شرط واردات خودروهای بالای 2500 سی سی

رییس مجمع واردات، ارایه مجوز انحصاری واردات برخی کالاها توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت را غیر‌قابل قبول، زشت و رانت‌خواری دانست.
محمد‌حسین برخوردار در بازدید از بیستمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها درباره ارایه مجوز انحصاری واردات برخی کالاها توسط وزارت صنعت گفت: مجمع واردات اگر مجوز انحصاری به یک شرکت برای واردات کالایی داده شود را قبول ندارد و اگر انحصار واردات در اختیار یک شرکت باشد، کاری زشت و رانت خواری است.
رییس مجمع واردات در مورد آخرین تصمیمات برای واردات خودرو به کشور گفت: همچنان ورود خودروهایی با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی به کشور ممنوع است، اما خودروهای با این حجم موتور که میزان مصرف آنها ۶ لیتر یا کمتر از ۶ لیتر باشد، بدون مانع است؛ مگر اینکه نیاز ارزی کشور به نحوی باشد که نیازی به واردات این کالاها هم نباشد.
وی اضافه کرد: خودرو‌سازان باید در جهتی اقدام کنند که کیفیت خود را ارتقا دهند و سطح مصرف را پایین بیاورند تا خودرویی مطابق با شأن کشور تولید کرده و بفروشند. از سوی دیگر، فقط تولید یک محصول مهم نیست، بلکه رضایت مشتری، صدمات احتمالی پس از مصرف آن در جامعه، ایمنی، هزینه‌های پس از خرید و غیره نیز مهم است و تولید‌کنندگان خودرو در کشور باید به این موضوع اهمیت دهند.
برخوردار عنوان کرد: البته در چند سال اخیر تحت تحریم‌های سختی قرار گرفته بودیم، اما در حال حاضر خودرو‌سازان برنامه هایی برای ارتقای کیفی تولیدات داخلی همراه با مدل‌ها و ایمنی بیشتر را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

نظر شما اروند پلاکی ها در این باره چیست ؟

منبع : مهر

تخفیف واردات خودرو برای معلولانتعرفه واردات خودروجانبازانخودروهای بالای 2500دانشجویانشرایط واردات خودرو برایشرط واردات خودروهای بالای 2500 سی سیقوانین واردات خودروواردات خودروواردات خودرو بالای 2500
نظرات (6)
ارسال نظر
  • مهرداد

    سلام
    آیا برای خریدن ماشین پلاک اروند باید ساکن آبادان و خرمشهر باشیم؟
    والا جدیدا این شایعه راه افتاده

    • محمد احمدی

      سلا مهرداد جان ، خیر دوست عزیز ، ولی متاسفانه سوء استفاده هایی هم از این مسئله شده

  • آرش

    محمد جان قیمت سوناتا ۲۰۱۵ فول آپشن و مدل پایه چنده؟ راستش من تبدیل قیمت رو بلد نیستم اگه زحمتی نیست خودتون قیمت رو به تومان بگید ممنون میشم.

  • رضا

    سلام آقای احمدی
    ممنون میشم اگه قیمت آپشن فرمان Dدر اپتیما و “درایو مد” آن را برام استعلام کنید؟

  • آرش

    یعنی خودروی بالای ۲۵۰۰ سی سی به منطقه هم وارد نمیشه؟

    • محمد احمدی

      سلام ارش جان ، منظور خودروهای پلاک ملی هست، برای ورود خودروهای ۲۵۰۰ سی سی با پلاک ناطق ازاد مشکلی وجود نداره