژانویه سال ۲۰۱۱ میلادی رونمایی شد. این مدل جانشین نسخه سدان B6 شد و اندکی بعد، فروش آن به‌عنوان مدل ۲۰۱۲ در بازارهای آمریکا، مکزیک و کانادا آغاز شد. نسخه آمریکایی فولکس‌واگن پاسات در سال ۲۰۱۶ میلادی، تحت عمل فیس‌لیفت قرار گرفت و برخی از اجزای بدنه آن من‌جمله کاپوت، گلگیرهای جلو و عقب و نیز سپرهای جلو و عقب دستخوش تحول و نوسازی شدند. نسخه آمریکایی پاسات علاوه بر آمریکا، در کشور چین و در کمپانی شانگهای هم به تولید می‌رسد و در کنار مدل‌های مگوتان (MAGOTAN) و پاسات لینگییو (LINGYU) عرضه می‌شود و فروش آن نیز فعلاً به بازار داخلی این کشور محدود شده است. در مقابل، نسخه‌های ساخت آمریکا، علاوه بر منطقه آمریکای شمالی، به کره جنوبی و خاورمیانه نیز صادر می‌شوند. این خودرو در سال ۲۰۱۲ میلادی عنوان «خودروی سال» را از سوی مجله موتورترند (MOTORTREND) آمریکا دریافت نمود.

نسخه آمریکایی پاسات به بازار امارات نیز راه یافته است و چندی پیش سایت «YALLAHMOTOR» در این کشور، نمونه‌ای از آن مورد تست و ارزیابی خود قرار داد که برگردان متن آن در ذیل تقدیم شما عزیزان می‌کنم.

مقدمه
فولکس‌واگن همیشه در امر طراحی احتیاط نموده است. از همین رو، فیس‌لیفت ملایمی هم که اخیراً انجام داده چیز استثنایی نیست. همه پاسات های جدید از بازار آمریکا می‌آیند و به همین سبب از گیرایی پاسات های اروپایی بی‌بهره‌اند، پاسات های اروپایی کمی ابعادشان کوچک‌تر است. آمریکایی‌ها خودروهای جادار بزرگ را دوست دارند همان‌طور که صاحب خانواده‌های بزرگی نیز هستند. بنابراین طبیعی است که خانواده‌های ساکن در کشورهای حوزه خلیج‌فارس هم نسخه جادارتر را بپسندند. فولکس‌واگن در طراحی پاسات جدید محتاطانه عمل نموده است و در عین حال، زیباسازی‌های کوچکی هم در آن اعمال نموده، و برای آنکه این مدل را در بازار به‌شدت رقابتی سدان‌های میان‌سایز زنده نگه دارد، آن را به چند سامانه متفاوت تجهیز نموده است.

طراحی بدنه
در اولین نگاه، پاسات، حس یک خودرو جدید را القاء نمی‌کند. این خودرو همواره از استایل ظریف و موشکافانه‌ای برخوردار بوده و از “طرحی زیر رادار” بهره برده است. پاسات وسیله ترابری مشترک میان مردان بوده و در این نسخه هم این‌چنین است. با این همه، با نگاهی نزدیک به ناحیه جلو و عقب این خودرو، می‌بینیم که کاپوت، درب صندوق عقب و گلگیرهای آن جدید هستند. ضمن اینکه حالا چراغ‌های جلو و عقب پاسات هم مجهز به لامپ‌های LED شده‌اند. علاوه بر آن، تایرهای بزرگ سایز ۲۳۵/۴۵ هم بر روی این خودرو نصب شدند و این‌ها همه، شما را مالک این خودرو زیبا می‌نماید. روی هم رفته، طراحی بدنه این خودرو مناسب، زیبا و نیز جذاب به نظر می‌رسد و می‌تواند خانواده‌ها را مجذوب خود نماید.

