راهنمای جامع و کاربردی واردات خودرو ،عمومی، مناطق آزاد، معلولان و جانبازان

 راهنمای جامع و کاربردی واردات خودرو برای پلاک ملی ، پلاک مناطق ازاد ، معلولان و جانبازان

در این مقاله سعی شده نکات و جزییات کمتر بیان شده در مورد واردات خودرو را شرح دهیم ، نحوه وارد کردن خودرو ، نحوه ترخیص خودرو ، ترخیص خودرو در مناطق ازاد ، واردات خودرو برای جانبازان و معلولان ، نحوه محاسبه هزینه های گمرکی ، نحوه واردات خودرو به صورت شخصی ، سود واردات خودرو چقدر است ؟، راهنمای واردات خودرو برای جانبازان و معلولان و سوال هایی که در زمینه واردات خودرو  برای شما پیش امده را پوشش دهیم . 

خرید خودرو از امارات ، کویت ، عمان و …

خرید خودرو از یکی از کشورهای اطراف کویت ، عمان ، امارات و …
دریافت فاکتور خرید کالا و مجوز گواهی مبدا و ارسال خودرو به گمرک و حمل به ایران

مجوزگواهی مبدا چیست ؟

گواهی مبدأ سندی است که کشور تولید کننده ( سازنده ) کالای مورد نظررا مشخص می نماید. این سند توسط اتاق بازرگانی کشور صادر کننده کالا ( کشور فروشنده ) و طبق فرمی که توسط اتاق بازرگانی بین المللی ( ICC ) توصیه شده صادر می گردد

نکاتی که باید در هنگام خرید خودرو  توجه داشته باشید .

  • نمایندگان خودرو در این کشورها در زمینه صادرات فعال نیستند و شما باید از showroom ها و نمایشگاه ها خودرو خریداری نمایید .
  • در صورت خرید از نماینده احتمالا تا ۵ درصد برای شما تخفیف لحاظ خواهند کرد . (چون بیمه و گارانتی اون کشور به درد شما نمیخوره ، بخشی از هزینه رو پرداخت میکنند )
  • در هنگام خرید از نمایشگاه های خودرو باید توجه داشته باشید که خودرو های زیادی با اپشن های نصبی و یا ضربه خورده و رنگ شده و یا کارکرده  وجود دارند که ممکن است به عنوان خودرو صفر و کار نکرده معرفی شوند .
  • برای ورود به کشور کویت نیاز به ویزایی دارید که برای همه در دسترس نیست .
  • در نمایشگاه ها امکان خرید خودرو زیر قیمت نماینده وجود دارد .
  • با توجه به عدم اگاهی و شناخت نسبت به فروشندگان غیرمجاز (نمایشگاه ها ) خرید از نماینده می توانید گزینه مطمئن و مناسب تری برای اشخاصی که برای مصارف شخصی خودرو وارد می کنند باشد  .
  • اگر قصد دارید یک دستگاه خودرو وارد کنید و خودتان شخصا اقدام به مسافرت و خرید نمایید حاشیه سود شما ممکن است صفر و یا بسیار ناچیز باشد .
  • قبل از اقدام به مسافرت از موجود بودن خودرو در کشور مقصد اطمینان حاصل فرمایید .
  • اگر قصد ورود خودرو و استفاده به صورت عمومی (پلاک ملی )دارید قبل از خرید خودرو لیست خودروهای مجاز به ورود را مشاهده فرمایید .
  • سود واردات خودرو به تعداد خودرو وارد شده و نوع خودرو متفاوت است و بسته به خودرو های مختلف بین ۵ تا ۱۰ درصد است .

لیست خودروهای سواری مجاز به ورود در سال ۱۳۹۴

بعد از خرید، خودرو را حمل کرده و به یکی از گمرکات ایران که در زمینه خودرو فعال هستند منتقل میکنید که شامل گمرک خرمشهر ، گمرک بندرعباس ، گمرک شهریار و گمرک بوشهر و ..

  • هزینه حمل خودرو بسته به مقصد و نوع خودرو و اینکه با کانینر و یا به صورت فله حمل شود متفاوت است .
  • قبل از اقدام به ورود خودرو شما باید تصمیم گرفته باشید که خودرو را برای مناطق ازاد و یا برای استفاده به صورت عمومی ( پلاک ملی )می خواهید وارد کنید
  • بر حسب نیاز خود قبض انبار مناطق ازاد و یا خودروهای پلاک ملی را تهیه مینمایید . در صورتی خودروی شما برای استفاده در مناطق ازاد وارد شده و اشتباها در پارکینگ مربوط به خودروهای ملی قرار داده اید برای تغییر قبض انبار نیاز به پرداخت هزینه است .

