گزارش نظر سنجی اروندپلاک در خصوص ضعف اصلی خودروهای چینی در ایران

در آخرین نظر سنجی انجام شده توسط کارشناسان وب سایت خودرویی اروندپلاک در زمینه دلایل اصلی ضعف خودروهای چینی در بازار داخلی  و اینکه  خودرو های چینی از نظر  مشخصات فنی گیربکس ،ایمنی بدنه ، امکانات ایمنی، امکانات رفاهی ،بازار دست دوم  ،ظاهر خودرو  و همچینین خدمات پس از فروش مورد ارزابی قرار گرفتند که طبق نظرات کاربران مختلف و رای هایی که به این نظر سرنجی دادند به نتایج جالب توجهی دست یافتند.این نتایج را به ترتیب بیشترین رای بدست آورده  در ردیف های زیر مورد بررسی قرار خواهیم داد :

۱.بازار دست دوم خودروهای چینی در ایران

بازار دست دوم خودروهای چینی در ایران با کسب بیش از ۳۵ درصد از رای ها در صدر جدول ضعف های خودرو های چینی قرار گرفت. اولین چیزی که مشخص است فاصله بسیار زیاد این خودروها در زمان فروش نمایندگی و فروش همان خودرو در بازار خودرو های کارکرده است.چرا که برای محصولی همانند ام وی ام ۱۱۰ شاید فاصله قیمتی بسیار زیادی در حدود ۵ تا ۸ میلیونی را مشاهده کردیم. البته یکی دیگر از دلایل اصلی در سرد بودن بازار خودروهای دست‌دوم چینی در ایران به دلایلی مانند مناسب نبودن خدمات پس از فروش، مشکل در تأمین قطعات یدکی یا معطل شدن بیش از حد مشتریان برای دریافت قطعات است.ولی نکته مهم این است که اکثر این خودرو ها پس از چند سال فروش در بازار از خط تولید خارج می شوند و این علاوه بر بار روانی بازار سبب کاهش در دسترس بودن قطعات و لوازمات خودرو می شود و همه این ها سبب می شود این خودرو ها در بازار درست دوم دچار مشکل شوند.

۲.مشخصات فنی خودرو های چینی 

دومین گزینه که حدود ۲۵ درصد از انتخاب ها را به خود اختصاص داده بود مشخصات فنی  و موتوری ضعیف خودرو های چینی بود.دلیل انتخاب این گزینه شاید استفاده از موتور های ضعیف در این خودروهاست.همه خودروهای چینی با مشکل موتور ضعیف نسبت به وزن اتاق و گیربکس نامتناسب رنج میبرند.در حال حاضر تناسبی بین قیمت و کیفیت خودروهای چینی عرضه شده در بازار ایران در مقایسه با قیمت و کیفیت خودروهای تولیدی در داخل کشور وجود ندارد. شاید نباید اجازه ی تولید و واردات این خودرو های بی کیفیت چینی که بصورت بسیار سریع هر روز در حال زیاد شدن هستند حتی اگر از لحاظ ظاهر یا قیمت مورداقبال عموم باشند را داد.از آنجا که واردات خودرو های چینی علاوه بر تاثیر در اقتصاد،تولید،صنعت وحتی فرهنگ جامعه و حتی با جان انسانها رابطه ی مستقیم دارد دولت و سازمانهای استاندارد خودرو باید بخصوص در شرایط ارزی فعلی جلوی خروج سرمایه های ملی از کشور را بگیرند واز ادامه ی تولید و ورود این قبیل خودروهابه هر قیمتی جلوگیری کنند.زیرا اگر قرار بر واردات این دسته خودرو با این کیفیت باشد شاید بتوانیم بگوییم قبل و بعد از ورود این خوردو ها وضعیت کیفیت و ایمنی این خودرو ها در داخل تغیری نداشته است.

