اگرچه به نظر بسیاری توئین توربو و بایتوربو تفاوتی با یکدیگر ندارند و هر دو بیانگر یک ترکیب هستند اما تفاوتی جزئی میان این دو سیستم توربو وجود دارد. بایتوربو به معنای استفاده از دو توربوشارژر مختلف در یک موتور است درحالیکه توئین توربو استفاده از دو توربوشارژر یکسان معنی میدهد. بهتر است کمی سادهتر بیان کنیم. در سیستم بایتوربو پیشرانه دو توربوشارژر با اندازههای مختلف مجهز میشود؛ یعنی یک توربوشارژر کوچک و یک توربوشارژر بزرگ. توربوشارژر کوچک در دور موتور پایین و هنگامیکه گازهای اگزوز هنوز فشار زیادی ندارند مورداستفاده قرار میگیرد و چون دارای توربین کوچکتری است با فشار گاز پایین هم سریعاً دور گرفته و هوا را به پیشرانه تزریق میکند؛ اما پس از بالا رفتن دور موتور، توربوشارژر کوچک غیرفعال شده و توربوشارژر بزرگتر وارد مدار میشود. بدین ترتیب پدیدهٔ تأخیر توربو تا حد زیادی از بین میرود چراکه در هر دور موتوری حداقل یکی از توربوشارژرها فعال هستند.
اما در سیستم توئین توربو، هر دو توربوشارژر کاملاً یکسان بوده و یک اندازه دارند. در این سیستم هر دو توربوشارژر همزمان فعال هستند. سیستم توئین توربو عمدتاً در پیشرانههای V شکل مورداستفاده قرار میگیرد و هر یک از توربوشارژرها هوای موردنیاز یک ردیف از سیلندرها را تأمین میکنند. مثلاً در یک موتور V8 یک توربوشارژر هوای چهار سیلندر سمت چپ و توربوشارژر دیگر هوای چهار سیلندر سمت راست را تأمین میکند؛ بنابراین در این سیستم همچنان کمی تأخیر توربو وجود دارد که البته خودروسازان معتبر با استفاده از تکنولوژیهای جدید این تأخیر را به حداقل ممکن رساندهاند.