وانت فورد F-250 با تیونینگ فورجیاتو

فورد F-250 در حالت استاندارد، یکی از قدرتمندترین وانت‌های جهان است. این خودرو با تیونینگ شرکت رینگ‌سازی فورجیاتو، شکل تازه‌ای به خود گرفته است.

هرچند مدل F-150 مثل سال‌های گذشته، پرفروش‌ترین وانت دنیا محسوب می‌شود؛ مدل F-250 به‌عنوان برترین وانت فول سایز و قدرتی جهان شناخته می‌شود. این خودرو در کلاس وانت‌های پیکاپ مخصوص کارهای سخت ((Heavy Dutyy) قرار می‌گیرد و معمولا در بررسی‌های کارشناسی، بالاترین امتیاز فنی را در مقایسه با دیگر خودروهای شاخص این کلاس، مثل شورولت سیلورادو ۲۵۰۰HD، دوج رم ۲۵۰۰ و نیسان تیتان XDD کسب می‌کند.

این یک واقعیت است که تیونینگ و تغییر شکل وانت‌ها، به اندازه‌ی بهینه‌سازی خودروهای اسپرت، مورد توجه بازار جهانی قرار نمی‌گیرد. در این موارد، معمولا محصول نهایی به یک شاسی‌بلند لوکس تبدیل می‌شود و حالت وانت را از دست می‌دهد؛

اما این‌بار به نظر می‌رسد شرکت فورجیاتو در تغییر ظاهر وانت درشت‌هیکل فورد موفق عمل کرده باشد و حاصل کار، علاقه‌مندان وانت‌های آمریکایی را خوشحال کند.

این خودرو حاصل همکاری چند شرکت مختلف است. علاوه بر رینگ‌های ۲۶ اینچ فورجیاتو که با ترکیب رنگ سیاه و قرمز جایگزین رینگ‌های ۱۸ اینچ استاندارد شده‌اند و نقش زیادی در زیبایی F-250 دارند، بدنه‌ی آن توسط TS Design باز طراحی شده است تا بزرگ‌تر و با ابهت‌تر به نظر برسد.

آنچه واضح به نظر می‌رسد، اعمال تغییر در سیستم تعلیق و فنربندی این وانت است که باعث می‌شود رینگ‌های فورجیاتو با کاهش ارتفاع خودرو، بیش از پیش جلب توجه کنند.

مسلما با این ظاهر جدید، نمی‌توان از محصول فورجیاتو توقع حرکت در مسیرهای سخت و خارج جاده داشت؛ اما به‌عنوان یک خودروی لوکس با توانایی‌های فنی خاص، همچنان می‌توان روی آن حساب کرد.

پیشرانه‌ی استاندارد F-250 از نوع ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری است که بدون توربوشارژ ارائه می‌شود. قدرت این مدل ۳۸۵ اسب بخار است و گشتاور ۵۸۳ نیوتن‌متر فراهم می‌کند. این وانت با کمترین آپشن‌ها و بدون سیستم دو دیفرانسیل، ۲۶۰۰ کیلوگرم وزن دارد؛ اما ظرف ۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

قیمت نهایی محصول فورجیاتو اعلام نشده است؛ اما نسخه‌ی استاندارد F-250 با حداقل آپشن‌ها در حدود ۳۳ هزار دلار قیمت دارد. این خودرو همراه آپشن‌های کامل و پیشرانه‌ی ۶.۷ لیتری توربودیزل، با قیمتی نزدیک به ۶۵ هزار دلار فروخته می‌شود.

نمونه‌ی دیزلی وانت فورد، علاوه بر توربوشارژر، به اینترکولر مجهز است و با قدرت ۴۴۰ اسب بخار و گشتاور باورنکردنی ۱۲۵۴ نیوتن‌متر، یکی از قوی‌ترین وانت‌های جهان به‌حساب می‌آید.

منبع CARSCOOPS
CAR PICKUPFORD SPORTTRUCKS CARtuningوانت فورد F-250
نظرات (0)
ارسال نظر