۳.گیربکس ضعیف خودروهای چینی

گزینه سوم در کسب بیشترین رای همین گزینه یعنی گیربکس ضعیف بوده است  و توانسته در حدود ۱۶ درصد از انتخاب های  کاربران را از آن خود کند.همه خودروهای چینی با مشکل موتور ضعیف نسبت به وزن اتاق و گیربکس نامتناسب رنج میبرند.آنچه که پس از اولین تلاش برای شتابگیری دیده شد ضعف عملکرد گیربکس بود. گیربکس در دادن معکوس و حتی سبک کردن دنده بسیارناهماهنگ با موتور عمل می کند، در شتاب اولیه و مخصوصا استارت اولیه کند و سنگین شروع به شتابگیری می کند،نکته جالب اینجاست که تمام خودروسازان چین از چند کد موتور مشابه با گیربکس های یکنواخت استفاده میکنند و فقط در نام کارخانه با هم تمایز دارند د حالیکه خودروهای کره ای زبان طراحی و الگوی خاص بهمراه موتورهای ساخت خود را با بالاترین سطح اطمینان و زیباشناسی طراحی می کنند.پس سوال اینجاست ؟ چرا باز هم خودروی  چینی!

۴.خدمات پس از فروش خودروهای چینی

خدمات پس از فروش با کسب حدودی ۱۴ درصد از آرا در جایگاه چهارم ضعف های خودروهای چینی قرار گرفت .صنعت خودرو در چین از تولید خودروهای یکبار مصرف جهش پیدا کرده و خودروهایی با عمر متوسط تولید کند چون سیاست خودرو ساران و کلا صنعت چین در تولید و تیراژ بالاست نه کیفیت و نوآوری و خدمات پس از فروش میبینیم که خودروهای چینی یکی پس از دیگری وارد بازار و دیری نمی پیماید که خارج و خودروی دیگری جایگزین میشورد این نداشتن کیفیت و اصالت در تولیدات و یکبار مصرف بودن قطعات ریشه های فراوانی دارد.نمایندگی‌های کم در شهرستان‌های کشور، کمبود تعمیرکاران حرفه‌ای و آشنا به خودروهای چینی و مشکل در تامین قطعات یدکی، از جمله مشکلات رایج خرید خودروی چینی است. پس اگر زمانی دست به جیب شدید و خودرویی خریداری کردید، انتظار خدمات خوبی نداشته باشید.این یک برند چینی است !البته این گزینه یکی از دلایل گزینه اول یعنی بازار ضعیف دست دوم نیز می شود.

۵.امکانات ایمنی ،ظاهر خودرو  و ایمنی بدنه 

ایمنی در بخش بدنه و امکانات به همراه ظاهر خودرو بصورت مشترک کمترین رای را در میان کاربران خودرویی اروند پلاک کسب کردند.در ایران هر ۳۰ دقیقه یک نفر در اثر تصادفات رانندگی کشته می شود با اینکه گفته می شود سهم اصلی در این مرگ میر خطای انسانی است اما قطعا اگر خودروهای داخلی ایمن تر بودند سهم کشته شدگان بسیار کمتر می شد.بعد از سرطان که در هر ۱۵ دقیقه یک نفر را می کشد،  دومین عامل مرگ ایرانیان  حوادث رانندگی است. اما در هنگام خرید خودرو، مشتریان ایرانی کمتر به موضوع ایمن بودن  خودرویی که می خرند  اهمیت می دهند. شاید اگر مشتریان ایرانی بیشتر به این موضوع توجه می کردند و خودروهای غیر ایمن را نمی خریدند  کارخانه های خودروسازی ایرانی هم که در بازار انحصاری قرار دارند،  سعی می کردند تکانی به خود برای  تولید یا مونتاژ خودروهای ایمن تر بدهند .اما ما با توجه به شکل برخورد خریداران خودرو  و بی اهمیت بودن ایمنی خودرو برای آنها باز هم شاهد این هستیم که علاوه بر تولید خودروی داخلی بدون ایمنی لازم،شرکت های دیگر دست بکار شده اند و بدون در نظر گرفتن پارامتر های ایمنی اقدام به واردات خودروی چینی غیر ایمن می کنند.پس یا باید اداره استاندارد و ایمنی در کشور بهتر عمل کند و یا اینکه مردم با ایمنی خودرو بیشتر آشنا شوند و حق خود را بدانند.در انتهای این رای گیری نیز امکانات رفاهی خودرو مدنظر قرار گرفته شده که رقمی کمتر از  درصد بوده است.

