یک کانسپت برقی از سوی پورشه و در صورت تولید، رقیبی برای تسلا! این چیزی است که عاشقان خودرویی پس از معرفی میشن E از سوی پورشه از این خودروی جنجالی انتظار داشتند. از آنجا که خودروی نهایی در صورت تولید شباهت زیادی با همین مدل خواهد داشت و وظیفه سنگین به دوش کشیدن روال افتخارات و درجات روی دوش خودروساز اشتوتگارتی را دارد، پورشه با دقت و محافظهکاری زیادی در مورد آن رفتار کرده است.
همانطور که از اسمش پیداست، مأموریت دارد دری برای ورود به دنیای جدید خودروهای الکتریکی و یک مفهوم جدید برای ژرمنها و پورشه باشد! پورشه ازاینگونه ریسکها زیاد کرده و یکی از آن هم ساخت کاین شاسیبلند بود که در بدو ورود همانند آیفون جدید و صفحه بزرگ اپل (علیرغم سیاست کاری استیو جابز که اگر زنده بود اجازه تولید چنین آیفونی را نمیداد!) و سیاست کاری موتورعقب بودن مدلهای پورشه از بدو تأسیس کمپانی، انتقادات زیادی را به خود دید که رفتهرفته از آن انتقاد تبدیل به یک موفقیت بزرگ شد! حال پورشه میخواهد مطمئن شود تمام ریزهکاریهای کانسپتش در مدل تولیدی آتی وجود داشته باشد. در ویدیوی ضمیمه این مطلب، پورشه تمام مراحل را برای ساخت خودروی جذاب و اسرارآمیزش شرح میدهد.
بحث زیباییشناسی اهمیت پایاپایی با بحث فنی نهفته در زیر کاپوت خودرو داشته و از آنجا که درباره یک خودروی چهاردر چهارنفره با سیستم برقی صحبت میکنیم، انتقال دانش و زیبایی و اصالت مدلهای دیگر خودروساز اشتوتگارتی به شاهکار جدیدش یک چالش بزرگ خواهد بود.
پورشه درزمینهٔ خلق فرزند جدیدش سنگ تمام گذاشته و سعی کرده میراث و سنت دیگر فرزندان بزرگتر خانواده را در این مدل بگنجاند؛ فرزندانی چون مدل ۹۱۷ مسابقهای لمان دهه ۷۰، A550 اسپایدر دهه ۵۰ و حتی ۹۱۹ هایبرید مسابقهای لمان که هرکدام برای زمان خود شاهکاری از مهندسی و طراحی زیبای پورشه بودند