ترخیص خودرو 

۱. تشریفات گمرکی و ترخیص خودروهای پلاک ملی

برای ترخیص خودرو با پلاک ملی (پلاک عمومی کشور ) شما باید ثبت سفارش خودرو را موجود داشته باشید یا ثبت سفارش را خریداری نمایید . 
ثبت سفارش چیست ؟
فرم درخواست ثبت سفارش  توسط بخش معاونت بازرگانی خارجی وزارت بازرگانی دراختیارمتقاضیان واردات کالا قرار می گیرد، پس از تکمیل اطلاعات مورد نظرو ضمیمه نمودن فاکتور خرید به آن وبا طی مراحل و اخذ مجوزهای قانونی جهت واردات کالا مورد نظرصادر می گردد. در واقع اولسن قدم برای ورود کالا به کشور است البته برای دارندگان کارت های بازرگانی .

انواع کارت بازرگانی :

  1. کارت بازرگانی حقیقی 
  2. کارت بازرگانی حقوقی

برای وارد کردن خودرو شما مانند واردات سایر کالاهای تجاری نیازمند کارت بازرگانی هستید. در غیر اینصورت همانگونه که در بالا ذکر شده شما برای درخواست و ثبت سفارش باید از کارت بازرگانی شخص دیگری استفاده کنید (خرید ثبت سفارش) در ادامه به مزایا و معایب هر کدام می پردازیم 

۱. واردات با کارت بازرگانی شخصی
اگر شما کارت بازرگانی ندارید می بایستی که کارت بازرگانی تهیه کنید. برای داشتن کارت بازرگانی علاوه بر داشتن شرایط لازم برای اخذ این کارت هزینه ای حدود ۵۰۰ هزار تومان بر شما تحمیل می شود. اما شما با اخذ این کارت می توانید علاوه بر ماشین دلخواه خودتان دیگر کالاهای خارجی را به نام خود وارد نمایید. (فقط یک خودرو می توانید وارد کنید )

مزایا :

۱- سند گمرکی ماشین و کارت اولیه خودرو به نام خود شما صادر می شود و علاوه بر آن شما هزینه ای بابت نقل و انتقال مالکیت در دفترخانه اسناد رسمی پرداخت نمی کنید.
۲- مالیات نقل و انتقال به شما تعلق نمی گیرد.
۳- ریسک واردات خودرو با نام شخص دیگری را ندارید
۴- همه فاکتورها و هزینه ها با نام شما صادر می شود و به حل مشکلات مالیاتی شما کمک می کند.
۵- هزینه ای بابت استفاده از کارت بازرگانی دیگران پرداخت نمی کنید.

معایب :
۱- اگر شما کارت بازرگانی نداشته باشید و برای اولین بار می خواهید کارت بازرگانی دریافت کنید هزینه ای نزدیک ۵۰۰ هزار تومان پرداخت می کنید و علاوه بر آن یک هفته می بایستی برای دریافت این کارت وقت بگذارید.
۲- چون خودرو با نام شما وارد می شود مشمول مالیات واردات می شوید
۳- می بایستی در سیستم ثبتارش ، گمرک ثبت شوید.

۲. واردات خودرو با کارت بازرگانی اشخاص دیگر

لازم است بدانید وقتی شما خودروی خود را با استفاده از کارت دیگران وارد می کنید تمام ریسکهای ناشی از این کار را می پذیرید. یعنی صاحب کارت بازرگانی صاحب خودروی شما می باشد و مهمترین اسناد احراز مالکیت به نام صاحب کارت بازرگانی صادر می شود. مگر اینکه شما با نماینده صاحب کارت بازرگانی که اختیار کامل داشته باشد و یا شخص صاحب کارت بازرگانی قرارداد امضا کرده و تضمینات لازم را اخذ نمایید و یا از اشخاص مورد اعتماد خودتان برای این امر استفاده کنید.
اگر شما از کارت بازرگانی اشخاص دیگر استفاده کنید می بایستی برای هر دلار بین ۳۰-۴۰ تومان پول حق استفاده از کارت بازرگانی پرداخت کنید. همچنین می بایستی بابت نقل انتقال خودرو هزینه دفترخانه و مالیات نقل و انتقال پرداخت کنید.