امکانات ایمنی کمامکانات رفاهیامکانات رفاهی کمانواع خودروهای چینی در ایرانانواع خودروهای چینی در بازار ایرانانواع خودروهای چینی شاسی بلندانواع خودروهای چینی موجود در ایرانانواع خودروهای چینی وارداتیایرادات خودروهای چینیایمنی بدنه پایینبازار دست دوم خودروهای چینیبهترین خودروهای چینی بازار ایرانبهترین خودروی چینی بازار ایرانبهترین خودروی چینی موجود در ایرانجدیدترین خودروهای چینی در ایرانجدیدترین خودروهای وارداتی چینی به ایرانچرا خودروی چینیخدمات پس از فروش خودروهای چینیخودروهاي چيني بازار ايرانخودروهاي چيني وارداتيخودروهاي شاسي بلند چينيخودروهای اتوماتیک چینی موجود در ایرانخودروهای جدید چینی در ایرانخودروهای جدید چینی در بازار ایرانخودروهای جدید چینی سایپاخودروهای جدید چینی وارداتیخودروهای چین در ایرانخودروهای چینیخودروهای چینی اتوماتیکخودروهای چینی ایرانخودروهای چینی ایران خودروخودروهای چینی ایرانیخودروهای چینی بازار ایرانخودروهای چینی جدید بازار ایرانخودروهای چینی در ایرانخودروهای چینی در بازار ایرانخودروهای چینی سایپاخودروهای چینی شاسی بلندخودروهای چینی شرکت سایپاخودروهای چینی موجود در ایرانخودروهای چینی موجود در بازار ایرانخودروهای چینی وارداتیخودروهای چینی وارداتی ایرانخودروهای چینی وارداتی به ایرانخودروهای چینی وارداتی در ایرانخودروهای شاسی بلند چینی موجود در ایرانخودروی جدید چینی سایپاخودروی چینی اتوماتیکخودروی چینی ایران خودروخودروی چینی در ایرانخودروی چینی سایپاخودروی چینی شاسی بلندخودروی چینی یا ایرانیدلایل ضعف حودروی چینیضعف اصلی خودروهای چینیظاهر خودروی چینیعکس خودروهای شاسی بلند چینیفروش خودروهای چینی سایپاقیمت خودروهای چینی در ایرانقیمت خودروهای چینی در بازار ایرانقیمت خودروهای چینی سایپاقیمت خودروهای چینی شاسی بلندقیمت خودروهای چینی موجود در ایرانقیمت خودروهای چینی وارداتیقیمت خودروی چینی سایپاقیمت روز خودروهای چینی موجود در ایرانقیمت ماشینهای چینی شاسی بلندکیفیت خودروهای چینی موجود در ایرانلیست خودروهای چینی در ایرانلیست خودروهای چینی در بازار ایرانلیست خودروهای چینی موجود در ایرانلیست خودروهای چینی وارداتیماشینهای چینی شاسی بلندماشینهای چینی موجود در ایرانمشخصات خودروهای چینی سایپامشخصات فنی گیربکس ضعیفمشکلات خودروهای چینیمقایسه خودروهای چینی در ایرانمقایسه خودروهای چینی شاسی بلندمقایسه خودروهای چینی موجود در ایراننظر سنجینظر سنجی اروندپلاک
نظرات (0)
ارسال نظر