خبرها حکایت از تغییرات جدی نسل آیندهی بامو سری ۶ دارند.
سری ۶ اشتراکات کمی با پورشه ۹۱۱ دارد اما با ورود نسل جدید، معادلات میتواند دستخوش تغییر شود. طبق گفتههای AUTOMOBILE، بامو آخرین تغییرات را در سری ۶ و بهمنظور مقابله با پورشه ۹۱۱ اعمال میکند.
هدف قرار دادن پورشه نیازمند حرکتی جدی و قوی از مدلهای فعلی شامل کوپه، کانورتیبل و نمونهی ۴ درب گرن کوپه است. طبق خبرها بامو نسخههای کانورتیبل و گرن کوپه را از خط تولید حذف خواهد کرد و تنها فرم کوپه در دسترس خواهد بود.
سری ۶ جدید روی پلتفرم جدید CLAR که در سری ۷ نیز بکار رفته سوار خواهد شد و ابعادی کوچکتر از مدل فعلی خواهد داشت. این خودرو همچنین سبکتر بوده و طبق خبرها این کاهش وزن در حدود ۲۲۵ کیلوگرم خواهد بود. زیر کاپوت خودرو بامو میتواند از پیشرانهای ۶ سیلندر و خطی با ۴ توربوشارژ و قدرت تولیدی حداقل ۵۵۰ اسب بخار استفاده نماید. دیگر آپشن های عملکردی همانند سیستم تعلیق بادی و فرمان پذیری چرخهای عقب نیز میتواند از دیگر سلاحهای مخفی بامو برای تجهیز فرزند خود باشد.
طبق خبرها، قرارگیری سری ۶ در جایگاه جدید بهعنوان یک خودروی پرفورمنس واقعی به این خودروساز اجازه خواهد داد تا سری ۹ جدید را توجیه نماید که این سری هم میتواند شامل نسخههای جدید سری ۶ گرن کوپه و کانورتیبل فعلی باشد. سری ۶ جدید ظاهراً در سال ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۹ آمادهی فروش خواهد بود و سری ۹ نیز یک سال بعد اعلام وجود خواهد کرد.
البته دربارهی Z5 جدید نیز خبری وجود دارد مبنی بر این که این خودرو نیز با همکاری تویوتا توسعه مییابد. طبق گفتههای AUTOMOBILE، بامو برخلاف شایعات پیشین که وجود کوپه با سقف سخت را نیز پیشنهاد میکردند، اما Z5 را تنها با سقف نرم رودستر عرضه خواهد کرد.
منبع: motortrend