مهمترین حسن استفاده از کارت بازرگانی اشخاص دیگر این است که شما دیگر مالیاتی بابت واردات خودرو پرداخت نمی کنید و این مالیات بر عهده صاحب کارت بازرگانی می باشد.

سپس به مرحله پرداخت عوارض خودرو و حقوق گمرکی می رسیم . که بر اساس ارزش گمرکی هر خودرو متفاوت است برای اطلاع از نحوه محاسبه هزینه های گمرکی لینک های زیر را مشاهده فرمایید . 

سپس هزینه های ، خودروهای فرسوده ( تبصره ۱۳ ) پلاک گذاری ، بیمه ، هزینه ترخیص کار ، هزینه ثبت سفارش که هر کدام بسته به نوع خودرو متفاوت است . برای سهولت در محاسبات شما برخی از خودروهای پر فروش را برای شما محاسبه نموده ایم که می توانید از لینک های زیر مشاهده کنید :

کل زمان ترخیص خودرو از زمان ورود به گمرک تا پلاک گذاری نهایتا یک هفته خواهد بود . امکان وارد کردن خودروهای کارکرده وجود دارد (کم کارکرد و ترجیحا مدل همان سال)

 

۲. تشریفات گمرکی و ترخیص خودروهای پلاک مناطق ازاد 

این بخش به نحوه وارد کردن خودرو به منطقه ازاد اروند می پردازیم . که به مراتب ترخیص خودروهای مناطق ازاد ساده تر از خودروهای پلاک ملی است . 

بعد از خرید خودرو  و حمل به گمرک خرمشهر باید از منطقه ازاد اروند قبض انبار تهیه کرده و خودرو را در پارگینک های مربوط به منطقه ازاد اروند منتقل کنید . ثبت سفارش در مناطق ازاد با خودروهای ملی متفاوت است و نیاز به کارت بازرگانی برای ورود خودرو با مصارف شخصی نیست و هر شخص می تواند سالانه یک خودرو وارد کند . 

پرداخت عوارض در مناطق ازاد نیز با خودروهای ملی متفاوت است، هزینه های ترخیص خودرو با پلاک اروند به شرح زیر است 

عوارض ورود خودرو برای خودروهای مدل ۲۰۱۵ برابر ۵ درصد ارزش گمرکی خودرو و برای خودروهای با مدل ۲۰۱۴ برابر ۱۰ درصد ارزش گمرکی خودرو می باشد . هزینه های دیگری مانند هزینه بیمه شخص ثالث ، بیمه تضمین ، جی پی اس ، پلاک گذاری ، انبار داری و .. به این مبلغ اضافه خواهد شد . 

که برای برای سهولت در محاسبه این هزینه ها نرم افزار هایی تهیه شده و در قسمت های مختلف وب سایت موجود است که از ادرس زیر میتوانید مشاهده فرمایید . 

ضمنا خودروهای نهایتا یکسال کارکرده پلاک اروند را میتوانید به پلاک ملی تبدیل نمود در صورتی که در لیست خودروهای مجاز به ورود که در بالا گفته شده باشند ، و هزینه های ترخیص پلاک ملی که در ابتدای مطلب (ابتدای مطلب قسمت ۱ ترخیص خودرو) توضیح داده شد پرداخت شود . همچنین توجه داشته باشید که به خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی مرخصی تعلق نمی گیرد و خودروهای کروکی هم شماره گذاری نمی شوند . 

 

۳. تشریفات گمرکی و ترخیص خودروهای پلاک ملی برای جانبازان و معلولان 

در این بخش به نحوه ترخیص و هزینه های پرداختی جانبازان و معلاولان عزیز می پردازیم . 