کابین
کابین پاسات جایی است که فولکس‌واگن بیشترین تمرکز خود را معطوف به آن نموده است. به نظر می‌رسد و این‌گونه هم حس می‌شود که داخل این خودرو، بسیار بهتر از رقبایش باشد. با این وجود، رنگ بژ به کار رفته در کابین، بسیار کسل‌کننده و ملال‌آور است. ضمن اینکه در جای‌جای آن، تریم چوب مصنوعی به کار رفته است.”توجه به جزییات” هم موضوعی است که در این کابین رعایت شده و از همین رو آینه‌های عقب تعبیه شده در آن فاقد قاب (فریم لس) هستند. صندلی‌ها نیز راحت بوده و سطح داشبورد هم می‌توانست نرم‌تر از این باشد و همچون محصولات هیوندای/کیا نباشد، محصولاتی که در ساخت کابین آنها از سطوح زبر و خشن استفاده شده است. یک صفحه نمایشگر لمسی عالی هم وجود دارد که نسبت به بسیاری از رقبا بهتر است. این سامانه از برنامه‌های CARPLAY اپل و نیز آندروید پشتیبانی می‌کند، ازاین‌رو تمامی تماس‌های شما نیاز به مراقبت به‌وسیله فولکس‌واگن دارد.
تجهیزات ایمنی در پاسات شامل مواردی همچون سامانه ترمز خودکار بعد از برخورد، دوربین عقب، کروز کنترل، سامانه هشداردهنده تصادف، سامانه‌های BSD،LDW و ترمز اضطراری می‌گردد.

به فضای داخل آن وارد می‌شویم. خوب، شما از بابت این موضوع خوشحال خواهید شد اگر بدانید که این خودرو از بزرگ‌ترین صندوق عقب در این سگمنت بهره برده و فضای داخل اتاق هم مکمل آن است. پاسات های اروپایی از سایز کوچک‌تری برخوردارند، به همین سبب است که نسخه‌های آمریکایی این خودرو به بازارهایی همچون اینجا (امارات)، که عاشق فضای جادار هستند، معرفی شدند. در مجموع، پاسات، به‌خوبی آماده تأمین نیازهای مربوط به راحتی و ایمنی شماست.

رانندگی
فولکس‌واگن پاسات از یک پیشرانه ۲.۵ لیتری به توان ۱۷۰ اسب بخار نیرو می‌گیرد. این نسخه به‌خوبی می‌تواند در عرض ۹ ثانیه سرعت این خودرو از حالت سکون به صد کیلومتر بر ساعت برساند. این پیشرانه به همراه یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. با آنکه پیشرانه مذکور در تمامی اوقات از عملکرد نرمی بهره می‌برد ولی زمانی که دور موتور وارد خط ردلاین می‌گردد، صدای عجیبی از آن برمی‌خیزد. فرمان این خودرو قدری سنگین است ولی بعد از مدتی به آن عادت می‌کنید؛ همان‌طور هم که انتظارش می‌رود حداقل بازخورد در آن وجود دارد. کیفیت سواری این خودرو در سگمنت خودش عالی است آن‌چنان‌که در اکثر مواقع هیچ چیزی را در جاده حس نمی‌کنید، حال می‌خواهد دست‌انداز باشد و یا چاله و گودال. در کل، خودرو به‌خوبی و دقت در جاده روان می‌گردد. پس، آفرین!

ما به طور اجمال، یک رانندگی سریع و دینامیک را جهت آزمون فرزی و چابکی این خودروی دیفرانسیل جلو انجام داده‌ایم و می‌توان گفت که وظیفه‌اش را به نحو خوبی انجام داده است. میزان بادی رول (تکان بدنه) در کمترین حد خود بود و با آنکه خودرویی دیفرانسیل جلو به شمار می‌رود، در چرخش‌ها، حسی از اطمینان را القاء می‌کند. از ترمزهای سنگین و تایرهای چسبناکی بهره می‌برد و در کل، حسی عالی از آزمون رانندگی با این خودرو دارید.

داوری
پاسات جدید در تمامی بخش‌ها عالی و دل‌چسب ظاهر شده است. این خودرو ممکن است نسخه‌ای جالب توجه و چشمگیر نباشد ولی قطعاً به‌واسطه کابین عالی و رانندگی پویایی که از آن برخوردار است، در دسته برتر جای می‌گیرد. بهای آن از ۸۷,۸۰۰ درهم شروع می‌شود و می‌توان آن را گزینه‌ای جدی در برابر رقبای ژاپنی به شمار آورد.

مشخصات فنی
تعداد سیلندر: ۵ عدد
حجم موتور: ۲۴۹۴ سی‌سی
توان: ۱۷۰ اسب بخار در ۵۷۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۲۵۰ نیوتن‌متر در ۱۵۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۹ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف ترکیبی سوخت: ۹.۴ لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت
سیستم فنربندی جلو: مک‌فرسون استرات
سیستم فنربندی عقب: چند اتصالی (MULTI LINK)
نوع کالیپرهای ترمز جلو و عقب: دیسکی خنک شونده

ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۴۸۶۸/۱۸۳۵/۱۴۸۷ میلی‌متر
فاصله بین دو محور: ۲۸۰۳ میلی‌متر
گنجایش محل بار: ۵۲۹
ظرفیت باک بنزین: ۷۰ لیتر
وزن: ۱۴۶۴ کیلوگرم

