لطفا خودروی پلاک اروند نخرید

مصوبات دولت در ۲۵ شهریور و اخبار ضد نقیضی که در روزهای اخیر به گوش رسیده باعث سردگمی هم استانی های عزیز شده و سکوت مسئولان زیربط هم نگرانی ها رو افزایش داده ،

مصوبه ای ممنوعیت خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی  ، چندی پیش از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد. حال خوزستانی هایی که چند ماه قبل خبر خوش آزاد شدن تردد خودروهای منطقه آزاد اروند در سراسر استان را شنیدند با یک دو گانی و گاهی هم چند گانه ای مواجه اند. اگر مصوبه هیات دولت معیار تصمیم گیری مسئولین محلی در تمام استان ها باشد (که حتما اینگونه است) با این اوصاف ، باید مهر باطلی بر خبر خوش ” آزادسازی تردد” زد و اگر اینگونه نیست باید هیات دولت رسما “مصوبه ممنوعیت”خود را تبصره بزند و خوزستان را مستثنی از آن نماید. ناگفته نماند که مسئولین استانداری خوزستان نیز واکنش های بعضا متفاوتی درخصوص” آزادسازی تردد خودروهای منطقه آزاد اروند در سراسر استان ” اتخاد کرده اند.

روز گذشته دکتر مقتدایی استاندار خوزستان نیز لغو مجوز تردد خودروهای پلاک اروند در خوزستان را شایعه دانست و گفته است که موضوع تردد خودروهای پلاک اروند در خوزستان بین مردم با استقبال خوبی مواجه شده و این موضوع بر قوت خود باقی است و جای نگرانی نیست.

حال با تمامی این اوصاف همچنان نگرانی های مردم وجود دارد و متاسفانه هیج مقام مسئولی به صورتی رسمی و به گونه ای که شبه ای وجود نداشته باشید اطلاع رسانی نمیکند .

این مشکل در نوع دیگر در ماه گذشته برای عوارض خودروهای وجود داشت در ابتدا صحبت از عوارض روزانه ۲۰۰۰ تومان بود ، که با اعتراض مردم همراه شد و سازمان منطقه ازاد طبق اطلاعیه رسمی این مبلغ ۲۰۰۰ تومان رو برای مرخصی خودروهای اعلام کرد .

چندی بعد در ۱۶ شهریور قائم مقام سازمان منطقه ازاد از تصویب این عوارض برای خودروهای پلاک اروند که خارج از آبادان و خرمشهر هستند خبر دارد .

  • تکلیف شعاع خودروهای پلاک اروند چیست ؟
  • ورود خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی مجاز است یا غیر مجاز ؟
  • عوارض سالانه خودروهای پلاک اروند چقدر است ؟
  • تکلیف خریدارانی که بیش از شعاع ۱۲۰ کیلومتر هستند چیست ؟

با توجه به مشخص نبودن پاسخ  هیچ کدام از از سوال های فوق لطفا تا زمان اطلاع رسانی و شفاف سازی از خرید خودروهای پلاک اروند خودراری کنید

اروند پلاک هیچ گونه موضع سیاسی و اقتصادی نداشته و صرفا برای جلوگیری از ضرر و زیان احتمالی خریداران اقدام به انتشار این خبر نموده است.

لطفا نظرات و صحبت های خود با مسئولان در بخش نظرات درج فرمایید

arvand carاخبار خوزستاناخرین اخبار منطقه ازاداستاندار خوزستانمقتداییمنطقه ازاد اروند
نظرات (66)
ارسال نظر
  • ساسان

    دوستان روزی دو هزار تومن درسته..چیز عجیبی هم‌نیست منطقه ازاد پول نداره به من که کارمندشم بده سه ماه بخشی از کارمندان حقوق دریافت نگردن .خوب با این روش کسب درامد میکنن دیگه

    • محمد احمدی

      سلام ساسان جان ، ممنون از اطلاع رسانیت دوست عزیز

    • عرشیا آبادانی

      ساسان خان مگه نیم درصد ارزش سیف سالانه قرار نیست بگیرن؟
      پس روزی دوتومان چیه؟

  • Sirous4

    سلام . خسته نباشید . دوست من لطفا به این سؤال من پاسخ دهید . در بین اتومبیل هاى شاسى بلند ، ایا موتور دیزل هم وجود دارد ، نظیر سانتافه و یا اسپورتیج . أخه خودم تویوتا هاى لوکس دیزل دیدم ، خیلى جذاب بود . لطفا اگر وجود داره نوع خودرو و قیمت تقریبى ان را بفرمایید . لطفا خودتان جواب دهید و من را به سایت دیگرى إرجاع نفرمایید . با تقدیم احترامات .