  • جانبازان بالای ۷۰ و معلولان از ۳۰ میلیون تومان هزینه های حقوق گمرکی و هزینه های خودروهای فرسوده (تبصره ۱۳ ) و پلاک گذاری معاف هستند که برای دریافت این تخفیفات باید به ستاد جانبازان و بهزیستی مراجعه نمایند . 
  • هزینه های ثبت سفارش پرداخت نمی کنند و نیاز به کارت بازرگانی ندارند . 
  • برای ثبت سفارش باید فاکتور خودرو را از فروشنده خودرو تهیه و سپس با مجوز خود ثبت سفارش نمایند . 
  • جانبازان و معلولان عزیز هم باید لیست خودروهای مجاز به ورود که در ابندا مطلب ذکر شده را مشاهده نمایند و خودروی مورد نظر خود را از ان لیست انتخاب نمایند . 
  • برای محاسبه هزینه های پرداختی هزینه های ترخیص با پلاک ملی را مشاهده نموده (ابتدای مطلب قسمت ۱ ترخیص خودرو ) و تخفیفات خود را از ان کسر نمایید . 

 

نویسنده مقاله : محمد احمد ی

این مقاله توسط اروند پلاک تهیه شده و هرگونه استفاده از این مطلب فقط با ذکر منبع ، نام نویسنده و ادرس وب سایت مجاز است . 

اگر این مطلب مفید است برای دوستان خود ارسال کنید

benz uae priceford uae pricehyundai uae pricekia cerato uae pricekia uaetoyota uae priceتشریفات گمرکی و ترخیص خودروهایجانبازان بالای 70چجوری خودرو وارد کنمچگونه خودرو وارد کنمخرید خودرو از اماراتراهنمای جامع و کاربردی واردات خودرو برای پلاک ملی ، پلاک مناطق ازاد ، معلولان و جانبازانراهنمای خرید خودرو از اماراتراهنمای خرید خودرو از عمانراهنمای خرید خودرو از کویتراهنمای واردات خودرو از اجمانراهنمای واردات خودرو از اماراتراهنمای واردات خودرو از جانبازانراهنمای واردات خودرو از دبیراهنمای واردات خودرو از دیرهراهنمای واردات خودرو از عمانراهنمای واردات خودرو از کرهراهنمای واردات خودرو از کویتراهنمای واردات خودرو از مناطق ازادراهنمای واردات خودرو معلولانراهنمای ورادات خودرو از اماراتراهنمای ورادات خودرو از چینراهنمای ورادات خودرو از عراقراهنمای ورادات خودرو از عمانراهنمای ورادات خودرو از کرهراهنمای ورادات خودرو از کویتسود واردات خودرو چقدر است ؟کلیه هزینه های گمرکی و ترخیص تا پلاک گذاری خودروهای سواری بی ام دبلیو مدل 2014 و 2015 BMWمدارک لازم جهت دریافت کارت بازرگانی حقیقینحوه ترخیص خودرونحوه وارد کردن خودرونحوه واردات خودرو به صورت شخصینکاتی که باید در هنگام خرید خودرو توجه داشته باشید .هزینه های ثبت سفارشواردات خودروواردات خودرو 94واردات خودرو از دبیواردات خودرو ازاد شدواردات خودرو ایرانیان مقیم خارجواردات خودرو توسط کمیته امدادواردات خودرو جانبازانواردات خودرو دانشجوییواردات خودرو دست دومواردات خودرو شخصیواردات خودرو کارکردهواردات خودرو هیبریدی
نظرات (315)
ارسال نظر
  • King Cyrus

    سلام

    ۱)
    BMW i8 که هیبریدی است هم شامل ۴۰ الی ۵۵ درصد واردات برای پلاک ملی می شود یا نه؟
    من شنیده ام بین ۱۳ الی ۱۷ درصد عوارض پرداخت میکنید.(به دلیل هیبریدی بودن عوارض کمتری باید پرداخت شود).

    ۲)
    اگر این خودرو از آلمان خریداری شود شرایط چگونه خواهد بود؟

    ۳)
    آیا با کارت بازرگانی یک نفر می توان ۲ خودرو هیبریدی (i8 و i3) وارد کرد؟

    (مصرف شخصی دارم برای تهران)

    • ابوالفضل نوری

      ۱-هیبرید خیر.شامل نمیشود
      ۲.فرقی نمیکنه.فقط آمریکا مورد تایید نیست.
      اگر ثبت سفارش دارین و می تونید گیر بیارید مشکلی نیست.