ایمنی
این خودرو در موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) تحت تست‌های متعددی قرار گرفت و در تمامی بخش‌ها اعم از استحکام سقف، برخورد از نیمه جلو (هم‌پوشانی کامل)، برخورد از بغل (بخش کناری خودرو) و نیز حفاظت از سر و صندلی‌ها و تست بسیار دشوار همپوشانی کوتاه یا SMALL OVERLAP، بالاترین امتیاز و یا همان خوب (GOOD) را از آن خود نمود (رتبه ایمنی: TOP SAFETY PICK+).
۵ ستاره ایمنی از موسسه NHTSA آمریکا
۶ شش عدد کیسه هوای ایمنی
سیستم ترمز (ABS)
سیستم کنترل پایداری (VSC)
سیستم کنترل لغزش (TRACTION CONTROL)
قفل دیفرانسیل (DIFFERENTIAL LOCK)
سامانه ردیابی نقاط کور (BSD)
سیستم هشداردهنده خروج از مسیر حرکت (LDW)
ترمز اضطراری (EMERGENCY BRAKING)
سیستم نمایشگر فشار باد لاستیک‌ها (TPMS)
سیستم ISOFIX برای صندلی کودک
ستون جمع شونده فرمان
و…….

تجهیزات (تیپ SEL در بازار امارات)
تیپ SEL فولکس‌واگن پاسات از لحاظ قیمت به‌نوعی رقیب مستقیم هیوندای سوناتا فول به شمار می‌آید. سوناتای فول از بهایی معادل ۹۹/۹۰۰ درهم برخوردار است و فولکس‌واگن پاسات SEL از بهایی معادل ۱۰۳/۷۰۰ درهم.
سانروف برقی
سیستم ورود بدون کلید هوشمند (KEYLESS ENTRY)
گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها
سیستم نمایشگر فشار باد لاستیک‌ها (TPMS)
دوربین دید عقب
تنظیم برقی صندلی‌ها به همراه حافظه
استراحتگاه دست جلو
کروز کنترل
روشنایی اتوماتیک چراغ‌های جلو (AUTO HEADLAMP)
صفحه نمایشگر لمسی به سایز ۶.۵ اینچ
صندلی‌ها با پوشش چرمی
سامانه هدایت ناوبری (NAVIGATION)
چراغ نقشه‌خوانی
قطب‌نما (COMPASS)
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + DVD+ MP3 و پورت AUX و اینترفیس IPOD و اتصالات به لوث و SD CARD
صفحه نمایشگر لمسی به سایز ۶.۵ اینچ
دسته‌دنده و ترمز دست با پوشش چرمی
نگه‌دارنده فنجان‌ها در جلو و عقب خودرو
سیستم صوتی از نوع ” پریمیوم” با ۸ عدد بلندگو
آینه داخلی عقب از جنس الکتروکرومیک
و…..

قیمت
قیمت تیپ‌های متفاوت این خودرو در بازار امارات به شرح ذیل است:
۱) ۸۷,۸۰۰ درهم یا حدود ۸۴ میلیون تومان (تیپ S)
۲)۹۵,۵۰۰ درهم یا حدود ۹۱.۵ میلیون تومان (تیپ SE)
۳) ۱۰۳,۷۰۰ درهم یا حدود ۹۹.۲ میلیون تومان (تیپ SEL)
۴) ۱۱۸,۲۰۰ درهم یا حدود ۱۱۳.۱ میلیون تومان (تیپ SPORT)
کشور محل ساخت: آمریکا

منابع دیگر:
WIKIPEDIA.ORG
DRIVEARABIA.COM
IIHS.ORG
و….