    • محمد احمدی

      سلام گرامی ، بله سانتافه گرند مدل دیزلی هم داره که موتور ۲.۲ داره و در وب سایت نماینده هیوندای در دبی معرفی شده ولی قیمت دقیقی از این خودرو به دست ما نرسیده دوست عزیز و البته اسپورتیج دیزل هم هست ولی دقیقا اطلاع ندارم که در امارات موجوده یا خیر

  • بهزاد

    سلام
    دوستان مسولین دارن با خوزستانیا بازی مکنن..
    فرض کنید یه اسباب بازی بدن به یه بچه و زمانی که بچه میخاد باش بازی کنه ازش بگیرنش این شده حکایت ما…
    خودشون تو تهران بهترین ماشینارو سوار میشن زورشون به مردم بدبخت خوزستان میاد…
    کارخانه جات هفت تپه که غارت شد,نفت خوزستان تو جیب همه میره بجز خوزستانیا,کشاورزی خوزستان که با کم آبی نابود شد,آب کارون رو هم که بردن,این پاداش مردم خوزستانه این پاداش مردمیه که ۸ سال جنگ نابودشون کرد این پاداش موشکهای ۹ متریه….
    با این کار دوباره بی ارزشی مردم خوزستان بهشون ثابت شد…
    آقای نعمت زاده شما که اینارو درک نمیکنی پس لطف کن مردمه خوزستانو نابود تر نکن..
    ما دیگه پلاک اروند نیاز نداریم
    دیگه بیخیال شدیم بذارید واسه خودتون…
    خودروی پلاک اروند نمیخریم, پراید وانت میخریم که پولش بره تو جیب نعمت زاده و مدیران
    پاییتخت نشین….
    پراید راحت ترین راه رسیدن بخداست
    مردم ایران باید بهترین ماشینارو سوار میشدن
    روحانی این حقمون نبود.

  • هادی

    با سلام. دوستان چرا اینقدر موضوع رو واسه خودتون بزرگش میکنید همش شایعه بود هرکی هرچی دوست داره بره بخره.یا علی

  • علیرضا

    سلام آقای احمدی

    سوال بنده اینه که به جز عوارض روزهای مرخصی عوارض سالیانه نیز باید بابت خودروی اروندی پرداخت کنیم ؟ اگر چنین باشه لطف کنین بگید سالی چقدر عوارض باید بپردازیم؟

    با تشکر

  • مسعود

    سلام آفای احمدی وقت بخیر، به نظر شما اگر قرار باشه که تردد خودرو های اروندی محدود بشه آیا اهوازم تردد ممنوع میشه؟یا اینکه چون اجازه تردد در اهواز مصوبه هیات وزیران دیگه جای نگراری نداره؟

  • آرش

    سلام میخواستم بدونم که خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی پلاک اروند داخل خوزستان امکان تردد داره؟
    چون با پولی که دارم میخواستم هیوندای جنسیس کوپه پلاک اروند بخرم و از طرفی هم این ماشین ۳۸۰۰ سی سی حجم داره
    ممنون میشم بهم پاسخ بدید

  • روح اله

    سلام آقا اعلام کردند عوارض روزانه پلاک اروند برای کسانی که به غیر از محدوده آبادان خرمشهر تردد دارند روزی ۲۰۰۰ تومانه این مطلب صحت داره ؟ چون با این وجود همون پلاک اروند نخریم بهتره آخه این چه طرحی بود که اعلام کردن واسه کل خوزستان این که میشه واسه عده ای خاص.من واقعا از این موضوع ناراحت شدم آقا میگفتین سالی ۲۰۰ هزارتومان نه ۷۲۰ هزارتومان.به نظرم تردد این خودروها تو کل استان اصلا هم عیدی خوبی نبود چون واقعا با طر حهایی که دارن میدن فقط میخوان جیب مردم رو خالی کنند آخه یه کارمند یا کا رگر با این تورم از کجا بیاره تازه از کجا معلوم این عوارض با شروع سال جدید دو برابر نشه .تازه اگه عوارض رو زیاد کردن خواستی ماشین رو بفروشی با نصف قیمت ازت میخرن خواهش میکنم ار مسیولین استان به این قضیه رسیگی کنند چون ساختن آبادان وخرمشهر با گرفتن پولی از مردم که راضی نباشند فایده نداره

    • هادی

      روح الله جان سلام.همش دروغ کذب بیش نبود.