  • arsa

    ارزش گمرکی خودرو های منطقه ازاد چه کسی تعیین میکنه

  • arsa

    پلاک گذاری ۴,۰۰۰,۰۰۰. /۴۰۰هزارتومن یا ۴۰ هزار تومن

  • arsa

    ۱ پلاک گذاری ۴,۰۰۰,۰۰۰

    ۲ نصب GPS 6,500,000

    ۳ ایاب و ذهاب ۵,۰۰۰,۰۰۰

    ۴ انبارداری به ازای هر روز ۳۰۰,۰۰۰

    ۵ احراز سکونت ۲,۰۰۰,۰۰۰

    ۶ بیمه شخص ثالث برای خودرو ۴ سیلندر ۷,۳۶۰,۰۰۰

    ۷ بیمه شخص ثالث برای خودرو ۶ سیلندر ۹,۰۰۰,۰۰۰

    ۸ گمرکی خودرو ۲۰۱۴ میزان ۱۰% ارزش خودرو

    ۹ گمرکی خودرو ۲۰۱۵ میزان ۵% ارزش خودرو

    ۱۰ بیمه تضمین جهت کلیه خودروها میزان ۱% ارزش خودرو

    ۱۱ هزینه کشتیرانی ۱۲,۰۰۰,۰۰۰

    به ریال یا تومن

  • مهران

    درود. مهران آذربایجانی معلول ۹۶ درصد هستم لطفا متن مصوبه دولت در ورود اتومبیل برای مغلولین بالای ۷۰ درصد و جانبازان در سال ۹۴ را بر روی سایت خود قرار دهید

  • مهران

    درود. مهران آذربایجانی معلول ۹۶ درصد از کرج هستم. لطفا قانون مصوب شده از سوی ردولت محترم درباره حق ورود یک اتومبیل از خارح برای معلولین بالای ۷۰ درصد و جانباازان را به طور کامل در سایت خوبتان قرار دهید تا بتوانم برای بهزیستی کشور فکس کنم و حق خود را از آنان با یاری خدا و شما دریافت نمایم. با سپاس

    • ملکی

      سلام آقا مهران
      این مسوبه در دوران اقای احمدی نژاد به معلولین داده شده البته با قرعه کشی به ۴۷۰۰ نفر الان دیگه واسه اقدام و پیگیری دیر و فایده ندارد.

  • همایون

    سلام خدمت شما آقای نوری خواستم مشخصات مدل فول آپشن رنو داستر بهمراه قیمتش رو توسایت بزنید ممنون میشم

  • همایون

    سلام بنده با نظر دوستمون موافقم همون طرح قبلی سایت بهتر وقابل دسترستراست

  • کارون

    سلام . چه خودروهایی پلاک ملی نمیشن

    • ابوالفضل نوری

      مدل تا دو سال قبل فقط پبلاک میشه.
      مثلا ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵
      کم کار کرد باشه
      نولید و مونتاژ داخل نباشه ازش
      تو لیست مجاز باشه
      و آمریکایی هم نباشه

  • mohammad taghi asadi

    سلام.میخواستم بگم همون مدل سایت قدیمی خیلی بهتر بود. همه چیز دم دست بود.به نظر من الان زیاد خوب نشده.من اون اولی رو ترجیح میدادم.

    • ابوالفضل نوری

      سلام محمد جان ممنون از نظرات شما.اتفاقا بیار خوشحال می شویم که کاربران دیگر همچون شما در مورد این مسئله نظر خودشون رو بگن.
      البته ما به صورت آزمایشی قرار دادیم.

  • کارون

    سلام و خسته نباشید به مدیران سایت
    سوال :
    ۱. مزدا ۶ و مزدا cx5 اجازه دارن پلاک ملی بشن ؟
    ۲.مدلهای ۲۰۱۶ کی اجازه ورود به بازار کشور رو دارن ؟
    با تشکر

    • ابوالفضل نوری

      سلام.مزدا کلا پلا نمیشوند
      ۲۰۱۶ رو هم تجربی میگم که نزدیک به برج ۶ میشه انتظار داشت لیست مجاز ورود اعلام بشود

  • مهدی

    سلام بنده یک ماشین سوناتا ۲۰۱۴ خریداری کرده ام ایا میتوانم سال ۲۰۱۷ انرا پلاک ملی بکنم با تشکر

  • سعید

    باسلام برای معلولین می توانند ماشین ۲۰۱۴ پلاک اروند را به پلاک ملی تبدیل کنند و از تخفیفات استفاده کنند؟ ماشین را از شخص دیگری بخرند

