چرا معاون رئیس جمهور خودرو را کوبید؟

صنعت خودرو ایران در هفته ای که گذشت شاهد رخدادهای عجیبی بود که در این میان می توان به خبر بازگشت پیکان با چهره جدید و انتقاد معاون اجرایی رئیس جمهور از کیفیت و قیمت خودروهای داخلی اشاره کرد.

صنعت خودرو در هفته گذشته شاهد اتفاقاتی بود که در این گزارش به مرور مهم ترین آنها می پردازیم. عجیب ترین خبر هفته گذشته صنعت خودرو کشور، بازگشت پیکان به خط تولید ایران خودرو بود، البته پیکانی جدید، نه آنکه ۹ سال پیش روانه موزه شد.

خبر از این قرار بود که ظاهرا ایران خودرویی ها برای خروج از رکود فعلی بازار و به دست آوردن دل مشتریان شان، قصد دارند پیکان جدید خود را روانه بازار کرده و آن را با قیمت ۱۴ میلیون تومان بفروشند. عکسی که از پیکان جدید منتشر شده بود، نشان می داد طراحی این خودرو بسیار فرق کرده است، اما به نظر می رسد اطلاعات چندانی در مورد تغییرات فنی و باطنی آن وجود ندارد.

گفته می شود ایران خودرویی ها پروژه پیکان را سال ۸۵ نهایی کرده اند، اما یک سال بعد و زمانی که قصد تولید و عرضه آن را داشته اند، با مخالفت وزیر صنایع (علی اکبر محرابیان) روبرو و پروژه موردنظر به بایگانی رفته است. این خبر در حالی منتشر شد که ایران خودرو هیچ واکنش رسمی به آن نشان نداده است.

اعتراف به گرانی و کم کیفیتی خودروهای داخلی
اما اعتراف نسبی معاون اجرایی رییس جمهور به کیفیت پایین و قیمت بالای کالاهای داخلی (از جمله خودرو) ، دیگر خبر هفته گذشته خودروسازی کشور بود که بر گله و شکایات مشتریان در این مورد، صحه گذاشت.

محمد شریعتمداری در مراسم رونمایی از خط تولید وانت ایسوزو در «گروه بهمن»، تاکید کردکه «مردم بعضاً تولید داخلی را گرانتر و با کیفیت کمی پایین تر از مشابه خارجی خریداری کرده‌اند.»این گفته شریعتمداری در حالی است که این روزها کمپینی بر علیه خودروهای تولید داخل راه افتاده و حامیان و اعضای آن، نسبت به کیفیت و قیمت خودروها به شدت معترض هستند.

برگزاری نمایشگاه خودرو فرانکفورت
هفته گذشته اما شصت و ششمین نمایشگاه بین المللی خودرو فرانکفورت نیز کارش را آغاز کرد، نمایشگاهی که غول های بزرگ صنعت خودرو جهان با آخرین دستاوردها و محصولات خود میهمان آن شدند.

گفته می شود بزرگ‌ترین ستاره نمایشگاه فرانکفورت خودرو کانسپت برقی میژن ایی پورشه بوده که دارای تکنولوژی بالا، چهار در و چهار صندلی است. ایتن خودرو قرار است با رقیب آمریکایی اش (مدل اس تسلا) رقابت کند. این نمایشگاه که همواره بزرگترین خودروسازان جهان را در خود جمع می کند، تا ۲۷ سپتامبر برقرار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.