مهندسین شرکت آکورا برای به حداقل رساندن نیروی مقاوم هوا دستبکار شدند و مدل کانسپت جدید از این خودرو را روانه بازار کردند.آکورا NSX آیرودینامیک با خنک کننده جدید و برخوردار از بینش جدید “مدیریت جریان هوا” قرار است به زودی رونمایی شود .هرچند که تصاویر رندر شده از این خودرو تا حدی گوایای امر است.
از آنجا که در این مدل برای به حداقل رساندن مقاومت هوا مجبور به طراحی سطح برتر از downforce شده اند ولی مهندسان قسمت بیرونی این سوپراسپرت مدرنرا طراحی خواهند کرد. به عنوان بخشی از این طرح، این تیم از شبیه سازی های محاسباتی دینامیک سیالات (CFD) برای تست ماشین به صورت دیجیتالی بهره برده است.البته این خودرو ساخته شده است و در سالن شبیه سازی واقعی در مرکز تست تونل باد این شرکت در اوهایو تست شده است.
این آزمایشات برای بهینه سازی مصرف خودرو، دریچه های اگزوز، و سطوح بدن به منظور کاهش کشیده شدن در اثر فشار باد و همچنین آزمون های مورد استفاده برای به حداکثر رساندن خنک کننده در جلوی خودرو بود.
تیم تحقیق و توسعه NSX متوجه شدند که تقریبا سه برابر downforce در عقب ماشین نیاز است که به منظور دستیابی به این امر اقدام به نصب اسپویلر عقب و دیفیوزر عقب. جلوییو طراحی جدید کانال هوا کردند.
آکورا NSX با هزینه ۱۵۶،۰۰۰ دلار دارای یک سیستم انتقال قدرت با تکنولوژی بالا که شامل یک موتور biturbo 3.5 لیتری V6 و سه موتور الکتریکی است که این ماشین را قادر می سازد که به تولید حداکثر خروجی ترکیبی از ۵۷۳ اسب بخار قدرت و ۴۷۶ پوند فوت گشتاور و شتاب از ۰-۶۰ مایل حدود سه ثانیه و تاپ اسپید ۱۹۱ مایل در ساعت دست یابد.