    • ابوالفضل نوری

      با عرض سلام خدمت شما دوست عزیزم سعید جان
      جواب اول اینه که برای تبدیل به پلاک ملی قوانین یکی هست یعنی شما ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ رو می توانید پلاک کنید و تا انتهای ۲۰۱۵ مبلادی زمان دارید.
      بله مشکلی نیست

  • محمد

    سلام
    لطفا مطلب کاملی بگید چطوری میشه مرخصی گرفت از صفر تا صد و همه چیز گفته باشه ممنون

    • محمد

      آقای احمدی چرا جواب نمیدید؟

      • سهیل

        برای اقدام به گرفتن مرخصی
        باید کپی پروانه ی خوردو رو ببرید گمرک خرمشهر
        و بگذرید تو نوبت که بعد یک ماه نوببتون بشه برا پلاک گذر

  • احسان

    سلام
    نوشته اید:*”مهمترین حسن استفاده از کارت بازرگانی اشخاص دیگر این است که شما دیگر مالیاتی بابت واردات خودرو پرداخت نمی کنید و این مالیات بر عهده صاحب کارت بازرگانی می باشد.”*

    سوال من اینست که این مالیات (برعهده صاحب کارت) چقدر است و چگونه محاسبه می شود؟
    با تشکر

  • محمد

    یه سوال داشتم اگرجوابم بدید ممنون میشم .کوروت c7 دونوع .است کوپه و کروک.ایا کروک کوروت c7 شبییه پورشه باکسترکه سقفش شبیه پارچه یا کروک کوروت c7 شیبه بی ام دبیلوz4 سقف اتومات

  • محمد

    یه سوال اونم ارزش گمرکی خودرو……میزان ۱۰% ارزش خودرو.گمرک ازگجامیفهمه ارزش ۱۰درصدخودرو.ازطریق.فاکتورخریدیا کارشناس ها

  • آرش

    آقای احمدی منظورم اینه که بعد از ۶ ماه که ماشینو تحویل دادیم پولی که واسه ماشین گذرموقت میدیم چی میشه ؟

  • محمد

    یه سوال اونم ارزش گمرکی خودرو……میزان ۱۰% ارزش خودرو.گمرک ازگجامیفهمه ارزش ۱۰درصدخودرو.ازطریق.فاکتورخریدیا کارشناس ها

    • ابوالفضل نوری

      ارزش سیف خودرو رو ۱۰ درصد می گیرن که اون هم سالیانه منتشر میشه برای تمام خودرو های مجاز

  • محمد

    مطلب راهنمای جامع و کاربردی واردات خودرو برای پلاک ملی ، پلاک مناطق ازاد.این برای همه منطقه ازادهای ایران یا فقط اروند این برای همه منطقه ازادهای ایران یا فقط اروند

  • محمد

    خودرویی که در لیست مجاز باشد
    https://arvandplak.ir/14080/%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D9%87-%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84.html
    دوم ساخت آمریکا نباشد
    سوم تولید و مونتاژ در داخل نباشد
    چهارم دوسال آخر میلادی باشدپنجم کارکرد زیر ۲۰۰۰۰ کیلومتر باشد این برای همه منطقه ازادهای ایران یا فقط اروند این برای همه منطقه ازادهای ایران یا فقط اروند

    • محمد احمدی

      سلام این قوانین ترخیص خودرو برای تمامی گمرکات صادق هست

  • آرش

    آقا یکی به ما بگه وقتی کسی یه ماشین مثلا شورلت کامارو گذرموقت میخره بعد میگن این ماشین ۶ ماه میتونه تردد کنه اونوقت بعد از ۶ ماه عاقبت این ماشین چی میشه ؟ مگه داشتن این ماشین ها دائمی نیست ؟ اونوقت پولی که واسه خرید ماشین دادیم چی میشه ؟ ( لطفا کسی لینک مطلبی چیزی نذاره هرکی میدونه خودش بدون ابهام برام بگه ممنون میشم )

    • محمد احمدی

      سلام ارش جان
      باید خودرو رو به سرزمین اصلی بر گردونید
      نمیشه خودرو رو در ایران نگهداری کرد تنها در مناطق ازاد و یا به صورت نهایتا ۶ ماه با پلاک گذر موقت
      برقرار باشید

    • راننده

      اسمش روشه ” گذر موقت ”
      اون وقت شما می گی داشتنش دئمیه؟!