2015 فولکس‌واگن پاسات 2016 20162015 فولکس‌واگن پاسات 20162016arvandpelakآپشن های خودروی فولکس‌واگن پاسات 2016آپشن های فولکس‌واگن پاسات 2016آخرين اخبار فولکس‌واگن پاسات 2016آخرين خبر درباره فولکس‌واگن پاسات 2016آخرين خبر فولکس‌واگن پاسات 2016آشنایی با خودروی فولکس‌واگن پاسات 2016آینه فولکس‌واگن پاسات 2016آینه های خودروی فولکس‌واگن پاسات 2016ابعاد خودروی فولکس‌واگن پاسات 2016ابعاد فولکس‌واگن پاسات 2016اخبار جديد در باره فولکس‌واگن پاسات 2016اخبار جديد فولکس‌واگن پاسات 2016اخبار خودرواخبار خودروی فولکس‌واگن پاسات 2016اخبار فولکس‌واگن پاسات 2016اروند پلاکاگزوز فولکس‌واگن پاسات 2016امکانات بیرونی فولکس‌واگن پاسات 2016امکانات خودروی فولکس‌واگن پاسات 2016امکانات داخلی خودروی فولکس‌واگن پاسات 2016امکانات داخلی فولکس‌واگن پاسات 2016امکانات رفاهی فولکس‌واگن پاسات 2016امکانات فولکس‌واگن پاسات 2016اندازه فضای بار خودروی فولکس‌واگن پاسات 2016اندازه فولکس‌واگن پاسات 2016انواع رنگ فولکس‌واگن پاسات 2016ایمنی خودروی فولکس‌واگن پاسات 2016ایمنی فولکس‌واگن پاسات 2016اینستاگرام خودروبازار خودرو خودروی فولکس‌واگن پاسات 2016بانک خودروبدترین خودروبررسی تخصصی خودروی فولکس‌واگن پاسات 2016بررسی تخصصی فولکس‌واگن پاسات 2016بررسی خودروی فولکس‌واگن پاسات 2016بررسی کامل خودروی فولکس‌واگن پاسات 2016بهترين اخبار فولکس‌واگن پاسات 2016بهترين تصوير فولکس‌واگن پاسات 2016بهترین خودروبیشترین سرعت خودروی فولکس‌واگن پاسات 2016بیشترین سرعت فولکس‌واگن پاسات 2016پدال خودروپیش فروش خودروی فولکس‌واگن پاسات 2016تجهیزات رفاهی خودروی فولکس‌واگن پاسات 2016تجهیزات رفاهی فولکس‌واگن پاسات 2016ترمز فولکس‌واگن پاسات 2016تزریق سوخت فولکس‌واگن پاسات 2016تصاویر خودرو فولکس‌واگن پاسات 2016تصاویر خودروی فولکس‌واگن پاسات 2016تصاویر فولکس‌واگن پاسات 2016تصوير اين ماه فولکس‌واگن پاسات 2016تصوير جديد فولکس‌واگن پاسات 2016تصوير فولکس‌واگن پاسات 2016تصوير کيفيت دار فولکس‌واگن پاسات 2016تصوير مينياتوري فولکس‌واگن پاسات 2016تصویر خودروتعداد سیلندر فولکس‌واگن پاسات 2016تیونینگ خودروی فولکس‌واگن پاسات 2016جديدترين تصوير فولکس‌واگن پاسات 2016جدیدترین فولکس‌واگن پاسات 2016جلوبندی خودروی فولکس‌واگن پاسات 2016جلوبندی فولکس‌واگن پاسات 2016حجم موتور خودرویحجم موتور فولکس‌واگن پاسات 2016خبر تازه فولکس‌واگن پاسات 2016خبر جديد درباره فولکس‌واگن پاسات 2016خرید خودروی فولکس‌واگن پاسات 2016خودروخودرو بنزینی فولکس‌واگن پاسات 2016خودروبانکخودروی برقی فولکس‌واگن پاسات 2016خودروی زیبای فولکس‌واگن پاسات 2016خودروی فولکس‌واگن پاسات 2016خودروی گازویلی فولکس‌واگن پاسات 2016خودروی مقاوم فولکس‌واگن پاسات 2016خودروی هیبریدی فولکس‌واگن پاسات 2016دانستنی های در مورد خودروی فولکس‌واگن تیگوان ۲۰۱۷دانلود تصوير فولکس‌واگن پاسات 2016دانلود تصوير هاي فولکس‌واگن پاسات 2016دانلود جديد ترين اخبار فولکس‌واگن پاسات 2016درب فولکس‌واگن پاسات 2016درب های خودروی فولکس‌واگن پاسات 2016درباره خبر فولکس‌واگن پاسات 2016درگ خودروی فولکس‌واگن پاسات 2016رنگ بندی فولکس‌واگن پاسات 2016رنگ خودروی فولکس‌واگن پاسات 2016رینگ فولکس‌واگن پاسات 