نگاهی به خودروی لیفان X80 اس یو وی 7 سرنشین

 مدتی پیش خبری درباره کپی لیفان از فورد S ماکس منتشر شده بود؛ اما این بار خودروساز چینی دست به تولید یک اس یو وی جدید و بزرگ به نام لیفان X80 زده است.

بزرگترین سورپرایز در خصوص قیمت این خودرو است. طبق اطلاعات به دست آمده X80 از قیمت ارزانی برخوردار است.
البته با توجه به تجهیزات آن انتظار نمی‌رود چندان نیز ارزان باشد. این شاسی بلند هفت نفره از طولی در حدود ۵ متر برخوردار بوده و به موتور ۲ لیتری بنزینی توربو مجهز می‌باشد.
و اما قیمت شگفت انگیز لیفان X80 فقط ۱۵۸۳۰ دلار می‌باشد (۱۰۹۰۰۰ یوآن).
این قیمت پایه برای نسخه مجهز به گیربکس ۶ دنده دستی می‌باشد و برای مدل مجهز به گیربکس ۶ دنده اتوماتیک به ۲۱۷۶۸ دلار افزایش خواهد یافت که هنوز قیمت بسیار جذابی است.
موتور ۲ لیتری توربو قادر به تولید ۱۹۱ اسب بخار قدرت و ۲۸۶ نیوتن متر گشتاور می‌باشد. طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب ۴۸۲۰، ۱۹۳۰ و ۱۷۶۰ میلمتر و فاصله بین دو محور ۲۷۹۰ میلیمتر می‌باشد.
طراحی داخلی و تجهیزات این اس یو وی در نگاه اول برای چنین قیمتی بسیار مناسب است اما با دقت بیشتر متوجه استفاده از حجم قابل توجهی از پلاستیک سیاه و قطعات چوب نما می‌شویم که قیمت پایین را تا حدودی توجیه می‌کند؛ هرچند قطعات چوب نما از درخشش خاصی برخوردار هستند.
نمایشگر پشت فرمان بطور کامل دیجیتالی بوده و گرافیک نسبتا بالایی نیز برخوردار است. راننده می‌تواند فرم نمایش کیلومترشمار و دورشمار را تغییر داده و به حالت جذاب سه بعدی درآورد.

یک نمایشگر ۸ اینچی لمسی، مجهز به بلوتوث و اپل کارپلی در وسط داشبورد به چشم می‌خورد. دوربین دید عقب، ورودی USB و نمایش فایل های ویدئویی از دیگر امکانات مولتی مدیای X80 محسوب می‌شود.

ردیف سوم X80 شامل دو صندلی بوده و از فضای پای کافی برخوردار است. طراحی ستون D به گونه ای است که یک پنجره کوچک در انتها ایجاد می‌کند و پنچره پشتی نیز تقریبا ابعاد کوچکی دارد که البته عملکرد دوربین عقب این نقیصه را جبران خواهد کرد.

لیفان X80

لیفان X80لیفان X80 7 سرنشینلیفان X80 جدید
نظرات (0)
ارسال نظر