  • مقدم

    سلام،یک مگان اروندی ۲۰۰۷پیدا کردم قیمت۳۳/۰۰۰/۰۰۰ میلون تومان خوبه بگیرمش یانه
    منتظرم باتشکر

    • محمد احمدی

      سلام اقای مقدم به نظر بنده قیمت بالاست ، با کمی مبلغ بیشتر میتونید همین مدل رو با پلاک ملی خریداری کنید

  • رضا

    درود بر جناب مقتدایی
    استاندار گرامی
    در این وضعیت باید از نمایندگان استان انتظار می رود از استاندار و قانون تردد خودرو ها حمایت کنند.

  • امیر

    سلام به تمام هم استانیهای عزیز.من امروز شخصا از گمرک وپلیس راهنمایی سوال کردم گفتن تردد ماشینهای اروندی هیچ مشکلی در کل استان ندارد..من خودم یکی از این اروندی ها رو دارم و هیچ مشکلی هم تا حالا نداشته به شما هم پیشنهاد می کنم توجهی به این شایعات نکنید و اقدام به خرید کنید.از استاندار محترم بخاطر زحمات فراوانی که در خصوص کشیده صمیمانه تشکر و قدردانی میکنیم و خواهشمندیم برای ابطال این شایعات و بر طرف کردن نگرانی های مردم در یک خبر فوری به اطلاع هم استانیهای عزیز برساند.

  • به خوزستانی بودن افتخارمیکنم

    سلام و عرض ادب خدمت همه هم استانی های عزیز

    دوستان گرامی کلا ما قشر پر مصرفی هستیم،مصرف اب ، برق ، گاز ، بنزین ، گازوئیل و…… فقط مجازیم قبض موبایل و تلفن و شارژ موبایل و جریمه پرداخت کنیم!!!!! با خودروی اروندی که قرار نیست به مردم خوزستان خوش بگذره!!!!!! نماینده های زحمت کشششششش ما توی مجلس اب و هوای تهران بهشون خوش میگذره نمیتونن تو این گرما تشریف بیارن خوزستان!!!! ما که هوای اصفهان وتبریزو نداریم که نماینده هامون بیان تو شهراشون وببین مردمشون چی میخوان!!!!! حداقل بازم مرام استاندارو شکر که یه کاری کرد……… حالا کسی (نمایندگان مححتتررررم)حمایتش نکردن اون دیگه لطف اونا به موکلینشونه !!!!!!!!!!!!

    مسئولین محترم سکوت مردم نشانه رضایت نیست!!! این وقار و شخصیتشونه که کسی از این رفتار سو استفاده نکنه!!!!

    • ابرهیم

      آفرین به گفته شما
      فقط این موضوع رو اضافه کنم که اونایی که این طرح به نفعشون نیست و در حال شیطنتهایی جهت لغو این طرح هستند بدانند که مردم ایران دیگه برای پولشون ارزش میزارن و چه لغو بشه و چه لغو نشه برن به درک!!!!
      اونایی که هم با چشم روشنی دلسوزان صنعت خودرومون دارن خیانت هایی به ملتشون می کنن و مردم رو با این ابر اسلحه های به ظاهر بی خطرشون به کام مرگ می برن بدونن چشم مردم نظاره گر اوناست شاید به زبان بیاورند و شاید نیاورند ولی به هر حال هوشششششیارند!!!

