معرفی سری جدید تالیسمان سدان رنو

معرفی سری جدید تالیسمان سدان رنو

تالیسمان سدان جدید رنو، با سه گزینه پیشرانه دیزلی و دو گزینه بنزینی همراه خواهد بود که قدرتی بین ۱۰۸ تا ۱۹۷ اسب‌بخار برای آن فراهم می‌کنند. سری پیشرانه‌های دیزلی با یک موتور ۱/۵ لیتری dCi 110 شروع می‌شود که خروجی آن برابر ۱۰۸ اسب‌بخار و ۲۶۰ نیوتن‌متر در ۱۷۵۰ دور بر دقیقه است.

این موتور که به همراه یک گیربکس دستی ۶ دنده مورد استفاده قرار می‌گیرد، بهینه‌ترین نوع پیشرانه تالیسمان از نظر اقتصادی محسوب می‌شود؛ چرا که در این حالت، مصرف سوخت تنها ۳/۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و همین‌طور، تنها ۹۵ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر تولید می‌شود. همچنین رنو تالیسمان انرژی dCi 110 می‌تواند به حداکثر سرعتی برابر ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

معرفی سری جدید تالیسمان سدان رنو
معرفی سری جدید تالیسمان سدان رنو
معرفی سری جدید تالیسمان سدان رنو

گزینه بعدی، موتور ‍۱/۶ لیتری انرژی dCi 130 است که خروجی آن به اندازه ۱۲۸ اسب‌بخار و ۳۲۰ نیوتن‌متر در دور موتور ۱۷۵۰ تخمین زده شده است. در حال حاضر، در کنار این موتور تنها می‌تواند از یک گیربکس ۶ دنده استفاده کرد، ولی در آینده قرار است یک گیربکس ۶ سرعته EDC نیز در دسترس قرار گیرد. مصرف سوخت ترکیبی در این حالت، معادل ۳/۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و همچنین ۱۰۲ گرم آلودگی CO₂ در هر کیلومتر تولید می‌کند.

قدرتمندترین پیشرانه دیزلی برای تالیسمان، یک موتور ۱/۶ لیتری انرژی dCi 160 تووین توربو است که قدرتی برابر ۱۵۸ اسب‌بخار و گشتاور حداکثری برابر ۳۸۰ نیوتن‌متر در ۱۷۵۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند. به گفته رنو، اینرسی بسیار اندک در توربو، موجب عکس‌العمل سریع آن در دور موتورهای پایین شده و این در حالی است که دومین توربوشارژر، شتاب بسیار خوبی را در دور موتورهای بالا فراهم می‌کند.

امکانات تالیسمان سدان رنوبررسشی موتور تالیسمان سدان رنوبررسی تالیسمان سدان رنوبررسی فنی تالیسمان سدان رنوتالیسمانتالیسمان سدان رنورنو تالیسمانرونمایی از تالیسمان سدان رنوسری جدید تالیسمان سدان رنوطراحی تالیسمان سدان رنومشخصات تالیسمان سدان رنومشخصات فنی تالیسمان سدان رنومعرفی تالیسمان سدان رنومعرفی سری جدید تالیسمان سدان رنوموتور تالیسمان سدان رنو
نظرات (0)
ارسال نظر