  • محمدرضا

    سلام،
    با تشکر از پاسخهای عالی شما،
    آیا ایثارگرانی که دارای کارت ایثارگری می باشند در واردات خودرو دارای مزایا هستند؟ من ۲۴ ماه سابقه ایثارگری دارم اما جانباز و آزاده نیستم.

    • ابوالفضل نوری

      سلام.

      جانبازان بالای ۷۰ و معلولان از ۳۰ میلیون تومان هزینه های حقوق گمرکی و هزینه های خودروهای فرسوده (تبصره ۱۳ ) و پلاک گذاری معاف هستند که برای دریافت این تخفیفات باید به ستاد جانبازان و بهزیستی مراجعه نمایند .
      هزینه های ثبت سفارش پرداخت نمی کنند و نیاز به کارت بازرگانی ندارند .
      برای ثبت سفارش باید فاکتور خودرو را از فروشنده خودرو تهیه و سپس با مجوز خود ثبت سفارش نمایند .
      جانبازان و معلولان عزیز هم باید لیست خودروهای مجاز به ورود که در ابندا مطلب ذکر شده را مشاهده نمایند و خودروی مورد نظر خود را از ان لیست انتخاب نمایند .
      برای محاسبه هزینه های پرداختی هزینه های ترخیص با پلاک ملی را مشاهده نموده (ابتدای مطلب قسمت ۱ ترخیص خودرو ) و تخفیفات خود را از ان کسر نمایید .

  • آرش

    ایا خودروهای مدل ۲۰۱۲ رو میشه به پلاک اروند تبدیل کرد ؟

  • محمد

    اگراشنا ادم داشته باشه میشه ماشین۲۰۱۲بیاورد

    • ابوالفضل نوری

      محمد جان سلام.ما طبق قوانین می دونیم که نمیشه.اگر غیر این باشد شرکت ما اطلاعی ندارد

  • محمد

    ماشین فراری کالیفرنیا تی ۲۰۱۵… ۸۰۰هزاردرهم یعنی حدود۸۰۰میلیون تومن…گمرکی خودرو ۲۰۱۵ میزان ۵% ارزش خودرو….یعنی چقدر

  • محمد

    اگرمیشه یه مطلب هم درباره . پلاک گذرموقت بزارید.از شرایط .وقانون هایش

  • محمد

    گمرکی خودرو ۲۰۱۴ میزان ۱۰% ارزش خودرو.یعنی ۱۰میلیون دیگه درسته

    • محمد احمدی

      سلام گرامی
      بسته به ارزش گمرکی خودرو داره ، ارزش گمرکی خودروها با هم تفاوت دارند

  • محمد

    بیمه تضمین چیه .بیمه شخص ثالث ، جی پی اس ، پلاک گذاری ، انبار داری چقدرمیشه

    • ابوالفضل نوری

      محمد جان سلام. برای جلوگیری از تخلفات احتمالی ، اسقاط و خارج کردن خودرو از محدوده قانونی ، ضمانت نامه ای را خریدار باید به سازمان منطقه ازاد اروند ارئه دهد که معمولا به صورت چک یا سفته می باشد . بسته به قیمت خودرو متفاوت میباشد که بهش میگن بیمه تضمین
      ثالث هم مثل بقیه خودروهای داخلی هست
      ۱ پلاک گذاری ۴,۰۰۰,۰۰۰

      ۲ نصب GPS 6,500,000

      ۳ ایاب و ذهاب ۵,۰۰۰,۰۰۰

      ۴ انبارداری به ازای هر روز ۳۰۰,۰۰۰

      ۵ احراز سکونت ۲,۰۰۰,۰۰۰

      ۶ بیمه شخص ثالث برای خودرو ۴ سیلندر ۷,۳۶۰,۰۰۰

      ۷ بیمه شخص ثالث برای خودرو ۶ سیلندر ۹,۰۰۰,۰۰۰

      ۸ گمرکی خودرو ۲۰۱۴ میزان ۱۰% ارزش خودرو

      ۹ گمرکی خودرو ۲۰۱۵ میزان ۵% ارزش خودرو

      ۱۰ بیمه تضمین جهت کلیه خودروها میزان ۱% ارزش خودرو

      ۱۱ هزینه کشتیرانی ۱۲,۰۰۰,۰۰۰

  • محمد

    هزینه بیمه شخص ثالث ، بیمه تضمین ، جی پی اس ، پلاک گذاری ، انبار داری چقدر میشه

    • ابوالفضل نوری

      سلام پاسخ شما داده شد دوست خوبم

  • محمد

    خودروهای مدل ۲۰۱۵ برابر ۵ درصد ارزش گمرکی خودرو و برای خودروهای با مدل ۲۰۱۴ برابر ۱۰ درصد ارزش گمرکی خودرو…خودروهای مدل های۲۰۱۳.۲۰۱۲ومدل های دیگر ارزش گمرکی چقدر است

