معرفی محصولات جدید کارمانیا،زیر سایه‌ی تحریم

کارمانیا،منطقه ویژه ی اقتصادی ارگ جدید بم

کارمانیا در سال ۱۳۸۶ تاسیس شد.هدف آن تولید خودروی برند های مطرح جهان،در کرمان بود.اما تحریم ها سد راهش شدند.مدتی کارش را با BYD ادامه داد اما باز هم قوانین گمرکی و تحریم امریکا راهش را سد کرد.

کمتر کسی پیدا می شود که برند BYD را در جهان نشناسد.

نام بی وای دی را میتوانید روی شارژر گوشی های چینی یا باتری گوشی و خودروهای برقی،برخی برندهای مطرح جهانی مشاهده کنید.اکنون به نظر می رسد،BYD به پایان کار خود در ایران رسیده است.خبرهایی نیز به گوش میرسد که پای تام یا ترام به این خودروسازی باز شده است.

ترام،رویاها

زوتی را تحت عناوینی همانند،دامای،آریو،لندویند می شناسیم.اینبار ترام به عنوان رفیقی برای این خودروساز بم بدل می گردد؟

ترام مفهوم و محصولات

ترام که در زبان آلمانی تام تلفظ می شود.در زبان آلمانی به معنی رویا و رویاها است.از جایی که تولیدات سابق کار‌مانیا ایمنی خوبی داشتند به نظر میرسد سبدمحصولاتی جدید آن همانند گذشته جذاب و زیبا باشد.

نگاهی بیندازیم به محصولاتی که بزودی در کشور شاهد ترددشان خواهیم بود.

کا‌ر‌‌مانیا S7- MA501-میت ۵-میت ۳

ازجایی که زوتی حوصله ی طراحی مجدد موتور یا خودرو را ندارد.پس به سراغ میتسوبیشی می رود،می توان گفت اگر موتور ۱.۵ لیتری میتسوبیشی را از چینی ها بگیریم،خودروسازی آنها نیز نابود میشود.۴A91 را میتوان روی خودروهای بایک،برلیانس،زوتی،هایما،چری،جک،نیسان،اسمارت ملاحضه کرد.

از جمله مشخصات فنی مشترک آنها می توان به:

  • موتور ۱.۵ لیتری توربو(نمونه ی اتمسفریک یا تنفس طبیعی آن روی بایک سابرینا یا زوتی سایپا نصب شده است)
  • گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک
  • گیربکس ضریب متغییر CVT
  • گیربکس دستی ۵ سرعته

از مهمترین های این موتور دوام نسبتا خوب آن است،در مدل توربو همانند دیگر کمپانی های چینی قادر به تولید ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰-۲۳۰ نیوتن متری است.

تام S70

اس۷۰،هر آنچیزی که از یک خودرو می خواهید در آن قرار گرفته.دوربین ۳۶۰ درجه،سنسور جلو و عقب،کروز کنترل تطبیقی،ترمز خودکار،نورپردازی کابین در رنگ های متنوع،ایربگ جلو پرده ای و صندلی،گرمکن صندلی و برخی امکانات دیگر.

ابعاد و وزن Karmania S70

طول:۴۷۴۶*|عرض:*۱۸۸۲|ارتفاع:*۱۷۰۰|فاصله بین دو محور:۲۸۰۰*|وزن:۱.۵ تن

*ابعاد به میلی متر است.

قیمت نسخه ی داخلی بستگی به امکانات آن دارد.اما قیمت جهانی آن ۱۱.۵۵۰ دلار-۱۶.۳۴۰ دلار می باشد.

برخی تصاویر مربوط به S70

Karmania Ma501

مشخصات فنی تمامی گزینه‌های جدید برای خودرو سازی کرمان مشترک است،همانطور که گفته شد،موتور ۱.۵ لیتری توربو به همراه گیربکس اتوماتیک یا CVT خواهد بود.در MA501 از گیربکس CVT استفاده شده است.چین تاکنون خبری از عرضه‌ی رسمی آن نداده است. اما با تصاویری که به دست آمده است میتوان متوجه شد که امکانات رفاهی S70 و MA501 تاحدودی برابر است.

