معرفی سری جدید تالیسمان سدان رنو

معرفی سری جدید تالیسمان سدان رنو

تالیسمان سدان جدید رنو، با سه گزینه پیشرانه دیزلی و دو گزینه بنزینی همراه خواهد بود که قدرتی بین ۱۰۸ تا ۱۹۷ اسب‌بخار برای آن فراهم می‌کنند. سری پیشرانه‌های دیزلی با یک موتور ۱/۵ لیتری dCi 110 شروع می‌شود که خروجی آن برابر ۱۰۸ اسب‌بخار و ۲۶۰ نیوتن‌متر در ۱۷۵۰ دور بر دقیقه است.

این موتور که به همراه یک گیربکس دستی ۶ دنده مورد استفاده قرار می‌گیرد، بهینه‌ترین نوع پیشرانه تالیسمان از نظر اقتصادی محسوب می‌شود؛ چرا که در این حالت، مصرف سوخت تنها ۳/۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و همین‌طور، تنها ۹۵ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر تولید می‌شود. همچنین رنو تالیسمان انرژی dCi 110 می‌تواند به حداکثر سرعتی برابر ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

Renault Talisman 55 526x351 - معرفی سری جدید تالیسمان سدان رنو
معرفی سری جدید تالیسمان سدان رنو
Renault Talisman 64 526x351 - معرفی سری جدید تالیسمان سدان رنو
معرفی سری جدید تالیسمان سدان رنو
2016 Renault TALISMAN 07 765x423 600x332 300x166 - معرفی سری جدید تالیسمان سدان رنو
معرفی سری جدید تالیسمان سدان رنو

گزینه بعدی، موتور ‍۱/۶ لیتری انرژی dCi 130 است که خروجی آن به اندازه ۱۲۸ اسب‌بخار و ۳۲۰ نیوتن‌متر در دور موتور ۱۷۵۰ تخمین زده شده است. در حال حاضر، در کنار این موتور تنها می‌تواند از یک گیربکس ۶ دنده استفاده کرد، ولی در آینده قرار است یک گیربکس ۶ سرعته EDC نیز در دسترس قرار گیرد. مصرف سوخت ترکیبی در این حالت، معادل ۳/۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و همچنین ۱۰۲ گرم آلودگی CO₂ در هر کیلومتر تولید می‌کند.

قدرتمندترین پیشرانه دیزلی برای تالیسمان، یک موتور ۱/۶ لیتری انرژی dCi 160 تووین توربو است که قدرتی برابر ۱۵۸ اسب‌بخار و گشتاور حداکثری برابر ۳۸۰ نیوتن‌متر در ۱۷۵۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند. به گفته رنو، اینرسی بسیار اندک در توربو، موجب عکس‌العمل سریع آن در دور موتورهای پایین شده و این در حالی است که دومین توربوشارژر، شتاب بسیار خوبی را در دور موتورهای بالا فراهم می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.