  • rohola

    salam
    yeki az dostan raft gomroke khoramshahr soal kard vase avareze 2000 toman behesh goftan shayeast bavar nakonid khodro bekharid kole ostan ham taradod azade ina hamash shayeast

  • rohola

    سلام
    یکی از دوستان رفت گمرک خرمشهر بهش گفتن عوارض ۲۰۰۰ تومان شایعست باور نکنید برید اونجا خودتون بپرسید

  • وحید

    ز دست دیده و دل هر دو فریاد
    که هرچه دیده بیند دل کند یاد
    بسازم خنجری نیشش ز فولاد
    زنم بر دیده تا دل گردد آزاد

  • امین

    متاسف شدیم برای نماینده ها استان.
    مجلس کمترین بودجه رو برای خوزستان تصویب کرد بعد الان میخوان از جیب مردم روزی دوتومن بکشن بیرون صرف آبادانی منطقه بکنن

  • نويد

    سلام
    به نظر بنده با یک اطلاع رسانی از طریق شبکه ای اجتماعی تلفن همراه و برگزاری یک اجتماع ساده و بدون حاشیه خودروهای پلاک اروند جلوی استانداری خوزستان ودرخواست از استاندار جهت ارایه توضیحات شفاف واجتناب از پاسخهای دو پهلو همه دل نگرانی های دوستان برطرف میشود. واز استاندار محترم خواسته شود (۱) -اگر تردد این خودروها در کل استان مشکلی ندارد رسما و بصورت قاطع به همراه ارایه مستندات اطلاع رسانی شود . (۲) – اگر هم مصوبه تردد خودروها در کل استان از طرف دولت غیر قانونی تشخیص داده شده هر چه سریعتر ورود و ترخیص این خودروها متوقف گردد و تکلیف کسانی که به اعتبار صحبتهای نمایندگان مجلس و استاندار سرمایه گزاریهای میلیاردی کردند مشخص گردد و ترتیبی اتخاذ گردد که خودروهای آنها با ارایه تسهیلات ویژه گمرکی چه بصورت تقسیط عوارض گمرکی چه بصورت تخفیف ویژه عوارض گمرکی تبدیل به پلاک ملی گردند. (۳) – تکلیف باج خواهی منطقه آزاد و تعیین عوارض روزی ۲ هزار تومان برای این خودروها هر چه سریعتر مشخص گردد و این مصوبه غیر منطقی فورا لغو گردد . در غیر اینصورت عدم شفاف سازی مسولین و سکوت آنها ممکن است موجب عکس العملهای سویی از جانب مالباختگانی که به گفته های مسولین استان خوزستان علی الخصوص استاندار و نمایندگان مجلس اعتماد کردند واقدام به سرمایه گراری کردند نمایان گردد.
    سویی از جانب مالباختگان

  • فرزاد

    گفتند آزادى تردد در سطح استان براى رفاه حال مردم استان خوزستان (کمک به قشر متوسط) ولى با وضع این عوارض سالیانه شرایط را براى ثروتمندان محیا کردن
    مسولین محترم کدام کارمند یا معلم یا کارگر مى تواند براى یک خودرو ۵٠ یا ۶٠ میلیونى سالى حدود یک میلیون و سیصد هزار تومان به پردازد هزینه هاى بیمه تضمینى و شخص ثالث و بدنه و هزینه استفاده از مرخصى و …
    این اسمش کمک نیست . این در باغ سبزى است که قشر متوسط جامعه اگر وردش بشن بدبخت خواهند شد

  • بهزاد

    با تشکر از سایت اروند پلاک که این هشدار را به مردم دادند و تاسف از مسولین که با عدم شفاف سازى و وضع دستورالعمل مشخص مردم را اینگونه سردرگم و متضرر کرده اند

  • ناصر

    یه نفر از این مسولین بیاد یه بار برای همیشه تکلیف مردم رو روشن کنه و بگه بالاخره بخریم یا نه ؟

  • mahziar

    وقتی میکن مملکت بی صحاب همین دیکه، مردم رو مسخره کردن . معلوم نیست خودشون با خودشون جند جندن

  • محمد

    این هم بخشنامه اى است که گمرک به آن استناد مى کند:
    کلیه وارد کنندگان خودرو با رویه منطقه آزاد اروند ، به منظو جلوگیری از هر گونه اختلال در انجام تشریفات ورود خودرو می بایست حداکثر تا تاریخ ۱۵ / ۰۷ /۹۳ نسبت به اظهار و ترخیص خودروی خود بالاخص خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی اقدام نمایند .