مزدا-فاو با تولید CX4 برای بازار چین،ایده‌ای برای زوتی به وجود آورد.زوتی به فکر الهام یا کپی از مزدا CX-4 برای خودروی جدیدش افتاد.اکنون که به محصول جدید کارمانیا نگاهی می‌ اندازید،گویی مزدا را دیده‌اید.

ابعاد Karmania Ma501

طول:۴۶۸۰*/عرض:۱۸۶۸*/ارتفاع:۱۶۲۵*| وزن:۱۴۹۸ کیلوگرم

*ابعاد به میلی متر است.

تصاویر مربوط به MA501

تام D60

تام یا Karmania D60 محصول احتمالی و غیرقطعی است که احتمالا به بازار کشورمان ورود،می‌کند.

این خودرو از موتور ۱.۸ لیتری توربو،۱.۵ لیتری توربو (MPI) و ۱.۵ لیتری توربو(EFI) بهره میبرد.اما نسخه‌ی کار‌مانیا احتمالا از نوع سوم باشد.

از امکانات رفاهی می‌توان به سردکن صندلی سرنشینان جلو،ترمز خودکار،سقف پانارومیک،ترمز هوشمند پارک،کروز کنترل تطبیقی،نور بالای هوشمند،… اشاره کرد.

اما برخلاف دیگر محصولات زوتی،D60 از تهویه‌ی دستی بهره می‌برد.زوتی حتی در نسخه‌ی مخصوص بازار چین هم تهویه‌ی دیجیتالی را نصب نکرده است،ایربگ زانو برای راننده برای تمامی نسخه ها قرار دارد،تا در تیپ پایه(بیسیک)علاوه بر دو ایربگ جلو و ایربگ جانبی،ایربگ زانو برای راننده هم وجود داشته باشد.همچنین چراغ زنون دیگر در این خودرو جایی ندارد.چراغ های تمام LED در این خودرو به جز تیپ پایه در دسترس قرار دارد.

ابعاد D60 

طول:۴۷۷۱*/عرض:۱۸۵۹*/ارتفاع:۱۷۳۵*/وزن:۱.۵تن

*ابعاد به میلی متر است.(تام D60  ظرفیت ۷ سرنشین را دار

تام D30

زوتی،شکایت های زیادی در طول تاریخ به دوش کشیده است.پس آن را از دادگاهی شدن نترسانید.

ترکیب بنز GLC و GLA با گرافیک چراغ E و A سدان چگونه خواهد بود؟

با دیدن نمای جلو GLA 180 به ذهنتان خطور میکند چراغ ها و جلوپنجره بعمد،شبیه به محصولات مرسدس طراحی شده است.خطوط جانبی،همانند Gla کار شده‌اند اما ارتفاع کلی خودرو یاد آور GLC خواهد بود.

نگاهی به داخل خودرو می اندازیم C و GLA ترکیبی از این دو؟

دریچه های تهویه مطبوع،کنسول وسط،پشت آمپر،صفحه کیلومتر و هرچیزی که نگاه می‌کنید اشتراکاتی با محصولات مرسدس بنز دارد.زوتی حتی درجدیدترین نسخه،نسخه‌ای تحت عنوان Meet 3s با جلو پنجره‌ی تک خطی S edition مرسدس بنز تولید کرده است که نتوانستیم تصویری از آن یافت کنیم.

هرچند زشت و دلنشین به نظر می‌رسد اما امکانات خوبی در خود جای داده است.

سیستم کمکی،شروع به حرکت در سربالایی یا کنترل پایداری،ترمز پارکینگ خودکار(هنگام خروج از پارک اگر‌مانعی تشخیص بدهد به صورت خودکار ترمز می‌گیرد.)،نورپردازی کابین در رنگ های بی نهایت،چراغ های ال ای دی،صندلی برقی راننده،حافطه‌ی صندلی راننده و آپشن‌های دیگر در این خودرو جای دارند.

همچنین دارای ۶ ایربگ،فرمان هیدرولیک و… می باشد.

در انتها باید بگوییم که قیمت و نسخه‌ی بازار کشورمان بستگی به آپشن متفاوت است.

1 نظر
  1. […] معرفی محصولات جدید کارمانیا،زیر سایه‌ی تحریم […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.