بررسی تخصصی کیا اوپتیما استیشن مدل 2017 ( Kia Optima Sportswagon)

 کیا اوپتیما استیشن خودرویی از نوع موتور جلو، با محور جلو است که ظرفیت حمل ۵ مسافر را دارد و در کلاس ۴ درب هاچ بک قرار می گیرد.از مشخصات خوب این خودرو باید به ظاهر زیبا و خانواده پسند ،فضای مناسب برای سفر ، دینامیک مناسب  و از مشخصات منفی این خودرو نیز باید به شتاب کمش نسبت به سدان این خودرو  اشاره داشت.

 کیا اوپتیما استیشن مدل ۲۰۱۷ را با قیمت ۲۲،۹۹۰ دلاری و با توجه به کلاس و رده قرار گیری خودور باید به رقبایی که در زیر به ترتیب آورده ایم رقابت کند.در ضمن این خودرو در رقابت با ۱۱ رقیب زیر در رتبه ۵ قرار دارد:

  • ۱. مزدا مزدا ۶                      قیمت: دلار ۲۲،۳۳۰ – دلار ۳۱،۰۳۰
  • ۲. شورلت مالیبو                  قیمت: دلار ۲۲،۵۰۰ – دلار ۳۱،۷۹۵
  • ۳. هوندا                               قیمت: دلار ۲۳،۰۴۰ – دلار ۳۵،۵۱۵
  • ۴. تویوتا کمری                     قیمت: دلار ۲۳،۹۳۵ – دلار ۳۲،۲۳۵
  • ۵. کیا اوپتیما                       قیمت: دلار ۲۲،۹۹۰ – دلار ۳۶،۸۹۰
  • ۶. هیوندای سوناتا               قیمت: دلار ۲۲،۱۳۵ – دلار ۳۹،۴۳۵
  • ۷. فورد فیوژن                    قیمت: دلار ۲۳،۶۲۵ – دلار ۳۶،۶۰۵
  • ۸. نیسان آلتیما                    قیمت: دلار ۲۳،۳۳۵ – دلار ۳۳،۵۲۵
  • ۹. فولکس واگن Passat     قیمت: دلار ۲۳،۲۶۰ – دلار ۳۷،۶۵۵
  • ۱۰. سوبارو میراث              قیمت: دلار ۲۲،۵۴۰ – دلار ۳۰،۷۴۰
  • ۱۱. کرایسلر ۲۰۰                قیمت: دلار ۲۳،۲۱۰ – دلار ۳۲،۸۸۰

 کیا اوپتیما استیشن از نمای جلو تا ستون B تقریبا همان اپتیما سدان است اما از آنجا به بعد سقف کشیده تر، ستون D نه چندان زیبا و چراغهای عقب ظاهری کشیده تر و افی تر پیدا می کنند.  کیا اوپتیما استیشن هم عرض، طول و ارتفاع برادر سدان خود است.   اوپتیما استیشن در بحث طراحی دارای تغیرات جدید در  جلوپنجره مشبک ، گلگیرهای باز طراحی، چراغ‌های LED جدید  و رینگ‌های آلیاژی جدید است.

ابعاد  کیا اوپتیما استیشن جدید بترتیب شامل فاصله ی دو محور: ۱۱۰.۴ (اینچ) طول: ۱۹۱.۱ (اینچ)  عرض: ۷۳.۲ (اینچ)  ارتفاع: ۵۷.۹ (اینچ)   و وزن ۳،۶۰۰ پوند است.

در زیر کاپوت کیا اوپتیما استیشن یک پیشرانه ی  ۱۶۸۵ سی سی با قدرت ۱۳۹ اسب بخار @ ۴۰۰۰ دور در دقیقه و همچنین  گشتاور ۲۵۱ پوند فوت @ ۱۷۵۰ دور در دقیقه قرار دارد که توسط یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی به محور جلو منتقل می شود.همین موتور با این وزن و قدرت می تواند به شما شتاب ۰ تا ۱۰۰ در حدود ۹.۸-۱۰.۷ ثانیه با توجه به نوع گیربکس بدهد و در ادامه به بیشترین سرعت ۱۲۵ مایل در ساعت دست پیدا کند.

گالری تصاویر  کیا اوپتیما استیشن مدل ۲۰۱۷

  کلیه حقوق برای وب‌سایت اروند پلاک محفوظ است.استفاده از مطالب وب‌سایت اروند پلاک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.
ترجمه : ابوالفضل نوری مهندس مکانیک جامدات و نویسنده سایت اروند پلاک
2017 Kia Optima2017 Kia Optima Sportswagonkia OptimaKia Optima SportswagonKia Optima Sportswagon 2017Kia Optima Sportswagon specsبرررسی تخصصی کیا اوپتیما استیشنبررسی تخصصی کیا اپیتیمابررسی تخصصی کیا اپیتیما 2017بررسی تخصصی کیا اپیتیما استیشن مدل 2017بررسی تخصصی کیا اپیتیما مدل 2017بررسی تخصصی کیا اوپتیما استیشن مدل 2017کیا اپیتیماکیا اپیتیما 2017کیا اپیتیما استیشنکیا اپیتیما استیشن 2017کیا اپیتیما مدل 2017کیا اوپتیما استیشنکیا اوپتیما استیشن 2017
نظرات (0)
ارسال نظر