  • محمد

    واقعا جاى تاسف است که بعد از گذشت چند روز از مصوبه دولت در موردممنوعیت ورود خودروى بالاتر از٢۵٠٠cc به کشور، هنوز هیچ اطلاع رسانى واضحى در مورد ورود وتردد این خودروها در منطقه آزاد انجام نشده و در میان این همه اخبار ضد ونقیض، حتى خود مسئولین گمرک هم اطلاعى در این مورد ندارند.
    من که برای خرید ماشین مورد نظرم پولى را به کویت ارسال کرده بودم ، در این سر در گمى و ممانعت از بار گیرى از مبدا ،مجبور به انصراف با ضرر ۵ میلیون تومانى شدم. چه کسى این ضرر را جبران مى کند ؟؟؟؟؟؟
    مسئولین محترم لطفا پاسخگو باشند و هر چه سریعتر به روشنى اطلاع رسانى کنند

  • محمدرشنو اندیمشک

    سلام اگه تردد ممنوع شده چرا الان مسله مور وملخ تو اندیمشک دارن تردد میکنن تکلیف اونا چی میشه

  • علیرضا

    با سلام
    احتمالا ممنوعیت خودروهای ۲۵۰۰ سی سی به بالا مربوط به مناطق آزاد نباشد لطفا بررسی و اطلاع رسانی نمایید

  • هاها

    تو مناطق آزاد هر چی بگین میشه آورد اون مال پلاک ملی

  • رضا

    لطفا از انتشار نظر بنده هراسی نداشته باشید سایت صدای آبادان نظرم را منتشر کرد.

  • رضا

    با سلام
    به نظر بنده با درخواست از استاندار جهت ارایه توضیحات شفاف واجتناب از پاسخهای دو پهلو همه دل نگرانی های دوستان برطرف میشود. واز استاندار محترم خواسته شود (۱) -اگر تردد این خودروها در کل استان مشکلی ندارد رسما و بصورت قاطع به همراه ارایه مستندات اطلاع رسانی شود . (۲) – اگر هم مصوبه تردد خودروها در کل استان از طرف دولت غیر قانونی تشخیص داده شده هر چه سریعتر ورود و ترخیص این خودروها متوقف گردد و تکلیف کسانی که به اعتبار صحبتهای نمایندگان مجلس و استاندار سرمایه گزاریهای میلیاردی کردند مشخص گردد و ترتیبی اتخاذ گردد که خودروهای آنها با ارایه تسهیلات ویژه گمرکی چه بصورت تقسیط عوارض گمرکی چه بصورت تخفیف ویژه عوارض گمرکی تبدیل به پلاک ملی گردند. (۳) – تکلیف باج خواهی منطقه آزاد و تعیین عوارض روزی ۲ هزار تومان برای این خودروها هر چه سریعتر مشخص گردد و این مصوبه غیر منطقی فورا لغو گردد . در غیر اینصورت عدم شفاف سازی مسولین و سکوت آنها ممکن است موجب عکس العملهای سویی از جانب مالباختگانی که به گفته های مسولین استان خوزستان علی الخصوص استاندار و نمایندگان مجلس اعتماد کردند واقدام به سرمایه گراری کردند نمایان گردد.

  • PAYAM

    سلام
    یکی از دوستان منطقه ازاد ارس رو با اروند مقایسه کرده که باید خدمتش عرض کنم تمام سران مملکت اذری هستن به همین دلیله که زورشون میاد اینجا همه بتونن ماشین مدل روز سوار بشن.
    برای اثباتش کافیه یه سری به سایت منطقه ارس بزنید و ببینید که قوانینشون اصلا دستو پا گیر نیست.
    به غیر از این با ازاد شدن کل استان فروش ماشینهای تولید داخل به شدت افت کرده بود و شکایت مدیران شرکتهای تولیدی داخلی و لابی اونها با مسولین دولت هم مزید بر علت شده تا این مصوبه رو لغو کنن.