2016سايت اخبار فولکس‌واگن پاسات 2016سایت رسمی فولکس‌واگن پاسات 2016سایز چرخ خودروی فولکس‌واگن پاسات 2016سرعت فولکس‌واگن پاسات 2016سوپاپ فولکس‌واگن پاسات 2016سوخت فولکس‌واگن پاسات 2016سیستم تعلیق خودروی فولکس‌واگن پاسات 2016سیستم تعلیق فولکس‌واگن پاسات 2016سیستم های ایمنی خودروی فولکس‌واگن پاسات 2016شاسی خودروی فولکس‌واگن پاسات 2016شتاب 0 تا 100 فولکس‌واگن پاسات 2016شتاب صفر تا صد فولکس‌واگن پاسات 2016شتاب فولکس‌واگن پاسات 2016شرایط فروش خودروی فولکس‌واگن پاسات 2016صندوق فولکس‌واگن پاسات 2016ظاهر جدید خودروی فولکس‌واگن پاسات 2016عکس فولکس‌واگن پاسات 2016عملکرد خودروی فولکس‌واگن پاسات 2016فروش خودروی فولکس‌واگن پاسات 2016فولکس‌واگن پاسات 2016فولکس‌واگن پاسات 2016 جدیدفولکس‌واگن پاسات 2016 سیستم تعلیقفولکس‌واگن پاسات 2016 مدل 2014فولکس‌واگن پاسات 2016 مدل 2015فولکس‌واگن پاسات 2016 مدل 2016فولکس‌واگن پاسات 2016 مدل 2017فولکس‌واگن پاسات 2016 مدل توربو شارژرفولکس‌واگن پاسات 2016 نیوفولکس‌واگن پاسات 2016 هیبریدفولکس‌واگن پاسات 2016 ویژگی های آسایش ویژگی های ایمنی فولکس‌واگن پاسات 2016فولکس‌واگن پاسات 2016مدل 2014فولکس‌واگن پاسات 2016مدل 2016فیس لیفت جدید خودروی فولکس‌واگن پاسات 2016فیس لیفت خودروی فولکس‌واگن پاسات 2016فیس لیفت فولکس‌واگن پاسات 2016فیلم خودروفیلم خودروی فولکس‌واگن پاسات 2016فیلم فولکس‌واگن پاسات 2016قابلیت‌های مدرن خودروی فولکس‌واگن پاسات 2016قدرت فولکس‌واگن پاسات 2016قیمت خودروقیمت خودروی فولکس‌واگن پاسات 2016قیمت روز خودروقیمت فولکس‌واگن پاسات 2016کارکارخانه سازنده فولکس‌واگن پاسات 2016کاريکاتور فولکس‌واگن پاسات 2016کیسه هوای فولکس‌واگن پاسات 2016گارانتی فولکس‌واگن پاسات 2016گشتاور فولکس‌واگن پاسات 2016گلگیر های خودروی فولکس‌واگن پاسات 2016گوگل خودروگیربکس فولکس‌واگن پاسات 2016لاستیک فولکس‌واگن پاسات 2016ماشین فولکس‌واگن پاسات 2016مخزن سوخت فولکس‌واگن پاسات 2016مشاهده جديد ترين تصوير فولکس‌واگن پاسات 2016مشخصات خودروی فولکس‌واگن پاسات 2016مشخصات فنی خودروی فولکس‌واگن پاسات 2016مشخصات فنی فولکس‌واگن پاسات 2016مشخصات فولکس‌واگن پاسات 2016مصرف سوخت فولکس‌واگن پاسات 2016معرفی خودروی فولکس‌واگن پاسات 2016معرفی فولکس‌واگن پاسات 2016مقایسه خودروی فولکس‌واگن پاسات 2016موتور فولکس‌واگن پاسات 2016نسل جدید خودروی فولکس‌واگن پاسات 2016نسل جدید فولکس‌واگن پاسات 2016نمایشگاه خودرونمایندگی فروش فولکس‌واگن پاسات 2016واردات فولکس‌واگن پاسات 2016واقعه فولکس‌واگن پاسات 2016وزن خودروی فولکس‌واگن پاسات 2016وزن فولکس‌واگن پاسات 2016ویژگی های ایمنی فولکس‌واگن پاسات 2016ویژگی های بیرونی فولکس‌واگن پاسات 2016ویژگی های داخلی انواع مدل فولکس‌واگن پاسات 2016
نظرات (1)
ارسال نظر
  • علی

    با سلام ،با نگاهی به رنکینگ خودروها در سایتهای معتبر ،متوجه این نکته شدم ،هیوندای و کیا واقعا پیشرفت چشمگیری داشته اند ، بطور مثال در همین سگمنت که فولکس واگن پاسات قرار دارد رقبای کره‌ای آن یعنی سوناتا و اپتیما از نظر رنکینگ جهانی بالاتر از این خودرو جای گرفته اند ،راستش من تعصب خاصی رو برندهای آلمانی دارم و وقتی این موضوع را فهمیدم متعجب شدم !