    • ابوالفضل نوری

      اصلا امکان ورود ندارند.فقط دو سال آخر

  • آرش

    سلام آقای احمدی من ساکن شوشتر هستم قصد خرید خودروی اروندی دارم میخواستم بدونم قیمت هایی که در نمایشگاه های اتوموبیل اهواز هست مناسبتره یا ابادان ؟ شنیدم قیمت ها تفاوت داره
    من کل مبلغی که میخوام هزینه کنم ۱۰۰ م تومنه آیا با این پول میتونم شورلت کامارو اس اس ۲۰۱۴ ( فول یا بیسیک متناسب با پولم ) بخرم ؟ لطف کنید قیمت رو به تومان با هزینه ترخیص چقدر میشه ؟
    ممنون بابت سایت خوبتون

    • ابوالفضل نوری

      با واحد فروش تماس حاصل کنید
      تلفن های بخش فروش اروند پلاک
      سفارش واردات خودرو
      احمدی : ۰۹۱۶۶۰۵۹۶۰۰

    • ابوالفضل نوری

      تلفن های بخش فروش اروند پلاک
      سفارش واردات خودرو
      احمدی : ۰۹۱۶۶۰۵۹۶۰۰
      با واحد فروش تماس حاصل کنید

  • آرش

    طبق قانون با وجودی که خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی پلاک ملی نمیشن و پس چچوریه که یه انواع و اقسام ماشین های لوکس اسپرت گران قیمت مدل ۲۰۱۵ (نظیر پورشه مازراتی فراری بنز بی ام و ) تو تهران با پلاک ملی تردد دارن ؟ اینا چجوری این ماشین هارو وارد میکنن و تازه به پلاک ملی تبدیل میکنن ؟ از مدیریت این سایت خواهشمندم که جواب این سوال منو بده

  • محمد

    اگرمیشه جواب سوالم را بدید ممنون میشم ارزون ترین ماشین فراری که میشه خرید چیه بعد با۵۰۰هزاردرهم میشه فراری کالیفرنیا .نو یا دسته دوم خرید.

  • علی

    سلام ممنون از مطلب خوبتون میخواستم شرایط واردات خودرو های کارکرده رو بدونم، مثلا اگه تصادف جزیی داشته باشه و مدل ۲۰۱۴ باشه و کم کارکرد، امکان وارداتش هست؟

  • محمد

    فراری کالیفرنیا چندبه درهم

  • محمد

    خودروهای نهایتا یکسال کارکرده پلاک اروند را میتوانید به پلاک ملی تبدیل نمود باز هم باید پول پرداخت عوارض خودرو بایدبدیم یا هیچی

    • محمد احمدی

      بله باید تمامی هزینه های فوق رو پرداخت کنید

  • محمد

    خودروهای نهایتا یکسال کارکرده پلاک اروند را میتوانید به پلاک ملی تبدیل نمود در صورتی که در لیست خودروهای مجاز باشد اگرنباشد جی مثلا فراری با پلاک اروند بیاری بعد یه سال میشه پلاک ملی کرد

  • صادق حسینی

    با سلام و تشکر از زحمات تیم اروند پلاک
    سوال بنده اینه که با کارت بازرگانی حقوقی چه تعداد خودرو میشه وارد کرد ؟

    • محمد احمدی

      سلام جناب حسینی
      محدودیتی برای کارت بازرگانی حقوقی تعیین نشده دوست عزیز

    • ابوالفضل نوری

      صادق جان حقوقی نامحدوده

  • الماسی

    ممنون از مطلب مفیدتون
    اقای احمدی برای جانبازان ۲۵ . ۵۰ درصد تخفیفی در نظر گرفته نشده ؟

    • محمد احمدی

      سلام جناب الماسی
      خیر دوست عزیز فقط جانبازان بالای ۷۰ درصد
      برقرار باشید

    • ابوالفضل نوری

      خیردوست خوبم فقط شامل ۷۰ درصد به بالا می شود