  • رضا

    با سلام
    به نظر بنده با یک اطلاع رسانی از طریق شبکه ای اجتماعی تلفن همراه و برگزاری یک اجتماع ساده و بدون حاشیه خودروهای پلاک اروند جلوی استانداری خوزستان ودرخواست از استاندار جهت ارایه توضیحات شفاف واجتناب از پاسخهای دو پهلو همه دل نگرانی های دوستان برطرف میشود. واز استاندار محترم خواسته شود (۱) -اگر تردد این خودروها در کل استان مشکلی ندارد رسما و بصورت قاطع به همراه ارایه مستندات اطلاع رسانی شود . (۲) – اگر هم مصوبه تردد خودروها در کل استان از طرف دولت غیر قانونی تشخیص داده شده هر چه سریعتر ورود و ترخیص این خودروها متوقف گردد و تکلیف کسانی که به اعتبار صحبتهای نمایندگان مجلس و استاندار سرمایه گزاریهای میلیاردی کردند مشخص گردد و ترتیبی اتخاذ گردد که خودروهای آنها با ارایه تسهیلات ویژه گمرکی چه بصورت تقسیط عوارض گمرکی چه بصورت تخفیف ویژه عوارض گمرکی تبدیل به پلاک ملی گردند. (۳) – تکلیف باج خواهی منطقه آزاد و تعیین عوارض روزی ۲ هزار تومان برای این خودروها هر چه سریعتر مشخص گردد و این مصوبه غیر منطقی فورا لغو گردد . در غیر اینصورت عدم شفاف سازی مسولین و سکوت آنها ممکن است موجب عکس العملهای سویی از جانب مالباختگانی که به گفته های مسولین استان خوزستان علی الخصوص استاندار و نمایندگان مجلس اعتماد کردند واقدام به سرمایه گراری کردند نمایان گردد.
    سویی از جانب مالباختگان

  • #@بادبان

    منطقه آزاد ارس پراز ماشینای آمریکای،حتی ماشین پلیس راه آمریکایی

  • #@بادبان

    تو منطقه ازاد که معلومه ماشین بالای ۲۵۰۰ سی سی میتونی بیاری،ولی پلاک ملی نمیشه،یه چیزی این دولت نمیدونه چی کار کنه فقط حرف میزنه به حرف دولت اعتماد نکنین بعضیا که از یارانه انصراف داده بودن الان پشیمونن

  • سجاد

    میخوان کاری کنن که فقط پولدارا بتونن بخرن.

  • رضا

    والا با این اوصاف که سالی باید ۷۲۰ تومن داده بشه و بیمه و دیگر خرج ها، واقعا نمیصرفه. باز هم باید سوار همون پرایدو پژو بشیم. چقد ذوق کردیم که کل خوزستان آزاد شد. آخرشم شد اینی که میبینید. امیدوارم اوضاع رو به سامان بره و خبری از سالانه ۷۲۰ هزار تومن و جریان ممنوعیت بالای cc2500 نباشه و الا هیچ فرقی با قبل نداره.

  • محمدرضا

    سلام واقعا واسه این وضعیت متاسفم که یکی تو منطقه آزاد نیس بیاد اطلاع رسانی کنه.من ۲هفته پیش از کویت یه سورنتو ۲۰۱۵ با موتور۳۵۰۰ گرفتم هنوز بارنامشو نگرفتم موندم اگه پلاک نشه کی جوابگوه ضررمنه.اگه قراره این ماشینا پلاک نشن یک کلام بگن برین باز پراید سوار بشین.اینا با اینکارشون بجای اینکه بازار درست کنن بدتر باعث شدن قیمتا افزایش پیدا بکنه

    • محمد امین

      سلام محمد رضا طبق خبری که من از خبرگذاری ایرنا دارم تردد و خرید و فروش خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی توی منطقه کاملا آزاد هست و با انجام امور گمرکی میشه از منطقه با عنوان گذر موقت خارج بشه.

    • mamad

      سلام داداش
      تا ۱۵ مهر وقت داری که کارای ماشینتو انجام بدی
      خیالت راحت
      من دیروز اونجا بودم امار دقیق دقیق هست
      موفق باشی

  • سید علی میرعالی

    سلام ممد جان من پولم اماده بود ک برم بخرم فعلا دست نگه داشتم اخه با این وضع نمیشه عوارض سنگین سالی ۷۲۰ تومن و سیف خودرو بیمه رو هم داریم ک اگه ایطور پیش بره نمیصرفه ک بخریم امیدوارم اصلاح بشه و مثل قبل ک بتونیم ماهم بخریم به امید خدا