بررسی تخصصی پورشه پانامرا توربو شارژ مدل 2017 (PORSCHE PANAMERA TURBO)

نسل دوم پورشه پانامرا توربو شارژ تحت عنوان یک سدان چهار درب در سال جدید معرفی شد.خودرویی که از نوع چهارچرخ محرک است و برای اولین بار به گیربکس ۸ سرعته ی (PDK) و جعبه دنده دوبل کلاچ مجهز شده است.

در نگاه اول گویا این خودرو همان مدل سال قبل است و دست خوش تغیرات ظاهری نشده است اما باید این مسئله را بدانید که همیشه تیم پورشه به عنوان استاد ریز کاری دست پر می آید.

در فیس جلوی این خودرو طراحی داخلی چراغ ها به کلی متحول شده است و طبیعتا سپر و گلگیرهای نیز دوباره طراحی شده اند، همچنین در نمای بغل شاهد اضافه شدن چند خط تیز و محکم بر روی بدنه هستیم، جایی که در نسل قبلی به دلیل سادگی و تحدب بیش از حد مورد انتقاد بود.

در نمای پشتی این خودرو اولین چیزی که ما می بینیم استفاده از طراحی  وصل بودن دو چراغ باریک به یکدیگر هستیم. این نوار باریک LED می تواند به مهمترین نکته برای شناسایی نسل جدید از نسل قدیمی تبدیل شود.

در کنار نکات گفته شده در زمینه طراحی خودرو باید به اضافه شدن خطوط کلی و حجم پردازی به قسمت صندوق عقب اشاره کنیم،جایی که همیشه مورد انتقاد طرفداران این خودرو بود.

در داخل کابین هنوز هم متوجه ارزش دادن شرکت پورشه به استفاده از کلید های سنتی هستیم.دارا بودن تعداد زیادی از دکمه های کنترلی نسل قبلی که کنسول میانی را شبیه به کابین هواپیماهای مسافربری کرده بودند، حالا رفته اند و در کنار و پشت صفحه های نمایشگر لمسی و اندروید اوتو جا خوش کرده اند.

صفحه نمایش آنالوگ جهت نمایش اطلاعات گشتاورخودرو در پشت صفحه کیلومتر بروز شده که در دو سمت این صفحه می توانید دو جفت صفحه نمایش دیگر با ابعاد ۷ اینچ را مشاهده کنید چپ مربوط به سرعت و سمت راست نیز مربوط به اطلاعت مهم خودرو و کمکی راننده است.اطلاعاتی نظیر دید در شب ، و غیره.

در وسط داشبورد یک مانیتور ۱۲.۳ اینچی با کیفیت فول اچ دی قرار داده شده است که شما را علاوه بر پخش سیستم های مولتی مدیا و صوتی به انواع گوشی های هوشمند،مکان یاب ،پارکینگ یاب ، قیمت سوخت، رویدادهای محلی، اطلاعات پرواز، و حتی توییتر وصل می کند.

سیستم شاسی  پورشه پانامرا توربو شارژ دوباره طراحی شده است که سبب افزایش قابلیت عملکرد خودرو شده اند.از ویژگی های جدید این خودرو می توانیم به سیستم فرمان پذیری محور عقب،سیستم  تعلیق تطبیقی سه جداره،  کنترل دینامیک شاسی اسپرت پورشه (PDCC ) را نام برد که این سیستم می تواند به تجزیه و تحلیل زمان شتاب طولی، جانبی و عمودی در وضعیت رانندگی شرایط آینده را محاسبه کند و با ایجاد ارتباط با تمام سیستم های شاسی از طریق مدیریت تعلیق (PASM)  و یک سیستم کنترل دمپر الکترونیکی خودرو را در بهترین وضعیت در حالت های مختلف قرار دهد.

سیستم PASM یا کنترل دمپر الکترونیکی به شما  اجازه می دهد تا حالت های مختلف رانندگی را بسته به نوع استفاده انتخاب کنید.حالت های رانندگی عادی، اسپرت، اسپرت پلاس و سینگل فردی از جمله ی این حالت ها هستند.

از دیگر بروز رسانی ها در پورشه پانامرا توربو شارژ جدید می توان  به تنظیم سیستم اگزوز و اسپویلر قابل تنظیم اشاره کرد که تمامی این تغیرات به صورت گرافیکی می توانید در صفحه نمایش لمسی و بصورت انیمیشن مشاهده کنید.

 پورشه پانامرا توربو شارژ مدل ۲۰۱۷  دارای موتور بی توربو با حجم ۴.۰ لیتری و ۸ سیلندر است که می تواند به راننده خروجی قدرت  ۵۵۰ اسب بخار  و گشتاور  ۵۶۷ پوند فوت (۷۷۰ نیوتن متر)را  بدهد.این قدرت و گشتاور توسط جعبه دنده دوبل کلاچ و  گیربکس ۸ سرعته به چرخ ها منتقل می شود و می تواند شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر فقط ۳.۴ ثانیه سرعت و بیشترین سرعت ۳۱۰ کیلومتر در ساعت را بدست آوردن.

 پورشه پانامرا توربو شارژ دارای وزن ۴۳۹۸ پوند  با قابلیت حمل ۴ سرنشین است که دارای قیمت پایه ۱۴۶.۹۰۰۰ دلار و فول آپشن ۱۸۲.۵۳۵ دلار است.

گالری تصاویر پورشه پانامرا توربوشارژ مدل ۲۰۱۷


کلیه حقوق برای وب‌سایت اروند پلاک محفوظ است.استفاده از مطالب وب‌سایت اروند پلاک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

ترجمه : ابوالفضل نوری مهندس مکانیک جامدات و نویسنده سایت اروند پلاک

Porsche Panamera 2017PORSCHE PANAMERA TURBOPORSCHE PANAMERA TURBO 2017آپشن های پورشه پانامرا 2017بررسی تخصصی پورشه پانامرابررسی تخصصی پورشه پانامرا 2017بررسی فنی پورشه پانامرا توربوپورشه پانامراپورشه پانامرا توربوشارژپورشه پانامرا توربوشارژ 2017پورشه پانامرا توربوشارژ مدل 2017
نظرات (0)
ارسال نظر